telewizor lcd jako monitor

Data: 2010-02-07 13:11:00
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "amstav" <whooper1@o2.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hkm99b$2is$1@news.task.gda.pl...
Nie udalo mi sie co prawda przelaczyc w wyzsze tryby:
max tego co uzyskalem to 1680x1050 60Hz (po kablu dvi-hdmi). Nie wiem czemu w trybie 1920x1080 obraz przestaje byc ostry jak zyleta,

To się zdecyduj. Uzyskałeœ 1080p, czy nie?

Tak czy inaczej chyba kupie sobie podobny telewizor jako monitor i tu powstaje watpliwosc co wybrac: plazma 600 Hz (pewnie od panasonica) czy moze led lcd (z uwagi na kolory pewnie samsung).

plazma ma znacznie lepsze kolory. LCD nieznacznie mniejszy pobór.

Jezeli oglada sie tylko sygnal z
kablowki to nowsze ledy chyba sa lepsze.

Jak będziesz podłšczał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.

--
Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał œmieci
to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteœ obdarzony inteligencjš.

Data: 2010-02-07 13:25:37
Autor: amstav
telewizor lcd jako monitor
[...]

Uzyskalem 1920x1080 60Hz ale niestety fonty sa rozmyte i patrzac pobieznie po paru zdjeciach z wakacji obraz tez gorszy niz przy 1680x1050. Wiec pytanie co tak naprawde uzyskalem i co zrobic, zeby w tych najwyzszych trybach tez byl obraz jak zyleta. Moze ten model nie daje takiej mozliwosci ale chcialbym, zeby ten model, ktory kupie dla siebie docelowo mial w 1920x1080 wyrazne fonty i nierozmyty obraz. Problem w tym, ze w sklepach nie daja zwykle mozliwosci sprawdzania telewizorow na obrazie z komputera w wysokich trybach. Moze ktos z Was moglby polecic jakis 40-42 calowy lcd jako taki, co sprawdzil sie w trybie 1920x1080 jako monitor ... :)

[...]

niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele i o ile nadaja sie do obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie tekstowym (efekt "duszka") ?

Whaddya think of that ?

what

Data: 2010-02-07 13:46:02
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "amstav" <whooper1@o2.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hkmbft$8rs$1@news.task.gda.pl...
[...]

Pewnie miałeœ ustawione na wykorzystanie częœci powierzchni ekranu (1%). Na ati w opcjach skalowania trzeba przestawić na 0%.

niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele i o ile nadaja sie do obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie tekstowym (efekt "duszka") ?

Opisany przez Ciebie efekt występuje jak obraz wyœwietlany jest przez tydzień. Na LCD też jest podobny efekt, ale trzeba dłużej wyœwietlać. Poza tym telewizory lcd strasznie smużš. Pakować się z lcd z podœwietleniem led IMO nie ma sensu. Prawdziwš rewolucja zbliża się - OLED.

Data: 2010-02-07 16:31:27
Autor: BartekK
telewizor lcd jako monitor
W dniu 2010-02-07 13:25, amstav pisze:
[...]
W niektórych TV w konfiguracji trzeba dane wejście hdmi oznaczyć jako PC, wtedy pracuje 1:1 pixelami, inaczej tv dokonuje jakichś swoich skalowań obrazu i rozmywa. Idiotyzm.

niektorzy twierdza, ze plazmy maja wieksze pixele
Przy tej samej rozdzielczości i tej samej przekątnej? Nawet jakby, to po prostu innego kształtu pixele, ale rozmiarowo "liczba pixeli na centrymetr kwadratowy" musi być ta sama, więc co za różnica?
Może opinia pochodzi z czasów gdy plazmy były tylko hd-ready (ale za to duże rozmiarowo) i wtedy faktycznie były "pixele jak kostka brukowa"

i o ile nadaja sie do
obrazow dynamicznych to kompletnie nie nadaja sie do pracy w trybie
tekstowym (efekt "duszka") ?
To chyba stare modele okrutnie, na kilku współczesnych takiego efektu nie stwierdzam.

