telewizory z internetem

Data: 2011-06-08 19:37:02
Autor: Gupik
telewizory z internetem
jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić no i jak z dostępem, kabel do routera czy jakoś inaczej ??

Data: 2011-06-08 22:56:14
Autor: boxfish
telewizory z internetem
W dniu 2011-06-08 19:37, Gupik pisze:
jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić no i jak z dostępem, kabel do
routera czy jakoś inaczej ??

googla nie mają tak jak i ty ....

http://www.pcworld.pl/artykuly/364936/Telewizor.z.Internetem.wszystko.co.powinienes.wiedziec.html

Data: 2011-06-09 12:40:08
Autor: Kell a
telewizory z internetem
Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał(a):

jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić no i jak z dostępem, kabel do routera czy jakoś inaczej ??

Hehe, chcialbys. Internet w TV mozesz traktowac jako ciekawostke
a nie cos uzytecznego (w sensie zastapienia pc wtym temacie)

Data: 2011-06-09 22:55:29
Autor: Jerzy Pastusiak
telewizory z internetem
Kell a:
| Internet w TV mozesz traktowac jako ciekawostke
| a nie cos uzytecznego ...

Niestety, mam dokladnie takie same odczucia
i doswiadczenia.

Dotyczy to tez odbiornikow sat, nawet z klawiatura
bezprzewodowa i z mysza.
Pobawi sie czlowiek i lezy to w kącie.
Niewygodne - malo uzyteczne.
-=-=-=-

Natomiast niezwykle uzytecznie dla mnie, jest sciaganie
i ogladanie niektorych stron, obrazkow - skryptem
na odbiorniku z linuksem. Kilka nacisniec pilota.
-=-=-=-

Ja ogladam przykladowo:

- pioruny w Europie
# Pioruny EU
echo "Pobieram obraz Piorunow - EU"
plik="pioruny_EU.png"
rm $dir_P$plik>null
url2=http://www.blitzortung.net/image_b_eu.png
wget -c -q -O $dir_P$plik "$url2" > null

-  mapa temperatur w Polsce
plik="tempt_pl.png"
rm $dir_P$plik>null
url2=http://www.pogodynka.pl/http/assets/products/aktualna_pogoda/ISOTHERM2.JPG
wget -c -q -O $dir_P$plik "$url2" > null

- obraz z Katedry Szczecin
rm /media/sda1/Pictures/szcz_01.jpg
url2=http://mojra.um.szczecin.pl/kamera_katedra/katedra_1_1k0.jpg
wget -c -q -O /media/sda1/Pictures/szcz_01.jpg "$url2" > null

- obraz z Kongeneracji Wroclaw
plik="wroc_01.jpg"
rm $dir_P$plik>null
url2=http://www.kogeneracja.com.pl/upload/kamera.jpg
wget -c -q -O $dir_P$plik "$url2" > null

- z Berlina
plik="zcam_berlin.jpg"
rm $dir_P$plik>null
url2=http://www.dhm.de/webcams/pics/cam2_large.jpg
wget -c -q -O $dir_P$plik "$url2" > null
-=-=-=-

A przede wszystkim, swietna prognoze pogody ICM, Uniw. Warszaw., np. dla Szczecina:
http://new.meteo.pl/um/php/meteorogram_id_um.php?ntype=0u&id=1596

No, ale tutaj skrypt jest znacznie bardziej rozbudowany.

Pzdr.J.P.

Data: 2011-06-09 23:30:46
Autor: Jerzy Pastusiak
telewizory z internetem
Gupik:

jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić

Zwykle nie ma i sie nie przewiduje. Pilotem trzeba klikac.

Do DreamBox'a mozna dokupic, czy doinstalowac prze USB.
Jest ona bezprzewodowa z mysza, dziala jak pilot, po
IR - na podczerwien.

no i jak z dostępem, kabel do routera czy jakoś inaczej ??

Normalnie przez kabel lub WiFi.

Ja mam aktualnie polaczenie w domu przez b. tani, prosty przelacznik
(switch) D-Link DES-100D. I rownie tani, stary WiFi router DI-524.
Dziala to bezproblemowo przez okolo 5 lat.

Z D-Linikem mam jak najlepsze doswiadczenia (tylko kilkanascie egz.).
No, ale moze to kwestia przypadku.

Czego nie moge powiedziec o Linksysie - oczywiscie nie mowie
o Cisco. Jeden z routerow Cisco, ogladalem go kilka dni temu,
chodzi juz kilkanascie lat bez przerwy - niebywale.
-=-=-=-

WiFi aktualnie uzywam w domu bardzo rzadko.
Jak nie ma koniecznosci, to bezwzglednie kabel.

Pzdr.J.P.

Data: 2011-06-10 07:18:56
Autor: Bartłomiej Zieliński
telewizory z internetem
Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
Z D-Linikem mam jak najlepsze doswiadczenia (tylko kilkanascie egz.).
Czego nie moge powiedziec o Linksysie

Mój router Linksysa (WRT54G) chodził przez 5 lat z przerwami tylko na wakacje itp., prócz tego zawieszał się może raz do roku. Gdy raz była burza i poszła cała sieć osiedlowa, w Linksysie padło tylko jedno gniazdko ethernetowe.
Natomiast "służbowy" router D-Linka (jeden z około 10) padł chyba wskutek zbyt mało intensywnego używania ;-) Co do pozostałych sprzętów to nie mogę jednoznacznie stwierdzić co lepsze.

Data: 2011-06-10 07:32:30
Autor: pawell32
telewizory z internetem
W dniu 2011-06-10 07:18, Bartłomiej Zieliński pisze:
[...]

router? może zasilacz, bo to najczęściej pada (nie uwzględniając
wyładowań atmosferycznych).
linksys dawniej stosował zasilacze transformatorowe, które działają
do dziś.

  Co do pozostałych sprzętów
to nie mogę jednoznacznie stwierdzić co lepsze.

pod jakim względem? wydajności, stabilności czy trwałości?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-06-10 09:02:03
Autor: Bartłomiej Zieliński
[OT] Re: telewizory z internetem
Użytkownik pawell32 napisał:
router? może zasilacz, bo to najczęściej pada (nie uwzględniając
wyładowań atmosferycznych).

Tak, właśnie router padł, tzn. włącza się, ale nie reaguje na bodźce zewnętrzne. Przez jakiś czas działał tylko nie dawał się konfigurować, a potem w ogóle przestał.

Co do pozostałych sprzętów
to nie mogę jednoznacznie stwierdzić co lepsze.
pod jakim względem? wydajności, stabilności czy trwałości?

Stabilności i trwałości.

Data: 2011-06-10 20:36:19
Autor: pawell32
W dniu 10.06.2011 09:02, Bartłomiej Zieliński pisze:

Co do pozostałych sprzętów
to nie mogę jednoznacznie stwierdzić co lepsze.
pod jakim względem? wydajności, stabilności czy trwałości?

Stabilności i trwałości.

no to chyba tylko linksys zostaje

Data: 2011-06-10 14:27:47
Autor: Kell a
telewizory z internetem
pawell32 <pawell@net-sat.pl> napisał(a):

router? może zasilacz, bo to najczęściej pada (nie uwzględniając
wyładowań atmosferycznych).
linksys dawniej stosował zasilacze transformatorowe, które działają
do dziś.

tak, w switchach dlinka zasilacze padaja jak muchy
do tego masa bugow w oprogramowaniui, czesto bardzo podstawowych
(np. zgrywasz konfiguracje na tftp, niby wszystko bez bledow,
zmieniasz cos tam w konfiguracji przelacznika, potem chcesz przywrocic
stara konfiguracje z pliku i wali bledami albo nic sie nie dzieje)
masakra

Data: 2011-06-10 14:21:59
Autor: Kell a
telewizory z internetem

Z D-Linikem mam jak najlepsze doswiadczenia (tylko kilkanascie egz.).
No, ale moze to kwestia przypadku.

ja mam z kolei jak nagorsze
wszystkie zarzadzalne switche przy bardziej skomplikowanych konfiguracjach
zachowywaly sie nieprzewidywalnie, koniec koncow  po gwarancji popadaly
(wiekszosc z jednej serii, ale pare sztuk tez innego modelu (z innego nawet tez roku produkcji))

a domowy sprzet d-linka pamietam trzeba bylo resetowac z raz w tygodniu,
bo zaliczaly zwieche; generalnie trzymam sie od tej firmy z daleka

Data: 2011-06-13 11:02:41
Autor: kratylos
telewizory z internetem
W dniu 2011-06-09 23:30, Jerzy Pastusiak pisze:
Gupik:

jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić

Zwykle nie ma i sie nie przewiduje. Pilotem trzeba klikac.

bo troche inna jest idea - telewizor nie ma zastapic komputera ale dac nam dzieki sieci latwy dostep do tresci multimedialnych na dużym ekranie, bez konieczności wspomagania sie komputerem - teraz to glownei tvn, lipa i youtube z takich użyteczniejszych choc jest sporo malo uzytecznych ale mzoe ktos lubi eurosport albo axa itp. do tego wigety np fb, mozna wala przaegladac jednoczesne ogladajac tv..
przegladarka tez jest ale to wole zdecydowanie na komputerze..
bo u mnie i obsluga interentu na pilocie to tak jak byl używał klawiatury komórki - identyczny spsoób wprowadzania tekstu
mam sony 40ex720
mi sie inernet w tv podoba walne sie na kanapie i pilotem pikne i juz mam ... bez wysilku....

[...]

ja mam netgear  - takiego najprostrzego rutera z wifi
od 8 miesiecy non stop jest właczony i nie bylo z nim zadnego problemu
i telewizor dziala i laprop stacjonarny komp czasami komorka przez wifi i domowe dlna podlaczylem dziek temu nie musze nagrywac na usb/plyte np filmow i odrazu idze mi na tv
aha filmy hd potrzeba 3megowe lacze a zwykle sd to 1,5 aby sie na tv po sieci pobawic... to tak z mojego doswiadczenia

Pzdr.J.P.

Kratylos

Data: 2011-06-13 12:04:36
Autor: Kell a
telewizory z internetem
kratylos <kratyloss@yahoo.com> napisał(a):

aha filmy hd potrzeba 3megowe lacze a zwykle sd to 1,5 aby sie na tv po sieci pobawic... to tak z mojego doswiadczenia

ile trzeba to zalezy od bitrate filmu...
w kwazdym badz razie na 802.11g nie da sie
obejrzec w full hd kazdego filmu

Data: 2011-06-10 08:30:11
Autor: Paweł
telewizory z internetem
jak w takich telewizorach posługuje się internetem, jest w komplecie
klawiatura i myszka czy trzeba to dokupić no i jak z dostępem, kabel do
routera czy jakoś inaczej ??

Telewizor z Internetem chyba z założenia nie ma być alternatywą dla komputera. Z tego powodu nie ma myszki i klawiatury. Głównie ma służyć do oglądania filmów i programów TV pobieranych on-line. Jest to znacznie wygodniejsze i zdecydowanie prostsze niż w przypadku PC. Projektanci zapewne mieli na celu aby przysłowiowa babcia bez problemu potrafiła całość obsługiwać.

Paweł

telewizory z internetem