Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   tepe chuje na "drogowych"

tepe chuje na "drogowych"

Data: 2012-06-12 20:57:09
Autor: Mnich
tepe chuje na "drogowych"
W dniu niedziela, 10 czerwca 2012 16:24:26 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
Ave!

Co to za idiotyczna maniera niektórych "motorzystów", żeby jeĽdzić z wł±czonymi ¶wiatłami "drogowymi"?

Jedzie taka sklonowana owca i totalnie o¶lepia - nie wiadomo gdzie jedzie, jak szybko jedzie, czy co¶ innego nie jedzie, tylko że jaka¶ tępa menda jedzie...

Co to za moda kretyńska?!

Po lekturze w±tku -Od ogółu do szczegółu.
1. Czy dyskurs dotyczy zapisów prawa o ruchu drogowym? Je¶li tak, to w kontek¶cie tak sformułowanej wypowiedzi maniera nie jest idiotyczna ponieważ przepisy w/w ustawy dopuszczaj± używanie ¶wiateł drogowych (długich) w ruchu drogowym.
Tym samym skoro nie ma opisu konkretnej wypowiedzi patrz pkt 2 (poniżej).

2. Co autor miał na my¶li?
Cholera go wie. :)
Sklonowane owce, ¶wiatło w podłodze - wszystko to popiepszone  - IMHO nie ty pierwszy i pewnie nie ostatni miałe¶ na drodze stresa - tylko że we wła¶ciwy sobie sposób wyrzuciłe¶ to z siebie; przy okazji wrzucaj±c wszystkich do jednego wora z tępymi chujami.

3. JeĽdzić, czy nie jeĽdzić a może kiedy jeĽdzić-używaj±c długich ¶wiateł?
Ciężko przeczytać ze zrozumieniem w±tek w którym np. Grzybol deklaruje nawrotki za każdym, kto jedzie na długich z zamiarem "spuszczenia łomotu" a Kefir empirycznie ustalił bezsens jazdy na długich. Że nie wspomnę o białych kominezonach, prze¶cieradłach (tego o jeĽdzie w fartuchu nie zrozumiałem) Je¶li to teraz taka moda, to ja się zgadzam że kretyńska :)))))))

IMHO - je¶li jeĽdzić na długich, to tylko wtedy kiedy nie o¶lepia się innych.
Dla zwolenników legalizmu- PoRD precyzuje takie sytuacje i sposób postępowania kieruj±cych
Dla zwolenników zdrowego rozs±dku - w kontek¶cie popierdalania warto pomy¶leć kiedy "długie" maj± uzasadnienie a kiedy wystarczy tylko błysk. Problem chyba sprowadza się do tego, że nie potrafimy (albo nie widzimy potrzeby) wej¶ć w skórę innego użytkownika drogi i potem jest lament: bo.... ........ nie widział ¶wiatła, bo skręcił, bo się wlókł ...... bo wreszcie zupa była za słona.

A tak na koniec refleksja nt dekadencji precli i sposobu dyskursu: to jeszcze pl.rec.motocykle czy oprócz ¶cigacza podpięli się również kryptogeje, zoofile lub fetyszy¶ci? :)


Tak czy inaczej
pozdr
Mnich

Data: 2012-06-13 15:49:13
Autor: Michał V-R
tepe chuje na "drogowych"
W dniu 2012-06-13 05:57, Mnich pisze:

3. Jeździć, czy nie jeździć a może kiedy jeździć-używając długich świateł?

Tak abstrachujac od czy jestem lepiej w dzien widoczny, czy nie.

Ustawa ustawa, a zycie zyciem.
Ale warto sobie przypomniec:

wyciag z PoRD tekst jednolity:

Używanie świateł zewnętrznych

Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkacl normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świate mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

3. W czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlo nych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:

1) pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe — drugi jest obowiązany uczynić to samo;

2) do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony;

3) pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami.

4. (uchylony).

5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

6. Przepisów ust. 1—3 nie stosuje się do kierującego pojazdem, który nie jest wyposażony w światła mijania, drogowe lub światła do jazdy dziennej. Kierujący takim pojazdem w czasie od zmierzchu do świtu lub w tunelu jest obowiązany używać świateł stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu.

7. Przepisy ust. 1—5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy.
Orzeczenia

Art. 52. 1. Kierujący pojazdem silnikowym lub szynowym, w warunkach niedostatecznej widoczności, podczas zatrzymania niewynikającego z warunków ruchu lub przepisów ruchu drogowego oraz podczas postoju, jest obowiązany używać świateł pozycyjnych przednich i tylnych lub świateł postojowych. W pojeździe nieztączonym z przyczepą oraz w zespole pojazdów o długości nieprzekraczającej 6 m dopuszcza się włączenie świateł postojowych jedynie od strony środka jezdni.

2. Podczas zatrzymania lub postoju, w miejscu oświetlonym w stopniu zapewniającym widoczność pojazdu lub znajdującym się poza jezdnią i poboczem, wszystkie światła pojazdu mogą być wyłączone. Przepis ten nie dotyczy pojazdu szynowego oraz pojazdu, na którym znajduje się urządzenie lub ładunek, wystające poza pojazd i wymagające oznaczenia odrębnymi światłami.

3. Światło oświetlające przedmioty przydrożne (szperacz) może być włączone tylko podczas zatrzymania lub postoju, pod warunkiem że nie oślepi innych uczestników ruchu. Ograniczenie to nie dotyczy pojazdu uprzywilejowanego.

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
ĹĽyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

tepe chuje na "drogowych"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona