test sondy lambda - napięcie od ecu?

Data: 2009-08-25 14:51:53
Autor: Bartek
test sondy lambda - napięcie od ecu?
witam,

Panowie potrzebuje sprawdzić sonde lambda.
 zasady znam, [test na podpiętej sondzie, silnik rozgrzany].

potrzebuje zdobyć jedną informację:) o ile dobrze pamiętam,
  do prawidlowego dzialania sondy, potrzebne jest też napięcie generowane przez sterownik - około 0.5 v. dobrze pamiętam? przy braku takiego napięcia na wtyczce od acu
sonda nie będzie działać prawidłowo?
podobne napięcie powinien generować sterownik lpg, biorący sygnał z lambdy. czy tak?

mówię oczywiście o przewodzie sygnałowym, nie o grzałkach i masie - sonda 4 przewodowa.

niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-08-25 16:33:40
Autor: Jakub Witkowski
Bartek pisze:
[...]

Sonda to ogniwo galwaniczne i sama generuje napięcie ok. 0.1-0.9V
Nie słyszałem o takiej która by wymagała jakiegoś dodatkowego
napięcia podawanego na przewodzie sygnałowym (rozumiem, że przez
jakąś oporność) ale nie wykluczam, że ktoś coś takiego stosuje.
Wyobrażam sobie że mogłoby to nieco "rozciągnąć" krzywą przejściową
w okolicy lambdy = 1. W każdym razie, moja sonda działa bez tego.

A nie myli ci się z sygnałem emulującym podawanym przez sterownik LPG
do kompa samochodu zamiast sygnału z sondy? Tam jest sygnał zmienny,
ale średnio ma około 0.5V - długookresowo (ale są też inne emulacje).

Data: 2009-08-26 09:20:30
Autor: Bartek
test sondy lambda - napięcie od ecu?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w
wiadomości news:h70so4$2c18$1news2.ipartners.pl...
Bartek pisze:
[...]

kuba, a czy przy odpiętej wtyczce mierzac na wtyku od strony ecu, na kablu
sygnalowym nie pojawia ci sie napiecie ~0.5 v?

A nie myli ci się z sygnałem emulującym podawanym przez sterownik LPG
do kompa samochodu zamiast sygnału z sondy? Tam jest sygnał zmienny,
ale średnio ma około 0.5V - długookresowo (ale są też inne emulacje).

tak to inny temat calkiem,
zdaje sobie sprawe oco chodzi;)

sytuacja jak mniemam powinna w wygladac tak:
przewod sygnalowy od sondy lambda mam przeciety, i w obwod wstawiona jest
centrlalka LPG.
na pracy na benzynie powinna przekazywac oscylacje z lambdy bezposrednio do
ecu.
podczas pracy na lpg do ecu wysylany jest emulowany sygnal [w moim przypadku
zwarcie do masy - jedyny rozsadny], a do centralki LPG idzie sygnal z
lambdy.

dzisiaj podjade do elektryka to mi sprawdzi co i jak co by pewność była co wymnieniać albo co jest nie tak.

coś mi się ta sonda nie podoba, ale zanim będę z tym walczył musze wiedzieć że od strony przewodnikow :) jest wszystko ok.

--
Pozdrawiam, Bartek

test sondy lambda - napięcie od ecu?