teraz mnie zjecie ;)

Data: 2011-03-27 12:33:40
Autor: MarcinJM
teraz mnie zjecie ;)
Witam
Bedac ostatnio na szrocie w "uroczym" miescie Slupca wpadly mi w lapy opony semperit 155 SR 12. Poniewaz bieznik wygladal idealnie szutrowo, wiec je zanabylem w oszalamiajacej cenie 20zl/szt.
A poniewaz to ma byc w sejaczu, to za gratis otrzymalem jeszcze 2 fele od malucha. Niestety zestaw ten pasuje tylko na tyl SC.
Dzisiaj ostro przetestowalem nowy nabytek: rewelacja. Katowalem je na ok 50km OSowych na szutrze.

I teraz rodzynek: opony maja....po 21 lat (stad to stare oznaczenie: SR).
Nic nie wystrzelilo, nic nie wybuchlo, nic sie nie wybulilo, dziwne, ale nawet guma na bokach jest niespekana, jednolita.

Po coz pisze tego posta?
Ano po to, zeby ci, dla ktorych opony 4-6letnie to "stare szroty" pomysleli, ze byc moze nie maja racji.

Wiem, ze przyklad jest ekstremalny (zeby jasnosc byla: nikomu nie polecam stosowania tak starych opon) i dojazdowke jechalem 60kmph (wiadomo: nie jestem na drodze sam), ale na szutrze predkosc dochodzila do 130, opony przyjely na siebie kilka duzych kamieni i wytrzymaly.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-27 12:51:03
Autor: J.F.
teraz mnie zjecie ;)
On Sun, 27 Mar 2011 12:33:40 +0200,  MarcinJM wrote:
[...]

No tak Marcinie, tylko nas nie interesuje osowy szutr, tylko afalt i
kostka, na mokro i na sucho. I w normalnej drogowej jezdzie, bo moze
rewelacyjnosc polega na tym ze wreszcie tyl sie slizga tak jak
rajdowiec lubi :-)

ADAC cos tam jednak pisze ze w badaniach mu wyszlo iz stare opony nie
zawsze sa tak dobre jak nowe, szczegolnie dotyczy zimowych.
[...]

To teraz zalozyc na jakas maszynke i zobaczyc przy jakiej predkosci
sie rozpadna :)

J.

Data: 2011-03-27 13:24:52
Autor: MarcinJM
teraz mnie zjecie ;)
W dniu 2011-03-27 12:51, J.F. pisze:
[...]

Wlasnie po to zalozylem, zeby sie mniej slizgal. Zmiowki juz zjechalem, a szutrowek mi szkoda na treningi.

ADAC cos tam jednak pisze ze w badaniach mu wyszlo iz stare opony nie
zawsze sa tak dobre jak nowe, szczegolnie dotyczy zimowych.

Wlasnie chodzi o ustalenie kiedy opona jest stara. Niektorzy na tej grupie placza, ze kupili opony przez internet i sa "stare": z zeszlego roku.

[...]

No coz, pojade nimi impreze 9 kwietnia na torze w mikolajkach, zobaczymy czy sie nie rozpadna.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-27 13:38:11
Autor: J.F.
teraz mnie zjecie ;)
On Sun, 27 Mar 2011 13:24:52 +0200,  MarcinJM wrote:
[...]

No wiesz, ADAC cos tam baka o 3 latach, a jak ktos zamierza jezdzic 4
to juz daje 5 lat. Poza tym zaplacil za nowa to nalezy mu sie nowa :-)

To teraz zalozyc na jakas maszynke i zobaczyc przy jakiej predkosci
sie rozpadna :)
No coz, pojade nimi impreze 9 kwietnia na torze w mikolajkach, zobaczymy czy sie nie rozpadna.

Impreza to impreza, a ja o laboratoryjnych warunkach :-)

J.

Data: 2011-03-27 12:56:54
Autor: szufla
teraz mnie zjecie ;)
Musialy byc dobrze przechowywane.

sz.

Data: 2011-03-27 13:25:49
Autor: MarcinJM
teraz mnie zjecie ;)
W dniu 2011-03-27 12:56, szufla pisze:
Musialy byc dobrze przechowywane.

Ja je wzialem z placu. A gdzie byly kiedys to nie wiem.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-27 14:59:58
Autor: Tomasz Pyra
teraz mnie zjecie ;)
W dniu 2011-03-27 12:33, MarcinJM pisze:
[...]

Też dobijam często różne starocie i zauważyłem że stare opony tracą osiągi w zasadzie tylko na mokrym asfalcie. Na innych nawierzchniach z wiekiem bez większych zmian.

Kolejna sprawa że 21 lat temu może opony były z gumy, bo teraz to chyba rozmaite ekododatki które mogą szybciej się psuć.

Data: 2011-03-27 17:53:40
Autor: J.F.
teraz mnie zjecie ;)
On Sun, 27 Mar 2011 14:59:58 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Też dobijam często różne starocie i zauważyłem że stare opony tracą osiągi w zasadzie tylko na mokrym asfalcie. Na innych nawierzchniach z wiekiem bez większych zmian.

ale "traca wlasciwosci", czy "opona z plytkim bieznikiem przy wiekszym
opadzie plywa".

J.

Data: 2011-03-27 19:31:58
Autor: Tomasz Pyra
teraz mnie zjecie ;)
W dniu 2011-03-27 17:53, J.F. pisze:
[...]

Jest ślisko nawet jak bieżnik jest jeszcze wysoki.

Data: 2011-03-27 15:01:17
Autor: DJ
teraz mnie zjecie ;)
Po coz pisze tego posta?
Ano po to, zeby ci, dla ktorych opony 4-6letnie to "stare szroty" pomysleli, ze byc moze nie maja racji.

Nie raz czytalem, ze ktos wymiania zimowki po 3-4 latach bez wzgledu na stan, bo guma stwardniala, slabo trzymaja itd.
Ja sam kupilem nowe zimowki, ktore uzytkowalem potem przez kilkanascie lat. Nie wiem ile na nich przejechalem, ale lacznie przez te lata (na pewno wiecej na letnich) zrobilem jakies 150-200 tys. Bieznik jeszcze byl w naprawde dobrym stanie, a ja nie dostrzeglem zauwazalnej roznicy we wlasnosciach opony. Oczywiscie opona oponie nierowna i byc moze niektore po paru latach maja wyraznie gorsze wlasciwosci. Ja raczej znaczacych roznic w miare starzenia sie opony nie dostrzeglem na tych oponach, ktore uzytkowalem.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-03-27 06:57:33
Autor: Adam Adamaszek
teraz mnie zjecie ;)
On 27 Mar, 15:01, "DJ" <dariu...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

stan, bo guma stwardniala, slabo trzymaja itd.
Ja sam kupilem nowe zimowki, ktore uzytkowalem potem przez kilkanascie lat.

Wydaje mi sie, ze to tak, jak z olejami - jeden bedzie do swojej Fabii
1.2 HTP szukal jakiegos cuda w stylu 5w60 za 300zl/4l banka, a inny
zaleje Honde 1.6 VTI 5w30 GM za 70zl/5l i tez pojedzie, podejrzewam,
ze bez najmniejszego problemu. No ale skoro samopoczucie sie poprawia,
to moze warto doplacic? :)

pozdr
AA

Data: 2011-03-28 14:28:35
Autor: Marek Dyjor
teraz mnie zjecie ;)
DJ wrote:
[...]

bajki o żelaznym wilku :)

jedne opony przez kilkanaście lat,, ty chyba w zimie zrobiłeś 20 000 a nie 200 000  :)

Data: 2011-03-28 16:27:13
Autor: DJ
teraz mnie zjecie ;)
[...]

Tak jak pisalem okolo 150-200 tys. to zrobilem w sumie przez ten czas. Z czego na pewno wiekszosc na letnich. Na tych zimowych mysle, ze zrobilem pewnie jakies 60-70 tysiecy i bieznik jeszcze byl calkiem niezly.
Zreszta to nie jest najwazniejsze ile na nich przejechalem i w jakim stanie byl bieznik. Chodzilo mi o to, ze nie zauwazylem wyraznego pogorszenia ich wlasnosci.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2011-03-31 06:39:45
Autor: Marek Dyjor
[...]