Data: 2010-02-07 17:19:00
Autor: KILu
telewizor lcd jako monitor
amstav wrote:
[...]

Nie kazdy TV obsluguje 1:1 pixel mapping, a bez tego zawsze bedziesz miec interpolacje, a co za tym idzie rozmyty obraz.

--
KILu

Data: 2010-02-08 09:32:01
Autor: simon
telewizor lcd jako monitor
KILu pisze:
amstav wrote:
[...]

Na szczęście w omawianych samsungach nie ma tego problemu, na co najmniej 2 wejściach.

--
Pozdro
Simon

Data: 2010-02-08 09:32:13
Autor: Latet
telewizor lcd jako monitor
Jak będziesz podłšczał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.

Co to oznacza?
Dzięki,

latet

Data: 2010-02-10 00:25:31
Autor: Michal Lukasik
telewizor lcd jako monitor
Dnia 8.2.2010, Latet napisał(a):

Jak będziesz podłączał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.

Co to oznacza?
Dzięki,

Że podłączysz cyfrową kablówkę bez dodatkowego/zewnętrznego tunera.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-11 09:42:52
Autor: Latet
telewizor lcd jako monitor
Że podłączysz cyfrową kablówkę bez dodatkowego/zewnętrznego tunera.

A co w tedy z kartą (tą, którą się otrzymuje od dostawcy i wtyka w tuner)? Co z kodowaniem?

latet

Data: 2010-02-11 10:43:46
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl0fuq$96b$1@inews.gazeta.pl...
A co w tedy z kartą (tą, którą się otrzymuje od dostawcy i wtyka w tuner)? Co z kodowaniem?

Kartę wkładasz do gniazda CI.

Data: 2010-02-11 10:55:40
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Lukasik"
Jak będziesz podłączał pod kablówkę to kupuj tv z dvb-c.
Co to oznacza?
Że podłączysz cyfrową kablówkę bez dodatkowego/zewnętrznego tunera.

Chyba że akurat trafi na kablówkę, która - jak Aster albo UPC - ma
politykę "dajemy cały własny tuner, albo cmoknijcie nas w trąbkę".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-02-11 11:23:06
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhn7l0s.9ei.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
Chyba że akurat trafi na kablówkę, która - jak Aster albo UPC - ma
politykę "dajemy cały własny tuner, albo cmoknijcie nas w trąbkę".

Tuner można wziąć, ale żądać, aby sparowali kartę z telewizorem. Nie wiem jak upc, czy aster dają tunery, ale niektóre kablówki dają taki szmelc, że czasami nawet nie chce się włączyć, ciągle się zawiesza, albo występuje pixeloza.

Data: 2010-02-11 11:41:16
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "qwerty"
Chyba że akurat trafi na kablówkę, która - jak Aster albo UPC - ma
politykę "dajemy cały własny tuner, albo cmoknijcie nas w trąbkę".
Tuner można wziąć, ale żądać, aby sparowali kartę z telewizorem.

Nie dają kart. Po prostu.
Możesz sobie żądać.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-02-11 13:18:24
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhn7nmc.9ei.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
[...]

Muszą dawać, bo kanały są kodowane.

Data: 2010-02-11 13:23:39
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
[...]

Każdy kanał jest kodowany :-P
A poważnie - dają tuner, z którego wychodzi "antena", albo
(w najdroższej wersji) HDMI. Innej możliwości odbioru nie ma.
W szczególności nie przewidują rozdawania kart CI.
BTDTGTT - chciałem sobie kupić kartę do komputera. I dowiedziałem się,
że mogę, oczywiście, kupić sobie kartę, ale mogę sobie ją zwinąć w
rulonik i przetestować znaczenie słowa "czopek".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-02-11 13:57:11
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhn7tmb.9ei.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
Każdy kanał jest kodowany :-P
A poważnie - dają tuner, z którego wychodzi "antena", albo
(w najdroższej wersji) HDMI. Innej możliwości odbioru nie ma.
W szczególności nie przewidują rozdawania kart CI.

