terminy i poczta

Data: 2010-12-06 13:43:40
Autor: NieJorgnijSię
terminy i poczta
Chcę poprosić o uzasadnienie wyroku ogłoszonego 1.12.2010 r. i wnieść apelację. Czytam, że na prośbę o uzasadnienie mam 7 dni, kolejne 2 tyg od otrzymania uzasadnienia na wniesienie apelacji. Pytania łopatologiczne:

- kiedy mija mi termin prośby o uzasadnienie -7 czy 8 XII ?
- czy liczy się data przyjęcia tej prośby przez Pocztę Polską (wyślę to listem poleconym)
- czy muszę załączyć 3 egzemplarze prośby czy wystarczy 1?

Dzieki za pomoc!

Data: 2010-12-06 12:47:05
Autor: Olgierd
terminy i poczta
Dnia Mon, 06 Dec 2010 13:43:40 +0100, NieJorgnijSię napisał(a):

- kiedy mija mi termin prośby o uzasadnienie -7 czy 8 XII ? - czy liczy
się data przyjęcia tej prośby przez Pocztę Polską (wyślę to listem
poleconym)

Liczysz 7 dni na paluszkach, ale nie liczysz dnia, w którym sąd wydał wyrok. Czyli: 2,3,4,5,6,7 i -- 8 grudnia. To jest Twój siódmy dzień.

- czy muszę załączyć 3 egzemplarze prośby czy wystarczy 1?

Wniosek o sporządzenie odpisu wyroku z uzasadnieniem nie wymaga odpisu dla strony przeciwnej. Jeden egzemplarz.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-06 13:45:39
Autor: .B:artek.
terminy i poczta
W dniu 06-12-2010 13:43, NieJorgnijSię pisze:
[...]

Masz czas do 8 grudnia do końca dnia.

- czy liczy się data przyjęcia tej prośby przez Pocztę Polską (wyślę to
listem poleconym)

Tak.

- czy muszę załączyć 3 egzemplarze prośby czy wystarczy 1?

Nie, wystarczy 1 dla sądu.

--
..B:artek.

Data: 2010-12-06 16:33:32
Autor: NieJorgnijSię
terminy i poczta
Dzięki!

Data: 2010-12-06 16:23:37
Autor: Massai
terminy i poczta
NieJorgnijSię wrote:

Dzięki!

Nastaw się że może sobie na to uzasadnienie poczekasz...
Do mojej lubej w zeszły wtorek przyszło uzasadnienie z wyroku
ogłoszonego na początku września.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-06 19:30:08
Autor: NieJorgnijSie
terminy i poczta

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:idj2m9$3f9$1news.onet.pl...
NieJorgnijSię wrote:

[...]

Mnie się nie pali :) Im więcej czasu tym lepiej by się przygotować do porządnej apelacji.

Data: 2010-12-06 21:37:00
Autor: Massai
terminy i poczta
NieJorgnijSie wrote:

> [...]
> ogłoszonego na początku września.
> Massai

Mnie się nie pali :) Im więcej czasu tym lepiej by się przygotować do

To się też za bardzo nie przygotowuj - uzasadnienie może się znacząco
różnić od tego co mówił sędzia przy ogłaszaniu ;-)

Czasem te różnice ułatwiają, czasem utrudniają sprawę...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-07 09:52:21
Autor: Andrzej Lawa
terminy i poczta
W dniu 06.12.2010 22:37, Massai pisze:

To się też za bardzo nie przygotowuj - uzasadnienie może się znacząco
różnić od tego co mówił sędzia przy ogłaszaniu ;-)

Bo sędzia ma czas zastanowić się nad głoszonymi bredniami (np. "należy
spełniać bezprawne żądania, bo ich niespełnienie może prowadzić do
zaognienia sytuacji").

Data: 2010-12-07 10:34:19
Autor: Liwiusz
terminy i poczta
W dniu 2010-12-07 09:52, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Widzę tu pewną analogię z "ochroną posiadania", choćby to posiadanie było wbrew prawu, więc już pewne precedensy są w takim rozumowaniu ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-12-07 12:39:58
Autor: Andrzej Lawa
terminy i poczta
W dniu 07.12.2010 10:34, Liwiusz pisze:

[...]

Wiesz, jest pewna różnica między "trzymam i nie oddam" a "daj mi ten
komputer/whatever"...

Data: 2010-12-11 13:12:47
Autor: Gotfryd Smolik news
terminy i poczta
On Tue, 7 Dec 2010, Liwiusz wrote:

W dniu 2010-12-07 09:52, Andrzej Lawa pisze:

Bo sędzia ma czas zastanowić się nad głoszonymi bredniami

Widzę tu pewną analogię z "ochroną posiadania", choćby to posiadanie było wbrew prawu,

  Ale brak analogii jest w tym kto wymyśla - w końcu ustawodawca przyznaje
sobie legitymację do wymyślania :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-07 16:37:02
Autor: Massai
terminy i poczta
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

Bo sędzia ma czas zastanowić się nad głoszonymi bredniami (np. "należy
spełniać bezprawne żądania, bo ich niespełnienie może prowadzić do

Albo "powodowi się nie należy odszkodowanie, i w związku z tym zasądzam
od pozwanego odszkodowanie bo powód jest w trudnej sytuacji
materialnej".

--
Pozdro
Massai