teoria - wygodne auto na trase

Data: 2009-09-13 21:18:28
Autor: Michał
teoria - wygodne auto na trase
Witam,

Tak się zastawiam na czym polega to że autam można długo, długo jechać.

co auto powinno mieć - jakie cechy - jakie sa wasze opinie ?

pytam bo się zastanawiam jak to rozłożyć na "częsci pierwsze" ala
wspomaganie, czujniki temperatury, fotele, kierownicę, zawieszenie itp... :)

Pozdrawiam!

Data: 2009-09-13 23:30:39
Autor: Przemek V

Użytkownik " Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h8jnj4$ilk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pozycja kierowcy - czyli przede wszystkim fotele ale nie tylko. Następnie głośność i rodzaj wydawanego dźwięku. Ból głowy od huku ibupromem można zaleczyć. Ból od niewygodnych foteli już trudniej. Oczywiście w upale klima też będzie nieoceniona. To tak z autopsji pokonywania 1600 km "na jeden raz" przeróżnymi autami.

Data: 2009-09-14 00:38:10
Autor: Tomasz Pyra
Przemek V pisze:
Ból od niewygodnych foteli już trudniej.

Ketonal - dożylnie ;)

Data: 2009-09-14 13:12:06
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Na prostą autobanę, czy na kręte górskie drogi?
JaC

-- -- -

co auto powinno mieć - jakie cechy - jakie sa wasze opinie ?

Data: 2009-09-14 23:07:19
Autor: Michał
ąćęłńóśźż <usun_to@wp.eu> napisał(a):
Na prostą autobanę, czy na kręte górskie drogi?

1. wersja na "autobanę".
?

2. Na górkie drogi
?

3. Na poskie międzymiastowe gdańsk->zakopane :)
?

4. Hajłeje
?

pozdrawiam!!

Data: 2009-09-14 00:08:58
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik " Michał"
[...]

Wyciszenie wnętrza, dobre fotele + regulacja kierownicy, klimatyzacja, stabilność toru jazdy

Data: 2009-09-14 00:19:29
Autor: bj
teoria - wygodne auto na trase
Jak po autobahnie to tempomat.
I miła pasażerka która zabawia rozmową, nawiguje i racjonuje żywność.

Data: 2009-09-14 10:30:37
Autor: J.F.
teoria - wygodne auto na trase
Użytkownik "bj" <115c076@gmail.com> napisał
Jak po autobahnie to tempomat.

Ale nie byle jaki - musza byc przyciski + i -

Znajomi niemcy jezdza na tempomacie, ale jednak ciagle jest zmiana predkosci.

J.

Data: 2009-09-14 11:34:09
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "J.F."

Jak po autobahnie to tempomat.

Ale nie byle jaki - musza byc przyciski + i -

Znajomi niemcy jezdza na tempomacie, ale jednak ciagle jest zmiana predkosci.

Sory, ale chyba czegoś nie zrozumiałem. Jaki + i -? i o jaką zmianę prędkości chodzi - myślisz o wyprzedzaniu?
Mój tempomat działa tak: rozpędzam się do 130km/h wciskam przycisk i auto jedzie 130, chcę przyśpieszyć wciskam pedał gazu i auto przyśpiesza, zwalniam pedał gazu auto wraca do prędkości 130km/h. Tempomat wyłącza się podczas hamowania i wtedy należy wcisnąć drugi przycisk, pod którym jest zaprogramowana ostatnia zapamiętana prędkość czyli 130km/h

Data: 2009-09-14 13:15:58
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Np. o przyspieszeniu poza terenem zabudowanym lub o nowej kolumnie jazdy.
Lub o zwolnieniu na widok czegos-tam-z-przodu, bez dotykania pedału hamulca.
JaC

-- -- -

Jaki + i -? i o jaką zmianę prędkości chodzi - myślisz o wyprzedzaniu?

Data: 2009-09-14 13:22:25
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "ąćęłńóśźż"

Np. o przyspieszeniu poza terenem zabudowanym lub o nowej kolumnie jazdy.
Lub o zwolnieniu na widok czegos-tam-z-przodu, bez dotykania pedału hamulca.
JaC

To ma być wygodniejsze? Zamiast najnormalniej w świecie hamować pstrykać guziczkiem? Hmm...w sumie to mój pierwszy tempomat, i wydał mi się super wygodny - być może rzeczywiście inne rozwiązania też się sprawdzają.

Data: 2009-09-14 14:35:57
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
A po co hamowac hamulcem (lub czasem co gorsza jeszcze straszyć lampami stopu tego z tyłu za Tobą), skoro używając "pstryczka"
tempomatu możesz hamowac tylko silnikiem?
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-14 23:21:25
Autor: Michał
[...]

jak tempomat wciśnie hamulec to się świeci, tylko nie wsyztskie hamują.

a w zasadzie od 10 lat montują radary do tempomatów,  po co pstrykać :)

a tak wogóle czy te nowe systemy od czytania znaków są jakoś z tempomatem powiązane ?

pozdrawiam.

Data: 2009-09-14 14:16:02
Autor: J.F.
teoria - wygodne auto na trase
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:h8l2n1$cgj$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
[...]

Na autobahnie tak sie nie da :-)

Ustawiamy 170. Widzimy jakis lekki zator na drodze , pyk, pyk, pyk w klawisz -, ustawione jest 140.
Okazuje sie za szybko, pyk - zwalniamy do 130. Odpada jakis golf z poczatku stawki - pyk, jedziemy 140. Odpada kolejne auto, pyk - i juz 150.
nastepny nie wytrzymuje - pyk, pyk - znow mamy 170 i zjezdzamy na prawy pas :-)

J.

Data: 2009-09-14 14:20:38
Autor: Grejon
WIHEDCNF pisze:

[...]

A mój działa tak:

rozpędzam się do 130km/h wciskam przycisk + i auto jedzie 130, z przodu widzę ktoś jedzie 100, ja na hamulec, tamten zjeżdza, znowu + i auto znowu jedzie 130. Dalej widzę ze TIR TIRa wyprzedza to zwalniam do 80, wciskam - i auto jedzie 80. :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-14 14:21:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Grejon pisze:
WIHEDCNF pisze:

[...]

A ja mam pytanie jedno: jak pod względem ekonomiki wygląda jazda z tempomatem? Spali mniej/więcej/tak samo?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-09-14 13:34:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 14:21:35 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

A ja mam pytanie jedno: jak pod względem ekonomiki wygląda jazda z tempomatem? Spali mniej/więcej/tak samo?

Mniej więcej tak samo albo ciut więcej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 16:26:47
Autor: R2r
Waldek Godel pisze:
Mniej więcej tak samo albo ciut więcej.

Niby dlaczego więcej? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-14 16:25:32
Autor: Waldek Godel
teoria - wygodne auto na trase
Dnia Mon, 14 Sep 2009 16:26:47 +0200, R2r napisał(a):

Niby dlaczego więcej? :-)

Bo tempomat wdeptuje gaz do dechy i utrzymuje prędkość na wzniesieniach, co
nie zawsze jest rekompensowane odcięciem paliwa na zjeździe.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 17:55:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-09-14, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Niby dlaczego więcej? :-)

Bo tempomat wdeptuje gaz do dechy i utrzymuje prędkość na wzniesieniach, co
nie zawsze jest rekompensowane odcięciem paliwa na zjeździe.

Jeśli jedziesz z taką prędkoscią, że na wzniesieniach musisz deptać do
dechy to w ogóle się nie wypowiadaj w podwątku o ekonomicznej jeździe :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

PS: Mój tempomat dodaje gazu bardzo delikatnie, zdziwiony jestem, że
inne mają inaczej.

Data: 2009-09-14 17:26:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 17:55:05 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Jeśli jedziesz z taką prędkoscią, że na wzniesieniach musisz deptać do
dechy to w ogóle się nie wypowiadaj w podwątku o ekonomicznej jeździe :)

Komputer też się ma nie wypowiadać? Bo twierdzi mniej więcej to co ja. No
ale pewnie też się nie zna...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 19:23:49
Autor: Arek (G)
Waldek Godel pisze:
[...]

Spokojnie Waldek ma wszystko 0-1. ABS'y działają mu 0-1 to dlaczego gaz miałby inaczej. Waldek nie uznaje stanów pośrednich. Więc dlaczego miałby jeździć autem, które funkcjonuje inaczej?;)

A.

Data: 2009-09-14 18:28:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 19:23:49 +0200, Arek (G) napisał(a):

Spokojnie Waldek ma wszystko 0-1. ABS'y działają mu 0-1 to dlaczego gaz miałby inaczej. Waldek nie uznaje stanów pośrednich. Więc dlaczego miałby jeździć autem, które funkcjonuje inaczej?;)

No do Zweisteinów albo Dreisteinów którym elektromagnes działa analogowo,
dla których wymiana pompy wtryskowej jest czynnością eksploatacyjną albo
dla których płyta nośna jest całym nadwoziem się zdecydowanie nie zaliczam.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 19:59:54
Autor: Artur Maśląg
Waldek Godel pisze:
[...]

Oczywiście - ABS działa u Ciebie 0-1, tempomat z gazem też działa 0-1,
pomp wtryskowych, katalizatorów bądź FAP się nie wymienia/naprawia,
a obecność ramy pomocniczej tworzy u Ciebie nadwozie oparte na ramie.

Reszta jak zwykle :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-14 19:09:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 19:59:54 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Oczywiście - ABS działa u Ciebie 0-1,

Oczywiście, jak u każdego odkąd go wynaleźli

tempomat z gazem też działa 0-1,

nigdzie tego nie napisałem, ale skoro zdecydowałeś się przegonić
Płaszczyca...

[...]

nigdzie tego nie napisałem, ale w zasadzie już przegoniłeś Płaszczyca..
wiesz wszystko lepiej..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 20:14:02
Autor: Artur Maśląg
teoria - wygodne auto na trase
Waldek Godel pisze:
(...)
nigdzie tego nie napisałem, ale w zasadzie już przegoniłeś Płaszczyca..

Manię prześladowczą da się leczyć :)

wiesz wszystko lepiej..

Reszta jak zwykle :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-14 19:15:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 20:14:02 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

nigdzie tego nie napisałem, ale w zasadzie już przegoniłeś Płaszczyca..

Manię prześladowczą da się leczyć :)

Masz jego na myśli? On zawsze doskonale wiedział o mnie różne rzeczy,
przeważnie nawet lepiej niż ja... I teraz widzę, że też dryfujesz w tym
kierunku

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 19:21:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 20:20:05 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Manię prześladowczą da się leczyć :)

zapętlasz się.. to w takim razie o swojej piszesz? :-P

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 20:44:20
Autor: Artur Maśląg
teoria - wygodne auto na trase
Waldek Godel pisze:
(...)
zapętlasz się.. to w takim razie o swojej piszesz? :-P

Też Ciebie pozdrawiam i dodam, że manię prześladowczą da się leczyć :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-14 22:27:43
Autor: DoQ
Artur Maśląg pisze:

[...]

Ten jego sterowany 1 bitem Citroen zdobywa chyba medale na konkursach low-riderow :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-15 07:52:31
Autor: Seba
Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:27:43 +0200, DoQ napisał(a):

Ten jego sterowany 1 bitem Citroen zdobywa chyba medale na konkursach low-riderow :)

Trochę tylko dziwne wydaje się to, iż Waldziu boi się udostępniać swoje
mądrości przyszłym użytkownikom usenetu. Za googlem: "Uwaga: Autor
zabronił archiwizacji wiadomości. Zostanie ona usunięta z grupy za 6 dni
(21 Wrz, 20:21)."

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-15 16:30:21
Autor: DoQ
Seba pisze:

[...]

A powinien je anulowac tuz po wyslaniu ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-14 22:01:00
Autor: R2r
Waldek Godel pisze:
[...]

Niestety mylisz się. Zawsze utrzymywanie stałej prędkości jest mniej energochłonne (niewiele ale zawsze) niż utrzymanie takiej samej prędkości średniej przez zwalnianie gdy jest trudniej a przyspieszanie ponad tę prędkość gdy jest łatwiej. Wynika to wprost z faktu, że opory ruchu nie są wprost proporcjonalne do prędkości.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-14 21:10:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:01:00 +0200, R2r napisał(a):

[...]

wiesz.. ale ja to sprawdzałem w trzech różnych autach z różnymi silnikami i
dane z komputera były podobne. Spalanie jest takie samo albo minimalnie
większe.
Owszem, jeżeli kierowca sam nie jest w stanie utrzymać stałej prędkości (a
parę tysięcy kilometrów po autostradach z tempomatem pokazuje, że jest
takich mnóstwo) to tempomat utrzymując stałą prędkość faktycznie da niższe
spalanie. Ale to nie zasługa tempomatu tylko antyzasługa łącznika.
Inna rzecz, że utrzymanie stałej prędkości przy pomocy tempomatu jest po
wielokroć przyjemniejsze.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-15 08:27:25
Autor: R2r
Waldek Godel pisze:
[...]

Ale... o jakich wskazaniach komputera piszesz?
Z jaką dokładnością mierzyłeś czas, drogę, wreszcie ilość zużywanego paliwa?
Robiłeś w ogóle jakikolwiek rachunek błędów pomiarów?
Bo jeżeli nie, to Twoje wyniki są tyleż samo warte, co pomiary średnic łebków od szpilki centymetrem krawieckim. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-14 14:33:24
Autor: Grejon
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

A ja mam pytanie jedno: jak pod względem ekonomiki wygląda jazda z tempomatem? Spali mniej/więcej/tak samo?

Ja różnicy nie widzę :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-14 14:43:00
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Zdania sa podzielone, głównie z powodu konkurencyjnej teorii, że jak jedziesz z góry, to powinieneś się rozpędzić na maksa, żeby
rozpedem wjechać pod następną górę ;-))

Kiedyś smiałem się z jeżdzenia tempomatem po mieście, ale widzę, że jednak oszczędności są - dla mnie kłopot, że u mnie działa
dopiero od około 40 km/h w górę.
Przy czym miasto to także miejskie trasy dwupasmowe z minimalną liczbą swiateł.
Ale zapewne jak jesteś Miszczem (zaraz jakiś kałamarz się na pewno odezwie) to oszczędzisz jeszcze więcej.

A i jeszcze drugi kłopot, raczej na trasie:  jak baaardzo długo jade tempomatem, to się komuter przyzwyczaja do takiego stylu jazdy
i auto później w ogóle "nie chce" przyspieszać ;-))
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-14 17:01:35
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h8ldnm$6tt$1news.wp.pl...
Zdania sa podzielone, głównie z powodu konkurencyjnej teorii, że jak jedziesz z góry, to powinieneś się rozpędzić na maksa, żeby
rozpedem wjechać pod następną górę ;-))

Zalezy gdzie, ale np z Klodzka do Barda to mozna dojechac niewiele dotykajac pedałow.
Tzn mozna bylo, bo teraz skrzynka foto plus stado kapelusznikow i co kawalek gaz do dechy, zeby potem hamowac z gory ..

J.

Data: 2009-09-14 15:15:48
Autor: Seba
napisał(a):

A ja mam pytanie jedno: jak pod względem ekonomiki wygląda jazda z tempomatem? Spali mniej/więcej/tak samo?

W naszym kraju użyteczność tego udogodnienia jest wręcz niesprawdzalna.
A poza granicami (zachodnimi) spalanie i tak radykalnie spada, więc do
tej pory nie zwracałem na to uwagi :)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-14 17:02:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:19mm0jc2w189w$.t3krbpjq98e7.dlg40tude.net...
[...]

Tobie spada, innym za Odra rosnie :-)

J.

Data: 2009-09-14 03:13:08
Autor: Seba
Dnia Mon, 14 Sep 2009 17:02:19 +0200, J.F. napisał(a):

Tobie spada, innym za Odra rosnie :-)

Prędkość przelotowa rośnie, a spalanie i tak spada - dziw nad dziwy ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-14 22:22:13
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
J.F. pisze:
[...]

NieCavallino po prostu. I raczej to zaleta niż wada. :P

Data: 2009-09-15 07:46:22
Autor: Seba
Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:04:55 +0200, J.F. napisał(a):

Tobie spada, innym za Odra rosnie :-)

Prędkość przelotowa rośnie, a spalanie i tak spada - dziw nad dziwy ;)

Kapelusznik :-)

Że niby z jakiego powodu bo przyznam nie rozumiem.
Wiesz, nie po to kupiłem auto z takim a nie innym silnikiem, żeby
oszczędzać na paliwie jeżdżąc jak gamoń drogowy (nazwy kapelusznik nie
używam - za bardzo mi się kojarzy z naszym idiotą grupowym) - inaczej
kupiłbym sobie Fabię 1.2 i popylałbym chyżo do przodu ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-15 15:04:40
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 15 Sep 2009 07:46:22 +0200, Seba napisał(a):

[...]

 A tak BTW - ile waży Twoja Lancia?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-15 15:20:39
Autor: Seba
Dnia Tue, 15 Sep 2009 15:04:40 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 A tak BTW - ile waży Twoja Lancia?

Coś koło 1,4 t.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-17 01:30:21
Autor: Michał
Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał(a):
Dnia Tue, 15 Sep 2009 15:04:40 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

>  A tak BTW - ile waży Twoja Lancia?

Coś koło 1,4 t.

lancie (tyle że k) w niemczecvh to koło 20l/100 palą :)

Data: 2009-09-14 15:24:55
Autor: Borys Pogoreło
[...]

 Testowałem na naszych drogach i nie widziałem różnicy przy kilkuset
kilometrach po tej samej trasie. A na autostradzie w okolicach 160 auto nie
jest specjalnie ekonomiczne, więc żadna różnica ;-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-14 14:37:58
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
W sumie to im więcej hamulca tym bardziej chu...wy kierowca.
JaC

-- -- -

widzę ktoś jedzie 100, ja na hamulec

Data: 2009-09-14 14:38:53
Autor: Grejon
ąćęłńóśźż pisze:
W sumie to im więcej hamulca tym bardziej chu...wy kierowca.

Pykam tylko, żeby blokadę prędkości wyłączyć, ale równie dobrze mogę "Cancelem" na tempomacie.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-14 15:07:34
Autor: Seba
Dnia Mon, 14 Sep 2009 14:38:53 +0200, Grejon napisał(a):

Pykam tylko, żeby blokadę prędkości wyłączyć, ale równie dobrze mogę "Cancelem" na tempomacie.

U mnie czujnik na pedale sprzegła lepiej działa, dlatego tego pedału
używam du szybkiego wyłączenia tempomatu ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-18 10:53:43
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Masz o jednego pedała za dużo ;-)
JaC

-- -- -

U mnie czujnik na pedale sprzegła lepiej działa, dlatego tego pedału używam du szybkiego wyłączenia tempomatu

Data: 2009-09-14 00:50:06
Autor: Tomasz Pyra
  Michał pisze:
Witam,

Tak się zastawiam na czym polega to że autam można długo, długo jechać.

co auto powinno mieć - jakie cechy - jakie sa wasze opinie ?

Podstawa to ergonomiczna pozycja za kierownicą - fotele, pedały, kierownica.
I to dla każdego będzie oznaczać coś innego - dla niskiego, wysokiego, chudego, grubego.
Ważny jest zarówno profil, jak i możliwości ustawienia - im więcej da się ustawić, tym lepiej.

W upale bardzo ważna jest klimatyzacja, zimą dobre ogrzewanie, ogólnie dobry nawiew (cichy i wydajny), lepszy będzie automat, bo nie trzeba go podregulowywać co chwilę żeby utrzymać temperaturę.

W ogóle ważne żeby samochód był cichy, bo hałas męczy.

Dalej zawieszenie, czyli nie takie gdzie najbardziej sprężynującym elementem między głową a nawierzchnią będzie kręgosłup, a z drugiej żeby się nie bujało jak ponton na fali.

I ogólnie dobry stan techniczny - męczy jazda niesprawnym samochodem. Czyli żeby wszystko działało, nic nie stukało i pukało, nie turlało się po bagażniku i kabinie.
Tak żeby kierowca nie zastanawiał się czy auto się zaraz nie rozleci.

Mocny silnik - pozwala komfortowo wyprzedzać na trasie, bez podnoszenia ciśnienia krwi.

Jak ktoś słucha, to przydatne też będzie fajne audio. Jeden lubi płyty, inny woli radio (wtedy w trasie ważna będzie dobra antena), jednego zmęczy bas z tuby, innego z kolei zmęczy słuchanie muzyki bez tuby.

Przyda się też niskoszumiące CB radio z RF Gain i ASQ.

Wspomaganie w zasadzie jest nieistotne - wspomaganie kierownicy daje coś tylko przy manewrach przy powolnych prędkościach.

Data: 2009-09-14 08:31:45
Autor: Robson
teoria - wygodne auto na trase
Dodam do tego to, co mi osobiscie bardzo pomaga w jezdzie {oprocz juz wymienionych rzerzy): fotel kierowcy z podlokietnikami - powoduje mniejsze zmeczenie rak.

Data: 2009-09-14 08:31:49
Autor: kurdybanek
teoria - wygodne auto na trase
Wentylowane fotele.

Data: 2009-09-14 15:34:58
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 14.09.2009 Robson <robson@z.pl> napisał/a:
Dodam do tego to, co mi osobiscie bardzo pomaga w jezdzie {oprocz juz wymienionych rzerzy): fotel kierowcy z podlokietnikami - powoduje mniejsze zmeczenie rak.

Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach... --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 15:39:33
Autor: Mariusz Chwalba
On Mon, 14 Sep 2009 15:34:58 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki  <karmmnie@chloru.net> wrote:

[...]

Łokcie na kierownicy? o_O

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-14 15:59:34
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 14.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
[...]

Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach... --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 16:13:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
[...]

Tyle, że do sporej ilości kierowców nie dociera sens _pozycji_prawidłowej_.

Data: 2009-09-14 16:36:16
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 14.09.2009 Marcin "Kenickie" Mydlak <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał/a:
Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

Tyle, że do sporej ilości kierowców nie dociera sens _pozycji_prawidłowej_.

Inna sprawa, że w zależności od gabarytów kierowcy oi modelu auta
zajęcie takiej pozycji nie zawsze jest możliwe ;-) --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 16:41:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[...]

Hightower w Akademii Policyjnej sobie poradził. Więc jak widać - da się. ;)

Data: 2009-09-14 16:41:04
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...

Łokcie na kierownicy? o_O

Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

Skończcie z tymi pierdołami. Równie dobrze można napisać, zajęcie prawidłowej pozycji za kierownicą uniemożliwia zmianę biegów. Osobiście nie widzę potrzeby kurczowego trzymania kierownicy obiema rękami, jeśli nie zamierzam wykonywać żadnych manewrów i sytuacja na drodze na to pozwala np. autostrada.

Data: 2009-09-14 16:48:22
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 14.09.2009 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:
[...]

Co będzie oczywiście bzdurą.
Osobiście nie widzę potrzeby kurczowego trzymania kierownicy obiema rękami, jeśli nie zamierzam wykonywać żadnych manewrów i sytuacja na drodze na to pozwala np. autostrada.

No to taki dziwny przykład. Droga ekspresowa, prędkości 100-120 km/h.
Omiń psa któy na tę drogę wybiega przez Twoje auto. Nie, to nie jest
sytuacja hipotetyczna. To jest sytuacja, która się wydarzyła. Problem jest taki, że nie wiesz czy zamierzasz wykonać gwałtowny
manewr, sytuacja na drodze ma jedną bardzo ważną cechę - jest zmienna. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 17:50:21
Autor: Karolek

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnhasltm.1op.karmmniechloru.net...

