termometr na usb

Data: 2012-02-15 17:21:47
Autor: PL(N)umber_One
termometr na usb
Witam
Zrobiłbym tak; dokładność pomiaru dla czujnika zewnętrznego można sprawdzić, umieszczając go w wodzie z lodem (0 st. C). Zrobiłbym taką próbę dawa razy, raz na przewodzie oryginalnym, a raz na przedłużonym, tak aby oszacować ewentualny wpływ długiego kabla na wynik pomiaru.
PP

Data: 2012-02-16 09:41:38
Autor: AndrzejSki
termometr na usb
Może zainteresuj się tym:
http://sklep.avt.pl/p/pl/481584/pc-termometr+-+termometr+internetowy+-+zestaw+zmontowany+i+uruchomiony.html

Mam na tym 4 czujniki i najbardziej odległy mam na kablu ok 8 metrów.

--
Andrzej Skibicki

Data: 2012-02-16 20:08:47
Autor: Rafal
termometr na usb

AndrzejSki wrote:

Może zainteresuj się tym:
http://sklep.avt.pl/p/pl/481584/pc-termometr+-+termometr+internetowy+-+zestaw+zmontowany+i+uruchomiony.html

Mam na tym 4 czujniki i najbardziej odległy mam na kablu ok 8 metrów.

Zdaje się  te czujniki bazują na pomiarze napięcia na półprzewodniku podłączonym stałego
źródła prądu. Odległość czujnika nie ma więc tutaj znaczenia, bo nawet jeśli przewody stanowią
opór, to źródło prądu i tak wymusi zadany  prąd.
Założyciel wątku podał zaś linka do czujnika bazującego na termistorze.
Tu jakakolwiek rezystancja bezposrednio skutkuje na blad pomiaru.

Data: 2012-02-16 21:15:39
Autor: Zbychu
termometr na usb
W dniu 2012-02-16 20:08, Rafal pisze:

Tu jakakolwiek rezystancja bezposrednio skutkuje na blad pomiaru.

Nie zależy mi na dużej dokładności. Chciałbym jednak mierzyć temp. odległą ok. 15 m od kompa. Błąd pomiaru 1 st. jest do przyjęcia. Pytanie tylko czy to zadziała. To ma być tylko bajer i dlatego chciałbym zrobić to w miarę tanio.

--
Zbychu

Data: 2012-02-16 21:20:33
Autor: Rafal
termometr na usb

Zbychu wrote:

> [...]

odległą ok. 15 m od kompa. Błąd pomiaru 1 st. jest do przyjęcia. Pytanie
tylko czy to zadziała. To ma być tylko bajer i dlatego chciałbym zrobić

jesli 1 st. to raczej będzie ok...
choć moim zdaniem AVT2787 jest znacznie lepszy i nawet tańszy.

Data: 2012-02-17 08:03:45
Autor: Zbychu
termometr na usb
W dniu 2012-02-16 21:20, Rafal pisze:

jesli 1 st. to raczej będzie ok...
choć moim zdaniem AVT2787 jest znacznie lepszy i nawet tańszy.

Skoro tak mówisz. Sprawdzę tylko czy mam rs232 u siebie.

--
Zbychu

Data: 2012-02-17 12:42:37
Autor: Waldek
termometr na usb

Użytkownik "Zbychu" <grupy.dyskusyjne.@.wp.pl> napisał w wiadomości news:4f3dfbd8$0$26681$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-16 21:20, Rafal pisze:

jesli 1 st. to raczej będzie ok...
choć moim zdaniem AVT2787 jest znacznie lepszy i nawet tańszy.

Skoro tak mówisz. Sprawdzę tylko czy mam rs232 u siebie.

Jak ma byc tanio to warto samemu wyrzezbic ;)
w sieci aplikacji do DSa18 na peczki np:

http://www.grzesiek21.republika.pl/termo.htm

Pozdrawiam

termometr na usb