Data: 2012-08-02 13:27:42 | |
Autor: J.F | |
tester rozruchu | |
UĹźytkownik napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:i3lk18lefgom6dk7enviavbslln69ao63t@4ax.com...
co sa warte testy akumulatora za pomoca elektronicznego przyrzadu, Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze czy blyskawicznie nie siada, raczej nie pokaze rzeczywistej pojemnosci. No i niestety taki dobrze zrobiony test troche szkodzi akumulatorowi. J. |
|
Data: 2012-08-02 12:49:59 | |
Autor: kogutek | |
tester rozruchu | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
UĹźytkownik napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:i3lk18lefgom6dk7enviavbslln69ao63t@4ax.com...Nieprawda, Nie szkodzi jedynie zużywa bardzo małą ilość ładunku zgromadzonego w akumulatorze. On nie pokazuje rzeczywistego prądu jaki może dostarczyć akumulator a wyznacza go na podstawie rezystancji wewnętrznej akumulatora. Stosuje się do tego wzór I=U/Ro+Rw. Gdzie I to prąd jaki może dostarczyć akumulator, U spadek napięcia na zaciskach po obciążeniu akumulatora, Ro znana rezystancja obciążenia, Rw nieznana rezystancja wewnętrzna akumulatora. Po odpowiednim przekształceniu wzoru można obliczyć Rw bo napięcie, prąd i Ro są znane. Mając dostatecznie czuły miernik można wyznaczyć maksymalny prąd jaki może dostarczyć akumulator obciążając go żarówką do oświetlenia kabiny. Przy pomiarze prądu jaki może dostarczyć akumulator z pewnych względów, innych niż czułość mierników, wymusza się prądy z zakresu 0,25 do 1 C. Tester to nie amperomierz którym się zwiera klemy i wymusza prąd zwarcia. -- |
|
Data: 2012-08-02 16:29:56 | |
Autor: J.F | |
tester rozruchu | |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Jak dobrze zrobiony to dosc warte. Pokaze prad rozruchowy, pokaze czy Nie wiem co ty widziales, ale zgadnij np czemu obudowa jest perforowana http://www.ceneo.pl/13262419 Albo np to http://www.ceneo.pl/2209739s zgadnij - jakim pradem obciaza akumulator ? Stosuje się do tego wzór I=U/Ro+Rw. Gdzie I to prąd jaki może dostarczyć Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie zmienia w czasie. J. |
|
Data: 2012-08-02 17:18:53 | |
Autor: scobowski | |
tester rozruchu | |
W dniu 2012-08-02 16:29, J.F pisze:
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomościMoże i dziś technika poszła do przodu, ale lat temu ileś, tatko mieli (pewnie do dziś maja i używają) taki tester podobny do tego telwina z drugiego linku - i prądy obciążenia były nie-aż-takie-małe, bo końcówki potrafiły się przy nieumiejętnym obchodzeniu wspawać w elektrody akumulatora ;) Ale filozofia była podobna: obciążyć znanym oporem (miało toto ileś tam blaszek-oporników dokręcanych albo odkręcanych pomiędzy jedną elektrodą a wejściem do urządzenia), pomierzyć napięcie pod obciążeniem, wyciągnąć wnioski. |
|
Data: 2012-08-02 19:55:53 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
tester rozruchu | |
Użytkownik "scobowski" <scob@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:jve5p3$k2v$1news.icpnet.pl... Może i dziś technika poszła do przodu, ale lat temu ileś, tatko mieli (pewnie do dziś maja i używają) taki tester podobny do tego telwina z drugiego linku - i prądy obciążenia były nie-aż-takie-małe, bo końcówki potrafiły się przy nieumiejętnym obchodzeniu wspawać w elektrody akumulatora ;) ten, którego sporadycznie, ale jednak, używam jest wielkości sporego miernika uniwersalnego, nie ma perforowanej obudowy, a zaciski są wielkości klipsów do uszu. Dodam tylko, ze sprzęt jest profesjonalny i znajduje sie na wyposażeniu pewnego dość dobrze wyposażonego ASO. Przed podłączeniem do akumulatora wprowadza sie do niego dane o akumulatorze (pojemność i prąd rozruchowy), a podczas podłączenia nie widziałem iskrzenia większego niż przy zwieraniu zacisków płaskiej baterii (4,5v) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg 1461968 Dwa ogony - Irma, Myszka. A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3 |
|
Data: 2012-08-02 19:48:02 | |
Autor: kogutek | |
tester rozruchu | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomościW linkach, zwłaszcza drugim, poraża grubość przewodu. Tak na oko w drugim to 2,5 mm2. Czy to tak trudno przyznać się do tego ze się czegoś nie wiedziało? -- |
|
Data: 2012-08-03 13:46:32 | |
Autor: J.F | |
tester rozruchu | |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Albo np to W linkach, zwłaszcza drugim, poraża grubość przewodu. Tak na oko w drugim to Ja tam widzialem testery z bocznikami na 200 i 400A, a te powyzej to znalezione na szybko. Ale nawet te linki - zgadnij, po ilu sekundach przeplywu pradu pomiarowego linka 2.5mm2 zaczyna dymic ? Pytanie pomocnicze - na kablach rozruchowych 2.5mm2 w supermarkecie to ile amper napisza ? J. P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g* kabelku z supermarketu, trzeba trzymac pare minut recznie, bo g* klemy tez sie rozpadly, a biorca w tym czasie przeprasza dawce ze to tyle trwa. Szczesliwie chyba dawcy sie nie spieszylo. Moje kable nawet duzego diesla kreca od razu. |
|
Data: 2012-08-03 13:53:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
tester rozruchu | |
Hello J.F,
Friday, August 3, 2012, 1:46:32 PM, you wrote: [...] P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g* Kilkadziesiąt sekund - nie przesadzaj. bo g* klemy tez sie rozpadly, To bardzo gówniane klemy, bo w moim kablu za 8PLN klemy się nie rozpadały. Ale ja kupując przyjrzałem się, czy dobrze znitowane. a biorca w tym czasie przeprasza dawce ze to tyle Moje też kręciły - tyle, że chwilę trzeba poczekać. Ale za to na mrozie nie musiałem się z nimi siłować, żeby je rozwinąć i żeby się na klemach utrzymały - te grube spadają. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-08-03 17:05:53 | |
Autor: Lewis | |
tester rozruchu | |
W dniu 2012-08-03 13:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello J.F, Jak izolator jest z czegoś lepszego niż chiński gównoplastik to nie trzeba się wcale siłować i nie spadają. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-08-06 22:03:02 | |
Autor: J.F. | |
tester rozruchu | |
Dnia Fri, 3 Aug 2012 13:53:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F, Dluzej bylo trzeba. bo g* klemy tez sie rozpadly,To bardzo gówniane klemy, bo w moim kablu za 8PLN klemy się nie No, bardzo g*. Tym niemniej - stoj i trzymaj pare minut az sie naladuje :-) a biorca w tym czasie przeprasza dawce ze to tyle Przeciez w moich plastiku mniej niz w twoich. A miedz az tak bardzo sztywnosci nie zmienia :-) J. |
|
Data: 2012-08-06 22:46:20 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
tester rozruchu | |
Hello J.F.,
Monday, August 6, 2012, 10:03:02 PM, you wrote: Dluzej bylo trzeba.P.S. Dla Romana - trafilem wlasnie na pozyczanie pradu. Gosc ma g*Kilkadziesiąt sekund - nie przesadzaj. No to musiał mieć akumulator w stanie zupełnej padliny - chyba się z tym zgodzisz. No, bardzo g*. Tym niemniej - stoj i trzymaj pare minut az sie naladuje :-)bo g* klemy tez sie rozpadly,To bardzo gówniane klemy, bo w moim kablu za 8PLN klemy się nie To, że Tobie zdarzylo się zobaczyć taką sytuację nic nie znaczy. Mi się nie zdarzyło dłużej niz kilkadziesiąt sekund. Przeciez w moich plastiku mniej niz w twoich. A miedz az tak bardzoa biorca w tym czasie przeprasza dawce ze to tyleMoje też kręciły - tyle, że chwilę trzeba poczekać. Ale za to na Ale miedź ciężka jest i pewną sprężystość też posiada. Miałem w ręce takie grube zimą i jednak wolę cienkie. Swoją drogą - jak mi 3 lata temu kończyła się Centra, to akumulator 7Ah na przewodach 1.5mm^2 wystarczał. Nawet go spod maski nie wyjmowałem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-08-02 23:38:43 | |
Autor: nazgul | |
tester rozruchu | |
>> majÄ
c dostatecznie czuĹy miernik moĹźna wyznaczyÄ maksymalny
prÄ d jaki eeee Ĺadunek? Mozna. Uprzedzam tylko ze napiecie akumulatora sie dosc wrednie zmieniaw funkcji pojemnoĹci, i caĹe szczÄĹcie bo moĹźna na tej podstawie jakoĹ okreĹlaÄ pozostaĹy w akumulatorze Ĺadunek. a np. w aku. srebrowo-cynkowych trzeba dawaÄ amperomierz i pomiar caĹkowaÄ po dt. -silniczek wpiÄty rĂłwnolegle z bocznikiem (samolot mig-21). |