No to taki dziwny przykład. Droga ekspresowa, prędkości 100-120 km/h.
Omiń psa któy na tę drogę wybiega przez Twoje auto. Nie, to nie jest
sytuacja hipotetyczna. To jest sytuacja, która się wydarzyła.

Juz dwa psy przejechalem, przy trzecim tez nie odwalalbym dziwnych manewrow.

Problem jest taki, że nie wiesz czy zamierzasz wykonać gwałtowny
manewr, sytuacja na drodze ma jedną bardzo ważną cechę - jest zmienna.

Pies to kiepski powod, aby wykonywac gwaltowne manewry.

Karolek

Data: 2009-09-14 20:41:30
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 14.09.2009 Karolek <dragnospam@o2.pl> napisał/a:
[...]

To teraz wyobraź sobie, że ten pies może wybiec przed samochód jadący
przed Tobą. Dalej uważasz, że jedną ręką na kierownicy ogarniesz
gwałtowną zmianę sytuacji na drodze ? JA nie mam takiej gwarancji z
łapkami "za piętnaście trzecia" za to szanse istotnie większe niż
dzielny gieroj z jedną ręką na podłokietniku i oparciem w pozycji
półleżącej. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 22:09:38
Autor: WIHEDCNF
> [...]

łapkami "za piętnaście trzecia" za to szanse istotnie większe niż
dzielny gieroj z jedną ręką na podłokietniku i oparciem w pozycji

Twoje szanse wzrosną, jeśli zajmiesz prawidłową postawę z rękami "ZA DZIESIĘĆ DRUGA" - przynajmniej tak mnie uczyli :)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-14 22:59:42
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
> [...]

Twoje szanse wzrosną, jeśli zajmiesz prawidłową postawę z rękami "ZA DZIESIĘĆ DRUGA" - przynajmniej tak mnie uczyli :)

Akurat tutaj różnica jest pomijalna. Ważne żeby sprawnie operować sterem
różnica między 1:50 a 2:45 wnosi tyle co nic. Ważniejsze od tego jest
skoncentrowanie się np. na tym co czujesz na sterze lub jak plynnie nim
operujesz. Obie wersje pozwalaja to robic dokładnie, w przeciwieństwie
do dzierżenia kieryki jedną ręką.

Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 06:41:46
Autor: Karolek

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnhat3iq.1op.karmmniechloru.net...

To teraz wyobraź sobie, że ten pies może wybiec przed samochód jadący
przed Tobą. Dalej uważasz, że jedną ręką na kierownicy ogarniesz
gwałtowną zmianę sytuacji na drodze ?

Jedna nie, ale jezdzac z normalna predkoscia to jak na razie we wszystkich sytuacjach jakie mialem zdazylem uaktywnic druga reke do krecenia :>

JA nie mam takiej gwarancji z
łapkami "za piętnaście trzecia" za to szanse istotnie większe niż
dzielny gieroj z jedną ręką na podłokietniku i oparciem w pozycji
półleżącej.

Ja jak sobie troche przycisne i robie male rajdy po ulicach to tez trzymam raczej poprawnie kierownice, ale to wychodzi jakos tak podswiadomie... nawet nie musze pilnowac sie aby poprawnie zlapac kierownice.
Szybka jazda to jakby wymusza.

Karolek

Data: 2009-09-15 14:42:59
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Karolek" <

[...]

Dokładnie kolego masz rację, w trudnych warunkach i przy przewidywaniu niebezpieczeństwa ja również trzymam kierownicę obiema rękami, no ale jeśli autobana, lub pusta droga, to można trochę wyluzować ;-)

Data: 2009-09-15 21:56:18
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 15.09.2009 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:
[...]

Przewidywanie niebezpieczeństwa to jest jak gra w totolotka. Akurat obie
rece na kierownicy w przypadku jazdy autostradą to dość ważna rzecz...

Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 21:54:02
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 15.09.2009 Karolek <dragnospam@o2.pl> napisał/a:
[...]

Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie. Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->
[...]

Szybka jazda to nie tylko ręce na kierownicy. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 21:57:59
Autor: Artur Maśląg
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
(...)
Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie.

Nie jest. Zdarza się, ale nie jest.

Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->

Wręcz odwrotnie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-15 22:21:20
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 15.09.2009 Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał/a:
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
(...)
Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie.

Nie jest. Zdarza się, ale nie jest.

Dlaczegóż to nie jest? Można zgodnie z przepisami jechać tak przez 1,5
godziny, będąc dodatkowo wyprzedzanym przez innych. Powiedz proszę co
jest w tym nienormalnego ?
Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->

Wręcz odwrotnie.

No to jaka jest tam normalna prędkość i z czego wynika ? --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 22:26:05
Autor: WIHEDCNF
[...]

Nie użyję wyrażenia normalna, bo to mija się z celem, ale większość jak zauważyłem jedzie z prędkościami w granicach 130-140km/h

Data: 2009-09-15 22:41:56
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:
Nie użyję wyrażenia normalna, bo to mija się z celem, ale większość jak zauważyłem jedzie z prędkościami w granicach 130-140km/h

Pewnie kwestia trasy oraz okolicznosci przyrody. W zeszlym roku duża
część kierowców jechała ~150-180 km/h. OK 130 km/h jechały raczej słabe
auta, powyżej rzeczonych 180 km/h głównie duże diesle oraz różnego
rodzaju Porsche itp. Widać oszczędzają
;-) --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-17 01:18:18
Autor: Michał
Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> napisał(a):
> [...]
część kierowców jechała ~150-180 km/h. OK 130 km/h jechały raczej słabe
auta, powyżej rzeczonych 180 km/h głównie duże diesle oraz różnego
;-)

średnia bym powiedział (czyli normalna ?) ostatnio (z mieś temu) była
ze 145km/h, jadąć pod francję.
Moja średnia to było ze 170km/h (na 666km niemiec) i to już było szybko, nieweiele aut jechało szybciej, a już zupełnie nikt dużo szybciej.

pozdrawiam.

Data: 2009-09-16 18:24:48
Autor: Karolek

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnhavs6q.1op.karmmniechloru.net...

Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie. Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->

Ta bez ograniczenia predkosci faktycznie nie jechalem.

Fotel raczej dobrze mam ustawiony.

Karolek

Data: 2009-09-14 19:21:47
Autor: Rafał Grzelak
Dnia Mon, 14 Sep 2009 16:48:22 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):

[...]

Test losia przy 120? Jasne...

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-09-14 20:39:00
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 14.09.2009 Rafał Grzelak <aa@aa.aa> napisał/a:
[...]

A kto mówi o teście łosia ? Omijasz przeszkodę, celujesz w drogę o
szerokości dwóch pasów ruchu. Wystarczy to zrobić precyzyjnie na co
operowanie kierownicą przy pomocy jednej ręki po prostu nie pozwala.  --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 22:13:56
Autor: DoQ
[...]

E tam...
http://www.youtube.com/watch?v=TGDTCR-_-Ug
Ten daje rady jedna reka, druga spokojnie leżakuje ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-14 23:01:15
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 14.09.2009 DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał/a:
[...]

Gdyby miał podłokietnik to nie musiałby sie tak kurczowo o fotel
zapierać. Na koniec jeszcze próbował uciec z miejsca wypadku ;-) --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 23:06:30
Autor: DoQ
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

Gdyby miał podłokietnik to nie musiałby sie tak kurczowo o fotel
zapierać. Na koniec jeszcze próbował uciec z miejsca wypadku ;-)

To skurczybyk nie? :)
Szkoda ze pomylil okna :D

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-16 01:24:26
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Nie każdy jeździ jak WUC. --
     ___________ (R)

Data: 2009-09-15 13:18:10
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
On Mon, 14 Sep 2009 15:59:34 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki  <karmmnie@chloru.net> wrote:
[...]
Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...

Łokcie na kierownicy? o_O
Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

To masz jakąś kuriozalną definicję pozycji prawidłowej, albo doświadczenia  z
kiepskim podłokietnikiem. Przy normalnej pozycji[1], z prawą ręką  na  kierownicy,
prawy łokieć opiera się spokojnie o podłokietnik. Tak, to jest wygodne.

pozdrawiam,

[1] http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/pozycja-za-kierownica/
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-15 21:46:59
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 15.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
[...]

Pokaż mi w takim razie auto, które po zajęciu takiej pozycji
(http://www.technikajazdy.info/seat_dwg.gif)  pozwoli Ci trzymać
wygodnie łokieć na podłokietniku i nie będzie przeszkadzało w szybkim
kręceniu kierownicą. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 22:09:45
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15-09-2009 o 21:46:59 Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net>  napisał(a):

[...]
[...]

To jakieś podchwytliwe pytanie? Nie widziałem jeszcze auta z  podłokietnikiem,
które by nie pozwalało na oparcie łokcia w tej pozycji i przeszkadzało w
kręceniu kółkiem. Osobiście doświadczenia mam z w124, ale cała seria E
(i S, naturalnie, ale z nią mniej styczności mam) tak ma. Przypuszczam,
że to nie jest jakiś wyjątek. W końcu to żadna sztuka w odpowiednim
miejscu podłokietnik umieścić.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-15 22:17:57
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
[...]

Nie żadne podchwytliwe pytanie. Ja się po prostu nie spotkałem, może
niewymiarowy jestem albo Ty nie do końca poprawnie siedzisz...

[...]

No jasne musiałby mieć tylko z 40 cm wysokości... ;->

Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 22:40:02
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15-09-2009 o 22:17:57 Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net>  napisał(a):

[...]
[...]

Albo Ty. Ten argument ma dwa ostrza :>

[...]

Tak z szybkiego googlania:
http://www.caspol.pro.wp.pl/images/armrest/podbora2.jpg
dopasuj sobie do:
http://www.technikajazdy.info/seat_dwg.gif

Przy rękach 3:45 prawy łokieć mam na podłokietniku. I żałuję, że z lewej
nie ma na drugiego miejsca :)

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-15 23:02:25
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
[...]

JAk dla mnie to na zdjęciu tego VW oparcie fotela powinno być ciut
bardziej pionowo (oczywiscie zalezy od gabarytów kierowcy), odnoszę też
dziwne wrażenie, że ten podłokietnik nie sprawdza się przy redukcjach ;) Innymi słowy - niewiele da sie z takiego zdjecia wywnioskowac. Skoro te
podłokietniki takie super to czemu ich w rajdówkach nie montują... --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-16 07:39:45
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
On Tue, 15 Sep 2009 23:02:25 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki  <karmmnie@chloru.net> wrote:

[...]
[...]

Mnie nie wadzi. I nie tylko dlatego, że redukuję kickdownem :>

Innymi słowy - niewiele da sie z takiego zdjecia wywnioskowac. Skoro te
podłokietniki takie super to czemu ich w rajdówkach nie montują...

Bo rajdówek nie robią z myślą o wygodnej jeździe?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-16 15:47:22
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 16.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
[...]

Dlatego zdarza im się ostatnio montować klimatyzację - mniej zmęczony
kierowca to kierowca jadący skuteczniej i popełniający mniejszą ilość
błędów. ;-) Widać jednak zysk z podlokietnika jest zbyt maly zeby go stosować :-P

Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 09:37:14
Autor: LEPEK
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...
Mam rozumieć, że jak jedziesz w 1000 km trasę to przez _cały_ czas jazdy   masz obie ręce w pozycji 02:45, prawa noga na gazie i jesteś całkowicie skupiony.

To musi być męczące...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-09-15 12:44:30
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
LEPEK pisze:
[...]

Męczące, deprymujące, stresujące :)

Data: 2009-09-15 21:49:04
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 15.09.2009 LEPEK <nobody@nowhere.net> napisał/a:
[...]

Staram się trzymać obie ręce na sterze tak czesto na ile to możliwe,
prawą nogę mam czasem na hamulcu jak nie chce mi się hamować lewą :-P i
staram się być maksymalnie skupiony. Czasem nawet urządzam sobie 2h
drzemkę przed wyruszeniem w podróż żeby nie było to takie męczące jak Ci
się wydaje. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 13:13:26
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Nie co chwilę, ale też trzeba.
JaC

-- -- -

ogólnie dobry nawiew, lepszy będzie automat, bo nie trzeba go podregulowywać co chwilę żeby utrzymać temperaturę.

Data: 2009-09-14 00:52:59
Autor: aszheri
On 13 Wrz, 23:18, " Michał" <m...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

Wyczyszczona starannie klima  ;)
Nie żeby od razu zadusić człowieka gazem waniliowym z 20 poupychanych
po zakamarkach choinek odświeżających, ale na dłuższą metę dobrze żeby
nie capiło zbukami z zagrzybionej klimy.
To jest zdanie pci pięknej - znaczy estetki

-aszheri-

Data: 2009-09-14 04:27:04
Autor: czupakabra
[...]

wspomaganie, czujniki temperatury, fle, kierownicę, zawieszenie itp... :)

Witaj

- Wielkość auta (osobowego) - odległości między kołami/osiami
- zawieszenie - najlepsze hydropneumatyczne - niweluje najbardziej
męczący kierowcę zakres drgań
- duże auto to również możliwość zajęcia najlepszej pozycji - np.
wyprostowanie lewej nogi
- duże auto - po raz kolejny - zwykle jest najlepiej wyciszone i ma
odpowiednio mocny silnik tak aby zakres 130-150 km/h nie był walką dla
kierowcy.
- tempomat, klima, podłokietnik

pozdrawiam
Sebastian

Data: 2009-09-14 08:41:17
Autor: Tadeusz

Użytkownik " Michał" <> napisał w wiadomości ...
Witam,

Tak się zastawiam na czym polega to że autam można długo, długo jechać.

oprócz tego co napisane wyżej dodam jeszcze:
odpowiednio duży rozstaw osi i rozstaw kół, bo małe
i krótkie auto będzie skakało na nierównościach...

no i w PL to koniecznie dobre pneumatyczne zawieszenie :)

Tadeusz

Data: 2009-09-14 08:46:06
Autor: Grejon
Tadeusz pisze:

no i w PL to koniecznie dobre pneumatyczne zawieszenie :)

Do skakania na progach ;)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-14 08:54:09
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Grejon" <> napisał w wiadomości ...
Tadeusz pisze:

no i w PL to koniecznie dobre pneumatyczne zawieszenie :)

Do skakania na progach ;)

jak ktos lubi to też :)
ale ogólnie są lepsze zastosowania dla tego wynalazku

Data: 2009-09-14 10:36:43
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 08:41:17 +0200, Tadeusz napisał(a):

no i w PL to koniecznie dobre pneumatyczne zawieszenie :)

A najlepiej hydropneumatyczne :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 10:28:18
Autor: J.F.
[...]

zmieniarke na 10 plyt lub ekwiwalent :-)

W praktyce jesli fotel cie nie gniecie, to reszta mniej istotna, choc nad klima warto sie powaznie zastanowic.

Osobiscie to mi jeszcze malosc auta przeszkadza - ulozylby sobie czlowiek wygodnie noge czy reke, a tu go cos w kolano czy lokiec uwiera.

J.

Data: 2009-09-14 13:18:32
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Zwykle lepiej coś miec niż nie miec, ale klima jeszcze bardziej się przydaje w mieście niż w trasie, szczególnie jesli jest
szyberdach.

Co do trasy:  dobre wycieraczki i spryskiwacze, w tym reflektorów :-))
JaC

-- -- -

choc nad klima warto sie powaznie zastanowic.

Data: 2009-09-14 11:56:21
Autor: JAM
On Sep 13, 5:18 pm, " Michał" <m...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

Wysoka pozycja nad szosa, zapewniajaca dobra widocznosc, pionowa
wygodna pozyycje, latwosc wsiadania i wysiadania na postojach.
Najlepiej wiekszy minivan albo SUV.
Automatyczna skrzynia biegow.
Cicha, obszerna kabina - szczegolnie wokol kierowcy.
Automatyczna, pelna  klimatyzacja.
Relatywnie miekkie zawieszenia o dobrej izolacji.
Pelne wspomaganie o duzym wspolczynniku kierownicy.
Wiekszy silnik pozwalajacy rozwinac dobra dynamike jazdy. Tak rzedu 6
-9 sekund do 100 km/h
Wygodne fotele z pelnym podparciem rak.
Dobre swiatla, przyciemnione szyby.
Tempomat. Idealny bylby ten z radarem dostosowujacy szybkosc do
warunkow, ale takie to jeszcze rzadkosc.
Niezly sprzet audio.
Na takie dlugie trasy zapewne przyda sie tez samochodowy GPS chyba, ze
znasz dokladnie trase.
Dlugi przebieg na jednym zbiorniku paliwa (500 km lub wiecej).

Z drobiazgow przydalby sie HUD, automatycznie przyciemniane lusterka,
klimatyzowany w pelni (chlodzony i ogrzewany fotel w zaleznosci od
pory roku), jezeli poruszasz sie combi, minivanem albvo SUV to jeszcze
wycieraczka na tylna szybe (chyba, ze masz szczescie i cala trase
pokonasz przy dobrej pogodzie), uchwyty na napoje chlodzace pod reka
kierowcy, latwo dostepna obszerna polka na drobiazgi, jakies miejsce
na wyrzucanie smieci,

Ciezko jest znalezc samochod posiadajacy absolutnie wszystkie te
atrybuty naraz. Z moich doswiadczen, bliski idealu na trasy rzedu 1000
- 1800 km na jeden rzut to Chevrolet Suburban ale to samochod trudno
dostepny w Polsce. Szukalbym cos wsrod minivanow ale tych wiekszych,
rozmiaru Chryslera.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-14 20:59:49
Autor: DoQ
JAM pisze:

[...]

Ja to i bym ta twoja corvette w trasy pojezdzil, mimo ze dosc nisko ;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-14 12:18:17
Autor: JAM
On Sep 14, 2:59 pm, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
JAM pisze:

> [...]
> rozmiaru Chryslera.

Ja to i bym ta twoja corvette w trasy pojezdzil, mimo ze dosc nisko ;)

Corvette to wspanialy samochod, ale nie nadaje sie zbyt dobrze na
trasy rzedu 1000 km. Jest zbyt twardy i zbyt glosny w srodku kabiny.
Pozycja kierowcy jest dosyc skrepowana, ciezko, sie przeciagnac itp.

Data: 2009-09-14 22:06:14
Autor: DoQ
JAM pisze:

Corvette to wspanialy samochod, ale nie nadaje sie zbyt dobrze na
trasy rzedu 1000 km. Jest zbyt twardy i zbyt glosny w srodku kabiny.
Pozycja kierowcy jest dosyc skrepowana, ciezko, sie przeciagnac itp.

Przezylbym te niewygode :)
Ile w USA kosztuje teraz nowka, ew. rocznik 2007-08?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-14 17:20:39
Autor: JAM
On Sep 14, 4:06 pm, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:
JAM pisze:

> [...]

Przezylbym te niewygode :)
Ile w USA kosztuje teraz nowka, ew. rocznik 2007-08?

Nowe Corvette zaczyna sie od 48,000 USD. Teraz sa dobre czasy dla
kupujacego, wiec pewnie za ta cene dostaniesz troche lepiej wyposazony
albo opuszcza kilka tysiecy u dilera.
Model ZR1 niestety kosztuje juz troche wiecej, jakies 105,000 i na
dodatek nie jest latwo go tak z "ulicy" kupic bo GM produkuje go w
ograniczonych ilosciach.
Uzywane Corvette w zaleznosci od rocznika i przebiegu. W przyblizeniu:

2007 powiedzmy z przebiegiem 24,000 mil w bardzo dobrym stanie to
okolo 33,000 USD
2008 z przebiegiem ~12,000 mil w bardzo dobrym stanie to okolo 38,000
USD

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2009-09-15 00:15:42
Autor: J.F.
On Mon, 14 Sep 2009 11:56:21 -0700 (PDT),  JAM wrote:
Wysoka pozycja nad szosa, zapewniajaca dobra widocznosc,

Tir z tego nie wyjdzie, zadna roznica

latwosc wsiadania i wysiadania na postojach.

A Ty chcesz jechac czy wysiadac ? :-)

Automatyczna skrzynia biegow.

A po co ? Wrzucasz 5 i nastepna zmiana dopiero na kolejnej stacji :-)

Relatywnie miekkie zawieszenia o dobrej izolacji.

Albo porzadne drogi.

Pelne wspomaganie o duzym wspolczynniku kierownicy.

A po co ? Moze byc kompletnie bez wspomagania.

Wiekszy silnik pozwalajacy rozwinac dobra dynamike jazdy. Tak rzedu 6
-9 sekund do 100 km/h

No to zalezy gdzie. Po Polsce za malo, na zachod od Renu za duzo ..

Dobre swiatla

Raczej oswietlone autostrady. Swiatla u nas nigdy nie sa wystarczajaco dobre.

Na takie dlugie trasy zapewne przyda sie tez samochodowy GPS chyba, ze
znasz dokladnie trase.

Przydatnosc nie zalezy od dlugosci trasy.
A autostrady zazwyczaj dobrze oznaczone.

Dlugi przebieg na jednym zbiorniku paliwa (500 km lub wiecej).

W maluchu starczalo na 450km. W Nubirze na godzine spokojnej jazdy :-)

J.

Data: 2009-09-14 17:41:38
Autor: JAM
On Sep 14, 6:15 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>Wysoka pozycja nad szosa, zapewniajaca dobra widocznosc,

Tir z tego nie wyjdzie, zadna roznica

Na dlugiej trasie kazdy drobiazg zmniejsza zmeczenie. Dobra widocznosc
drogi ponad samochodami osobowymi jadacymi przed toba pozwala plynniej
jechac. To niby drobiazg ale daje sie odczuc na dlugich trasach.

>latwosc wsiadania i wysiadania na postojach.

A Ty chcesz jechac czy wysiadac ? :-)

Nie przejedziesz > 1000 km bez kilku postojow. Rzadko tez jezdzi sie
takie dystans samemu. Sprobouj przejechac taki dystans w Porsche coupe
z 5-cio osobowa rodzina to sie przekonasz :-)

>Automatyczna skrzynia biegow.

A po co ? Wrzucasz 5 i nastepna zmiana dopiero na kolejnej stacji :-)

Rzadko kiedy uda ci sie wykonac dluga trase wylacznie autostradami a
nawet jezeli to korki, roboty drogowe itp powoduja, ze biegi musisz
zmieniac. Automat daje drobne usprawnienie, ktore po 20 dodzinach
jazdy wydaje sie kolosalna roznica.

>Relatywnie miekkie zawieszenia o dobrej izolacji.

Albo porzadne drogi.

Nawet tak zwane "porzadne" drogi nadal wywoluja wibracje pojazdu.
Miekkie zawieszenie znacznie zmniejsza koncowe zmeczenie na dlugiej
trasie. Patrz komentarz o drobiazgach.

>Pelne wspomaganie o duzym wspolczynniku kierownicy.

A po co ? Moze byc kompletnie bez wspomagania.

Jak chcesz wysiasc zmeczony to tak. To niby drobiazg ale po 15 - 18
godzinach jazdy robi roznice czy kierownice obracasz obiema rekami
zapierajac sie nogami w podloge, czy jednym palcem trzymajac reszte
reki na pdlokietniku.

>Wiekszy silnik pozwalajacy rozwinac dobra dynamike jazdy. Tak rzedu 6
>-9 sekund do 100 km/h

No to zalezy gdzie. Po Polsce za malo, na zachod od Renu za duzo ..

Znowu pomylka. Scigant zmeczy sie juz po kilku godzinach. Jechanie
ponad tysiaca kilometrow jednym rzutem wymaga spokojnej jazdy.
Dynamika silnika jest jedynie wymagana aby spokojnie wlaczac sie do
normalnego ruchu i nie stresowac sie przy normalnym wyprzedzaniu
wolniejszych uzytkownikow drogi. Proby agresywnej jazdy albo bardzo
szybkiej powoduja szybsze zmeczenie. 6 sekund do 1000 km/h to juz
dobre sportowe auto. 9 sekund to typowy minivan o w miare dobrym
silniku. Ponad 9 sekund to juz troche malo na dalekie trasy. Bardziej
sie zmeczysz.

>Dobre swiatla

Raczej oswietlone autostrady.
Swiatla u nas nigdy nie sa wystarczajaco dobre.

Tym gorzej, gdyt samochod ma je w niezbyt dobre.

>Na takie dlugie trasy zapewne przyda sie tez samochodowy GPS chyba, ze
>znasz dokladnie trase.

Przydatnosc nie zalezy od dlugosci trasy.
A autostrady zazwyczaj dobrze oznaczone.

Rzadko kiedy taki dystans zaczyna sie i konczy tuz przy autostradzie.
Jechanie 1000 km generalnie zaczyna sie rano z domu a konczy noca w
nieznaym miejscu niekoniecznie przy autostradzie. Bladzenie po obcym
terenie gdy ma sie za soba 1500 km i 15 - 20 godzin za kolkiem nalezy
do malo przyjemnych. Po 18 godzinach czlowiek jedynie marzy aby
dotrzec do puktu docelowego i w koncu z tego samochodu wysiasc. GPS
jest wtedy bardzo pomocny.

>Dlugi przebieg na jednym zbiorniku paliwa (500 km lub wiecej).

W maluchu starczalo na 450km. W Nubirze na godzine spokojnej jazdy :-)

W Suburbanie jeden zbiornik starcza na 500 mil.

J.

Data: 2009-09-15 06:52:16
Autor: JAM
teoria - wygodne auto na trase
On Sep 15, 8:06 am, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
On 2009-09-15, JAM <ja_1...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> godzinach jazdy robi roznice czy kierownice obracasz obiema rekami
> zapierajac sie nogami w podloge, czy jednym palcem trzymajac reszte

Chyba dawno nie jeździłeś samochodem bez wspomagania - przecież poza
prędkościami parkingowymi prawie nie ma różnicy w sile, którą trzeba
przyłożyć...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Jak jedziesz prosta droga to nie ma ale to sie rzadko zdarza. Roznica
w momencie sily na kole kierownicy jest mala ale sie kumuluje jako
zmeczenie przy pojazdach o mniejszej sile wspomagania. Wszystkie
wymienione przez mnie "zalety" lub "wady" sa same z siebie
nieznacznymi drobiazgami, ale ich caloksztlat kumuluje sie w dlugich
trasach jako zmeczenie kierowcy.

Data: 2009-09-15 18:45:23
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-09-15, JAM <ja_1410@yahoo.com> wrote:

[...]

Po pięciu-sześciu godzinach za kółkiem nie robi mi to różnicy. A jeszcze
nie zgłupiałem tak, zeby jednym ciągiem jechać kilkanaście godzin.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-09-15 19:00:47
Autor: Artur Maśląg
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2009-09-15, JAM <ja_1410@yahoo.com> wrote:

[...]

Tobie być może - mi wiele rzeczy zaczyna przeszkadzać i męczyć po
dwóch godzinach. To co mówi JAM jest dość obiektywne (no może poza
tymi kilkoma sekundami do setki ;) ) i można z tym najwyżej
polemizować, a nie podważać.

A jeszcze
nie zgłupiałem tak, zeby jednym ciągiem jechać kilkanaście godzin.

Znaczy się brak praktyki w długich trasach. JAM zresztą wyraźnie mówił
o długich trasach z jedzonkiem, odpoczynkami, drugim kierowcą itd.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-16 09:28:40
Autor: J.F.
On Tue, 15 Sep 2009 19:00:47 +0200,  Artur Maśląg wrote:
Krzysiek Kielczewski pisze:
A jeszcze
nie zgłupiałem tak, zeby jednym ciągiem jechać kilkanaście godzin.

Znaczy się brak praktyki w długich trasach. JAM zresztą wyraźnie mówił

Ale co wspomagania racje ma. Na zakretach w trasie nie trzeba sie
wysilac.

o długich trasach z jedzonkiem, odpoczynkami, drugim kierowcą itd.

To co to za dluga trasa, skoro drugi kierowca ? :-)

J.

Data: 2009-09-15 11:07:22
Autor: Arek (G)
JAM pisze:

[...]

20h jazdy? Proponowałbym gumowy młotek i kogoś kto ma trochę pary w rękach.

[...]

Wystarczyło by po prostu dobre zawieszenie. Zamiast jeździć suv'ami przejedź się kiedyś samochodem.

[...]

Chyba trolujesz bo nikt normalny by czegoś takiego nie napisał.

Znowu pomylka. Scigant zmeczy sie juz po kilku godzinach. Jechanie
ponad tysiaca kilometrow jednym rzutem wymaga spokojnej jazdy.

20h spokojnej jazdy? Albo nigdy czegoś takiego nie zrobiłeś albo jesteś jakimś cyborgiem.

[...]

Lub rozbudzenie:)

Dobre swiatla
Raczej oswietlone autostrady.
Swiatla u nas nigdy nie sa wystarczajaco dobre.

Tym gorzej, gdyt samochod ma je w niezbyt dobre.

Ta, najlepsze są halogeny montowane przez kumpla szwagra.

A.

Data: 2009-09-15 04:56:45
Autor: JAM
On Sep 15, 5:07 am, "Arek (G)" <a...@bbb.pl> wrote:
JAM pisze:

20h jazdy? Proponowałbym gumowy młotek i kogoś kto ma trochę pary w rękach.

A po co gumowy mlotek ? Para w rekach ? Zmeczenie fizyczne utrudnia
dluga jazde.

> [...]
> trasie. Patrz komentarz o drobiazgach.

Wystarczyło by po prostu dobre zawieszenie. Zamiast jeździć suv'ami

Co to znaczy dobre zawieszenie w samochodzie, moglbys lepiej
sprecyzowac ? Ferrari ma "doskonale" zawieszenie. Sprobuj przejchac
nim 1400 km jednego dnia, najlepiej z rodzina. Co do zalecen ja na
codzien mam do czynienia z roznymi typami samochodow. Pozwol, ze
odwroce pytanie, ktore mi zadales, czy jechales kiedys w zyciu
Suburbanem na trasie ? Czy przejechales choc raz w zyciu w ciagu
jednego dnia ponad 1400 km ?

> [...]
> reki na pdlokietniku.

Chyba trolujesz bo nikt normalny by czegoś takiego nie napisał.

Dlaczego zakladasz z gory, ze ja jestem normalny :-) Tak zwana
"prawidlowa" pozycja za kierownica jest meczaca i trudna do utrzymania
prze kilkanascie godzin ciurkiem.

20h spokojnej jazdy? Albo nigdy czegoś takiego nie zrobiłeś albo jesteś
jakimś cyborgiem.

Zrobilem, 20 h to akurat moj rekord, ale kilka razy zrboilem tez trasy
17 - 18 godzin. Taki eksperyment da sie zrobic jedynie jadac
spokojnie. Kultura jazdy wplywa bardzo na stopien zmeczenia pod koniec
takiego dnia. Oczywiscie chodzi o 20 godzin calosci od punktu startu
do punktu koncowego. Wliczane w to sa postoje na posilki i krotkie
odpoczynki po drodze. To i tak nic. Kilka rodzin z moich znajomych
pokonuje trase do 23 do 24 godzin jazdy, choc zwykle jada wtedy we
dwoje na zmiane z tym, ze generalnie jedna osoba z takiej pary i tak
pokonuje wiekszosc trasy a druga zwykle konczy kilka ostatnich godzin.
Z tym, ze malo kto robi to samochodem osobowym. W zasadzie kroluje
minivan.

> [...]
> normalnego ruchu i nie stresowac sie przy normalnym wyprzedzaniu
> wolniejszych uzytkownikow drogi. Proby agresywnej jazdy albo bardzo

To zludzenie. Rozbudzasz sie chilowo ale zmeczenie sie kumuluje
znacznie szybciej. Po 15 godzinach zaczynaja sie bole glowy, otepienie
itp. Odchodzi ochota na sciganie sie wogole.

> Tym gorzej, gdyt samochod ma je w niezbyt dobre.

Ta, najlepsze są halogeny montowane przez kumpla szwagra.

Podejrzewam, ze jak kumpel szwagra zna sie na rzeczy to moze pomoc :-)
Chyba ze szwagier ma za kumpli samych nieudacznikow. No ale szwagra
sie nie wybiera.

Data: 2009-09-15 14:57:11
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "JAM"

Po Twoich wypowiedziach dochodzę do wniosku, że jesteś fanem miniwana, którego pewnie notabene jesteś posiadaczem. Gdybyś choć troche zainteresował się tematem SUV, dowiedział byś się, że są to NAJGORSZE pojazdy i to pod każdym względem, również wygody prowadzenia. Przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie po obejżeniu obszernego reportażu o historii SUV, bo przyznam, że nigdy SUV-a nie miałem, choć kilka razy prowadziłem

Data: 2009-09-15 06:47:44
Autor: JAM
On Sep 15, 8:57 am, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Użytkownik "JAM"

Po Twoich wypowiedziach dochodzę do wniosku, że jesteś fanem miniwana,
którego pewnie notabene jesteś posiadaczem.

Niestety obecnie nie posiadam minivana, choc przyznam, ze to bardzo
wygodne pojazdy. Moim aktualnym samochodem jest Chevrolet Corvette.

Gdybyś choć troche
zainteresował się tematem SUV, dowiedział byś się, że są to NAJGORSZE
pojazdy i to pod każdym względem, również wygody prowadzenia.

Musialbys zdefiniowac co to znaczy "najgorsze".

Przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie po obejżeniu obszernego
reportażu o historii SUV, bo przyznam, że nigdy SUV-a nie miałem, choć
kilka razy prowadziłem

Aha. Wiec na tym opierasz swoja opinie ? Powinienes keidys w zyciu
sprobowac jeden z nastepujacych pojazdow:

Chevrolet Suburban
Ford Navigator
Toyota Sequoia
Nissan Armada

na trasie liczacej tak 1200 km. Wtedy moglbys sie autoratywnie na
temat wypowiedziec.

Swoje wypowiedzi opieram o doswiadczenie zyciowe z licznych dalekich
wypraw samochodowych najprzerozniejszymi pojazdami. Mowimy tu o
trasach 1000 km lub wiecej robionych w ciagu jednego dnia.

Data: 2009-09-15 16:39:04
Autor: WIHEDCNF
[...]

Napisałem, że nie mam SUV, nie napisałem a wręcz przeciwnie, że dane mi było prowadzić auta tego typu - wniosek - niepotrzebnie wielkie z zewnątrz - zaskakująco małe w środku, paliwożerne, prowadzenie, przynajmniej tych którymi jechałem, to jakiś koszmar - może i do lansu na miasto się to nadaje ale nie na trasę.

