Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   teoria - wygodne auto na trase

teoria - wygodne auto na trase

Data: 2009-09-14 00:50:06
Autor: Tomasz Pyra
teoria - wygodne auto na trase
  Michał pisze:
Witam,

Tak się zastawiam na czym polega to że autam można długo, długo jechać.

co auto powinno mieć - jakie cechy - jakie sa wasze opinie ?

Podstawa to ergonomiczna pozycja za kierownicą - fotele, pedały, kierownica.
I to dla każdego będzie oznaczać coś innego - dla niskiego, wysokiego, chudego, grubego.
Ważny jest zarówno profil, jak i możliwości ustawienia - im więcej da się ustawić, tym lepiej.

W upale bardzo ważna jest klimatyzacja, zimą dobre ogrzewanie, ogólnie dobry nawiew (cichy i wydajny), lepszy będzie automat, bo nie trzeba go podregulowywać co chwilę żeby utrzymać temperaturę.

W ogóle ważne żeby samochód był cichy, bo hałas męczy.

Dalej zawieszenie, czyli nie takie gdzie najbardziej sprężynującym elementem między głową a nawierzchnią będzie kręgosłup, a z drugiej żeby się nie bujało jak ponton na fali.

I ogólnie dobry stan techniczny - męczy jazda niesprawnym samochodem. Czyli żeby wszystko działało, nic nie stukało i pukało, nie turlało się po bagażniku i kabinie.
Tak żeby kierowca nie zastanawiał się czy auto się zaraz nie rozleci.

Mocny silnik - pozwala komfortowo wyprzedzać na trasie, bez podnoszenia ciśnienia krwi.

Jak ktoś słucha, to przydatne też będzie fajne audio. Jeden lubi płyty, inny woli radio (wtedy w trasie ważna będzie dobra antena), jednego zmęczy bas z tuby, innego z kolei zmęczy słuchanie muzyki bez tuby.

Przyda się też niskoszumiące CB radio z RF Gain i ASQ.

Wspomaganie w zasadzie jest nieistotne - wspomaganie kierownicy daje coś tylko przy manewrach przy powolnych prędkościach.

Data: 2009-09-14 08:31:45
Autor: Robson
teoria - wygodne auto na trase
Dodam do tego to, co mi osobiscie bardzo pomaga w jezdzie {oprocz juz wymienionych rzerzy): fotel kierowcy z podlokietnikami - powoduje mniejsze zmeczenie rak.

R

Data: 2009-09-14 08:31:49
Autor: kurdybanek
teoria - wygodne auto na trase
Wentylowane fotele.

Data: 2009-09-14 15:34:58
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 14.09.2009 Robson <robson@z.pl> napisał/a:
Dodam do tego to, co mi osobiscie bardzo pomaga w jezdzie {oprocz juz wymienionych rzerzy): fotel kierowcy z podlokietnikami - powoduje mniejsze zmeczenie rak.

Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach... --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 15:39:33
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
On Mon, 14 Sep 2009 15:34:58 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki  <karmmnie@chloru.net> wrote:

Dodam do tego to, co mi osobiscie bardzo pomaga w jezdzie {oprocz juz
wymienionych rzerzy): fotel kierowcy z podlokietnikami - powoduje
mniejsze zmeczenie rak.

Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...

Łokcie na kierownicy? o_O

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-14 15:59:34
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 14.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
Dodam do tego to, co mi osobiscie bardzo pomaga w jezdzie {oprocz juz
wymienionych rzerzy): fotel kierowcy z podlokietnikami - powoduje
mniejsze zmeczenie rak.

Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...

Łokcie na kierownicy? o_O

Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach... --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 16:13:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Dnia 14.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
Dodam do tego to, co mi osobiscie bardzo pomaga w jezdzie {oprocz juz
wymienionych rzerzy): fotel kierowcy z podlokietnikami - powoduje
mniejsze zmeczenie rak.
Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...
Łokcie na kierownicy? o_O

Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

Tyle, że do sporej ilości kierowców nie dociera sens _pozycji_prawidłowej_.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

Data: 2009-09-14 16:36:16
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 14.09.2009 Marcin "Kenickie" Mydlak <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał/a:
Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

Tyle, że do sporej ilości kierowców nie dociera sens _pozycji_prawidłowej_.

Inna sprawa, że w zależności od gabarytów kierowcy oi modelu auta
zajęcie takiej pozycji nie zawsze jest możliwe ;-) --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 16:41:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Dnia 14.09.2009 Marcin "Kenickie" Mydlak <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał/a:
Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...
Tyle, że do sporej ilości kierowców nie dociera sens _pozycji_prawidłowej_.

Inna sprawa, że w zależności od gabarytów kierowcy oi modelu auta
zajęcie takiej pozycji nie zawsze jest możliwe ;-)

Hightower w Akademii Policyjnej sobie poradził. Więc jak widać - da się. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

Data: 2009-09-14 16:41:04
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...

Łokcie na kierownicy? o_O

Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

Skończcie z tymi pierdołami. Równie dobrze można napisać, zajęcie prawidłowej pozycji za kierownicą uniemożliwia zmianę biegów. Osobiście nie widzę potrzeby kurczowego trzymania kierownicy obiema rękami, jeśli nie zamierzam wykonywać żadnych manewrów i sytuacja na drodze na to pozwala np. autostrada.

Data: 2009-09-14 16:48:22
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 14.09.2009 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:
Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

Skończcie z tymi pierdołami. Równie dobrze można napisać, zajęcie prawidłowej pozycji za kierownicą uniemożliwia zmianę biegów.

Co będzie oczywiście bzdurą.
Osobiście nie widzę potrzeby kurczowego trzymania kierownicy obiema rękami, jeśli nie zamierzam wykonywać żadnych manewrów i sytuacja na drodze na to pozwala np. autostrada.

No to taki dziwny przykład. Droga ekspresowa, prędkości 100-120 km/h.
Omiń psa któy na tę drogę wybiega przez Twoje auto. Nie, to nie jest
sytuacja hipotetyczna. To jest sytuacja, która się wydarzyła. Problem jest taki, że nie wiesz czy zamierzasz wykonać gwałtowny
manewr, sytuacja na drodze ma jedną bardzo ważną cechę - jest zmienna. --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 17:50:21
Autor: Karolek
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnhasltm.1op.karmmniechloru.net...

No to taki dziwny przykład. Droga ekspresowa, prędkości 100-120 km/h.
Omiń psa któy na tę drogę wybiega przez Twoje auto. Nie, to nie jest
sytuacja hipotetyczna. To jest sytuacja, która się wydarzyła.

Juz dwa psy przejechalem, przy trzecim tez nie odwalalbym dziwnych manewrow.

Problem jest taki, że nie wiesz czy zamierzasz wykonać gwałtowny
manewr, sytuacja na drodze ma jedną bardzo ważną cechę - jest zmienna.

Pies to kiepski powod, aby wykonywac gwaltowne manewry.





Karolek

Data: 2009-09-14 20:41:30
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 14.09.2009 Karolek <dragnospam@o2.pl> napisał/a:
Juz dwa psy przejechalem, przy trzecim tez nie odwalalbym dziwnych manewrow.

Problem jest taki, że nie wiesz czy zamierzasz wykonać gwałtowny
manewr, sytuacja na drodze ma jedną bardzo ważną cechę - jest zmienna.

Pies to kiepski powod, aby wykonywac gwaltowne manewry.


To teraz wyobraź sobie, że ten pies może wybiec przed samochód jadący
przed Tobą. Dalej uważasz, że jedną ręką na kierownicy ogarniesz
gwałtowną zmianę sytuacji na drodze ? JA nie mam takiej gwarancji z
łapkami "za piętnaście trzecia" za to szanse istotnie większe niż
dzielny gieroj z jedną ręką na podłokietniku i oparciem w pozycji
półleżącej. --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 22:09:38
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

>JA nie mam takiej gwarancji z
łapkami "za piętnaście trzecia" za to szanse istotnie większe niż
dzielny gieroj z jedną ręką na podłokietniku i oparciem w pozycji
półleżącej.

Twoje szanse wzrosną, jeśli zajmiesz prawidłową postawę z rękami "ZA DZIESIĘĆ DRUGA" - przynajmniej tak mnie uczyli :)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-14 22:59:42
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 14.09.2009 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

>JA nie mam takiej gwarancji z
łapkami "za piętnaście trzecia" za to szanse istotnie większe niż
dzielny gieroj z jedną ręką na podłokietniku i oparciem w pozycji
półleżącej.

Twoje szanse wzrosną, jeśli zajmiesz prawidłową postawę z rękami "ZA DZIESIĘĆ DRUGA" - przynajmniej tak mnie uczyli :)

Akurat tutaj różnica jest pomijalna. Ważne żeby sprawnie operować sterem
różnica między 1:50 a 2:45 wnosi tyle co nic. Ważniejsze od tego jest
skoncentrowanie się np. na tym co czujesz na sterze lub jak plynnie nim
operujesz. Obie wersje pozwalaja to robic dokładnie, w przeciwieństwie
do dzierżenia kieryki jedną ręką.


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 06:41:46
Autor: Karolek
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnhat3iq.1op.karmmniechloru.net...

To teraz wyobraź sobie, że ten pies może wybiec przed samochód jadący
przed Tobą. Dalej uważasz, że jedną ręką na kierownicy ogarniesz
gwałtowną zmianę sytuacji na drodze ?

Jedna nie, ale jezdzac z normalna predkoscia to jak na razie we wszystkich sytuacjach jakie mialem zdazylem uaktywnic druga reke do krecenia :>

JA nie mam takiej gwarancji z
łapkami "za piętnaście trzecia" za to szanse istotnie większe niż
dzielny gieroj z jedną ręką na podłokietniku i oparciem w pozycji
półleżącej.

Ja jak sobie troche przycisne i robie male rajdy po ulicach to tez trzymam raczej poprawnie kierownice, ale to wychodzi jakos tak podswiadomie... nawet nie musze pilnowac sie aby poprawnie zlapac kierownice.
Szybka jazda to jakby wymusza.





Karolek

Data: 2009-09-15 14:42:59
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Karolek" <

Ja jak sobie troche przycisne i robie male rajdy po ulicach to tez trzymam raczej poprawnie kierownice, ale to wychodzi jakos tak podswiadomie... nawet nie musze pilnowac sie aby poprawnie zlapac kierownice.
Szybka jazda to jakby wymusza.

Dokładnie kolego masz rację, w trudnych warunkach i przy przewidywaniu niebezpieczeństwa ja również trzymam kierownicę obiema rękami, no ale jeśli autobana, lub pusta droga, to można trochę wyluzować ;-)

Data: 2009-09-15 21:56:18
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:
Ja jak sobie troche przycisne i robie male rajdy po ulicach to tez trzymam raczej poprawnie kierownice, ale to wychodzi jakos tak podswiadomie... nawet nie musze pilnowac sie aby poprawnie zlapac kierownice.
Szybka jazda to jakby wymusza.

Dokładnie kolego masz rację, w trudnych warunkach i przy przewidywaniu niebezpieczeństwa ja również trzymam kierownicę obiema rękami, no ale jeśli autobana, lub pusta droga, to można trochę wyluzować ;-)

Przewidywanie niebezpieczeństwa to jest jak gra w totolotka. Akurat obie
rece na kierownicy w przypadku jazdy autostradą to dość ważna rzecz...

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 21:54:02
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 Karolek <dragnospam@o2.pl> napisał/a:
To teraz wyobraź sobie, że ten pies może wybiec przed samochód jadący
przed Tobą. Dalej uważasz, że jedną ręką na kierownicy ogarniesz
gwałtowną zmianę sytuacji na drodze ?

Jedna nie, ale jezdzac z normalna predkoscia to jak na razie we wszystkich sytuacjach jakie mialem zdazylem uaktywnic druga reke do krecenia :>

Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie. Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->
JA nie mam takiej gwarancji z
łapkami "za piętnaście trzecia" za to szanse istotnie większe niż
dzielny gieroj z jedną ręką na podłokietniku i oparciem w pozycji
półleżącej.

Ja jak sobie troche przycisne i robie male rajdy po ulicach to tez trzymam raczej poprawnie kierownice, ale to wychodzi jakos tak podswiadomie... nawet nie musze pilnowac sie aby poprawnie zlapac kierownice.
Szybka jazda to jakby wymusza.

Szybka jazda to nie tylko ręce na kierownicy. --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 21:57:59
Autor: Artur Maśląg
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
(...)
Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie.

Nie jest. Zdarza się, ale nie jest.

Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->

Wręcz odwrotnie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-15 22:21:20
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał/a:
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
(...)
Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie.

Nie jest. Zdarza się, ale nie jest.

Dlaczegóż to nie jest? Można zgodnie z przepisami jechać tak przez 1,5
godziny, będąc dodatkowo wyprzedzanym przez innych. Powiedz proszę co
jest w tym nienormalnego ? 
Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->

Wręcz odwrotnie.

No to jaka jest tam normalna prędkość i z czego wynika ? --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 22:26:05
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie.

Nie jest. Zdarza się, ale nie jest.

Dlaczegóż to nie jest? Można zgodnie z przepisami jechać tak przez 1,5
godziny, będąc dodatkowo wyprzedzanym przez innych. Powiedz proszę co
jest w tym nienormalnego ?

Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->

Wręcz odwrotnie.

No to jaka jest tam normalna prędkość i z czego wynika ?

Nie użyję wyrażenia normalna, bo to mija się z celem, ale większość jak zauważyłem jedzie z prędkościami w granicach 130-140km/h

Data: 2009-09-15 22:41:56
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:
Nie użyję wyrażenia normalna, bo to mija się z celem, ale większość jak zauważyłem jedzie z prędkościami w granicach 130-140km/h

Pewnie kwestia trasy oraz okolicznosci przyrody. W zeszlym roku duża
część kierowców jechała ~150-180 km/h. OK 130 km/h jechały raczej słabe
auta, powyżej rzeczonych 180 km/h głównie duże diesle oraz różnego
rodzaju Porsche itp. Widać oszczędzają
;-) --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-17 01:18:18
Autor: Michał
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> napisał(a):
Dnia 15.09.2009 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:
> Nie użyję wyrażenia normalna, bo to mija się z celem, ale większość jak > zauważyłem jedzie z prędkościami w granicach 130-140km/h Pewnie kwestia trasy oraz okolicznosci przyrody. W zeszlym roku duża
część kierowców jechała ~150-180 km/h. OK 130 km/h jechały raczej słabe
auta, powyżej rzeczonych 180 km/h głównie duże diesle oraz różnego
rodzaju Porsche itp. Widać oszczędzają
;-)

średnia bym powiedział (czyli normalna ?) ostatnio (z mieś temu) była
ze 145km/h, jadąć pod francję.
Moja średnia to było ze 170km/h (na 666km niemiec) i to już było szybko, nieweiele aut jechało szybciej, a już zupełnie nikt dużo szybciej.


pozdrawiam.

--


Data: 2009-09-16 18:24:48
Autor: Karolek
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnhavs6q.1op.karmmniechloru.net...

Normalną prędkością jest 200 km/h na niemieckiej autostradzie. Wniosek:
nigdy nie jechałeś normalnie niemiecką autostradą. :->


Ta bez ograniczenia predkosci faktycznie nie jechalem.

Ja jak sobie troche przycisne i robie male rajdy po ulicach to tez trzymam
raczej poprawnie kierownice, ale to wychodzi jakos tak podswiadomie... nawet
nie musze pilnowac sie aby poprawnie zlapac kierownice.
Szybka jazda to jakby wymusza.

Szybka jazda to nie tylko ręce na kierownicy.

Fotel raczej dobrze mam ustawiony.





Karolek

Data: 2009-09-14 19:21:47
Autor: Rafał Grzelak
teoria - wygodne auto na trase
Dnia Mon, 14 Sep 2009 16:48:22 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):

No to taki dziwny przykład. Droga ekspresowa, prędkości 100-120 km/h.
Omiń psa któy na tę drogę wybiega przez Twoje auto. Nie, to nie jest
sytuacja hipotetyczna. To jest sytuacja, która się wydarzyła. Problem jest taki, że nie wiesz czy zamierzasz wykonać gwałtowny
manewr, sytuacja na drodze ma jedną bardzo ważną cechę - jest zmienna.

Test losia przy 120? Jasne...

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-09-14 20:39:00
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 14.09.2009 Rafał Grzelak <aa@aa.aa> napisał/a:
No to taki dziwny przykład. Droga ekspresowa, prędkości 100-120 km/h.
Omiń psa któy na tę drogę wybiega przez Twoje auto. Nie, to nie jest
sytuacja hipotetyczna. To jest sytuacja, która się wydarzyła. Problem jest taki, że nie wiesz czy zamierzasz wykonać gwałtowny
manewr, sytuacja na drodze ma jedną bardzo ważną cechę - jest zmienna.

Test losia przy 120? Jasne...

A kto mówi o teście łosia ? Omijasz przeszkodę, celujesz w drogę o
szerokości dwóch pasów ruchu. Wystarczy to zrobić precyzyjnie na co
operowanie kierownicą przy pomocy jednej ręki po prostu nie pozwala.  --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 22:13:56
Autor: DoQ
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

A kto mówi o teście łosia ? Omijasz przeszkodę, celujesz w drogę o
szerokości dwóch pasów ruchu. Wystarczy to zrobić precyzyjnie na co
operowanie kierownicą przy pomocy jednej ręki po prostu nie pozwala. 

E tam...
http://www.youtube.com/watch?v=TGDTCR-_-Ug
Ten daje rady jedna reka, druga spokojnie leżakuje ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-14 23:01:15
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 14.09.2009 DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał/a:
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

A kto mówi o teście łosia ? Omijasz przeszkodę, celujesz w drogę o
szerokości dwóch pasów ruchu. Wystarczy to zrobić precyzyjnie na co
operowanie kierownicą przy pomocy jednej ręki po prostu nie pozwala. 

E tam...
http://www.youtube.com/watch?v=TGDTCR-_-Ug
Ten daje rady jedna reka, druga spokojnie leżakuje ;-)

Gdyby miał podłokietnik to nie musiałby sie tak kurczowo o fotel
zapierać. Na koniec jeszcze próbował uciec z miejsca wypadku ;-) --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 23:06:30
Autor: DoQ
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

Gdyby miał podłokietnik to nie musiałby sie tak kurczowo o fotel
zapierać. Na koniec jeszcze próbował uciec z miejsca wypadku ;-)

To skurczybyk nie? :)
Szkoda ze pomylil okna :D


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-16 01:24:26
Autor: Adam Płaszczyca
teoria - wygodne auto na trase
Dnia Mon, 14 Sep 2009 16:48:22 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):

Skończcie z tymi pierdołami. Równie dobrze można napisać, zajęcie prawidłowej pozycji za kierownicą uniemożliwia zmianę biegów.

Co będzie oczywiście bzdurą.

Nie każdy jeździ jak WUC. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-09-15 13:18:10
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
On Mon, 14 Sep 2009 15:59:34 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki  <karmmnie@chloru.net> wrote:
[...]
Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...

Łokcie na kierownicy? o_O
Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

To masz jakąś kuriozalną definicję pozycji prawidłowej, albo doświadczenia  z
kiepskim podłokietnikiem. Przy normalnej pozycji[1], z prawą ręką  na  kierownicy,
prawy łokieć opiera się spokojnie o podłokietnik. Tak, to jest wygodne.

pozdrawiam,

[1] http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/pozycja-za-kierownica/
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-15 21:46:59
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
On Mon, 14 Sep 2009 15:59:34 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki  <karmmnie@chloru.net> wrote:
[...]
Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...

Łokcie na kierownicy? o_O
Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

To masz jakąś kuriozalną definicję pozycji prawidłowej, albo doświadczenia  z
kiepskim podłokietnikiem. Przy normalnej pozycji[1], z prawą ręką  na  kierownicy,
prawy łokieć opiera się spokojnie o podłokietnik. Tak, to jest wygodne.

pozdrawiam,

[1] http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/pozycja-za-kierownica/

Pokaż mi w takim razie auto, które po zajęciu takiej pozycji
(http://www.technikajazdy.info/seat_dwg.gif)  pozwoli Ci trzymać
wygodnie łokieć na podłokietniku i nie będzie przeszkadzało w szybkim
kręceniu kierownicą. --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 22:09:45
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15-09-2009 o 21:46:59 Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net>  napisał(a):

[...]
Zajecie prawidlowej pozycji za kierownica wyklucza trzymanie łokci na
podłokietnikach...

To masz jakąś kuriozalną definicję pozycji prawidłowej, albo  doświadczenia
z
kiepskim podłokietnikiem. Przy normalnej pozycji[1], z prawą ręką  na
kierownicy,
prawy łokieć opiera się spokojnie o podłokietnik. Tak, to jest wygodne.

pozdrawiam,

[1] http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/pozycja-za-kierownica/

Pokaż mi w takim razie auto, które po zajęciu takiej pozycji
(http://www.technikajazdy.info/seat_dwg.gif)  pozwoli Ci trzymać
wygodnie łokieć na podłokietniku i nie będzie przeszkadzało w szybkim
kręceniu kierownicą.

To jakieś podchwytliwe pytanie? Nie widziałem jeszcze auta z  podłokietnikiem,
które by nie pozwalało na oparcie łokcia w tej pozycji i przeszkadzało w
kręceniu kółkiem. Osobiście doświadczenia mam z w124, ale cała seria E
(i S, naturalnie, ale z nią mniej styczności mam) tak ma. Przypuszczam,
że to nie jest jakiś wyjątek. W końcu to żadna sztuka w odpowiednim
miejscu podłokietnik umieścić.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-15 22:17:57
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
wygodnie łokieć na podłokietniku i nie będzie przeszkadzało w szybkim
kręceniu kierownicą.

To jakieś podchwytliwe pytanie? Nie widziałem jeszcze auta z  podłokietnikiem,
które by nie pozwalało na oparcie łokcia w tej pozycji i przeszkadzało w
kręceniu kółkiem.

Nie żadne podchwytliwe pytanie. Ja się po prostu nie spotkałem, może
niewymiarowy jestem albo Ty nie do końca poprawnie siedzisz...

Osobiście doświadczenia mam z w124, ale cała seria E
(i S, naturalnie, ale z nią mniej styczności mam) tak ma. Przypuszczam,
że to nie jest jakiś wyjątek. W końcu to żadna sztuka w odpowiednim
miejscu podłokietnik umieścić.

No jasne musiałby mieć tylko z 40 cm wysokości... ;->

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 22:40:02
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15-09-2009 o 22:17:57 Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net>  napisał(a):

[...]
To jakieś podchwytliwe pytanie? Nie widziałem jeszcze auta z
podłokietnikiem,
które by nie pozwalało na oparcie łokcia w tej pozycji i przeszkadzało w
kręceniu kółkiem.

Nie żadne podchwytliwe pytanie. Ja się po prostu nie spotkałem, może
niewymiarowy jestem albo Ty nie do końca poprawnie siedzisz...

Albo Ty. Ten argument ma dwa ostrza :>

Osobiście doświadczenia mam z w124, ale cała seria E
(i S, naturalnie, ale z nią mniej styczności mam) tak ma. Przypuszczam,
że to nie jest jakiś wyjątek. W końcu to żadna sztuka w odpowiednim
miejscu podłokietnik umieścić.

No jasne musiałby mieć tylko z 40 cm wysokości... ;->

Tak z szybkiego googlania:
http://www.caspol.pro.wp.pl/images/armrest/podbora2.jpg
dopasuj sobie do:
http://www.technikajazdy.info/seat_dwg.gif

Przy rękach 3:45 prawy łokieć mam na podłokietniku. I żałuję, że z lewej
nie ma na drugiego miejsca :)

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-15 23:02:25
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
No jasne musiałby mieć tylko z 40 cm wysokości... ;->

Tak z szybkiego googlania:
http://www.caspol.pro.wp.pl/images/armrest/podbora2.jpg
dopasuj sobie do:
http://www.technikajazdy.info/seat_dwg.gif

Przy rękach 3:45 prawy łokieć mam na podłokietniku. I żałuję, że z lewej
nie ma na drugiego miejsca :)

JAk dla mnie to na zdjęciu tego VW oparcie fotela powinno być ciut
bardziej pionowo (oczywiscie zalezy od gabarytów kierowcy), odnoszę też
dziwne wrażenie, że ten podłokietnik nie sprawdza się przy redukcjach ;) Innymi słowy - niewiele da sie z takiego zdjecia wywnioskowac. Skoro te
podłokietniki takie super to czemu ich w rajdówkach nie montują... --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-16 07:39:45
Autor: Mariusz Chwalba
teoria - wygodne auto na trase
On Tue, 15 Sep 2009 23:02:25 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki  <karmmnie@chloru.net> wrote:

[...]
Tak z szybkiego googlania:
http://www.caspol.pro.wp.pl/images/armrest/podbora2.jpg
dopasuj sobie do:
http://www.technikajazdy.info/seat_dwg.gif

Przy rękach 3:45 prawy łokieć mam na podłokietniku. I żałuję, że z lewej
nie ma na drugiego miejsca :)

JAk dla mnie to na zdjęciu tego VW oparcie fotela powinno być ciut
bardziej pionowo (oczywiscie zalezy od gabarytów kierowcy), odnoszę też
dziwne wrażenie, że ten podłokietnik nie sprawdza się przy redukcjach ;)

Mnie nie wadzi. I nie tylko dlatego, że redukuję kickdownem :>

Innymi słowy - niewiele da sie z takiego zdjecia wywnioskowac. Skoro te
podłokietniki takie super to czemu ich w rajdówkach nie montują...

Bo rajdówek nie robią z myślą o wygodnej jeździe?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2009-09-16 15:47:22
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 16.09.2009 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
Mnie nie wadzi. I nie tylko dlatego, że redukuję kickdownem :>

Innymi słowy - niewiele da sie z takiego zdjecia wywnioskowac. Skoro te
podłokietniki takie super to czemu ich w rajdówkach nie montują...

Bo rajdówek nie robią z myślą o wygodnej jeździe?

Dlatego zdarza im się ostatnio montować klimatyzację - mniej zmęczony
kierowca to kierowca jadący skuteczniej i popełniający mniejszą ilość
błędów. ;-) Widać jednak zysk z podlokietnika jest zbyt maly zeby go stosować :-P


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-15 09:37:14
Autor: LEPEK
teoria - wygodne auto na trase
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:


Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...
Mam rozumieć, że jak jedziesz w 1000 km trasę to przez _cały_ czas jazdy   masz obie ręce w pozycji 02:45, prawa noga na gazie i jesteś całkowicie skupiony.

To musi być męczące...


Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2009-09-15 12:44:30
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
teoria - wygodne auto na trase
LEPEK pisze:
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...
Mam rozumieć, że jak jedziesz w 1000 km trasę to przez _cały_ czas jazdy  masz obie ręce w pozycji 02:45, prawa noga na gazie i jesteś całkowicie skupiony.

To musi być męczące...

Męczące, deprymujące, stresujące :)

Data: 2009-09-15 21:49:04
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
teoria - wygodne auto na trase
Dnia 15.09.2009 LEPEK <nobody@nowhere.net> napisał/a:
Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:


Rece mają być na kierownicy a nie na podlokietnikach...
Mam rozumieć, że jak jedziesz w 1000 km trasę to przez _cały_ czas jazdy   masz obie ręce w pozycji 02:45, prawa noga na gazie i jesteś całkowicie skupiony.

Staram się trzymać obie ręce na sterze tak czesto na ile to możliwe,
prawą nogę mam czasem na hamulcu jak nie chce mi się hamować lewą :-P i
staram się być maksymalnie skupiony. Czasem nawet urządzam sobie 2h
drzemkę przed wyruszeniem w podróż żeby nie było to takie męczące jak Ci
się wydaje. --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-09-14 13:13:26
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Nie co chwilę, ale też trzeba.
JaC


-- -- -

ogólnie dobry nawiew, lepszy będzie automat, bo nie trzeba go podregulowywać co chwilę żeby utrzymać temperaturę.

teoria - wygodne auto na trase

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona