temperatura spalin

Data: 2013-06-21 09:16:15
Autor: ARO
temperatura spalin
Czo│giem!

Mamy dwa cylindry ustawione w rzedzie - czterotakt. Po przejechaniu kilkunastu km jeden kolektor sie swieci jakby moto przed chwila palilo gume. Wydech 2w1 z kwasowki. Namacalnie to wyglada, ze jeden jest czerwony na odcinu okolo 15cm od cylindra, a drugi 5cm. Stan silnika bez zastrzezen. Regulacja gaznikow ksiazkowa. Swiece nowe. Lewego powietrza nie stwierdzilem. Co to moze byc?

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe, aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupŕ wsadziŠ? To co? Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro jest ok. Ssanie siŕ domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za ubogo. Przyjaciˇ│ko, jak ┐yŠ?

--
ARQ
transalp

Data: 2013-06-21 07:25:34
Autor: AZ
temperatura spalin
On 2013-06-21, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe, aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dupę wsadzić? To co? Pilotami/poziomem paliwa krecic? Przeciez sa ustawione oba tak samo. Cos sie w gaznikach przytkalo? Moto jezdzi dobrze, choc jak dla mnie troche leniwie reaguje na gaz przy jalowych obrotach. Powyzej 2000rpm jest lepiej. Synchro jest ok. Ssanie się domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali przy hamowaniu silnikiem. Wychodzi na to, ze ten bardziej czerwony ma za ubogo. Przyjaciółko, jak żyć?

Ja bym sprawdzil tak:
- czy gazniki dobrze zlozone i przepustnica podcisnieniowa sie podnosi (nie wiem
co tam za gazniki sa ale w Keihinach latwo zle przykrecic pokrywke i membrana
nie ma szczelnosci co skutkuje slabym lub w ogole brakiem podnoszenia
przepustnicy)
- czy iglice tak samo ustawione (jak jest ustawianie)
- czy plywak sie nie zacina
- poziom paliwa

Chociaz z tego co piszesz moto leniwe to bym stawial na to pierwsze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-06-21 09:55:31
Autor: Kuczu
temperatura spalin
On 2013-06-21, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest mozliwe,
aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice tolerancji
wykonania gaznikow, ze ksiazkowe nastawy mozna sobie w dup─Ö wsadzi─ç? To co?
[...]
jest ok. Ssanie si─Ö domyka - tak przynajmniej mi sie wydaje. W rure nie wali
[...]

A ja bym sprawdzil szczelnosc zaworow wydechowych.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-06-22 15:47:07
Autor: ARO
temperatura spalin
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał :

[...]

Mowa o Kehin CVK34. Gazniki nie nosza zadnych sladow, by kto┼Ť wcze┼Ťniej do nich pcha┼é pazury. Chyba, ze zrobi┼é to umiej─Ötnie i za pomoc─ů dobrych narz─Ödzi. Obstawia┼ébym raczej, ┼╝e po gwarancji moto wog├│le nie widzia┼éo serwisu. Przepustnica si─Ö podnosi. Iglica nie ma ┼╝adnej regulacji. Po┼éo┼╝enie p┼éywak├│w jest identyczne w obu ga┼║nikach, cho─ç z braku czasu ostatecznie poziomu paliwa nie zmierzy┼éem, a to faktycznie by┼éo by najbardziej miarodajne. Zaworki iglicowe wygl─ůdaj─ů bardzo dobrze. O zacinaj─ůcych si─Ö p┼éwakach gdzie┼Ť ju┼╝ czyta┼éem, ale podczas ostatniego grzebania merdaj─ůc gaznikami na wszystkie strony nie stwierdzilem tego. W pozycji "do gory kolami" zaworki zawsze zamykaly, niezale┼╝nie od tego w jaki spos├│b gazniki osi─ůgn─Ö┼éy t─Ö pozycj─Ö.

Zastanawialem sie juz nad tym co pisze Kuczu. Pierwsza sprawa: kompresja w normie, choc zbliza sie do dolnej granicy. 10,5 Bar wychodzi tak samo na obu cylindrach. Producent przewiduje norm─Ö 9,6-14,7[Bar]. Pomiar luzow zaworowych pokazal, ┼╝e praktycznie wszystkie z 4 zawor├│w wydechowych by┼éy ustawione poni┼╝ej granicy tolerancji. Zamiast 0.18-0.23 by┼éo 0.15 na wydechu i to w┼éa┼Ťnie mog┼éo mu zaszkodzi─ç, bo nie wiadomo jak d┼éugo tak je┼║dzi┼é. Ustawi┼éem je na g├│rn─ů granic─Ö - listek 0,2 wchodzi jak powinien, a 0,25 ma za ciasno. Moto przejecha┼éo juz 2000km, a jedna rura jak si─Ö ┼Ťwieci┼éa tak si─Ö ┼Ťwieci. Mo┼╝e by─ç, ┼╝e jest przedmuch pomimo prawid┼éowej komprechy? Cisnienia na goracym nie sprawdzalem. Czy poza sciaganiem gory silnika - czego nie zamierzam robic, poki moto jezdzi i ma spalanie w normie - jest jakas inna mozliwosc sprawdzenia szczelnosci zaworow?

