tester rozruchu

Data: 2012-08-02 12:24:05
Autor: adressss
tester rozruchu
Czesc,

co sa warte testy akumulatora za pomoca elektronicznego przyrzadu,
ktory pokazuje "ile niby" jest wstanie szarpnac pradu przy rozruchu?

Co wy na to?

--
ThinkXtra

Data: 2012-08-02 13:27:42
Autor: J.F
tester rozruchu
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3lk18lefgom6dk7enviavbslln69ao63t@4ax.com...
co sa warte testy akumulatora za pomoca elektronicznego przyrzadu,
ktory pokazuje "ile niby" jest wstanie szarpnac pradu przy rozruchu?
Co wy na to?

Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze czy blyskawicznie nie siada, raczej nie pokaze rzeczywistej pojemnosci.

No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi akumulatorowi.

J.

Data: 2012-08-02 12:49:59
Autor: kogutek
tester rozruchu
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi akumulatorowi.

Nieprawda, Nie szkodzi jedynie zużywa bardzo małą ilość ładunku zgromadzonego
w akumulatorze. On nie pokazuje rzeczywistego prądu jaki może dostarczyć
akumulator a wyznacza go na podstawie rezystancji wewnętrznej akumulatora.
Stosuje się do tego wzór I=U/Ro+Rw. Gdzie I to prąd jaki może dostarczyć
akumulator, U spadek napięcia na zaciskach po obciążeniu akumulatora, Ro znana
rezystancja obciążenia, Rw nieznana rezystancja wewnętrzna akumulatora. Po
odpowiednim przekształceniu wzoru można obliczyć Rw bo napięcie, prąd i Ro są
znane. Mając dostatecznie czuły miernik można wyznaczyć maksymalny prąd jaki
może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia kabiny. Przy
pomiarze prądu jaki może dostarczyć akumulator z pewnych względów, innych niż
czułość mierników, wymusza się prądy z zakresu 0,25 do 1 C. Tester to nie
amperomierz którym się zwiera klemy i wymusza prąd zwarcia. --

Data: 2012-08-02 16:29:56
Autor: J.F
tester rozruchu
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości
[...]

Nie wiem co ty widziales, ale zgadnij np czemu obudowa jest perforowana
http://www.ceneo.pl/13262419

Albo np to
http://www.ceneo.pl/2209739s

zgadnij - jakim pradem obciaza akumulator ?

[...]

Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie zmienia w czasie.

J.

Data: 2012-08-02 17:18:53
Autor: scobowski
tester rozruchu
W dniu 2012-08-02 16:29, J.F pisze:
[...]

Może i dziś technika poszła do przodu, ale lat temu ileś, tatko mieli (pewnie do dziś maja i używają) taki tester podobny do tego telwina z drugiego linku - i prądy obciążenia były nie-aż-takie-małe, bo końcówki potrafiły się przy nieumiejętnym obchodzeniu wspawać w elektrody akumulatora ;)
Ale filozofia była podobna: obciążyć znanym oporem (miało toto ileś tam blaszek-oporników dokręcanych albo odkręcanych pomiędzy jedną elektrodą a wejściem do urządzenia), pomierzyć napięcie pod obciążeniem, wyciągnąć wnioski.

Data: 2012-08-02 19:55:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
tester rozruchu

Użytkownik "scobowski" <scob@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:jve5p3$k2v$1news.icpnet.pl...

[...]

ten, którego sporadycznie, ale jednak, używam jest wielkości sporego miernika uniwersalnego, nie ma perforowanej obudowy, a zaciski są wielkości klipsów do uszu.
Dodam tylko, ze sprzęt jest profesjonalny i znajduje sie na wyposażeniu pewnego dość dobrze wyposażonego ASO.
Przed podłączeniem do akumulatora wprowadza sie do niego dane o akumulatorze (pojemność i prąd rozruchowy), a podczas podłączenia nie widziałem iskrzenia większego niż przy zwieraniu zacisków płaskiej baterii (4,5v)

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

Data: 2012-08-02 19:48:02
Autor: kogutek
tester rozruchu
> [...]

Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie zmienia w czasie.

W linkach, zwłaszcza drugim, poraża grubość przewodu. Tak na oko w drugim to
2,5 mm2. Czy to tak trudno przyznać się do tego ze się czegoś nie wiedziało?

