ten to jednak pedalarz...

Data: 2013-02-05 08:47:36
Autor: WOJO
ten to jednak pedalarz...
Wiem, że formalnie nie powinien jechać chodnikiem...
Zgadza się, choć osobiście uważam, że to zły pomysł by zabraniać jazdy po chodnikach rowerzystom.

... ale formalnie powinien też stać i przepuszczać samochody, które chcą go wyprzedzić.
A tego przepisu nie znam. Na jakiej podstawie ma tak robić ?

Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-02-05 09:32:40
Autor: Andrzej Lawa
ten to jednak pedalarz...
W dniu 05.02.2013 08:47, WOJO pisze:
Wiem, że formalnie nie powinien jechać chodnikiem...
Zgadza się, choć osobiście uważam, że to zły pomysł by zabraniać jazdy
po chodnikach rowerzystom.

W praktyce jest z tym jak z meldunkiem - jak ktoś dużej głupoty nie
odwali, to ludzie zasadniczo akceptują.

Poza tym w tym przypadku można się spokojnie powołać na wyższą
konieczność oraz ogólne przeznaczenie PoRD - bezpieczeństwo.

... ale formalnie powinien też stać i przepuszczać samochody, które
chcą go wyprzedzić.
A tego przepisu nie znam. Na jakiej podstawie ma tak robić ?

O, merde... Właśnie patrzę na nowy tekst jednolity i widzę, że
stosunkowo niedawno zniknęła konieczność zatrzymania się.

Art. 26 ustęp 6.

Ktoś kojarzy, kiedy zniknęło "i - w razie potrzeby - zatrzymać się"?

Data: 2013-02-05 10:16:26
Autor: Marek
ten to jednak pedalarz...

Art. 26 ustęp 6.

Ktoś kojarzy, kiedy zniknęło "i - w razie potrzeby - zatrzymać się"?

Jakos latem 2012 cos sie zmienilo. Od tego czasu pseudo kolarze jada srodkiem drogi i udowadniaja jacy sa wazni i nietykalni.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-02-05 10:54:48
Autor: Jacek Maciejewski
ten to jednak pedalarz...
Dnia Tue, 05 Feb 2013 10:16:26 +0100, Marek napisał(a):

Jakos latem 2012 cos sie zmienilo.

Doradzam ponowne przeczytanie PoRD szczególnie w miejscach gdzie traktuje o
rowerach. Są też bryki/wyciągi/omówienia na necie, poguglaj.
--
Jacek

Data: 2013-02-05 11:00:46
Autor: Budzik
ten to jednak pedalarz...
Użytkownik Marek marras.zg@gmail.pl ...

[...]

Jakoś nie zauważyłem...

Data: 2013-02-05 16:56:11
Autor: Cavallino
ten to jednak pedalarz...

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA15E73EE87432budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Jak blokujesz cały pas ruchu jadąc rowerem środkiem, to co się dziwisz? ;-)

Data: 2013-02-05 17:04:13
Autor: Bartas_M5
ten to jednak pedalarz...

Jakos latem 2012 cos sie zmienilo. Od tego czasu pseudo kolarze jada
srodkiem drogi i udowadniaja jacy sa wazni i nietykalni.

juz kilku takich ważniaków zepchnąłem do rowu, tam byli już mniej ważni

Data: 2013-02-05 20:00:08
Autor: Shrek
ten to jednak pedalarz...
On 2013-02-05 09:32, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Jakieś dwa lata temu? Zresztą słusznie, bo to była konstrukcja logiczna dająca na wyjściu NULL. Nie da się zatrzymać, w celu ułatwienia wyprzedzania:P

Shrek.

Data: 2013-02-05 11:12:43
Autor: Bydlę
ten to jednak pedalarz...
On 2013-02-05 08:47:36 +0100, "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> said:

Wiem, że formalnie nie powinien jechać chodnikiem...
Zgadza się, choć osobiście uważam, że to zły pomysł by zabraniać jazdy po chodnikach rowerzystom.

A nieosobiście uważasz, że taki pomysł jest świetny?

--
Bydlę

Data: 2013-02-05 16:00:01
Autor: WOJO
ten to jednak pedalarz...
A nieosobiście uważasz, że taki pomysł jest świetny?

Moje "nieosobiste" zdanie nikogo nie obchodzi :)
WOJO

Data: 2013-02-05 17:26:49
Autor: Bydlę
ten to jednak pedalarz...
On 2013-02-05 16:00:01 +0100, "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> said:

A nieosobiście uważasz, że taki pomysł jest świetny?

Moje "nieosobiste" zdanie nikogo nie obchodzi :)

:)

--
Bydlę

ten to jednak pedalarz...