--
ARQ
transalp

Data: 2013-06-24 20:30:36
Autor: Ivam
temperatura spalin
W dniu 2013-06-22 15:47, ARO pisze:
Pierwsza sprawa: kompresja w normie, choc zbliza sie do dolnej granicy.
10,5 Bar wychodzi tak samo na obu cylindrach

Rozumiem, że na ciepłym silniku, bez filtra powietrza i gaz odkręcony na maksa?

A jak wyszło po próbie olejowej?

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo┼Ťledzonych Umys┼éowo

Data: 2013-06-26 18:56:56
Autor: ARO
temperatura spalin
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJTOpoczta.fm> napisał :

Rozumiem, że na ciepłym silniku, bez filtra powietrza i gaz odkręcony na maksa?

Oczywi┼Ťcie drogi Watsonie.

A jak wyszło po próbie olejowej?

I tu jest pies pogrzebany, że jej nie było.

--
ARQ
transalp

Data: 2013-06-26 20:26:25
Autor: Ivam
temperatura spalin
W dniu 2013-06-26 18:56, ARO pisze:
 I tu jest pies pogrzebany, ┼╝e jej nie by┼éo.

Zr├│b jeszcze raz, tym razem z olejem. Stawiam na to, ┼╝e nic a nic si─Ö ci┼Ťnienie nie poprawi. Tak BTW do┼Ť─ç nisko ustalona ta norma.

Po prawdzie nie moto, bo sprz─Öt typu pi┼éy/kosy/kosiarki, etc.  ale w okolicy 10 to zwykle (za wyj─ůtkiem produkt├│w chi┼äskich) proponuje remont generalny.

Data: 2013-06-23 23:12:27
Autor: Tomek
temperatura spalin

U┼╝ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa┼é w wiadomo┼Ťci news:kq0v5e$qsv$1node2.news.atman.pl...
On 2013-06-21, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:

[...]

M├│j znajomy, na moje pytanie odno┼Ťnie sporego spalania Trumpha odpar┼é mi:
"to zale┼╝y czy ma pali─ç- czy  paliwo, czy zawory"
Uboga mieszanka daje wy┼╝sz─ů temperatur─Ö spalin.
A ci┼Ťnienie spr─Ö┼╝ania w obu cylindrach jest podobne?
TOmek.

Data: 2013-06-24 17:17:34
Autor: ARO
temperatura spalin
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał :

M├│j znajomy, na moje pytanie odno┼Ťnie sporego spalania Trumpha odpar┼é mi:
"to zale┼╝y czy ma pali─ç- czy  paliwo, czy zawory"
Uboga mieszanka daje wy┼╝sz─ů temperatur─Ö spalin.

W rzeczy samej milordzie.
Jednak moto pali tyle ile powinno.

A ci┼Ťnienie spr─Ö┼╝ania w obu cylindrach jest podobne?

Tak, na obu jednakowe - pisalem post wyzej.

Na razie obstawiam gazniki - moze a noz widelec cos sie przytkalo.
Zawory sprawdze jako ostatecznosc.

--
ARQ
transalp

Data: 2013-06-24 19:11:44
Autor: Tomek
temperatura spalin

U┼╝ytkownik "ARO" <ask_me@prv.pl> napisa┼é w wiadomo┼Ťci news:kq9plf$qos$1mx1.internetia.pl...
[...]

Je┼Ť┼éi nie ma przesadnie ubogiej mieszanki (czytaj przewlek┼éego spalania)
a jedna z rur grzeje si─Ö bardziej to mo┼╝e jakie┼Ť niewielkie ale
jednak s─ů przedmuchy pomi─Ödzy przylgni─ů grzybka i pier┼Ťcienia
zaworowego (przedmuchy gor─ůcych spalin w fazie najwi─Ökszego ci┼Ťnienia
nad tłokiem).
Je┼Ť┼éi s─ů r├│┼╝nice (asymetrie) w wydechu to ja bym szuka┼é
przyczyn tych asymetrii- chyba poprzez kolejne przybli┼╝enia.
Tomek.

Data: 2013-06-21 09:56:20
Autor: Kuczu
temperatura spalin
W dniu 2013-06-21 09:16, ARO pisze:

Ja wiem, ze cos nie tak z regulacja skladu mieszanki, ale czy jest
mozliwe, aby w japonskim 7 letnim motocyklu byly az takie roznice
tolerancji wykonania gaznikow,

7 letnie motocykle japonskie sie wyrzuca po prostu ;)