Data: 2012-08-03 13:46:32
Autor: J.F
tester rozruchu
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ja tam widzialem testery z bocznikami na 200 i 400A, a te powyzej to znalezione na szybko.

Ale nawet te linki - zgadnij, po ilu sekundach przeplywu pradu pomiarowego linka 2.5mm2 zaczyna dymic ?

Pytanie pomocnicze - na kablach rozruchowych 2.5mm2 w supermarkecie to ile amper napisza ?

J.

P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g* kabelku z supermarketu, trzeba trzymac pare minut recznie, bo g* klemy tez sie rozpadly, a biorca w tym czasie przeprasza dawce ze to tyle trwa. Szczesliwie chyba dawcy sie nie spieszylo.
Moje kable nawet duzego diesla kreca od razu.

Data: 2012-08-03 13:53:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
tester rozruchu
Hello J.F,

Friday, August 3, 2012, 1:46:32 PM, you wrote:

[...]

P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g*
kabelku z supermarketu, trzeba trzymac pare minut recznie,

Kilkadziesiąt sekund - nie przesadzaj.

bo g* klemy tez sie rozpadly,

To bardzo gówniane klemy, bo w moim kablu za 8PLN klemy się nie
rozpadały. Ale ja kupując przyjrzałem się, czy dobrze znitowane.

a biorca w tym czasie przeprasza dawce ze to tyle
trwa. Szczesliwie chyba dawcy sie nie spieszylo.
Moje kable nawet duzego diesla kreca od razu.

Moje też kręciły - tyle, że chwilę trzeba poczekać. Ale za to na
mrozie nie musiałem się z nimi siłować, żeby je rozwinąć i żeby się na
klemach utrzymały - te grube spadają.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-03 17:05:53
Autor: Lewis
tester rozruchu
[...]

Jak izolator jest z czegoś lepszego niż chiński gównoplastik to nie trzeba się wcale siłować i nie spadają.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-08-06 22:03:02
Autor: J.F.
tester rozruchu
Dnia Fri, 3 Aug 2012 13:53:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F,
[...]
P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g*
kabelku z supermarketu, trzeba trzymac pare minut recznie,

Kilkadziesiąt sekund - nie przesadzaj.

Dluzej bylo trzeba.

bo g* klemy tez sie rozpadly,
To bardzo gówniane klemy, bo w moim kablu za 8PLN klemy się nie
rozpadały. Ale ja kupując przyjrzałem się, czy dobrze znitowane.

No, bardzo g*. Tym niemniej - stoj i trzymaj pare minut az sie naladuje :-)

[...]

Przeciez w moich plastiku mniej niz w twoich. A miedz az tak bardzo
sztywnosci nie zmienia :-)

J.

Data: 2012-08-06 22:46:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
tester rozruchu
Hello J.F.,

Monday, August 6, 2012, 10:03:02 PM, you wrote:

P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g*
kabelku z supermarketu, trzeba trzymac pare minut recznie,
Kilkadziesiąt sekund - nie przesadzaj.
Dluzej bylo trzeba.

No to musiał mieć akumulator w stanie zupełnej padliny - chyba się z
tym zgodzisz.

[...]

To, że Tobie zdarzylo się zobaczyć taką sytuację nic nie znaczy. Mi
się nie zdarzyło dłużej niz kilkadziesiąt sekund.

[...]

Ale miedź ciężka jest i pewną sprężystość też posiada. Miałem w ręce
takie grube zimą i jednak wolę cienkie.

Swoją drogą - jak mi 3 lata temu kończyła się Centra, to akumulator
7Ah na przewodach 1.5mm^2 wystarczał. Nawet go spod maski nie
wyjmowałem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-02 23:38:43
Autor: nazgul
tester rozruchu
prąd jaki
może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia kabiny.

eeee ładunek?

Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie zmienia
w czasie.

w funkcji pojemności, i całe szczęście bo można na tej podstawie jakoś określać pozostały w akumulatorze ładunek.

a np. w aku. srebrowo-cynkowych trzeba dawać amperomierz i pomiar całkować po dt.
-silniczek wpięty równolegle z bocznikiem (samolot mig-21).

tester rozruchu