teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?

Data: 2012-03-21 04:43:39
Autor: Vza Vizenza
teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?
Tak w ogole to prosze bardzo pieknie :) o pouczenie o co chodzi z tymi
panelami rezystywnymi i dlaczego sa takie STRASZNE? ;)
I ktore teraz modele oferowane w salonach sa takie,  w odroznieniu od
pojemnosciowych?
A propos... s5360 Galaxy Y - jak patrze na opisy na gsmarena to trudno
mu cokolwiek zarzucic co do parametrow. Jest dosc tani np. w ofercie
Heyah, dlaczego - czy ma panel dotykowy pojemnosciowy czy
opornosciowy?

Data: 2012-03-21 14:55:35
Autor: J.F
UĹźytkownik "Vza Vizenza"  napisał w wiadomości
Tak w ogole to prosze bardzo pieknie :) o pouczenie o co chodzi z tymi
panelami rezystywnymi i dlaczego sa takie STRASZNE? ;)

No bo umozliwiaja odczyt tylko jednej pozycji, przez co nie mozna zrobic takich amazing gestow jak na iphonie :-)

J.

Data: 2012-03-21 15:32:24
Autor: G Nowak
On 21/03/2012 13:55, J.F wrote:
Użytkownik "Vza Vizenza" napisał w wiadomości
[...]

Poza tym trzeba mono dociskac, co za tym idzie praktycznie niemozliwe jest uzywanie klawiatury ekranowej bez pomocy rysika. Nie rozumiem, czemu mialo by komus zalezec na zakupie modelu z rezystywnym dotykaczem. Moze prosciej kupic te amejzing rekawiczki do obslugi ekranow pojemnosciowych? ;)

--
Pozdr

Data: 2012-03-21 16:02:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:32:24 +0000, G Nowak napisał(a):

Poza tym trzeba mono dociskac, co za tym idzie praktycznie niemozliwe jest uzywanie klawiatury ekranowej bez pomocy rysika.

To jest trzeci rodzaj prawdy

Nie rozumiem, czemu mialo by komus zalezec na zakupie modelu z rezystywnym dotykaczem.

Może dlatego, że ma znacznie większą dokładnośc (rozdzielczość), przez co
daje się znacznie lepiej wykorzystać powierzchnię ekranu.
Wprowadzając dane w terenie przeciętna formatka mieści się na jednym
ekranie (i to czasem 2.8") podczas gdy na pojemnościowym czasem trzeba trzy
ekrany 4.3"

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-03-25 00:00:38
Autor: Skrypëk
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:
[...]

Chyba opowiadasz o ekranach pojemnościowy sprzed 10 lat. Albo o klikaniu rysikiem, które nikogo nie obchodzi.
Na obecnych ekranach pojemnościowych, tzn takich z bieżącego dziesięciolecia, bez problemu klika się "na czuja" w elementy mniejsze od palca. Jakimż niby cudem, klikanie tym samym palcem na inny ekran mogłoby mieć większą dokładność? Zmniejszenie kontrolek do rozmiarów łepka od szpilki jedynie zwiekszyłoby liczbę pomyłek.
A ponadto: w nowoczesnych telefonach nie ma potrzeby, by się formatka mieściła na ekranie. Paluchami się bardzo wygodnie scrolluje lub zoomuje.

W każdym razie widać doskonale, że WM musiał był odejść na emeryturę razem z tymi ekranami rezystywnymi. Świetnie działali razem a osobno nie mogli.

Data: 2012-03-26 04:05:52
Autor: Vza Vizenza
On Mar 25, 1:00 am, SkrypĂŤk < krypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote:
A ponadto: w nowoczesnych telefonach nie ma potrzeby, by się formatka
mieściła na ekranie. Paluchami się bardzo wygodnie scrolluje lub zoomuje.

Jak dla mnie to powiekszanie i skrolowanie w celu znalezienia jakiegos
detalu wiekszej calosci przypomina takie histeryczne lapanie muchy ;)

Tak wiec mowicie, ze rezystywne z WM daja dobre wykorzytsanie tego
niewiele ponad 3-calowego ekranu, wszystkie szczegoly naraz widoczne i
mozliwe do dosiegniecia natychmiast lecz tylko rysikiem bo palec za
gruby?

Od razu widac, ze waskim gardlem technologicznym rozwoju smartfonow w
ogole jest wyswietlacz, jest sprzecznosc: telefon chce byc jak
najmniejszy a wyswietlacz jak najwiekszy :)
Rozwiazaniem bylaby 3-wymiarowa holograficzna projekcja laserowa
wylanaiajaca sie z miniaturowego telefoniku ;)

Data: 2012-03-26 12:28:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 26 Mar 2012 04:05:52 -0700 (PDT), Vza Vizenza napisał(a):

[...]

To jest trzeci rodzaj prawdy, wystarczy, że oprogramowanie jest
dostosowane. Touchflo 3D obsługiwało się świetnie palcem.
A nawet jeżeli nie, to też się da przy odrobinie wprawy - obsługiwałem
palcem Total Commandera na ekranie 2.8" - da się.
Do tego stopnia da się, że do skopiowania jednego pliku nawet nie chciało
mi się piórka wyciągać.
A to jest jeden z programów najmniej przystosowanych do palca.
http://ghisler.com/images/pocketpc1.gif
Teraz konia z rzędem temu, co pomieści tyle użytecznej (klikalnej)
informacji na ekranie WVGA (albo i większym) w Androidzie czy gejfonie.. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2012-03-26 18:32:30
Autor: Skrypëk
[...]

Pomieścić żaden problem. Gorzej z trafianiem w te piksele tym dłucikiem, bo przecież palcem nie ma szans.

Data: 2012-03-27 09:29:37
Autor: ALdroid
teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?
Dnia Mon, 26 Mar 2012 18:32:30 +0200, Skrypëk<?kryp?k@p?bli?en?my.pl> naskrobał przy słoiku:
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:
> Teraz konia z rzędem temu, co pomieści tyle użytecznej (klikalnej)
> informacji na ekranie WVGA (albo i większym) w Androidzie czy
> gejfonie..

android ghost commander pomiesci nawet wiecej info - bo dwa panele (horyzontalnie) z plikami i informacjami o nich.
Dodatkowo masz mase dod. Informacji w dolnej belce i panelu systemowym.
A przykladow jest wiecej - ale dot. raczej programow narzedziowych.

Pomieścić żaden problem. Gorzej z trafianiem w te piksele tym
dłucikiem, bo
przecieĹź palcem nie ma szans.

Dlatego wowczas bardzo pozytecznym wspomagaczem jest touchpad w telefonach - przyklad DesireZ (jak pamietam kiedys sie dziwiles i nie potrafiles zrozumiec dlaczego niektore telefony maja cos takiego). Precyzyjnie wybierzesz kazda opcje jesli samym palcem na ekranie jest trudno - i robi sie to szybko, latwo i przyjemnie.

--
AL

Data: 2012-03-27 09:42:06
Autor: ALdroid
teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?
Dnia Tue, 27 Mar 2012 09:29:37 +0200, ALdroid <al@nie.ma.takiego.adresu.pl> naskrobał przy słoiku:
(...) jak pamietam kiedys sie dziwiles i nie potrafiles zrozumiec dlaczego niektore telefony maja cos takiego.

Sorry, dziwil sie Przemol

--
AL

Data: 2012-03-28 02:08:16
Autor: Xian Mi Mao
teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?
Cześć Wam wiosennie, widzę że fajna dyskusja! :))

on Mar 26, 1:28 pm, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org>
wrote:
> [...]

palcem Total Commandera na ekranie 2.8" - da się.
Do tego stopnia da się, że do skopiowania jednego pliku nawet nie chciało

Po co piórkiem, ja tam klikam palcem a jak chcę trafić w pojedynczy
piksel to wyciągam wykałaczkę z kieszonki :)
Także zapałką albo czymkolwiek, nie ma potrzeby tego piórka z sobą
nosić...

[...]

To zadałeś cios imidżowi jabłuszkowemu tym jedym słowem - "gayfon",
tam 90% ceny to największe na rynku nasycenie marketingowym
brandowanym farszem, aż ocieka toto wysączającym się zeń sokiem
kampanijnej esencyji, ach, sśśśśsiiip!

Ostatni iPad, hasło: "rozdzielczość jak w siatkówce"!

Jej! To nic dziwnego, że teraz PlatformaObywatelska "reformuje" system
oświaty usuwając połowę godzin historii i geografii...
Trzeba STADA merkantylnych jełopów podatnych na to korporacyjne pranie
mózgów!

Data: 2012-03-26 18:53:23
Autor: Skrypëk
Vza Vizenza <viazenza@gmail.com> wrote:
[...]

Listy i strony w wersji mobilnej zazwyczaj jedynie przewija się.
Zoomowanie to konieczność przu stronach "desktopowych" - no wyżej dupy nie podskoczysz, nie zmieścić 1024 pikseli w 240.

detalu wiekszej calosci przypomina takie histeryczne lapanie muchy ;)

A dziubdzanie ryskiem w mikroskopijne ikonki co przypomina?

Tak wiec mowicie, ze rezystywne z WM daja dobre wykorzytsanie tego
niewiele ponad 3-calowego ekranu,

Wykorzystanie ekranu zależy od grafiki a nie technologii ekranu.

A pomysły, żeby wszystko się mieściło na jednym nieczytelnym ekraniku bez przewijania to jakiś bzdurny dysonans trolla waldka.

Data: 2012-03-21 17:07:48
Autor: John Kołalsky
teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?

Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnij@gmail.com>

http://www.codeproject.com/Articles/6222/Signature-Capture-in-C-in-Handheld-or-PocketPC

Data: 2012-03-22 19:32:41
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2012-03-21 16:32, G Nowak pisze:
trzeba mono dociskac, co za tym idzie praktycznie niemozliwe jest
uzywanie klawiatury ekranowej bez pomocy rysika.

Akurat jest dokładnie na odwrót.
Klawiatura ekranowa działa znacznie, znacznie lepiej na panelu rezystywnym.
Gorzej działają gesty i nie są kompletne (brak multitouch).
P.

Data: 2012-04-06 15:10:46
Autor: jerzu
teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?
On Wed, 21 Mar 2012 15:32:24 +0000, G Nowak
<gnowak84.wytnij@gmail.com> wrote:

Poza tym trzeba mono dociskac, co za tym idzie praktycznie niemozliwe jest uzywanie klawiatury ekranowej bez pomocy rysika.

Oczywiście.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

teraz ktore na rynku maja panel rezystywny?