teoria - wygodne auto na trase

Data: 2009-09-14 00:19:29
Autor: bj
teoria - wygodne auto na trase
Jak po autobahnie to tempomat.
I miła pasażerka która zabawia rozmową, nawiguje i racjonuje żywność.

Data: 2009-09-14 10:30:37
Autor: J.F.
teoria - wygodne auto na trase
Użytkownik "bj" <115c076@gmail.com> napisał
Jak po autobahnie to tempomat.

Ale nie byle jaki - musza byc przyciski + i -

Znajomi niemcy jezdza na tempomacie, ale jednak ciagle jest zmiana predkosci.

J.

Data: 2009-09-14 11:34:09
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "J.F."

Jak po autobahnie to tempomat.

Ale nie byle jaki - musza byc przyciski + i -

Znajomi niemcy jezdza na tempomacie, ale jednak ciagle jest zmiana predkosci.

Sory, ale chyba czegoś nie zrozumiałem. Jaki + i -? i o jaką zmianę prędkości chodzi - myślisz o wyprzedzaniu?
Mój tempomat działa tak: rozpędzam się do 130km/h wciskam przycisk i auto jedzie 130, chcę przyśpieszyć wciskam pedał gazu i auto przyśpiesza, zwalniam pedał gazu auto wraca do prędkości 130km/h. Tempomat wyłącza się podczas hamowania i wtedy należy wcisnąć drugi przycisk, pod którym jest zaprogramowana ostatnia zapamiętana prędkość czyli 130km/h

Data: 2009-09-14 13:15:58
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Np. o przyspieszeniu poza terenem zabudowanym lub o nowej kolumnie jazdy.
Lub o zwolnieniu na widok czegos-tam-z-przodu, bez dotykania pedału hamulca.
JaC

-- -- -

Jaki + i -? i o jaką zmianę prędkości chodzi - myślisz o wyprzedzaniu?

Data: 2009-09-14 13:22:25
Autor: WIHEDCNF
teoria - wygodne auto na trase

Użytkownik "ąćęłńóśźż"

Np. o przyspieszeniu poza terenem zabudowanym lub o nowej kolumnie jazdy.
Lub o zwolnieniu na widok czegos-tam-z-przodu, bez dotykania pedału hamulca.
JaC

To ma być wygodniejsze? Zamiast najnormalniej w świecie hamować pstrykać guziczkiem? Hmm...w sumie to mój pierwszy tempomat, i wydał mi się super wygodny - być może rzeczywiście inne rozwiązania też się sprawdzają.

Data: 2009-09-14 14:35:57
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
A po co hamowac hamulcem (lub czasem co gorsza jeszcze straszyć lampami stopu tego z tyłu za Tobą), skoro używając "pstryczka"
tempomatu możesz hamowac tylko silnikiem?
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-14 23:21:25
Autor: Michał
ąćęłńóśźż <usun_to@wp.eu> napisał(a):
[...]

jak tempomat wciśnie hamulec to się świeci, tylko nie wsyztskie hamują.

a w zasadzie od 10 lat montują radary do tempomatów,  po co pstrykać :)

a tak wogóle czy te nowe systemy od czytania znaków są jakoś z tempomatem powiązane ?

pozdrawiam.

Data: 2009-09-14 14:16:02
Autor: J.F.
teoria - wygodne auto na trase
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:h8l2n1$cgj$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
[...]

Na autobahnie tak sie nie da :-)

Ustawiamy 170. Widzimy jakis lekki zator na drodze , pyk, pyk, pyk w klawisz -, ustawione jest 140.
Okazuje sie za szybko, pyk - zwalniamy do 130. Odpada jakis golf z poczatku stawki - pyk, jedziemy 140. Odpada kolejne auto, pyk - i juz 150.
nastepny nie wytrzymuje - pyk, pyk - znow mamy 170 i zjezdzamy na prawy pas :-)

J.

Data: 2009-09-14 14:20:38
Autor: Grejon
WIHEDCNF pisze:

[...]

A mój działa tak:

rozpędzam się do 130km/h wciskam przycisk + i auto jedzie 130, z przodu widzę ktoś jedzie 100, ja na hamulec, tamten zjeżdza, znowu + i auto znowu jedzie 130. Dalej widzę ze TIR TIRa wyprzedza to zwalniam do 80, wciskam - i auto jedzie 80. :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-14 14:21:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Grejon pisze:
WIHEDCNF pisze:

[...]

A ja mam pytanie jedno: jak pod względem ekonomiki wygląda jazda z tempomatem? Spali mniej/więcej/tak samo?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-09-14 13:34:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 14:21:35 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

A ja mam pytanie jedno: jak pod względem ekonomiki wygląda jazda z tempomatem? Spali mniej/więcej/tak samo?

Mniej więcej tak samo albo ciut więcej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 16:26:47
Autor: R2r
Waldek Godel pisze:
Mniej więcej tak samo albo ciut więcej.

Niby dlaczego więcej? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-14 16:25:32
Autor: Waldek Godel
teoria - wygodne auto na trase
Dnia Mon, 14 Sep 2009 16:26:47 +0200, R2r napisał(a):

Niby dlaczego więcej? :-)

Bo tempomat wdeptuje gaz do dechy i utrzymuje prędkość na wzniesieniach, co
nie zawsze jest rekompensowane odcięciem paliwa na zjeździe.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 17:55:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-09-14, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Niby dlaczego więcej? :-)

Bo tempomat wdeptuje gaz do dechy i utrzymuje prędkość na wzniesieniach, co
nie zawsze jest rekompensowane odcięciem paliwa na zjeździe.

Jeśli jedziesz z taką prędkoscią, że na wzniesieniach musisz deptać do
dechy to w ogóle się nie wypowiadaj w podwątku o ekonomicznej jeździe :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

PS: Mój tempomat dodaje gazu bardzo delikatnie, zdziwiony jestem, że
inne mają inaczej.

Data: 2009-09-14 17:26:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 17:55:05 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Jeśli jedziesz z taką prędkoscią, że na wzniesieniach musisz deptać do
dechy to w ogóle się nie wypowiadaj w podwątku o ekonomicznej jeździe :)

Komputer też się ma nie wypowiadać? Bo twierdzi mniej więcej to co ja. No
ale pewnie też się nie zna...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 19:23:49
Autor: Arek (G)
Waldek Godel pisze:
[...]

Spokojnie Waldek ma wszystko 0-1. ABS'y działają mu 0-1 to dlaczego gaz miałby inaczej. Waldek nie uznaje stanów pośrednich. Więc dlaczego miałby jeździć autem, które funkcjonuje inaczej?;)

A.

Data: 2009-09-14 18:28:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 19:23:49 +0200, Arek (G) napisał(a):

Spokojnie Waldek ma wszystko 0-1. ABS'y działają mu 0-1 to dlaczego gaz miałby inaczej. Waldek nie uznaje stanów pośrednich. Więc dlaczego miałby jeździć autem, które funkcjonuje inaczej?;)

No do Zweisteinów albo Dreisteinów którym elektromagnes działa analogowo,
dla których wymiana pompy wtryskowej jest czynnością eksploatacyjną albo
dla których płyta nośna jest całym nadwoziem się zdecydowanie nie zaliczam.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 19:59:54
Autor: Artur Maśląg
Waldek Godel pisze:
[...]

Oczywiście - ABS działa u Ciebie 0-1, tempomat z gazem też działa 0-1,
pomp wtryskowych, katalizatorów bądź FAP się nie wymienia/naprawia,
a obecność ramy pomocniczej tworzy u Ciebie nadwozie oparte na ramie.

Reszta jak zwykle :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-14 19:09:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 19:59:54 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Oczywiście - ABS działa u Ciebie 0-1,

Oczywiście, jak u każdego odkąd go wynaleźli

tempomat z gazem też działa 0-1,

nigdzie tego nie napisałem, ale skoro zdecydowałeś się przegonić
Płaszczyca...

[...]

nigdzie tego nie napisałem, ale w zasadzie już przegoniłeś Płaszczyca..
wiesz wszystko lepiej..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 20:14:02
Autor: Artur Maśląg
teoria - wygodne auto na trase
Waldek Godel pisze:
(...)
nigdzie tego nie napisałem, ale w zasadzie już przegoniłeś Płaszczyca..

Manię prześladowczą da się leczyć :)

wiesz wszystko lepiej..

Reszta jak zwykle :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-14 19:15:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 20:14:02 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

nigdzie tego nie napisałem, ale w zasadzie już przegoniłeś Płaszczyca..

