Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   temperatura spalin

temperatura spalin

Data: 2013-06-21 09:16:15
Autor: ARO
temperatura spalin
Czo³giem!

Mamy dwa cylindry ustawione w rzedzie - czterotakt. Po przejechaniu kilkunastu km jeden kolektor sie swieci jakby moto przed chwila palilo gume. Wydech 2w1 z kwasowki. Namacalnie to wyglada, ze jeden jest czerwony na odcinu okolo 15cm od cylindra, a drugi 5cm. Stan silnika bez zastrzezen. Regulacja gaznikow ksiazkowa. Swiece nowe. Lewego powietrza nie stwierdzilem. Co to moze byc?

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe, aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupê wsadziæ? To co? Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro jest ok. Ssanie siê domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za ubogo. Przyjació³ko, jak ¿yæ?

--
ARQ
transalp

Data: 2013-06-21 07:25:34
Autor: AZ
temperatura spalin
On 2013-06-21, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe, aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co? Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?

Ja bym sprawdzil tak:
- czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi (nie wiem
co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i membrana
nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
przepustnicy)
- czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
- czy plywak sie nie zacina
- poziom paliwa

Chociaz z tego co piszesz moto leniwe to bym stawial na to pierwsze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-06-21 09:55:31
Autor: Kuczu
temperatura spalin
W dniu 2013-06-21 09:25, AZ pisze:
On 2013-06-21, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co?
Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie
w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie
reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro
jest ok. Ssanie siÄ™ domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?

Ja bym sprawdzil tak:
- czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi (nie wiem
co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i membrana
nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
przepustnicy)
- czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
- czy plywak sie nie zacina
- poziom paliwa

Chociaz z tego co piszesz moto leniwe to bym stawial na to pierwsze.


A ja bym sprawdzil szczelnosc zaworow wydechowych.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-06-22 15:47:07
Autor: ARO
temperatura spalin
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał :

Ja bym sprawdzil tak:
- czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi (nie wiem
co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i membrana
nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
przepustnicy)
- czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
- czy plywak sie nie zacina
- poziom paliwa

Mowa o Kehin CVK34. Gazniki nie nosza zadnych sladow, by ktoś wcześniej do nich pchał pazury. Chyba, ze zrobił to umiejętnie i za pomocą dobrych narzędzi. Obstawiałbym raczej, że po gwarancji moto wogóle nie widziało serwisu. Przepustnica się podnosi. Iglica nie ma żadnej regulacji. Położenie pływaków jest identyczne w obu gaźnikach, choć z braku czasu ostatecznie poziomu paliwa nie zmierzyłem, a to faktycznie było by najbardziej miarodajne. Zaworki iglicowe wyglądają bardzo dobrze. O zacinających się płwakach gdzieś już czytałem, ale podczas ostatniego grzebania merdając gaznikami na wszystkie strony nie stwierdzilem tego. W pozycji "do gory kolami" zaworki zawsze zamykaly, niezależnie od tego w jaki sposób gazniki osiągnęły tę pozycję.

Zastanawialem sie juz nad tym co pisze Kuczu. Pierwsza sprawa: kompresja w normie, choc zbliza sie do dolnej granicy. 10,5 Bar wychodzi tak samo na obu cylindrach. Producent przewiduje normę 9,6-14,7[Bar]. Pomiar luzow zaworowych pokazal, że praktycznie wszystkie z 4 zaworów wydechowych były ustawione poniżej granicy tolerancji. Zamiast 0.18-0.23 było 0.15 na wydechu i to właśnie mogło mu zaszkodzić, bo nie wiadomo jak długo tak jeździł. Ustawiłem je na górną granicę - listek 0,2 wchodzi jak powinien, a 0,25 ma za ciasno. Moto przejechało juz 2000km, a jedna rura jak się świeciła tak się świeci. Może być, że jest przedmuch pomimo prawidłowej komprechy? Cisnienia na goracym nie sprawdzalem. Czy poza sciaganiem gory silnika - czego nie zamierzam robic, poki moto jezdzi i ma spalanie w normie - jest jakas inna mozliwosc sprawdzenia szczelnosci zaworow?

--
ARQ
transalp

Data: 2013-06-24 20:30:36
Autor: Ivam
temperatura spalin
W dniu 2013-06-22 15:47, ARO pisze:
Pierwsza sprawa: kompresja w normie, choc zbliza sie do dolnej granicy.
10,5 Bar wychodzi tak samo na obu cylindrach

Rozumiem, że na ciepłym silniku, bez filtra powietrza i gaz odkręcony na maksa?

A jak wyszło po próbie olejowej?


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2013-06-26 18:56:56
Autor: ARO
temperatura spalin
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJTOpoczta.fm> napisał :

Rozumiem, że na ciepłym silniku, bez filtra powietrza i gaz odkręcony na maksa?

Oczywiście drogi Watsonie.


A jak wyszło po próbie olejowej?

I tu jest pies pogrzebany, że jej nie było.

--
ARQ
transalp

Data: 2013-06-26 20:26:25
Autor: Ivam
temperatura spalin
W dniu 2013-06-26 18:56, ARO pisze:
 I tu jest pies pogrzebany, że jej nie byÅ‚o.

Zrób jeszcze raz, tym razem z olejem. Stawiam na to, że nic a nic się ciśnienie nie poprawi. Tak BTW dość nisko ustalona ta norma.

Po prawdzie nie moto, bo sprzÄ™t typu piÅ‚y/kosy/kosiarki, etc.  ale w okolicy 10 to zwykle (za wyjÄ…tkiem produktów chiÅ„skich) proponuje remont generalny.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2013-06-23 23:12:27
Autor: Tomek
temperatura spalin

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:kq0v5e$qsv$1node2.news.atman.pl...
On 2013-06-21, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co?
Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie
w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie
reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro
jest ok. Ssanie siÄ™ domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za
ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?

Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł mi:
"to zależy czy ma palić- czy  paliwo, czy zawory"
Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.
A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?
TOmek.

Data: 2013-06-24 17:17:34
Autor: ARO
temperatura spalin
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał :

Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł mi:
"to zależy czy ma palić- czy  paliwo, czy zawory"
Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.

W rzeczy samej milordzie.
Jednak moto pali tyle ile powinno.


A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?

Tak, na obu jednakowe - pisalem post wyzej.

Na razie obstawiam gazniki - moze a noz widelec cos sie przytkalo.
Zawory sprawdze jako ostatecznosc.

--
ARQ
transalp

Data: 2013-06-24 19:11:44
Autor: Tomek
temperatura spalin

Użytkownik "ARO" <ask_me@prv.pl> napisał w wiadomości news:kq9plf$qos$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał :

Mój znajomy, na moje pytanie odnośnie sporego spalania Trumpha odparł mi:
"to zależy czy ma palić- czy  paliwo, czy zawory"
Uboga mieszanka daje wyższą temperaturę spalin.

W rzeczy samej milordzie.
Jednak moto pali tyle ile powinno.


A ciśnienie sprężania w obu cylindrach jest podobne?

Tak, na obu jednakowe - pisalem post wyzej.

Na razie obstawiam gazniki - moze a noz widelec cos sie przytkalo.
Zawory sprawdze jako ostatecznosc.

Jeśłi nie ma przesadnie ubogiej mieszanki (czytaj przewlekłego spalania)
a jedna z rur grzeje się bardziej to może jakieś niewielkie ale
jednak są przedmuchy pomiędzy przylgnią grzybka i pierścienia
zaworowego (przedmuchy gorących spalin w fazie największego ciśnienia
nad tłokiem).
Jeśłi są różnice (asymetrie) w wydechu to ja bym szukał
przyczyn tych asymetrii- chyba poprzez kolejne przybliżenia.
Tomek.

Data: 2013-06-21 09:56:20
Autor: Kuczu
temperatura spalin
W dniu 2013-06-21 09:16, ARO pisze:

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest
mozliwe, aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice
tolerancji wykonania gaznikow,

7 letnie motocykle japonskie sie wyrzuca po prostu ;)


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

temperatura spalin

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona