termometr na usb

Data: 2012-02-15 13:23:48
Autor: Zbychu
termometr na usb
Czy jest możliwość przedłużenia przewodu na którym znajduje się czujnik temp. np w czymś takim:

http://allegro.pl/termometr-usb-z-sonda-zew-wew-aplikacja-zrodla-i2121568495.html

a jeśli tak to do jakiej dł. max.?

--
Zbychu

Data: 2012-02-15 14:58:23
Autor: JoteR
termometr na usb
"Zbychu" napisał:

Czy jest możliwość przedłużenia przewodu na którym znajduje się czujnik temp. np w czymś takim:

http://allegro.pl/termometr-usb-z-sonda-zew-wew-aplikacja-zrodla-i2121568495.html

Dlaczego nie zadałeś tego pytania czcigodnemu sprzedawcy? Czyżby...?

a jeśli tak to do jakiej dł. max.?

W zasadzie obojętne. Przy tak dziadowskiej rozdzielczości pomiaru (0,5 st. C.) i braku świadectwa wzorcowania dodatkowy błąd wprowadzony przez nadprogramowe kilka Ohmów nie ma większego znaczenia. Bo nie przypuszczam, żeby czujnik był Pt-100/Pt-100, raczej jakiś termistor typu 10 kOhmów w 25 st. C.

JoteR

Data: 2012-02-15 17:21:47
Autor: PL(N)umber_One
termometr na usb
Witam
Zrobiłbym tak; dokładno¶ć pomiaru dla czujnika zewnętrznego można sprawdzić, umieszczaj±c go w wodzie z lodem (0 st. C). Zrobiłbym tak± próbę dawa razy, raz na przewodzie oryginalnym, a raz na przedłużonym, tak aby oszacować ewentualny wpływ długiego kabla na wynik pomiaru.
PP

Data: 2012-02-16 09:41:38
Autor: AndrzejSki
termometr na usb
Może zainteresuj się tym:
http://sklep.avt.pl/p/pl/481584/pc-termometr+-+termometr+internetowy+-+zestaw+zmontowany+i+uruchomiony.html

Mam na tym 4 czujniki i najbardziej odległy mam na kablu ok 8 metrów.

--
Andrzej Skibicki

Data: 2012-02-16 20:08:47
Autor: Rafal
termometr na usb

AndrzejSki wrote:

Może zainteresuj się tym:
http://sklep.avt.pl/p/pl/481584/pc-termometr+-+termometr+internetowy+-+zestaw+zmontowany+i+uruchomiony.html

Mam na tym 4 czujniki i najbardziej odległy mam na kablu ok 8 metrów.

Zdaje się  te czujniki bazuj± na pomiarze napięcia na półprzewodniku podł±czonym stałego
Ľródła pr±du. Odległo¶ć czujnika nie ma więc tutaj znaczenia, bo nawet je¶li przewody stanowi±
opór, to Ľródło pr±du i tak wymusi zadany  pr±d.
Założyciel w±tku podał za¶ linka do czujnika bazuj±cego na termistorze.
Tu jakakolwiek rezystancja bezposrednio skutkuje na blad pomiaru.

Data: 2012-02-16 21:15:39
Autor: Zbychu
termometr na usb
W dniu 2012-02-16 20:08, Rafal pisze:

Tu jakakolwiek rezystancja bezposrednio skutkuje na blad pomiaru.

Nie zależy mi na dużej dokładno¶ci. Chciałbym jednak mierzyć temp. odległ± ok. 15 m od kompa. Bł±d pomiaru 1 st. jest do przyjęcia. Pytanie tylko czy to zadziała. To ma być tylko bajer i dlatego chciałbym zrobić to w miarę tanio.

--
Zbychu

Data: 2012-02-16 21:20:33
Autor: Rafal
termometr na usb

Zbychu wrote:

> [...]

odległ± ok. 15 m od kompa. Bł±d pomiaru 1 st. jest do przyjęcia. Pytanie
tylko czy to zadziała. To ma być tylko bajer i dlatego chciałbym zrobić

jesli 1 st. to raczej będzie ok...
choć moim zdaniem AVT2787 jest znacznie lepszy i nawet tańszy.

Data: 2012-02-17 08:03:45
Autor: Zbychu
termometr na usb
W dniu 2012-02-16 21:20, Rafal pisze:

jesli 1 st. to raczej będzie ok...
choć moim zdaniem AVT2787 jest znacznie lepszy i nawet tańszy.

Skoro tak mówisz. Sprawdzę tylko czy mam rs232 u siebie.

--
Zbychu

Data: 2012-02-17 12:42:37
Autor: Waldek
termometr na usb

Użytkownik "Zbychu" <grupy.dyskusyjne.@.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f3dfbd8$0$26681$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-16 21:20, Rafal pisze:

jesli 1 st. to raczej będzie ok...
choć moim zdaniem AVT2787 jest znacznie lepszy i nawet tańszy.

Skoro tak mówisz. Sprawdzę tylko czy mam rs232 u siebie.

Jak ma byc tanio to warto samemu wyrzezbic ;)
w sieci aplikacji do DSa18 na peczki np:

http://www.grzesiek21.republika.pl/termo.htm

Pozdrawiam

Data: 2012-02-24 08:53:58
Autor: monter
termometr na usb
W dniu 15.02.2012 13:23, Zbychu pisze:
Czy jest możliwość przedłużenia przewodu na którym znajduje się czujnik
temp. np w czymĹ› takim:

http://allegro.pl/termometr-usb-z-sonda-zew-wew-aplikacja-zrodla-i2121568495.html

a jeśli tak to do jakiej dł. max.?

Najlepiej zapytaj producenta, jaki element jest wykorzystywany do pomiaru temperatury. Jeśli pomiar ma charakter analogowy to nie można bezkrytycznie przedłużać przewodów, bo wprowadzi to dodatkowy błąd w pomiarach. Jeśli czujnik komunikuje się cyfrowo - wystarczy wiedzieć, jakim interfejsem jest spięty z "czarną skrzynką" we wtyczce USB. Jeśli szczęśliwie jest to 1-wire to można przedłużyć nawet o 100 metrów :)
Swego czasu popularne były termometry Dallasa DS1820.

termometr na usb