termomix vs kohersen

Data: 2011-01-24 01:12:03
Autor: BQB
termomix vs kohersen
Była moja żona na prezentacji Termomixa (przypomniała mi się prezentacja Rainbow), w necie wyczytałem, że bezpośrednią konkurencją dla Termomixa jest Kohersen. Może ktoś coś powiedzieć coś na temat jednego i drugiego? Jakie są różnice?
Odnośnie porównania do Rainbow - sprzęt dobry, ale jest pełno produktów równie trwałych i funkcjonalnych znacznie tańszych. Pewnie jest podobnie w przypadku tych dwóch produktów. Możecie coś polecić?

Data: 2011-01-24 10:41:11
Autor: Lisciasty
termomix vs kohersen
On 24 Sty, 01:12, BQB <ad...@anty.spamowy.com.invalid> wrote:
By³a moja ¿ona na prezentacji Termomixa (przypomnia³a mi siê prezentacja
Rainbow), w necie wyczyta³em, ¿e bezpo¶redni± konkurencj± dla Termomixa
jest Kohersen. Mo¿e kto¶ co¶ powiedzieæ co¶ na temat jednego i drugiego?

To chyba taka specyfika tych prezentacji, ale akurat to sprzêciwo jest
moim zdaniem warte swojej ceny, znajoma mojej mamy u¿ywa thermomixa
ju¿ od jaki¶ 17 lat o ile dobrze pamiêtam, i to u¿ywa do¶æ
intensywnie, nic do tej pory nie pad³o i jest zadowolona. Druga
u¿ytkowniczka, moja przyszywana ciotka ma toto od 10 lat i te¿ sobie
chwali, ¿adna z nich nie handluje tym wiêc nie maj± powodu ¿eby
¶ciemniaæ. Je¿eli ¿ona potrzebuje takiego ustrojstwa to kupuj i nie
ogl±daj siê na opinie æwoków którzy trolluj± dla samej zasady :>

Pzdr.
L.

Data: 2011-01-24 21:20:22
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
U¿ytkownik "Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ca8c7e82-c99f-4959-acfe-
[...]
===============

Mam m³otek. U¿ywam go ju¿ 20 lat. Wcze¶niej u¿ywa³ go mój ojciec i dziadek.
Tylko ¿e on nie kosztowa³ 3000 z³  i nie sprzedaj± go akwizytorzy.

--
Jan Werbiñski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2011-01-24 21:34:02
Autor:
termomix vs kohersen
Jan Werbinski <ja&#65533;@tralala.bez.maj.la> napisa³(a):

Mam m³otek. U¿ywam go ju¿ 20 lat. Wcze¶niej u¿ywa³ go mój ojciec i dziadek.
Tylko ¿e on nie kosztowa³ 3000 z³  i nie sprzedaj± go akwizytorzy.

We¼ siê nim walnij, to mo¿e ci g³upoty ze ³ba wylec±

Data: 2011-01-25 19:48:32
Autor: Qrczak
termomix vs kohersen
Dnia 2011-01-24 21:20, niebożę Jan Werbinski wylazło do ludzi i marudzi:
Użytkownik "Lisciasty" <lisciasty.pl@googlemail.com> napisał w
wiadomości news:ca8c7e82-c99f-4959-acfe-
moim zdaniem warte swojej ceny, znajoma mojej mamy używa thermomixa
już od jakiś 17 lat o ile dobrze pamiętam, i to używa dość
intensywnie, nic do tej pory nie padło i jest zadowolona. Druga
użytkowniczka, moja przyszywana ciotka ma toto od 10 lat i też sobie
chwali, żadna z nich nie handluje tym więc nie mają powodu żeby
===============

Mam młotek. Używam go już 20 lat. Wcześniej używał go mój ojciec i dziadek.
Tylko że on nie kosztował 3000 zł i nie sprzedają go akwizytorzy.

O różnych talentach tego Thermomixa słyszałam, ąle stosowanie go do wbijania gwoździ dotychczas przez nikogo nie było akcentowane, hm...

Qra
--
nie wiem, nie znam siÄ™, zarobiona jestem

Data: 2011-01-24 11:54:43
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
Myślę że każdy produkt tego typu Ci się spodoba. Musisz się tylko poddać praniu mózgu przez akwizytora. W zakupie pomaga nieznajomość fizyki i głupota ogólna. To jest produkt w sam raz dla Ciebie.

--
Jan WerbiÅ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2011-01-24 13:02:05
Autor: BQB
termomix vs kohersen
W dniu 11-01-24 11:54, Jan Werbinski pisze:
Myślę że każdy produkt tego typu Ci się spodoba. Musisz się tylko poddać
praniu mózgu przez akwizytora. W zakupie pomaga nieznajomość fizyki i
głupota ogólna. To jest produkt w sam raz dla Ciebie.

Fizyka się nie zmienia, co niby jest niezwykłego z tą fizyką? I dlaczego piejesz, o głupocie? Nie znasz mnie, ale już potrafisz mnie z za ekranu ocenić, jakie to typowe. Pytałem o różnice pomiędzy tymi produktami, bądź o polecenie mi podobnego urządzenia, funkcjonalnością nieodbiegającego, ale tańszego.
Ja wiem, że na tym zarabia firma, dyrektor, akwizytor. Niczym się to nie różni od zarabiania przez producenta, dystrybutora, hurtownię, sklep. Różny jest sposób dystrybucji. Czym się różni przedstawiciel handlowy przyjeżdżający do jakiejś firmy prezentujący produkty od takiego akwizytora? On też ma prowizję w zależności od sprzedanych produktów.

Data: 2011-01-24 14:22:24
Autor: Marek Dyjor
termomix vs kohersen
BQB wrote:
[...]

różnica jest w tym że tym razem wciska sie klientowi coś dość normalnego za cenę jakby było to wykonane ze złota i zawierało co najmniej kosmiczne technologie.

Data: 2011-01-24 14:25:10
Autor: BQB
termomix vs kohersen
W dniu 11-01-24 14:22, Marek Dyjor pisze:
BQB wrote:
[...]

No to poproszę o jakieś informacje na temat sprzętu o podobnej funkcjonalności sprzedawanego, jakby nie był ze złota i nie zawierał kosmicznych technologii.

Data: 2011-01-24 15:45:53
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
Jaką funkcjonalność chcesz uzyskać i do czego?

Data: 2011-01-24 22:19:21
Autor: boockoo
termomix vs kohersen
Moja teściowa używa kohersena już ładnych parę lat i nadal się nim podnieca. Reszta urządzeń poszła w odstawkę. Raz sprzęt się popsuł, ale szybko wymienili na nowy.

Data: 2011-01-25 06:18:59
Autor: Piotr Molski
termomix vs kohersen
Az mnie zaciekawiles co to za ustrojstwo.
Tu masz dyskusje o zaletach i wadach.
http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=3251943&start=0

Ciekawa wypowiedz z pierwszej strony dziewczyny o nicku cavacavaa:
Podstawowa wada zabawki - tylko dla dwoch osob. 2,5 litra pojemnosci z
mozliwoscia wykorzystania 2 litrow - za malo dla rodziny 2+1, 2+2.

Jesli chodzi o zachwyty wlascicieli. Polecam ksiazke Roberta
Cialdiniego "Teoria wplywania na ludzi" i rozdzial o racjonalizacji
nierozsadnych zachowan ;)

;););)
Z innej strony - takie zabawki sluza nie tylko do gotowania. Ich
druga, rownie wazna funkcja to wyznacznik statusu. Maja wzbudzac
zawisc i gadanie wsrod kolezanek Zony. Jak chesz nadepnac na odcisk
mezom kolezanek - smialo, kupuj.
;););)

pozdr
Piotr

Data: 2011-01-25 21:45:12
Autor: BQB
termomix vs kohersen
W dniu 2011-01-25 15:18, Piotr Molski pisze:
[...]

Czytałem już to - dla mnie to nie stanowi problemu, zawsze można drugi raz włączyć urządzenie.
Fajną sprawą jest fakt połączenia kilku sprzętów w jedno - waga razem z mikserem (mieszadłem) i podgrzewanym naczyniem o regulowanej temperaturze + możliwość gotowania na parze. Ma mało części, większość z nich myje się samo w urządzeniu po ustawieniu odpowiedniej funkcji, resztę się opłukuje, nie wymaga dużej ilości miejsca na części. Wszystkiego ten sprzęt nie zrobi, ale może dosyć dużo łącząc większość funkcji. Np. bułki upieczone w piekarniku z wyrobionego w tym sprzęcie ciasta, posmarowane masłem zrobionym z gęstej śmietany - to po prostu jest bardzo smaczne. Cappuccino zrobione z tego również smaczne, jedynie niektóre przeciery pokazane na prezentacji mi nie smakowały. Reszta bardzo dobra.

Jesli chodzi o zachwyty wlascicieli. Polecam ksiazke Roberta
Cialdiniego "Teoria wplywania na ludzi" i rozdzial o racjonalizacji
nierozsadnych zachowan ;)

Nie jestem właścicielem, puki co nie kupię - planuję później.

;););)
[...]

Ta funkcjonalność mnie nie interesuje :P

Data: 2011-01-26 15:47:10
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4d3f368b$1news.home.net.pl...
Wszystkiego ten sprzęt nie zrobi, ale może dosyć dużo łącząc większość funkcji. Np. bułki upieczone w piekarniku z wyrobionego w tym sprzęcie ciasta, posmarowane masłem zrobionym z gęstej śmietany - to po prostu

To samo zrobisz mikserem za 200-500 zł.

jest bardzo smaczne. Cappuccino zrobione z tego również smaczne, jedynie niektóre przeciery pokazane na prezentacji mi nie smakowały. Reszta

Capuccino zrobisz bez tego. Zalewasz z czajnika za 50 zł. Piankę na mleku ubijasz mikserem za 50 zł.

[...]

Tymczasem wymień chociaż jedno danie, które będziesz przyrządzał regularnie i nie da się go zrobić bez termomixa.

Data: 2011-01-26 18:12:29
Autor: rybak
termomix vs kohersen
On Wed, 26 Jan 2011 15:47:10 +0100, "Jan Werbinski"
<ja¶@tralala.bez.maj.la> wrote:

To samo zrobisz mikserem za 200-500 z³.
[...]
Capuccino zrobisz bez tego. Zalewasz z czajnika za 50 z³. Piankê na mleku ubijasz mikserem za 50 z³.
[...]
Tymczasem wymieñ chocia¿ jedno danie, które bêdziesz przyrz±dza³ regularnie i nie da siê go zrobiæ bez termomixa.

Tu nie chodzi o to, ¿e w Thermomiksie zrobisz dania, których inaczej
nie ma mo¿liwo¶ci zrobienia. Po prostu w tym urz±dzeniu zrobisz pewne
rzeczy o wiele szybciej, pro¶ciej i bez ubabrania po³owy kuchni. Ja
mam Thermomix od chyba 2-ch lat (akurat nie kupi³em, dostali¶my od
te¶ciowej) i o ile jestem kompletn± nog± kulinarn± to w tej maszynce w
5 minut zrobiê np. ciasto na placki ziemniaczane, krem cebulowy czy
kilka innych dañ "na szybko" - inaczej by mi siê nie chcia³o bawiæ.
Moja ¿onka robi natomiast ró¿ne cuda niewidy praktycznie na
poczekaniu. Np. zrobienie dro¿d¿owych bu³eczek z d¿emem na poczekaniu
nie stanowi wielkego problemu. Ja wiem, ¿e to cholernie drogie
urz±dzenie i pewnie sam bym go sobie nie kupi³. Ale jak juz mam to
potrafiê doceniæ.

rybak roberrto

Data: 2011-01-26 18:58:24
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
Po prostu racjonalizujesz.
Bu³ki w 5 minut nie zrobisz, bo musi wyrosn±æ. Je¶li masz na my¶li tylko czas czynno¶ci, to zwyk³ym mikserem te¿ urobisz ciasto w 5 minut.

Data: 2011-01-27 11:25:56
Autor: rybak
termomix vs kohersen
On Wed, 26 Jan 2011 18:58:24 +0100, "Jan Werbinski"
<ja¶@tralala.bez.maj.la> wrote:

Po prostu racjonalizujesz.
Bu³ki w 5 minut nie zrobisz, bo musi wyrosn±æ. Je¶li masz na my¶li tylko czas czynno¶ci, to zwyk³ym mikserem te¿ urobisz ciasto w 5 minut.

A ty dramatyzujesz. Nie napisa³em nigdzie, ¿e 5 minut tylko "na
poczekaniu". Wyrobienie ciasta w taki sposób, ¿e potem wystarczy go
wyj±æ, uformowaæ bu³eczki i wstawiæ do piekarnika, zajmuje ok. 20
minut. Praktykowane wielokrotnie. Zrobienie np. kremu cebulowego to
wrzucenie na raz kilku sk³adników (cebula, serek topiony, m±ka, sól,
pieprzu, woda, itp.) i po 10 minutach mo¿esz ju¿ je¶æ, bo urz±dzonko
nie do¶æ, ¿e ³adnie zwa¿y kolejne sk³adniki i zmiksuje ca³o¶æ to
jeszcze ugotuje. Po prostu sprytne po³±czenie kilku urz±dzeñ w jedno,
wielko¶ci blendera. A to czy jego cena jest za wysoka czy nie to juz
zupe³nie inna sprawa.

rybak roberrto

Data: 2011-01-27 22:56:41
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
U¿ytkownik "rybak" <benni@barbakann.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:vgh2k61u0ac2tk5da8fnunimepmp7mv93r4ax.com...
<ja¶@tralala.bez.maj.la> wrote:

[...]

Wyrabianie ciasta 20 minut? Mój KitchenAid o tym nie wie i wyrabia je w 3-5 minut. Je¿eli chcesz uwolniæ wiêcej glutenu, to musisz wyrabiaæ d³u¿ej niezale¿nie czy jest to termomix czy inne urz±dzenie. Tutaj liczy siê czas.

Krem cebulowy? Sk³adniki do miksera, po minucie przelewasz do garnka i po 5 minutach masz ugotowane dziêki du¿ej mocy indukcji pozwalaj±cej przyspieszyæ moment zagotowania. Albo od razu do garnka, blenderem rêcznym rozdrabniasz i podgrzewasz.

Najlepsze jest to, ¿e nie musisz nic przelewaæ i czy¶ciæ pomiêdzy kolejnymi daniami, bo po prostu wstawiasz brudne naczynia do zmywarki. Oszczêdno¶æ czasu, to brak termomixa.

Tylko ¿e tu trzeba my¶leæ, bo akwizytor nie pokaza³ jak wszechstronnie siê obs³uguje zwyk³y garnek...

Data: 2011-01-28 08:42:26
Autor: rybak
termomix vs kohersen
On Thu, 27 Jan 2011 22:56:41 +0100, "Jan Werbinski"
<ja¶@tralala.bez.maj.la> wrote:

Oszczêdno¶æ czasu, to brak termomixa.

Tylko ¿e tu trzeba my¶leæ, bo akwizytor nie pokaza³ jak wszechstronnie siê obs³uguje zwyk³y garnek...

Cieszê siê twoim szczê¶ciem. Ale ja naprawdê nie widzia³em akwizytora
na oczy, bo jak ju¿ wspomnia³em, Thermomix dosta³em a nie kupi³em. I
po prostu zacz±³em doceniaæ jego zalety. Mo¿e z tym urz±dzeniem jest
trochê tak jak z kuchenk± gazow± vs. indukcyjn±. Znajdzie siê wielu,
co próbuj± na si³ê udowodniæ, ¿e jedyne prawdziwe gotowanie, to
gotowanie na gazie. A ja przez wiele lat mia³em gaz, teraz mam
indukcjê i w ¿yciu bym nie wróci³ do gazu. Ale nie dorabiam do tego
ideologii.

rybak roberrto

Data: 2011-01-28 09:59:33
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
U¿ytkownik "rybak" <benni@barbakann.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:jbs4k61tt2pqjgtimgq8pgom3hcmaarrnm4ax.com...
<ja¶@tralala.bez.maj.la> wrote:

[...]

Wiesz, ale ja nawet gdybym dosta³ za darmo, to bym niezbyt czêsto u¿ywa³. Zupki - papki? Jak w tym ugotowaæ prawdziwego kurczaka? Oszczêdno¶æ czasu przez robienie kilka ma³ej porcji zamiast raz wiêkszej i zamro¿enie porcjowanego gotowego dania? To sprzêt dla ograniczonych ludzi bez fantazji. I mam rêcznie to myæ pomiêdzy daniami? Kupiæ od razu trzy sztuki? Czy mo¿e uruchamiaæ zmywarkê trzy razy dziennie?

Bes
sêsó!

Data: 2011-01-28 11:44:13
Autor: rybak
termomix vs kohersen
On Fri, 28 Jan 2011 09:59:33 +0100, "Jan Werbinski"
<ja¶@tralala.bez.maj.la> wrote:

To sprzêt dla ograniczonych ludzi bez fantazji. Bes
sêsó!

Dobrze, to ty pozostañ ze swoimi fantazjami, a ja pozostanê ze swoim
przydatnym Thermomixem - obaj bêdziemy zadowoleni. rybak roberrto

Data: 2011-03-17 15:40:17
Autor: Jo'Asia
termomix vs kohersen
Jan Werbinski wystuka³:

[...]

Tu siê ubawi³am. Thermomix to badziew nie wart swojej ceny, bo jedn± z
jego funkcji mo¿na uzyskaæ *mikserem* KA sprzedawanym za circa po³owê tej
ceny. Drug± funkcjê uzyskujemy pewnie malakserem KA za druga po³owê
ceny. 8-)

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna S³upek >-- -- -- -- -- < http://goodreads.com/spriggana >-
  -- <()>  -< http://esensja.pl/ >-- -- -- -- -- -- -< http://bujold.sf-f.pl/ >-

Data: 2011-01-26 06:02:32
Autor: Lisciasty
termomix vs kohersen
On 25 Sty, 15:18, Piotr Molski <pmol...@ant.pl> wrote:
;););)
[...]

Rozumiem, ¿e dla Ciebie posiadanie kuchennego klamota za 3 tysi±ce z³
to luksus i nobilitacja? Dobrze wystawiæ sobie takie co¶ w przedpokoju
¿eby ka¿dy na pewno zauwa¿y³, nie od czapy te¿ by³oby wykupiæ us³ugi
agencji ochrony ¿eby jaki¶ zazdro¶nik nie ukrad³ nam skarbu.

L.

Data: 2011-01-26 15:48:35
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
Puste baby i ich têpi mê¿owie kupuj± takie co¶, ¿eby siê pokazaæ przed odwiedzaj±cymi ich pustymi babami - kole¿ankami ¿ony. Jak kto¶ ma jeszcze wiêcej kasy, to sobie stawia solary na dachu.

Data: 2011-01-26 18:57:09
Autor: BQB
termomix vs kohersen
W dniu 2011-01-26 15:48, Jan Werbinski pisze:
Puste baby i ich tępi mężowie kupują takie coś, żeby się pokazać przed
odwiedzającymi ich pustymi babami - koleżankami żony. Jak ktoś ma
jeszcze więcej kasy, to sobie stawia solary na dachu.

Masz jakieś doświadczenia w tym temacie? Bo na to wygląda. Ostatnio odwiedzała mnie kuzynka, która mieszka w odległości 50 m, więcej nikt nas nie odwiedza.

BTW, a jak ktoś ma jeszcze więcej kasy, to buduje sobie elektrownię wiatrową? A może palmy stawia? Co Ci to przeszkadza, jego kasa, nie Tobie decydować, na co on ma kasę marnować.

Data: 2011-01-26 21:24:26
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4d4060a0$1news.home.net.pl...
[...]

ObserwujÄ™ i wyciÄ…gam wnioski.
Mnie nie przeszkadza. Mogą sobie kupować termomiksy, a ja mogę się wypowiadać na temat ich głupoty.

Data: 2011-01-26 18:26:04
Autor: Piotr Molski
termomix vs kohersen
On 26 Sty, 15:02, Lisciasty <lisciasty...@googlemail.com> wrote:

Rozumiem, ¿e dla Ciebie posiadanie kuchennego klamota za 3 tysi±ce z³
to luksus i nobilitacja?
Nie, skad. Mam inne, jeszcze bardziej nierozsadne zabawki. Jak sobie
przypomne ile mnie kosztowal moj pierwszy Apple Macintosh w 1993 roku
to do tej pory mnie boli ;)
Dobrze wystawiæ sobie takie co¶ w przedpokoju
¿eby ka¿dy na pewno zauwa¿y³,
Takie kuchenne klamoty w jakims stopniu - w niektorych przypadkach -
spelniaja role "poprawiacza nastroju". Kobieta, ktorej nie do konca
stac na takie urzadzenie a mimo to go uzywa, potraktuje je jako
"odrobine luksusu" w kuchni. Zonka, ktora lubi sie lansowac - bedzie
miala czym sie pochwalic przed przyjaciolkami. Nic co ludzkie nie jest
nam obce i Kobieta tez czlowiek ;) Panie maja swoje zabawki, my
swoje.
Oprocz ww. przypadkow jest tez pewnie duza grupa uzytkownikow tego
ustrojstwa traktujacych je utylitarnie.

BTW - nie zauwazyles emotikionow? Dobra, przyznam sie - bawi mnie
wynajdywanie TAKICH motywow NASZYCH codziennych zachowan. Mam mocne
skrzywienie w strone sitcomu i czeskiego filmu ;)

pozdr
Piotr

Data: 2011-01-25 20:42:21
Autor: Jackare
termomix vs kohersen
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4d3cc410$1news.home.net.pl...
[...]

Moi tesciowie kupili sobie thermomixa. Czasem go z żoną używamy. Fajna rzecz ale mała pojemność. Fajną sprawą jest możliwość bardzo szybkiego przygotowania dość efektownych potraw. Klika przepisów nam się absilutnie nie udało. Sok pomidorowy robi się doskonały. Kohersena nie znam. Porównywalnych urządzeń spoza systemu MLM nie znam.
--
Jackare

Data: 2011-02-02 12:03:04
Autor: Jackare
termomix vs kohersen
Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał w wiadomości news:ihn8ts$1kl$1node1.news.atman.pl...

[...]

No i od siebie dodam jeszcze, że nie kupiłbym sobie tego termomixa bo jednak jego funkcjonalność nie jest warta ceny.
Pokazywane na prezentacji robienie kawy, lodów i innych cudów na kiju w praktyce się nie sprawdza. Kawę robi się w filiżance (ja akurat lubię tylko rozpuszczalną, lktórą i tak piję raz na dwa tygodnie przy sprzyjających wiatrach) lody kupuje się w sklepie podobnie jak bułeczki które termomix też potrafi "zrobić" tzn przygotowac ciasto.
W mojej ocenie produkt można potraktować w dwóch kategoriach:
1. Gadżet w kuchni do używania od czasu do czasu lub do pewnych specjalizowanych produktów które nam zasmakują - w naszym przypadku sok pomidorowy o któym pisałem
2. kompaktowy robot kuchenny dla samotnych którzy o gotowaniu większego pojęcia nie mają i jednocześnie chcieliby jadać w domu a nie w gastronomii.

W pierwszej kategorii zdecydowanÄ… wadÄ… jest cena  i pojemność urzÄ…dzenia- na okazjonalne przyrzÄ…dzanie potraw cena jest zbyt wysoka, dla rodziny 2+1 pojemność jest zbyt maÅ‚a.
W drugiej kategorii wadą jest jakość i skład potraw - wg mnie są ogólnie mówiąc niezdrowe i mało wartościowe a ograniczeniem są przepisy. W tym nie zrobi się niczego wymyślonego przez siebie tylko produkty z dołączonych przez dystrybutora wydawnictw. Maszyna posługije się włanymi jednostkami pojemności (dołączona miarka) i ma zaprogramowane czasy i moce działania odstosowane do swej pojemności. Nie znając parametrów nie wiemy jak inaczej możnaby ją wykorzystać.

Moim zdaniem w domu z normalną zróżnicowaną kuchnią lepiej sprawdzi się klasyczny robot kuchenny (malakser) do rozdrabniania mieszania szatkowania tarcia miksowania itp i mały ręczny blender. Dodatkowo maszynka do mięsa (ręczna lub elektryczna - jak kto woli) i sokowirówka. do tego dobre poręczne noże. U siebie używam od wielu lat robota moulinex ovatio i blendera braun które załatwiają właściwie wszystkie potrzeby naszej rodziny co do przygotowania najprzeróżniejszych potraw. Pieczywo i lody kupujemy w myśl zasady "daj zarobić piekarzowi" i nie podnieca nas fakt że moglibyśmy to zrobić sami w domu. Podobnie z masłem, śmietaną, zsiadłym mlekiem, serkami i wieloma innymi produktami.

Jak kto lubi dobrą kawę na kilka sposobów to i tak kupi do domu dobry ekspres ciśnieniowy - mnie wystarcza prosta kawiarka stawiana na kuchence - i tak piję z niej kawę raz na kilka miesięcy.
Gdy ktoś lubi i piecze dużo ciast to termomix będzie dlań ograniczeniem a nie pomocą.

PodsumowujÄ…c: w rodzinie prowadzÄ…cej tradycyjnÄ…  kuchniÄ™ takie cuÅ› siÄ™ nie sprawdzi. Inni niech sobie kupuja na wÅ‚asnÄ… odpowiedzialność ale np uwiedzenia kogoÅ› serwowanymi przez ten robot potrawami raczej nie wróżyÅ‚bym ;)

Data: 2011-02-02 12:41:07
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
Użytkownik "Jackare" <1_2_3@123.com> napisał w wiadomości news:iibder$421$1node1.news.atman.pl...
sprawdzi. Inni niech sobie kupuja na własną odpowiedzialność ale np uwiedzenia kogoś serwowanymi przez ten robot potrawami raczej nie wróżyłbym

Kobiety które do serca mężczyzny chcą trafić przez żołądek, mierzą o kilkadziesiąt cm za wysoko.

Data: 2011-02-02 13:34:29
Autor: sofamebles
termomix vs kohersen
Wed, 2 Feb 2011 12:41:07 +0100, na pl.rec.dom, Jan Werbinski napisa³(a):

U¿ytkownik "Jackare" <1_2_3@123.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:iibder$421$1node1.news.atman.pl...
sprawdzi. Inni niech sobie kupuja na w³asn± odpowiedzialno¶æ ale np uwiedzenia kogo¶ serwowanymi przez ten robot potrawami raczej nie wró¿y³bym

Kobiety które do serca mê¿czyzny chc± trafiæ przez ¿o³±dek, mierz± o kilkadziesi±t cm za wysoko.

To przyslowie o zoladku do serca mezczyzny dzis juz nie obowiazuje...
dzisiejsze wspolczesne panie (oczywiscie nie wszystkie ale zdecydowana
wiekszosc) nie gotuja, nie sprzataja, nie zmywaja i cala reszta innych
domowych rzeczy, bo najwazniejsza jest kariera, praca i wygoda, oraz
odpowiednie do tej wygody urzadzenia zapewniajace "komfort", wiekszosc idei
kobiety propaguja kanaly takie jak TVN Style oraz Polsat Cafe, promujac
wyprana z uczuc ideologie feminizmu i pseudokobiecosci, za ktora kryje sie
czysty marketing i reklama roznorakich produktów... Dzis kobiety chca,
natychmiast, w zamian dajac niewiele albo nic, oczywiscie odbywa sie to
wszytsko w imie slabszej plci albo rownosci i rownouprawnienia

A kto kupuje termomixa ten tromba i bomba

Data: 2011-02-02 13:41:50
Autor: Ikselka
termomix vs kohersen
Dnia Wed, 2 Feb 2011 13:34:29 +0100, sofamebles napisa³(a):

Dok³adnie!

XL//trafiaj±ca dwukana³owo ;-PPP

Data: 2011-02-02 17:56:36
Autor: Jan Werbinski
termomix vs kohersen
U¿ytkownik "sofamebles" <xxx@xxx.xx> napisa³ w wiadomo¶ci news:1uxaxqsx1b88x.q8gc2ie6x83u.dlg40tude.net...
[...]

I robi± karierê w Biedronce, albo jakim¶ urzêdzie. :)

Data: 2011-02-02 12:43:24
Autor: sofamebels
termomix vs kohersen
Wed, 2 Feb 2011 12:03:04 +0100, na pl.rec.dom, Jackare napisa³(a):

Podsumowuj±c: w rodzinie prowadz±cej tradycyjn±  kuchniê takie cu¶ siê nie sprawdzi. Inni niech sobie kupuja na w³asn± odpowiedzialno¶æ ale np uwiedzenia kogo¶ serwowanymi przez ten robot potrawami raczej nie wró¿y³bym ;)

No ale Twoi tesciowie dali sie nabrac (namówiæ) na termo-siksa

Data: 2011-02-03 09:46:16
Autor: Jackare
termomix vs kohersen
U¿ytkownik "sofamebels" <xxx@xxx.xx> napisa³ w wiadomo¶ci news:snieco438rtl.25ndrzl1q51n$.dlg40tude.net...
[...]

;)

No ale Twoi tesciowie dali sie nabrac (namówiæ) na termo-siksa

Ich decyzja, ich pieni±dze. Kupili sobie gad¿et a ja dzieki temu mog³em oceniæ jego przydatno¶æ i wyrobiæ sobie opiniê bezpo¶rednio. Nie oceniam ich decyzji jako nabrania siê - nie kupowali tego aby to dla nich gotowa³o wszystkie potrawy i zast±pi³o dotychczasow± kuchniê. Robi± w tym s³odko¶ci i desery dla wnuków. Ja z ¿on± robimy w tym sok pomidorowy.
--
Jackare

Data: 2011-01-26 20:22:21
Autor: Bartek
termomix vs kohersen
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote:
[...]

Ja nie znam niczego podobnego do thermomixa, tego drugiego nie znam. Moja mama
użytkuje taki robot od ok. 97 roku, jej siostra troche dłużej. Parę lat temu
kupiła drugi (żeby mieć dwa, nie dlatego że się zepsuł).
Urządzenie jest bardzo fajne, ma ciekawe funkcje i książkę kucharską. Placki ziemniaczane zrobione w termomixie są debeściarskie, podobne jadłem tylko jako dziecko, utarte w PRL-owskim robocie "Bartek". Ja uwielbiam ajarkoniak z termomixa i mleczko bananowe (to akurat można zrobić jakimkolwiek mikserem).
Również zamierzam kupić termomix, ale nie w sieci sprzedaży lecz... na allegro lub w jakimś lombardzie. Tak kupiła moja ciotka drugi robot za 50% ceny nowego.

--
Bartek

Data: 2011-01-26 21:14:38
Autor: wolim
termomix vs kohersen
W dniu 2011-01-24 01:12, BQB pisze:
[...]

Powiem tak. Byłbym w stanie kupić tego robota (jednego lub drugiego), gdyby zrobił zupę sam, tzn. wrzucam wszystkie składniki, nieobrane ziemniaki, nieobraną włoszczyznę, pół kury z piórami, 30dkg schabu, bułkę tartą, zioła, 4 łyżki oleju, buraczki, cebulę, łyżkę octu...
I po godzinie (a co tam!) wychodzi mi rosół i schabowy z ziemniakami... A najlepiej, jakby wyszedł de volaille (oczywiście po dorzuceniu sera, grzybów i całej reszty).

Pzdry,
MW

Data: 2011-01-27 08:30:08
Autor: wasat
termomix vs kohersen
Masz tu swojego kohersena i nawet w przeliczeniu z euro na pln
nie kosztuje 5400.
http://www.mycook.es/
Jak chcesz kupic to cos dla poprawy nastroju to czemu nie ale jesli
w celach uzytkowych to lepiej nie.
Do tego polecam przeczytaæ ca³y dluugi w±tek o tych urz±dzeniach na
http://tnij.org/j48b

WS

Data: 2011-01-27 13:10:49
Autor: BQB
termomix vs kohersen
W dniu 2011-01-27 08:30, wasat pisze:
Masz tu swojego kohersena i nawet w przeliczeniu z euro na pln
nie kosztuje 5400.
http://www.mycook.es/

Thermomix jest tañszy, poza tym mia³bym serwis i czê¶ci dostêpne na miejscu.

Jak chcesz kupic to cos dla poprawy nastroju to czemu nie ale jesli
w celach uzytkowych to lepiej nie.

Mi chodzi tylko o cele u¿ytkowe.

Do tego polecam przeczytaæ ca³y dluugi w±tek o tych urz±dzeniach na
http://tnij.org/j48b

Czyta³em, ale mi chodzi o to, ¿e na rynku polskim nie istnieje urz±dzenie o takich samych funkcjach, jak te dwa wymienione przeze mnie. Chcia³bym kupiæ co¶ tañszego (nowego na gwarancji), ale na chwilê obecn± nie potrafiê znale¼æ.