Jak to wychodzi antena? Przez przewód antenowy nie masz cyfrowego sygnału na tv. Musisz podłączyć przez scart, lub hdmi.
Na pewno kart nie rozdają? Nie muszą być CI. Tu masz przykładową kartę z vectry:
http://www.youtube.com/watch?v=URyZvUF7En8 - 0:38

Data: 2010-02-11 15:00:05
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
[...]

Tfu, możliwe, ze SCART, albo inna forma analogowego sygnału. Nie
pamiętam już. W każdym razie, cyfrowy sygnał wychodzi tylko w przypadku
najdroższego dekodera po HDMI.

Na pewno kart nie rozdają?

Na pewno.

Nie muszą być CI. Tu masz przykładową kartę z vectry:
http://www.youtube.com/watch?v=URyZvUF7En8 - 0:38

Z tego co czytałem po jakichś dziwnych forach, co najwyżej można
z urządzenia wydłubać kartę, ale to jest Nagravision, więc jest parowana
z urządzeniem. (w przypadku UPC; co jest dokładnie w Aster - nie wiem).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-02-11 20:59:53
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhn83b5.9ei.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
Z tego co czytałem po jakichś dziwnych forach, co najwyżej można
z urządzenia wydłubać kartę, ale to jest Nagravision, więc jest parowana
z urządzeniem. (w przypadku UPC; co jest dokładnie w Aster - nie wiem).

Parowanie kart <-> dekoder można chyba z każdym systemem.
Osobiście spotkałem się z conaxem w dvb-c.

Data: 2010-02-12 08:50:47
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
[...]

W każdym razie, karta jest sparowana z dekoderem i nie użyjesz jej poza
nim. Nie dostaniesz także możliwości dekodowania w inny sposób.
Bo nie.

Data: 2010-02-12 11:02:58
Autor: Gupik
telewizor lcd jako monitor
czyli, jak masz w domu 2 - 3  telewizory, to musisz wykupić tez 2 - 3 abonamenty, bo inaczej nie da się się oglądać

Data: 2010-02-12 11:06:30
Autor: Mariusz Kruk
telewizor lcd jako monitor
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Gupik"
czyli, jak masz w domu 2 - 3  telewizory, to musisz wykupić tez 2 - 3 abonamenty, bo inaczej nie da się się oglądać

Owszem. Jak dzwoniłem do Aster swojego czasu, to paniusia mi
powiedziała, że za jedyne 200zł mogą mi założyć trójnik na wyjściu
z dekodera i mogę wtedy oglądać na dwu telewizorach równocześnie.
:-D

Data: 2010-02-12 11:12:10
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl390k$61s$1@news.task.gda.pl...
czyli, jak masz w domu 2 - 3  telewizory, to musisz wykupić tez 2 - 3 abonamenty, bo inaczej nie da się się oglądać

Jeżeli karta nie jest parowana można rozdzielić jej uprawnienia.

Data: 2010-02-12 11:18:10
Autor: Michal Jankowski
telewizor lcd jako monitor
Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> writes:

czyli, jak masz w domu 2 - 3  telewizory, to musisz wykupić tez 2 - 3
abonamenty, bo inaczej nie da się się oglądać

W UPC drugi abonament jest znacznie tanszy, ale fakt, drugi dekoder
trzeba wynajac...

Oczywiscie zawsze pozostaje sygnal analogowy...

  MJ

Data: 2010-02-12 11:25:52
Autor: Gupik
telewizor lcd jako monitor
a jak wygląda sprawa z Vectrą ??

Data: 2010-02-12 11:39:25
Autor: qwerty
telewizor lcd jako monitor
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl3abi$6kl$1@news.task.gda.pl...
a jak wygląda sprawa z Vectrą ??

Z tego co wiem, to vectra paruje karty. Osobiście dla mnie parowanie jest całkowicie bez sensu.

telewizor lcd jako monitor