termin wypowiedzenia umowy najmu

Data: 2009-08-03 22:03:53
Autor: .B:artek.
termin wypowiedzenia umowy najmu
OCeZet wyskrobał(a):
Witam,

Jeżeli w umowie najmu mieszkania na czas nieoznaczony mam ustalony
umowny termin wypowiedzenia określony jako jednomiesięczny - to
rozumiem, ze liczę go wg art. 112 k. c., czyli np. wypowiadając umowę
5 sierpnia okres wypowiedzenia kończy sie 5 września i z tym dniem
mogę opuścić zajmowany lokal?

Tak.

Czy być może wypowiadając umowę 5 sierpnia powinienem liczyć
jednomiesięczny okres wypowiedzenia od końca bieżącego miesiąca, czyli
opuścić mieszkanie mógłbym z końcem września?

Tylko, jeśli wyraźnie jest tak napisane w umowie np. "... ze skutkiem na koniec miesiąca".

--
..B:artek.

Data: 2009-08-04 09:39:25
Autor: ąćęłńóśźż
termin wypowiedzenia umowy najmu
Opuścić lokal możesz nawet dziś, natomiast jesteś zobowiązany do opłacania najmu do końca miesiąca nastepującego po miesiacu złożenia wypowiedzenia, czyli płacisz do końca wrzesnia (zapewne do 10 wrzesnia z góry za miesiąc wrzesień, a w praktyce często ostatni miesiąc "opłacany" jest z kaucji będącej zabezpieczeniem prawidłowego wykonania umowy).
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-04 11:13:24
Autor: kuba

[...]