Data: 2011-01-31 22:09:09
Autor: Marek Dyjor
termomix vs kohersen
BQB wrote:
[...]

po zapoznaniu sie z całym wątkiem stwierdzam jedno...

kupić mikser stacjonarny i mikser reczny z przystawkami, do kompletu kupić garnki, kuchnię oraz zmywarkę. Poczytać kilak ksiązek kucharskich i gotować...

Data: 2011-01-31 22:48:54
Autor: Ikselka
termomix vs kohersen
Dnia Mon, 31 Jan 2011 22:09:09 +0100, Marek Dyjor napisa³(a):

kupiæ mikser stacjonarny i mikser reczny z przystawkami, do kompletu kupiæ garnki, kuchniê oraz zmywarkê. Poczytaæ kilak ksi±zek kucharskich i gotowaæ...

Tak!
:-)

Data: 2011-02-01 00:11:22
Autor: Artur Lew
termomix vs kohersen
W dniu 2011-01-24 01:12, BQB pisze:
Była moja żona na prezentacji Termomixa (przypomniała mi się prezentacja
Mam Thermomixa wiec moja opinia bedzie o tym produkcie.

Zalety:
* Wykonanie faktycznie idiotodporne i bedzie to dzialalo te kilkanascie
lat. A za 10 sprzedasz to pewnie nadal za jakies 2 KPLN
* Wbudowana waga (z funkcja dowazania)
* Wbudowana grzalka i funkcja gotowania na parze
* Super miesza ciasto. Nie pamietam kiedy urabialem ciasto na pizze
rekami :)
* Wytrzymuje od 3 lat zmywarke na fulla (w przeciwienstwie do np
plastikowych raczek nozy fiskarsa :D)
* Mozna kupic na raty i jak jest okres promocyjny to koszt rat to jakies
100 zl (pomijajac reszte tej kwoty ;))
* Calosc zastepuje oczywiscie iles tam sprzetow Zelmera tylko to mozesz
postawic na blacie i uzywac caly czas zamiast chowac do szafki
* Wygodne podgrzewanie kaszek dla dziecka i robienie papu dla niego

Wady:
* Cena. Warte max 2 KPLNy, a nie ~4500 zl
* Jezeli nie jestes fanem kremowych zupek z serkiem topionym to ta czesc
funkcjonalnosci nie bedzie Ci potrzebna (odpadnie tez polowa przepisow ;))
* Maloprecyzyjna waga (jak na tak mala ladownosc), widac to np jak sie
dodaje drozdze do ciasta na pizze.
* Mala pojemnosc ~2.5l, np dwa ciasta na pizze od razu sie nie da zrobic
(zeby ladnie wyszly)
* Dosc kiepski wyswietlacz LCD, na moim pojawily sie jakies
przebarwienia (w sprzecie za taka kase to obciach)
* Dosc klopotliwe czyszczenie noza do mieszania np z resztek ciasta na
pizze. Wynika to z dosc zawilej budowy tegoz z masa zakamarkow
* Jedzenie na parze moze zbrzydnac ;)
* Placki ziemniaczane z Thermomixa to porazka. Nie ma to jak skrobane na
wior na tarce :)

Reasumujac:
Jak masz kase ewentualnie godzisz sie na raty i masz nawiedzona zone
ktora to faktycznie wykorzysta to moze i warto.
Ja uzywam tego prawie wylacznie do pizzy, soku z pietruszki i koktailu z
truskawek :D a 4.5 KPLNa to jednak stanowczo za duzo jak na sprzet do
tak "powaznych" zastosowan. Nie bolalo tak finansowo bo jak mowilem
wzialem to na raty.
Nie daj sie nabrac zonie ze Ci bedzie robila te setki potraw w
Thermomixie ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2011-02-01 01:24:14
Autor: Ikselka
termomix vs kohersen
Dnia Tue, 01 Feb 2011 00:11:22 +0100, Artur Lew napisa³(a):

[...]

I to jest uczciwa, rzetelna opinia. Wiêcej takich.
Tymczasem z regu³y jak ju¿ kto¶ da siê wkrêciæ w co¶, co jednak post factum
nie spe³nia wszystkich snów wymienionych podczas prezentacji, to tym
bardziej siê stara innym to zareklamowaæ, zachwalaæ...  Potrzeba
towarzystwa w swoim zawodzie zakupem? Chyba tak...

Data: 2011-02-01 09:20:14
Autor: rybak
termomix vs kohersen
On Tue, 1 Feb 2011 01:24:14 +0100, Ikselka <ikselk@gazeta.pl> wrote:

[...]

Nie wiem gdzie w powy¿szej opinii wyczyta³a¶, ¿e nabywca prze¿y³
straszny zawód po zakupie. Ja wyczyta³em, ¿e urz±dzenie jest fajne i
przydatne, chocia¿ prawdopodobnie nie warte a¿ takich pieniêdzy. I
zgadzam siê z tak± tez±. Z t± ró¿nic±, ¿e ja akurat placki
ziemniaczane z Thermomixa wprost uwielbiam :)

rybak roberrto

Data: 2011-02-01 22:36:30
Autor: Artur Lew
termomix vs kohersen
W dniu 2011-02-01 09:20, rybak pisze:
[...]
Haha. Twoja wersja jest blizsza prawdy.
Przepraszam Ikselko :)
A co do plackow jak jestes z Rzeszowa to zapraszam Cie na moje
"skrobane" na tarce z ziolami prowansalskimi...

Zapomnisz o tych glutach z przepisu z Thermomixksiazeczki ;)

Data: 2011-02-01 23:51:40
Autor: Ikselka
termomix vs kohersen
Dnia Tue, 01 Feb 2011 09:20:14 +0100, rybak napisa³(a):

[...]

Nigdzie. Piszê ogólnie, refleksja na temat wielu nabywców.

Ja wyczyta³em, ¿e urz±dzenie jest fajne i
przydatne, chocia¿ prawdopodobnie nie warte a¿ takich pieniêdzy.

No i o to chodzi. Opinia jest rzetelna, TO napisa³am o moim przedpi¶cy.

zgadzam siê z tak± tez±. Z t± ró¿nic±, ¿e ja akurat placki
ziemniaczane z Thermomixa wprost uwielbiam :)

Rozdrabniam ziemniaki w sokowirówce i wlewam sok z powrotem, a sma¿ê na
patelni. Pyszne s±.
Za czêsto ich nie robiê, wiêc na nic mi wszelkie inne machiny. A gdzie¿bym
ja to wszystko trzyma³a? - nie cierpiê trzymania urz±dzeñ kuchennych na
wierzchu, moja kuchnia tego nie znosi, jest w stylu
retro-rustykalnie-sentymentalnie-nostalgicznie-zacofanym :-P

Data: 2011-02-02 17:14:53
Autor: Marek Dyjor
termomix vs kohersen
Ikselka wrote:
[...]

ziemniaki do placków musz± byæ tarte na drobnej tarce, tak aby mia³y d³ugie w³ókna, wtedy sie ³±dnie trzymaj± :)

Data: 2011-02-02 17:48:28
Autor: Ikselka
termomix vs kohersen
Dnia Wed, 2 Feb 2011 17:14:53 +0100, Marek Dyjor napisa³(a):

Ikselka wrote:
[...]

No w³asnie moja sokowirówka takie robi. I nie odwirowuje zbyt idealnie.
A d³ugo¶æ w³ókien wg mnie nie ma znaczenia, moze tylko dla wygl±du. Dla
"trzymania siê" ma znaczenie jajko i m±ka.

Data: 2011-02-02 23:25:49
Autor: Marek Dyjor
termomix vs kohersen

Ikselka wrote:
[...]

mo¿an daæ mniej m±ki a placek jest delikatniejszy i sie trzyma

Data: 2011-02-02 23:40:55
Autor: Ikselka
termomix vs kohersen
Dnia Wed, 2 Feb 2011 23:25:49 +0100, Marek Dyjor napisa³(a):

mo¿an daæ mniej m±ki a placek jest delikatniejszy i sie trzyma

Ma³o dajê - jakie¶ 2 ³y¿ki na kg ziemniaków.

Data: 2013-11-07 08:24:16
Autor: kogutek444
termomix vs kohersen
W dniu wtorek, 1 lutego 2011 23:51:40 UTC+1 u¿ytkownik Ikselka napisa³:

> [...]

wierzchu, moja kuchnia tego nie znosi, jest w stylu
retro-rustykalnie-sentymentalnie-nostalgicznie-zacofanym :-P

Lepszy jestem. Mam tarkê na korbkê made in ZSRR. ¶ciera jak najlepsza zwyk³a tarka i ³atwo siê myje bo raptem sk³ada siê z obudowy bez zakamarków, tarki i r±czki do krêcenia. Zanim Ty zrobisz to sokowirówk± i j± umyjesz to ja ju¿ po konsumpcji jestem. Sokowirówk± te¿ robi³em w mikserze te¿ rozdrabnia³em. Radziecka tarka bije wszystkie inne metody na g³owê.

Data: 2011-02-02 09:56:49
Autor: Ormianin
termomix vs kohersen
Tue, 01 Feb 2011 09:20:14 +0100, na pl.rec.dom, rybak napisa³(a):

[...]

Alez to naciagane... z tymi plackami ziemniaczanymi, nigdy nie wydalbym
ponad 4000 z³ za urzadzenie ktore tarkuje ziemniaki, moja specjalistyczna
recznie mechaniczna tarka za 15 z³ z Lidla robi to calkiem ale to calkiem
porzadnie a placki sa pyszne

Data: 2013-11-07 03:32:20
Autor: damian.frackiewicz
termomix vs kohersen
Witam wszystkich,

Przerabia³em to samo z moj± ¿on±. Odno¶nie urz±dzeñ kohersen, thermomix i speedocook s± praktycznie identyczne, ró¿ni± siê tylko lub a¿ cen±!

Speedcook kosztuje 1/3 ceny kohersena i 1/2 ceny thermomixa. Nie dajcie sie zwie¶æ opowie¶ciom o ako¶ci, gdy¿ ka¿de z nich jest bardzo dobre.

Polecam dystrybutora pod mailem: speedcook.info@o2.pl
Bardzo rzetelny i profesjonalny. Pomo¿e podj±æ s³uszn± decyzjê.

P.s: wa¿ne jest by mieæ takie urz±dzenie w kuchni, bardzo u³atwia ¿ycie :)

Data: 2013-11-07 08:25:56
Autor: kogutek444
termomix vs kohersen
W dniu czwartek, 7 listopada 2013 12:32:20 UTC+1 u¿ytkownik damian.fr...@gmail.com napisa³:
[...]

Nieprawda, nie warto mieæ takich urz±dzeñ. Drogie i do niczego niepotrzebne.

Data: 2013-11-08 10:58:36
Autor: witek
termomix vs kohersen
W dniu 07-11-2013 17:25, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Potwierdzam. Mam Thermomix. Kosztowa³o to naprawdê ciê¿kie pieni±dze, a przydaje siê mo¿e raz na miesi±c.

termomix vs kohersen