Data: 2009-09-15 10:05:06
Autor: JAM
On Sep 15, 10:39 am, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Użytkownik "JAM"

Napisałem, że nie mam SUV, nie napisałem a wręcz przeciwnie, że dane mi
było prowadzić auta tego typu - wniosek - niepotrzebnie wielkie z
zewnątrz

Sluszna uwaga. Dlatego SUV kiepsko nadaje sie do miasta. Na trasie
wielkosc SUV to zaleta. Zapewnia dobra widocznosc drogi, stabilny na
podmuchy wiatru ze wzgledu na relatywnie spora mase i generalnie o
miekkim zawieszeniu dzieki oponom o wysokim profilu.

 - zaskakująco małe w środku,

Wyraznie nigdy w zyciu nie miales do czynienia z SUV, ktore
wymienilem. Zaden samochod osobowy nawet w przyblizeniu nie ma tej
przestrzeni wnetrza co Suburban czy Sequoia.

- paliwożerne,

Prawda. To jest wada.

prowadzenie, przynajmniej tych którymi jechałem, to jakiś koszmar - może i do lansu
na miasto się to nadaje ale nie na trasę.

Jezeli prowadziles terenowe to moze i prawda. Duze SUV sa zupelnie
inaczej strojone. Wlasnie na szosowa, wygodna jazde.

Data: 2009-09-15 19:56:55
Autor: WIHEDCNF
> [...]

Jezeli prowadziles terenowe to moze i prawda. Duze SUV sa zupelnie
inaczej strojone. Wlasnie na szosowa, wygodna jazde.

Ciesze się, że rozmawiam z poważnym facetem, który potrafi również dostrzec słabsze strony pojazdu - jeszcze jedna rzecz mnie niepokoi w SUV - złudne poczucie bezpieczeństwa - nie wiem jak to opisać - przeważnie te auta mają spore rozmiary, mocne silniki i dają poczucie panowania na drodze, może z tego powodu niektórzy za mocno wierzą w możliwości tych pojazdów i przekraczają wszystkie zdroworozsądkowe granice, być może stąd dość duża liczba  wypadków z udziałem pojazdów tego typu.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-15 12:22:52
Autor: JAM
On Sep 15, 1:56 pm, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
[...]

Dobrze to ujales, chociaz bardziej na wyczucie niz z technicznego
punktu widzenia. SUV maja generalnie mniej przyczepne opony z roznych
przyczyn. Typowy wsploczynnik przyczepnosci opon SUV to 0.7 podczas
gdy wiekszosc samochodow osobowych ma w przedziale 0.8 - 0.9. Dodajac
to tego wieksza mase, wyzsze polozenie srodka ciezkosci i pare innych
drobiazgow, powoduje to, ze SUV maja zwykle "sporo" dluzsza droge
hamowania. Amerykanskie statystyki wypadkowosci wskazuje, ze SUV maja
podobny wspolczynnik smiertelnosci co samochody osobowe, chociaz jest
to z innej przyczyny. Wprawdzie w zderzeniach SUV generalnie maja
mniejsza smiertelnosc niz samochody osobowe szczegolnie gdy to
zderzenie jest pomiedzy samochodem osobowym a SUV, to z drugiej strony
SUVy sa po prostu duzo bardziej wywrotne niz samochody osobowe.
Przewrotka to jeden z bardziej niebezpiecznych typow wypadkow
samochodowych i konczy sie czesto powaznymi obrazeniami lub
smiercia.Dlatego nie sa one statystycznie bezpieczniejsze.

W temacie watku nie bylo jednakze pytania o to co jest
najbezpieczniejsze. Ja tu nie promuje SUV jako najlepszego stworzenia
pod sloncem. Te pojazdy maja rozne wady na codzien. Z doswiadczenia
jednakze, wiem, ze to co Ameryakanie nazywaja "full size" SUV jest
obecnie jednam z najlepszych samochodow na bardzo dalekie trasy.
Troche myslalem, dlaczego tak sie wlasnie dzieje i w moim oryginalnym
podsumowaniu napisalem to co uwazam, ze powoduje iz takim samochodem
po kilkunastu godzinach jazdy czlowiek nie wysiada krancowo
wykonczony. Wiem, bo zrobilem juz kilkanascie takich podrozy od 800 do
1000 mil amerykanskich jednego dnia roznymi pojazdam i te z Suburbanem
wspominam jako najbardziej komfortowe jezeli taka podroz wogole mozna
nazwac komfortowa :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-16 09:27:01
Autor: J.F.
On Tue, 15 Sep 2009 12:22:52 -0700 (PDT),  JAM wrote:
[...]

Eee, o co tu chodzi ? Inna, bardziej sliska guma ? Czy jakies zalozenie projektowe, powodujace zalozenie slabszych
hamulcow ?
[...]

Tak czy inaczej po kilkunastu godzinach jazdy czlowiek sie tylko do
lozka nadaje.

J.

Data: 2009-09-16 07:45:39
Autor: JAM
On Sep 16, 3:27 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Eee, o co tu chodzi ? Inna, bardziej sliska guma ?

Glownie wysoki profil opony w wiekszosci SUV no i chodzi tez o
zmniejszenie oporow toczenia aby SUV nie byl wyjatkowo paliwozerny.
Opory toczenia niestety sa zwiazane odwrotnie proporcjonalnie ze
"sliska" guma.

Czy jakies zalozenie projektowe, powodujace zalozenie slabszych
hamulcow ?

Hamulce sa o tyle "slabsze", ze w SUV ze wzgledu na mase i polozenie
srodka ciezkosci nastepuja wieksze dynamiczne  przesuniceia obciazen
pomiedzy osia przednia a tylna i trwaja one troche dluzej niz w
samochodach osobowych. Masy nieresorowane sa tez duzo wyzsze, wiec na
wyboistej drodze sila nacisku opone na grunt zmienia sie w wiekszym
zakresie. Wprawdzie przy hamownaiu panicznym ABS usuwa wiekszosc tych
problemow, to jednak nadal system, w ktorym parametry dynamiczne
zmieniaja sie dluzej i wiekszym zakresie jest generalnie odrobine
mniej sprawny.

> [...]
>wykonczony.

Tak czy inaczej po kilkunastu godzinach jazdy czlowiek sie tylko do

No i tu sie mylisz. Jeszcze namiot trzeba rozbic :-)

Data: 2009-09-16 09:18:00
Autor: J.F.
On Mon, 14 Sep 2009 17:41:38 -0700 (PDT),  JAM wrote:
> [...]

drogi ponad samochodami osobowymi jadacymi przed toba pozwala plynniej
jechac. To niby drobiazg ale daje sie odczuc na dlugich trasach.

Ale o ilez jest tam wyzsza pozycja, 15 cm ? Chyba za malo :-)

>latwosc wsiadania i wysiadania na postojach.
A Ty chcesz jechac czy wysiadac ? :-)

Nie przejedziesz > 1000 km bez kilku postojow.

Jak sam pisales - paliwa powinno starczyc na 500km :-)

> [...]
nawet jezeli to korki, roboty drogowe itp powoduja, ze biegi musisz
zmieniac. Automat daje drobne usprawnienie, ktore po 20 dodzinach

Zalezy jaki kraj. Wczoraj przegonilem troche na autostradzie, i coz to
jest jedna zmiana na godzine, dla kogos kto recznej skrzyni uzywa na
codzien ?
> [...]
Nawet tak zwane "porzadne" drogi nadal wywoluja wibracje pojazdu.
Miekkie zawieszenie znacznie zmniejsza koncowe zmeczenie na dlugiej

Niewywazone kola powoduja wibracje pojazdu i zawieszenie tego nie
tlumi :-(. Na szczescie rezonans mam gdzies przy 120, przy 140 juz nie
ma :-)

> [...]
godzinach jazdy robi roznice czy kierownice obracasz obiema rekami
zapierajac sie nogami w podloge, czy jednym palcem trzymajac reszte

Alez na autostradzie przeciez wlasnie tak mozesz obracac mimo braku
wspomagania. [nie]Mialem, to wiem :-)
Na parkingu jest ciezko, nie w trasie.

> [...]
Znowu pomylka. Scigant zmeczy sie juz po kilku godzinach. Jechanie
ponad tysiaca kilometrow jednym rzutem wymaga spokojnej jazdy.

Spokojnie po Polsce oznacza 70 za tirem i 15h/1000km.
Spokojnie po Niemczech oznacza prawie zawsze lewym pasem, z
predkosciami do 170.
Spokojnie po Holandii oznacza 130 jak wszyscy, do tego wystarcza ze
60KM ..

>Dlugi przebieg na jednym zbiorniku paliwa (500 km lub wiecej).
W maluchu starczalo na 450km. W Nubirze na godzine spokojnej jazdy :-)
W Suburbanie jeden zbiornik starcza na 500 mil.

Ale nie po Niemczech :-)

J.

Data: 2009-09-16 08:09:36
Autor: JAM
On Sep 16, 3:18 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>jechac. To niby drobiazg ale daje sie odczuc na dlugich trasach.

Ale o ilez jest tam wyzsza pozycja, 15 cm ? Chyba za malo :-)

W duzych SUV to jest ponad pol metra conajmniej. W Suburbanie
spokojnie patrzysz ponad dachami wiekszosci samochodow osobowych.

>Nie przejedziesz > 1000 km bez kilku postojow.

Jak sam pisales - paliwa powinno starczyc na 500km :-)

Nie tylko po paliwo stajesz. Szczegolnie jak jedziezsz z rodzina, to
postojow jest sporo wiecej. Dluga jazda bardzo nudzi osoby nie biorace
udzialu w kierowaniem pojazdu. Troche przydaje sie system video w
samochodzie ale z moich doswiadczen to wystarcza aby dzieciaki zajac
na njawyzej trzy filmy a wiec 5-6 godzin jazdy. Potem nawet video
meczy i nikt nie ma ochoty go ogladac.

Zalezy jaki kraj. Wczoraj przegonilem troche na autostradzie, i coz to
jest jedna zmiana na godzine, dla kogos kto recznej skrzyni uzywa na
codzien ?

Zgoda, na wybranych trasach moze automat byc nie potrzebny.

Niewywazone kola powoduja wibracje pojazdu i zawieszenie tego nie
tlumi :-(. Na szczescie rezonans mam gdzies przy 120, przy 140 juz nie
ma :-)

Nie masz racji. Zawieszenia projektuje sie tak aby czesciowo te
drgania tlumily. Nie wiem jak to sie nazywa po polsku, ale drgania
wywolane niepelnym wywazeniem kol w literaturze fachowej
anglojezycznej nazywaja  "smooth road shake". Wystepuja one pod dwoma
postaciami: drgania podlogi i drgania kola kierownicy. Drgania podlogi
sa glownie wywolane tarciem w amortyzatorach McPhersona a drgania kola
kierownicy geometria zawieszenia. Zawieszenia projektuje sie tak aby
oba te zjawiska minimalizowac. Rozne klasy pojazdow maja rozne poziomy
drgan dopuszczalnych. Meirzy sie je jednostkami mg / oz (mili g /
uncje)
gdzie mg to "mili" g (przyspeiszenie ziemskie) a oz to uncja
niewywazenia kol.
Co ciekawe, wiekszosc samochodow europejskich ma te dragnia na
tragicznie wysokim poziomie. Przykladowo VW Golf ma je rzedu 100
podczas gdy Cheverolet Malibu ma je na poziomie 60 na Lexus 430 na
poziomie 30. Z tego co mowia inzynierowie Opla, europejski klient nie
zwraca na to uwagi i Opel nie ma probleow z tym poziomem drgan. W USA
zarowno prasa motoryzacyjna jak i klienci taki poziom drgan zauwaza i
krytykuje wiec sie na to zwraca uwage.

Alez na autostradzie przeciez wlasnie tak mozesz obracac mimo braku
wspomagania. [nie]Mialem, to wiem :-)
Na parkingu jest ciezko, nie w trasie.

Nie tylko autostrada jedziesz na tak dlugiej trasie. Taka jak pisalem
to drobiazg ale sie kumuluje.

[...]

Nie przesadzaj. W okolicach Frankfurtu wogole bedziesz mial szczescie
jak znajdziesz kawalek autostrady gdzie wolno jechac ponad 130. Ale
nie o to chodzi. Do ustalonej predkosci nie potrzeba dynamiki.
Dynamika jest potrzebna jak wlaczasz sie do ruchu zmieniajac
autostrady, wlaczajac sie do ruchu z parkingu czy tez jak jedziesz
kawalkami poza autostrada. Majac powiedzmy samochod, ktory potrzebuje
12 sekund do setki, bedziesz sie stresowal wlaczajac sie do ruchu na
szybkiej, zatloczonej autostradzie. To sie skumuluje podczas dlugie
jazdy jako zmeczenie.

>W Suburbanie jeden zbiornik starcza na 500 mil.

Ale nie po Niemczech :-)

No tak, ale to dotyczy wszyskich typow samochodow.

Data: 2009-09-16 18:27:14
Autor: J.F.
teoria - wygodne auto na trase
Uzytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisal
> [...]

W duzych SUV to jest ponad pol metra conajmniej. W Suburbanie
spokojnie patrzysz ponad dachami wiekszosci samochodow osobowych.

Hm, czyzbym nie docenial suburbana, czy przeceniam ilosc pseudodostawczakow typu berlingo ?
U nas sporo wysokich aut, z dachem na poziomie ~170cm

[...]

Z nazwy wynika jakby to jednak byla nierownosc jezdni.

[...]

Hm, z praktyki napisze ze jak sie troche powalczy z wywazeniem kol, to drgania praktycznie znikaja.

Nie wiem - moze bardziej o wywazenie dbamy [uncja ? tu sie likwiduje do 5g], moze drogi mamy rowniejsze, a moze nierowniejsze.
Moze silniki mniejsze i przy 130 pojazdem i tak trzesie.

[...]

W trasie naprawde nie ma problemu. Predzej w miescie, gdzie promienie skretow male i wiecej sie skreca.

[...]

No to tym bardziej spokojnie pojedziesz 130.

[...]

IMHO nie ma problemu. Moze dlatego ze u nas dlugosc pasow rozbiegowych dostosowana do slabszych silnikow ?

J.

Data: 2009-09-16 12:01:39
Autor: JAM
On Sep 16, 12:27 pm, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "JAM" <ja_1...@yahoo.com> napisal

Hm, czyzbym nie docenial suburbana, czy przeceniam ilosc
pseudodostawczakow typu berlingo ?
U nas sporo wysokich aut, z dachem na poziomie ~170cm

No moze dla tych 170 cm to tylko lekko ponad dachem patrzysz :-)

>anglojezycznej nazywaja  "smooth road shake". Wystepuja one pod

Z nazwy wynika jakby to jednak byla nierownosc jezdni.

To nie moja wina, ze tak to nazwali. Nazwa dotyczy wibracji wywolanych
przez nie do konca wywazone kolo na idealnie rownej jezdni. Wiekszosc
projektow robi sie na modelach komputerowych gdzie wplyw jezdni jest
calkowicie usuniety. W badaniach sprzetowych uzywa sie torow o
specjalnie gladkiej, rownej nawierzchni. Z tym, ze obecne modele
analityczne dobrze koreluja z praktyka, wiec sie rzadko mierzy takie
trzeczy w sprzecie.

Hm, z praktyki napisze ze jak sie troche powalczy z wywazeniem kol,
to drgania praktycznie znikaja.

Po pierwsze nie unikniesz tolerancji wywazenia kola, po drugie
normalne zuzycie gumienia rowniez wytraca kolo od idealu. Jezeli
zawieszenie jest podatne na transmisje tych drgan do kabiny pojazdu to
predzej czy pozniej odczujesz to w samochodzie. Teoretycznie moglbys
kola serwisowac - wywazac co pewien czas. Ale co to za jakosc
samochodu, ktory klient musi serwisowac co kilka miesiecy :-)
Wywazenie kola wiekszosc producentow osiaga dla danej klasy samochodu
na tym samym poziomie. Uzywa sie powszechnie wywazarek przemyslowych
tych samych firm.

Nie wiem - moze bardziej o wywazenie dbamy [uncja ? tu sie
likwiduje do 5g], moze drogi mamy rowniejsze, a moze nierowniejsze.
Moze silniki mniejsze i przy 130 pojazdem i tak trzesie.

Silnik nie ma tu nic do rzeczy. Raczej przyzywczajenie rynkowe
klienta. Zreszta Mercedesy i BMW sa robione na poziomie Amerykanskich
wymagan. Tylko Opel i VW do tego nie przyklada takiej wagi.

IMHO nie ma problemu. Moze dlatego ze u nas dlugosc pasow
rozbiegowych dostosowana do slabszych silnikow ?

Nie, po prostu naraz rzadko kiedy pewnie jechales ponad 500 km i
zapewne nie miales zbyt wielkiej gamy pojadow do porownania. Do takich
dystansow wiele z tego co pisalem wogole nie ma znaczenia. Dopiero
dystanse ponad 1000 km zauwazysz znaczne roznice w stopniu zmeczenia
na koncu trasy zaleznie od pojazdu, ktorym jechales. Ja sam pewnie nie
wszystkie przyczyny odkrylem a odbylem juz kilkansacie wypraw pomiedzy
800 a 1100 mil na raz roznymi pojazdami. Suburban jest tu klasa sama w
sobie. To zreszta od lat ulubiony samochod amerykanskiej wladzy a jak
pewnie wiesz, politycy lubia plawic sie w wygodzie za pieniadze
podatnika :-)

J.- Hide quoted text -

Data: 2009-09-16 22:59:51
Autor: J.F.
On Wed, 16 Sep 2009 12:01:39 -0700 (PDT),  JAM wrote:
[...]

No ale jesli w USA tak popularne suvy i pickupy sa, to tez daleko sie
nie napatrzysz :-)

[...]

Sierra taka byla - co pol roku opony do wywazenia. A moze to nie sierra, tylko moj stosunek do niej plus stan drog :-)
Tylko ze .. co pol roku i tak zmiana opon na zimowe/letnie :-)

Tak czy inaczej - smiem twierdzic ze dobrze wywazone kolo nie trzesie
jakos zauwazalnie. A jak trzesie to trzeba wywazyc.

[...]

Moze po prostu jego wibracje i halas sa wieksze niz inne.

Raczej przyzywczajenie rynkowe
klienta. Zreszta Mercedesy i BMW sa robione na poziomie Amerykanskich
wymagan. Tylko Opel i VW do tego nie przyklada takiej wagi.

Hm, moze amerykanie genetycznie wyczuleni, ale IMO to po prostu dobre
kolo na dobrej drodze nie trzesie.

[...]

Ale tez jak mam dluzsza trase to jednak sporo wychodzi po
autostradach, i jakos nie ma takich problemow.
[...]

Ale przeciez oni daleko nie jezdza, tylko lataja :-)

J.

Data: 2009-09-17 04:54:26
Autor: JAM
On Sep 16, 4:59 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

No ale jesli w USA tak popularne suvy i pickupy sa, to tez daleko sie
nie napatrzysz :-)

Oj wlasnie tu sie mylisz. Jak jedziezsz samochodem sa Suburbanem, to
sie dopiero meczysz :-)

Sierra taka byla - co pol roku opony do wywazenia.
A moze to nie sierra, tylko moj stosunek do niej plus stan drog :-)
Tylko ze .. co pol roku i tak zmiana opon na zimowe/letnie :-)

Przeciez Sierra to konstrukcja ponoc niemieckich inzynierow.

Tak czy inaczej - smiem twierdzic ze dobrze wywazone kolo nie trzesie
jakos zauwazalnie. A jak trzesie to trzeba wywazyc.

Jak trzesie tak, ze juz cie to denerwuje to jasne. Ale w samochodzie
masz duzo wibracji, ktorych poziom jest na tyle niski, ze uchodzi
twojej uwagi, natomiast cie meczy. Powinienes kiedys zrobic sobie
jazde probna Cadillackiem lub Lexusem i porownac poziom mini-drgan
kierownicy lub podlogi na przyklad z Passatem. Jezeli to zrobisz jedno
po drugim, to wyczujesz wyrazna roznice.

>Silnik nie ma tu nic do rzeczy.

Moze po prostu jego wibracje i halas sa wieksze niz inne.

Zagluszanie jednych drgan jeszcze wiekszymi ? Nic dziwnego, ze Lexus
deklasuje Mercedesa :-)
Amerykanie maja taki dowcip:

Pytanie:       Jak naprawic uklad wydechowy ?
Odpowiedz:  Kup sobie mocny sprzet audio".

Samochod ma dzisiatki zrodel drgan. Smooth road shake to tylko jedno
ze zrodel. Inzynierowie dbaja o wszystkie. To co pisze to po prostu
roznice rynkowe. W Europie kliencie nie przywiazuja wagi do tego
akurat problemu wiec firmy nie przykladaly do tego wagi. W dobie
globalnych platform tego typu postawa juz sie nie sprawdza. Platforma
Epsilon sprzedawana w Europie i w USA nie moze miec tego problemu
ignorowanego, bo w USA dostanie niskie noty w prasie motoryzacyjnej za
"kiepska jakosc".

> [...]
>podatnika :-)

Ale przeciez oni daleko nie jezdza, tylko lataja :-)

Ja jezdze. Lubie zabierac ze soba duzo sprzetu campingowego.

Data: 2009-09-19 01:36:20
Autor: J.F.
On Thu, 17 Sep 2009 04:54:26 -0700 (PDT),  JAM wrote:
[...]

Az taki wysoki ?
[...]

Opony jakos nierowno darla .. az pewnej zimy zauwazylem dziwna
korelacje pojawienia sie bicia z iloscia dziur w drodze :-)

>Silnik nie ma tu nic do rzeczy.
Moze po prostu jego wibracje i halas sa wieksze niz inne.

Zagluszanie jednych drgan jeszcze wiekszymi ? Nic dziwnego, ze Lexus
deklasuje Mercedesa :-)

Moze wyjsc przy okazji - silnik jaki jest kazdy widzi, i kola dbac juz
nie trzeba :-)

Platforma
Epsilon sprzedawana w Europie i w USA nie moze miec tego problemu
ignorowanego, bo w USA dostanie niskie noty w prasie motoryzacyjnej za
"kiepska jakosc".

No to trzeba sie bedzie kiedys przejechac nowym oplem.

> [...]

Ale przeciez oni daleko nie jezdza, tylko lataja :-)

Ja jezdze. Lubie zabierac ze soba duzo sprzetu campingowego.

Bo nie masz bogatego podatnika, ktory zaplaci za samolot, heliktoper i
hotel :-)

J.

Data: 2009-09-18 16:58:51
Autor: JAM
On Sep 18, 7:36 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>Oj wlasnie tu sie mylisz. Jak jedziezsz samochodem sa Suburbanem, to
>sie dopiero meczysz :-)

Az taki wysoki ?

195 cm

>Zagluszanie jednych drgan jeszcze wiekszymi ? Nic dziwnego, ze Lexus
>deklasuje Mercedesa :-)

Moze wyjsc przy okazji - silnik jaki jest kazdy widzi, i kola dbac juz
nie trzeba :-)

Smiechy smiechami, ale Honda Accord w modelu V6 gdy jedziesz w
ustalonym tempie wylacza 3 cylindry aby oszczedzac paliwo (cylinder
deactivation). W tym trybie pracy zawory w trzech cylindrach sa stale
zamkniete a wtrysk bezposredni do tych cylindrow jest wylaczony. Taki
manewr powoduje jednakze, ze silnik staje sie bardzo zle wywazony i ma
silne wibracje. Honda poza aktywnymi poduszkami silnika zastosowala
dodatkowo tlumienie halasu za pomoca dzwiekow emitowanych z systemu
samochodwego audio w przeciwfazie. Cos w stylu sluchawek tlumiacych
halas zewnetrzny, ktore oryginalnie skonstruowala fimra Bose a obecnie
produkuje wieksozsc producentow sprzetu audio. Niestety nie mialem
przyjemnosci sam takim samochodem jechac, wiec nie wiem na ile dobrze
to dziala.

> [...]
>"kiepska jakosc".

No to trzeba sie bedzie kiedys przejechac nowym oplem.

Najlepsza bylaby jazda porownawcza, gdzie zwrocilbys szczegolna uwage
na mikrowibracje podlogi kabiny i kierownicy.

>Ja jezdze. Lubie zabierac ze soba duzo sprzetu campingowego.

Bo nie masz bogatego podatnika, ktory zaplaci za samolot, heliktoper i
hotel :-)

No wiadomo. Wladza to ma dobrze a mnie biednemu zawsze wiatr w oczy
wieje :-)

Data: 2009-09-19 10:38:58
Autor: J.F.
On Fri, 18 Sep 2009 16:58:51 -0700 (PDT),  JAM wrote:
On Sep 18, 7:36 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
>Oj wlasnie tu sie mylisz. Jak jedziezsz samochodem sa Suburbanem, to
>sie dopiero meczysz :-)
Az taki wysoki ?

195 cm

Ale oczy masz na wysokosci ~180. Samochodow z o wysokosci 1.80 chyba w USA nie brakuje ?
[...]

samochodwego audio w przeciwfazie. Niestety nie mialem
przyjemnosci sam takim samochodem jechac, wiec nie wiem na ile dobrze
to dziala.

Watpie czy dobrze. tak sie dobrze tlumi dzwieki z punktowego zrodla, a
albo u punktowego ucha, a nie gdy wszystko wibruje ..

> [...]
Najlepsza bylaby jazda porownawcza, gdzie zwrocilbys szczegolna uwage
na mikrowibracje podlogi kabiny i kierownicy.

Tak mi sie wydaje ze nie wychwyce - nawet nowe drogi roznie wibruja. J.

Data: 2009-09-19 17:03:37
Autor: JAM
On Sep 19, 4:38 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>195 cm

Ale oczy masz na wysokosci ~180.
Samochodow z o wysokosci 1.80 chyba w USA nie brakuje ?

Typowy sedan to okolo 145 cm (57 cali) Tak wiec troche brakuje. Ale to
co mowie to mowie z praktyki. Z duzych SUV naprawde dobrze widac droge
w tlumie pojazdow. Jasne, ze od czasu do czasu jedziesz za jakims
wiekszym pojazdem ale statystycznie masz duzo lepsza widocznosc i to
mniej meczy. Z tym, ze na autostradzie poza miastem to nie jest zadna
przewaga, bo tam i tak odstepy sa na tyle duze, ze i z samochodu
dobrze widac.

> [...]

Watpie czy dobrze. tak sie dobrze tlumi dzwieki z punktowego zrodla, a
albo u punktowego ucha, a nie gdy wszystko wibruje ..

Tez mi sie tak wydaje. Zreszta jak to z interferencja fal, w jednym
miejscu pojazdu dzwieki sie moze kasuja , ale kawalek dalej fazy sie
moga dodawac. Jak to zgrac aby cale wnetrze lub przynajmniej tam gdzie
moga znajdowac sie glowy pasazerow dla roznych dlugosci fal ? Poza
Honda nikt takiego ustrojstwa nie stosuje mimo ze dekatywacja
cylindrow stosuje kilku producentow. Inne firmy raczej wola stosowac
aktywne poduszki silnika sterowane elektrycznie.

>Najlepsza bylaby jazda porownawcza, gdzie zwrocilbys szczegolna uwage
>na mikrowibracje podlogi kabiny i kierownicy.

Tak mi sie wydaje ze nie wychwyce - nawet nowe drogi roznie wibruja.

Dlatego wymagana jest jazda porownawcza dwoma pojazdami na tej samej
gladkiej szosie jeden po drugim. Inaczej faktycznie nie wychwycisz
roznic. Oczywiscie najlepiej jest po prostu mierzyc drgania podlogi i
kierownicy. Wtedy masz "czarne na bialym" zapis drgan. ktory mozesz
obrobic, przefiltrowac aby analizowac tylko czestotliwosc obrotu kola
eliminujac halasy drogi.

Data: 2009-09-20 21:54:41
Autor: J.F.
On Sat, 19 Sep 2009 17:03:37 -0700 (PDT),  JAM wrote:
[...]

Ale ja o tym ze jesli sedanow tylko polowa jezdzi, to daleko nie widac
:-)

J.

Data: 2009-09-19 15:09:42
Autor: p47
teoria - wygodne auto na trase

Uzytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisal w wiadomosci news:a2ebe913-ca76-4970-8020-4c74a47e032cp15g2000vbl.googlegroups.com...
On Sep 18, 7:36 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>Oj wlasnie tu sie mylisz. Jak jedziezsz samochodem sa Suburbanem, to
>sie dopiero meczysz :-)

Az taki wysoki ?

195 cm

> [...]

deactivation). W tym trybie pracy zawory w trzech cylindrach sa stale
zamkniete a wtrysk bezposredni do tych cylindrow jest wylaczony.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Chyba jednak zawory w tych nieaktywnych cylindrach  sa stale OTWARTE
p47

Data: 2009-09-19 17:07:11
Autor: JAM
On Sep 19, 9:09 am, "p47" <g...@wp.pl> wrote:

Chyba jednak zawory w tych nieaktywnych cylindrach  sa stale OTWARTE

Nie. Sa zamkniete.

p47

Data: 2009-09-16 23:47:46
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Uzytkownik "JAM"

Silnik nie ma tu nic do rzeczy. Raczej przyzywczajenie rynkowe
klienta. Zreszta Mercedesy i BMW sa robione na poziomie
Amerykanskich wymagan. Tylko Opel i VW do tego nie przyklada > > > takiej wagi.

Chyba odrobinke przesadziles, czy to znaczy, ze amerykanie wyczuwaja kazde najmniejsze drzenie na kierownicy? Tak z ciekawosci zapytam, bo zdaje sie masz kontakt z amerykanskimi konstrukcjami - tym sie da w ogóle szybko i bezpiecznie jezdzic?  Co widze jakis test na TOPGEAR to zawieszenia amerykanskich aut i ich wlasciwosci jezdne mieszaja z blotem a tu prosze najzejsze drzenie kierownicy...

Data: 2009-09-17 04:42:28
Autor: JAM
On Sep 16, 5:47 pm, "WIHEDCNF" <2...@hwdp.nl> wrote:
Uzytkownik "JAM"

Chyba odrobinke przesadziles, czy to znaczy, ze amerykanie wyczuwaja
kazde najmniejsze drzenie na kierownicy?

Amerykanskie samochody generalniej sa bardziej komfortowe pod wzgledem
poziomu wyciszenia i poziomu drgan (porownywalne cenowo). Roznice
pomiedzy odbiorem pojazdu miedzy kontynentami wystepuja, To jest po
prostu fakt inzynierski. Samochody europejskie sredniej klasy maja w
USA problemy (przynajmniej w dziedzinie zawieszen na czym sie znam) z
gwarancja ustawienia geometrii oraz wlasnie z drganiami wywolanymi
tolerancja wywazenia kol w porownaniu do analogicznych konstruckji
amerykanskich orza z trwaloscia amortyzatorow. Z kolei amerykanskie
maja swoje problemy w europie, ktore w USA nie wystepuja.

Tak z ciekawosci zapytam, bo zdaje sie masz kontakt z amerykanskimi konstrukcjami - tym sie da w
ogóle szybko i bezpiecznie jezdzic?

To zalezy o jaki samochod pytasz. Obecnie mam Corvette. Tym samochodem
deklasujesz praktycznie wszystkie pojazdy europejskie porownywalne
cenowo. Tylko kilka superdrogich (kilkukrotnie przekraczajacych cene
Corvette) Ferrari czy Prosche jest w stanie temu samochdowi dorownac.
Z kolei Buick LaCrosse to samochod o podwoziu identycznym do Opla
Insignia. Wiec jezeli Buick jest kiepski to na tej samej zasadzie
europejski samochod roku 2008 jest do luftu. Podejrzewam, ze
europejskie czasopisma nie znajace tego faktu objada Buicka od stop do
glow a Oplem sie beda zachwycac. Amerykanie maja obecnie cala game
swiatowej klasy pojazdow pod wzgledem dynamiki jazdy. Pontiac G8 czy
Chevrolet Camaro to samochody nie gorsze od BMW serii 3 pod wzgledem
konstrukcji i strojenia zawieszen. Najwyzej ustepuja BMW po prostu
jakoscia materialow i ciezarem (to samochody tansze niz BMW). Cadillac
CTS V series to samochod, ktory na torach pokonuje BMW 5 M series i
wykonczony rownie dobrze pod wzgledem materialowym. Natomiast jak
zechcesz sie scigac SUV czy minivanem to sie nie poscigasz. Te
samochody nie skonstruowano z mysla o szybkiej jezdzie a bardziej pod
wzgledem komfortu.

 Co widze jakis test na TOPGEAR to
zawieszenia amerykanskich aut i ich wlasciwosci jezdne mieszaja z blotem
a tu prosze najzejsze drzenie kierownicy...

A co ma jedno z drugim wspolnego ? Wibracje, glosnosc wnetrza to inne
zagadnienie niz strojenie zawieszen.

Data: 2009-09-17 15:53:44
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Dzieki za mile i rzeczowe wyjasnienie moich watpliwosci

Pozdrawiam

Data: 2009-09-18 11:03:34
Autor: acelnószz
teoria - wygodne auto na trase
I jak wiemy na swiecie mieszkaja sami debile którzy nie wpadli na pomysl, aby takie Hamerykanskie cudo sobie kupic.
Pewnie wybrali Opla Mante.
JaC

-- -- -

Obecnie mam Corvette.
Tym samochodem deklasujesz praktycznie wszystkie pojazdy europejskie porownywalne cenowo.
Tylko kilka superdrogich Ferrari czy Prosche jest w stanie temu samochdowi dorownac.

Data: 2009-09-18 05:04:18
Autor: JAM
On Sep 18, 5:03 am, acelnószz <usun...@wp.eu> wrote:
I jak wiemy na swiecie mieszkaja sami debile którzy nie wpadli na pomysl, aby takie Hamerykanskie cudo sobie kupic.

To "cudo" jest nadal zbyt drogie dla wiekszosci debili.

Pewnie wybrali Opla Mante.

Masz taki ? W USA mialbys specjalna tablice rejestracyjna dla
zabytkowych pojazdow.

JaC

Data: 2009-09-18 11:00:06
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Okulista tez musi zarobić ,a za klikanascie lat będą procesy o miliardowe odszkodowania przeciw producentom za utratę wzroku.
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-15 12:05:38
Autor: yabba
[...]

Dobre wycieraczki, czysta szyba, porządek w samochodzie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-09-18 11:05:15
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Też nie lubię babć na katowickiej ;-)
JaC

-- -- -

Dobre wycieraczki, czysta szyba

Data: 2009-09-16 01:23:24
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 13 Sep 2009 21:18:28 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

co auto powinno mieć - jakie cechy - jakie sa wasze opinie ?

pytam bo się zastanawiam jak to rozłożyć na "częsci pierwsze" ala
wspomaganie, czujniki temperatury, fotele, kierownicę, zawieszenie itp... :)

Wspomaganie - wbrew pozorom niekoniecznie, na trasie nie jest niezbędne. Zawieszenie - bardzo istotne. Powinno być, w wypadku polskich dróg,
miękkie. Fotele - też podstawowa sprawa. Do tego klima oraz najważniejsze - przestrzeń. --

teoria - wygodne auto na trase