Manię prześladowczą da się leczyć :)

Masz jego na myśli? On zawsze doskonale wiedział o mnie różne rzeczy,
przeważnie nawet lepiej niż ja... I teraz widzę, że też dryfujesz w tym
kierunku

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 19:21:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 20:20:05 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Manię prześladowczą da się leczyć :)

zapętlasz się.. to w takim razie o swojej piszesz? :-P

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-14 20:44:20
Autor: Artur Maśląg
teoria - wygodne auto na trase
Waldek Godel pisze:
(...)
zapętlasz się.. to w takim razie o swojej piszesz? :-P

Też Ciebie pozdrawiam i dodam, że manię prześladowczą da się leczyć :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-14 22:27:43
Autor: DoQ
Artur Maśląg pisze:

[...]

Ten jego sterowany 1 bitem Citroen zdobywa chyba medale na konkursach low-riderow :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-15 07:52:31
Autor: Seba
Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:27:43 +0200, DoQ napisał(a):

Ten jego sterowany 1 bitem Citroen zdobywa chyba medale na konkursach low-riderow :)

Trochę tylko dziwne wydaje się to, iż Waldziu boi się udostępniać swoje
mądrości przyszłym użytkownikom usenetu. Za googlem: "Uwaga: Autor
zabronił archiwizacji wiadomości. Zostanie ona usunięta z grupy za 6 dni
(21 Wrz, 20:21)."

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-15 16:30:21
Autor: DoQ
Seba pisze:

[...]

A powinien je anulowac tuz po wyslaniu ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-14 22:01:00
Autor: R2r
Waldek Godel pisze:
[...]

Niestety mylisz się. Zawsze utrzymywanie stałej prędkości jest mniej energochłonne (niewiele ale zawsze) niż utrzymanie takiej samej prędkości średniej przez zwalnianie gdy jest trudniej a przyspieszanie ponad tę prędkość gdy jest łatwiej. Wynika to wprost z faktu, że opory ruchu nie są wprost proporcjonalne do prędkości.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-14 21:10:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:01:00 +0200, R2r napisał(a):

[...]

wiesz.. ale ja to sprawdzałem w trzech różnych autach z różnymi silnikami i
dane z komputera były podobne. Spalanie jest takie samo albo minimalnie
większe.
Owszem, jeżeli kierowca sam nie jest w stanie utrzymać stałej prędkości (a
parę tysięcy kilometrów po autostradach z tempomatem pokazuje, że jest
takich mnóstwo) to tempomat utrzymując stałą prędkość faktycznie da niższe
spalanie. Ale to nie zasługa tempomatu tylko antyzasługa łącznika.
Inna rzecz, że utrzymanie stałej prędkości przy pomocy tempomatu jest po
wielokroć przyjemniejsze.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-15 08:27:25
Autor: R2r
Waldek Godel pisze:
[...]

Ale... o jakich wskazaniach komputera piszesz?
Z jaką dokładnością mierzyłeś czas, drogę, wreszcie ilość zużywanego paliwa?
Robiłeś w ogóle jakikolwiek rachunek błędów pomiarów?
Bo jeżeli nie, to Twoje wyniki są tyleż samo warte, co pomiary średnic łebków od szpilki centymetrem krawieckim. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-14 14:33:24
Autor: Grejon
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

A ja mam pytanie jedno: jak pod względem ekonomiki wygląda jazda z tempomatem? Spali mniej/więcej/tak samo?

Ja różnicy nie widzę :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-14 14:43:00
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
Zdania sa podzielone, głównie z powodu konkurencyjnej teorii, że jak jedziesz z góry, to powinieneś się rozpędzić na maksa, żeby
rozpedem wjechać pod następną górę ;-))

Kiedyś smiałem się z jeżdzenia tempomatem po mieście, ale widzę, że jednak oszczędności są - dla mnie kłopot, że u mnie działa
dopiero od około 40 km/h w górę.
Przy czym miasto to także miejskie trasy dwupasmowe z minimalną liczbą swiateł.
Ale zapewne jak jesteś Miszczem (zaraz jakiś kałamarz się na pewno odezwie) to oszczędzisz jeszcze więcej.

A i jeszcze drugi kłopot, raczej na trasie:  jak baaardzo długo jade tempomatem, to się komuter przyzwyczaja do takiego stylu jazdy
i auto później w ogóle "nie chce" przyspieszać ;-))
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-14 17:01:35
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h8ldnm$6tt$1news.wp.pl...
Zdania sa podzielone, głównie z powodu konkurencyjnej teorii, że jak jedziesz z góry, to powinieneś się rozpędzić na maksa, żeby
rozpedem wjechać pod następną górę ;-))

Zalezy gdzie, ale np z Klodzka do Barda to mozna dojechac niewiele dotykajac pedałow.
Tzn mozna bylo, bo teraz skrzynka foto plus stado kapelusznikow i co kawalek gaz do dechy, zeby potem hamowac z gory ..

J.

Data: 2009-09-14 15:15:48
Autor: Seba
napisał(a):

A ja mam pytanie jedno: jak pod względem ekonomiki wygląda jazda z tempomatem? Spali mniej/więcej/tak samo?

W naszym kraju użyteczność tego udogodnienia jest wręcz niesprawdzalna.
A poza granicami (zachodnimi) spalanie i tak radykalnie spada, więc do
tej pory nie zwracałem na to uwagi :)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-14 17:02:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:19mm0jc2w189w$.t3krbpjq98e7.dlg40tude.net...
[...]

Tobie spada, innym za Odra rosnie :-)

J.

Data: 2009-09-14 03:13:08
Autor: Seba
Dnia Mon, 14 Sep 2009 17:02:19 +0200, J.F. napisał(a):

Tobie spada, innym za Odra rosnie :-)

Prędkość przelotowa rośnie, a spalanie i tak spada - dziw nad dziwy ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-14 22:22:13
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
J.F. pisze:
[...]

NieCavallino po prostu. I raczej to zaleta niż wada. :P

Data: 2009-09-15 07:46:22
Autor: Seba
Dnia Mon, 14 Sep 2009 22:04:55 +0200, J.F. napisał(a):

Tobie spada, innym za Odra rosnie :-)

Prędkość przelotowa rośnie, a spalanie i tak spada - dziw nad dziwy ;)

Kapelusznik :-)

Że niby z jakiego powodu bo przyznam nie rozumiem.
Wiesz, nie po to kupiłem auto z takim a nie innym silnikiem, żeby
oszczędzać na paliwie jeżdżąc jak gamoń drogowy (nazwy kapelusznik nie
używam - za bardzo mi się kojarzy z naszym idiotą grupowym) - inaczej
kupiłbym sobie Fabię 1.2 i popylałbym chyżo do przodu ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-15 15:04:40
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 15 Sep 2009 07:46:22 +0200, Seba napisał(a):

[...]

 A tak BTW - ile waży Twoja Lancia?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-15 15:20:39
Autor: Seba
Dnia Tue, 15 Sep 2009 15:04:40 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 A tak BTW - ile waży Twoja Lancia?

Coś koło 1,4 t.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-17 01:30:21
Autor: Michał
Seba <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał(a):
Dnia Tue, 15 Sep 2009 15:04:40 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

>  A tak BTW - ile waży Twoja Lancia?

Coś koło 1,4 t.

lancie (tyle że k) w niemczecvh to koło 20l/100 palą :)

Data: 2009-09-14 15:24:55
Autor: Borys Pogoreło
[...]

 Testowałem na naszych drogach i nie widziałem różnicy przy kilkuset
kilometrach po tej samej trasie. A na autostradzie w okolicach 160 auto nie
jest specjalnie ekonomiczne, więc żadna różnica ;-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-14 14:37:58
Autor: ąćęłńóśźż
teoria - wygodne auto na trase
W sumie to im więcej hamulca tym bardziej chu...wy kierowca.
JaC

-- -- -

widzę ktoś jedzie 100, ja na hamulec

Data: 2009-09-14 14:38:53
Autor: Grejon
ąćęłńóśźż pisze:
W sumie to im więcej hamulca tym bardziej chu...wy kierowca.

Pykam tylko, żeby blokadę prędkości wyłączyć, ale równie dobrze mogę "Cancelem" na tempomacie.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2009-09-14 15:07:34
Autor: Seba
Dnia Mon, 14 Sep 2009 14:38:53 +0200, Grejon napisał(a):

Pykam tylko, żeby blokadę prędkości wyłączyć, ale równie dobrze mogę "Cancelem" na tempomacie.

U mnie czujnik na pedale sprzegła lepiej działa, dlatego tego pedału
używam du szybkiego wyłączenia tempomatu ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-18 10:53:43