Data: 2013-03-22 18:08:46 | |
Autor: Ministerstwo Propagandy | |
temperatura silnika | |
jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem zastanawiać...
kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy chodzi na niskich obrotach? jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)? a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90% jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika? słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem? ciekawi mnie to... |
|
Data: 2013-03-22 18:39:39 | |
Autor: huri_khan | |
temperatura silnika | |
Dnia Fri, 22 Mar 2013 18:08:46 +0100, Ministerstwo Propagandy napisał(a):
jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem zastanawiać... Zmień licznik na taki co pokazuje temp (około 30 zł) i wkręć zamiast obecnie istniejącego czujnika syngalizującego przegrzanie (podobno już po ptokach jak się ta lampka zapali), czujnik dostosowany do w/w licznika :) -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2013-03-22 18:49:50 | |
Autor: nazgul | |
temperatura silnika | |
W dniu 2013-03-22 18:39, huri_khan pisze:
Dnia Fri, 22 Mar 2013 18:08:46 +0100, Ministerstwo Propagandy napisaĹ(a):ja teĹź kiedyĹ tak wĹaĹnie uczyniĹem w reanult 11. |
|
Data: 2013-03-22 23:03:41 | |
Autor: Bydlę | |
temperatura silnika | |
On 2013-03-22 17:08:46 +0000, "Ministerstwo Propagandy" <a@b.s> said:
kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy chodzi na niskich obrotach? A kiedy występuje więcej cykli spalania? Gdy jest ich mniej, czy gdy jest ich więcej? jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)? Normalnie. Powietrze, woda i wentylatory. a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90% jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika? Normalnie. Powietrze, woda, wentylatory.
Ogień. ciekawi mnie to... Bo to jest ciekawe. -- Bydlę |
|
Data: 2013-03-23 16:29:53 | |
Autor: Michał | |
temperatura silnika | |
On 3/22/2013 6:08 PM, Ministerstwo Propagandy wrote:
kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy wysokich jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90% super sportowych nie wiem, normalne osobówki przy 180+ nie potrzebują już prawie niczego prócz jako takiej krążącej wody, bo powietrza jest strasznie dużo. Raz miałem sytuacje kiedy musiałem utrzymywać prędkość 160km/h+ bo się spitoliło chłodzenie i gotował wodę (w tym modelu działało wtedy albo 0..40km/h albo 160..258km/h) słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem? elektryka o ile pamiętam |
|
Data: 2013-03-23 17:09:08 | |
Autor: Ministerstwo Propagandy | |
temperatura silnika | |
w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe no nie wiem, czy aby na pewno... jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i ciągniku albo jakimś urządzeniu do robót drogowych... |
|
Data: 2013-03-23 17:14:57 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
temperatura silnika | |
[....] Uprasza się o niedokarmianie trolla. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-23 17:17:42 | |
Autor: Ministerstwo Propagandy | |
temperatura silnika | |
Uprasza się o niedokarmianie trolla. uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku, proszę się tym moderatorem elektrody nie przejmować, zapisał się do PO i myśli, że wszycy już go popierają... cymbał i już moje pytania pozostają otwarte. |
|
Data: 2013-03-23 17:25:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
temperatura silnika | |
Hello Ministerstwo,
Saturday, March 23, 2013, 5:17:42 PM, you wrote: Uprasza się o niedokarmianie trolla.uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku, Upraszać sobie możesz - komendanta, Karolku. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-03-23 19:14:26 | |
Autor: Cavallino | |
temperatura silnika | |
Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <a@b.s> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kikkj7$pb2$1@node1.news.atman.pl... Uprasza się o niedokarmianie trolla. PLONK |
|
Data: 2013-03-23 20:42:58 | |
Autor: Szymon Machel | |
temperatura silnika | |
popisałeś się wystarczająco miszczu |
|
Data: 2013-03-23 21:35:14 | |
Autor: Ministerstwo Propagandy | |
temperatura silnika | |
co ty "wy nie"...
|
|
Data: 2013-03-24 03:05:32 | |
Autor: Michał | |
temperatura silnika | |
On 3/23/2013 5:09 PM, Ministerstwo Propagandy wrote:
w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych miałem na myśli bardziej osobówkę - pomiędzy wersjami silnikowymi jest (zazwyczaj) tylko ta różnica że jak masz powiedzmy 2.5 a 3.0 to się wiatrak/wiatraki w 3.0 będzie częściej włączał. a co do ciężarówek, ale ekspertem nie jestem to gdzieś w jakimś starszym volvo widziałem wiatraki, chyba jakimś paskiem zasilane (nie elektrycznie) i duże były więc i pewnie ciche. autobusy powinny mieć zwykłe wiatraki, z tym że taki autobus to ma mooooże 2..3x więcej koni niż auto a chłodnice większe. chyba ze tez wielkie ciche wiatraki na pasku... ? a urządzenia do robót drogowych w ogóle mocy mogą mieć na tyle mało że sama chłodnica wystarczy tylko to tak na oko :) |
|
Data: 2013-03-24 21:50:02 | |
Autor: Bydlę | |
temperatura silnika | |
On 2013-03-23 17:09:08 +0100, "Ministerstwo Propagandy" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> said:
w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe Dawaj przepis, że wentylator musi być głośniejszy od silnika. (ot, pierwszy z brzegu: <http://www.truckauto.pl/wp-content/uploads/2012/03/12C259_01.jpg>) ;> -- Bydlę |