testowanie rowerów

Data: 2018-04-09 12:51:46
Autor: Zyga
testowanie rowerów
Witam

Chcę kupić rower mtb. Z powodu schorzenia kręgosłupa kluczowa dla mnie jest geometria ramy. Pojeździłem po sklepach, poprzymierzałem się do różnych marek. Najsensowniejsza pozycja dla mnie jest na Cube. Acid czy attention to bez różnicy bo ramy te same. Jednak przed kupnem chciałbym coś więcej niż kilka kółek wokół sklepu. Chciałbym zrobić powiedzmy 30km żeby upewnić się że to jest dobry rower dla mnie.
Są gdzieś jazdy testowe? A może wypożyczalnie? Jestem z Warszawy.
pzdr
Zyga

Data: 2018-04-09 14:14:52
Autor: ń
testowanie rowerów
W W-wie pojeździsz po sklepie np. Skiteam.
Ale i tam, jeżdżąc pewnie z godzinę, kupiłem za dużą ramę ;-) Pewnie dlatego, że jazda po idealnie gładkiej posadzce żywicznej to jednak nie dziury w chodnikach, krawężniki, hopki.

-- -- -
Są gdzieś jazdy testowe?

Data: 2018-04-09 15:26:30
Autor: Zyga
testowanie rowerów
Ja jeździłem tymi rowerami w okolicy sklepów. Ale to były 5 minutowe przejażdżki. A tu nie o to chodzi.

Data: 2018-04-09 15:40:00
Autor: Szuwarek
testowanie rowerĂłw
Zyga pisze:
[...]

Sklep Plus na ul. Zamiany organizuje co jakiś czas jazdy testowe w terenie - ostatnio promowali fat-bike. Poza tym mieli usługę mierzenia człowieka i dopasowania do niego roweru.
http://www.rowery.com.pl/bike-fitting/
Obecnie na ich stronie internetowej nic nie widać  o nowych jazdach, ale zadzwoń może coś więcej powiedzą.
Pozdrawiam

Data: 2018-04-10 21:13:20
Autor: ToMasz
testowanie rowerów
W dniu 09.04.2018 o 12:51, Zyga pisze:
[...]

to nieprawda. masz trzy punkty w którym dotykasz roweru. chwyty tyłek i pedały. jeśli te trzy punkty ustawisz tak samo w innej ramie, Twój kręgosłup nie zauważy różnicy. Twoje oczy, system oceniania estetyki, "firmowości" tak. ale nie ciało.
Schorzenie kręgosłupa wyklucza jazdę na mtb. co więcej, każdy odpowiedzialny lekarz, zapytany czy pacjent moze jeździć, odpowie mniej więcje tak: na rowerze - jak najbardziej, ale wywrotka = wózek inwalidzki. tak więc jazda w trudnym terenie odpada. więc po co mtb?
Rower po  30km testowania, a pewno wielu by tak chciało nie nadaje sie do sprzedaży jako nowy. Producent może zrobić promocje typu.... klienci zrobią 100km, a my potem sprzedamy go synowi przezesa za 100zł. Ale normalnego sklepu na to nie stać. Wiem że moje słowa są cierpkie, ale żądasz niemożliwego, (od sklepu) i oczekujesz cudów (od roweru i kręgosłupa) a ja stawiam brylanty przeciwko orzechom że się rozczarujesz. Albo prawie każdy rower Ci pasuje, albo prawie żaden. napis na ramie nie gra roli

ToMasz

Data: 2018-04-10 22:12:47
Autor: Piotr Rogoza
testowanie rowerów
W dniu Tue, 10 Apr 2018 21:13:20 +0200, użytkownik ToMasz napisał:

[...]
Jeszcze tylko jaką?
odpowiedzialny lekarz, zapytany czy pacjent moze jeździć, odpowie mniej
więcje tak: na rowerze - jak najbardziej, ale wywrotka = wózek
Chyba już takich nie ma. Swoją drogą demonizujesz. Kręgosłup może się nadwyrężyć w spokojnej jeździe w mieście. Jak na razie to właśnie w mieście mi zawsze strzelało. W terenie na szczęście ani razu.

[...]
W Gdańsku na Wysepce wypożyczają rowery. Więc i pewnie coś w Warszawie się znajdzie.

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-04-11 10:04:04
Autor: borsuk
testowanie rowerów
W dniu 2018-04-10 o 21:13, ToMasz pisze:

Schorzenie kręgosłupa wyklucza jazdę na mtb. co więcej, każdy odpowiedzialny lekarz, zapytany czy pacjent moze jeździć, odpowie mniej więcje tak: na rowerze - jak najbardziej, ale wywrotka = wózek inwalidzki.
To byłaby prawda, gdyby istniało jedno schorzenie kręgosłupa. Niestety (a może stety) są ich różne rodzaje.
Sam od lat choruję na ZSSK (wtajemniczeni będą wiedzieć o co chodzi), w związku z czym muszę mieć dość wysoką kierownicę i w moim przypadku sprawdza się rama mtb damska.

Data: 2018-04-11 10:10:35
Autor: borsuk
testowanie rowerów
W dniu 2018-04-11 o 10:04, borsuk pisze:

Sam od lat choruję na ZSSK (wtajemniczeni będą wiedzieć o co chodzi)
ZZSK - najbardziej wtajemniczeni po tej literówce mogli mieć problem :)

Data: 2018-04-11 10:48:28
Autor: Zyga
testowanie rowerów
[...]

Ale to co sugerujesz? Że skoro najbardziej mi leży rama X to powinienem kupić ramę Y a potem zmieniając mostek, korby, siodło, kierownicę, sztycę i co tam jeszcze uzyskać komfortową pozycję? Serio? Po to się przymierzam do różnych ram aby wybrać najlepszą dla mnie. I uwierz mi, napis na ramie nie ma dla mnie znaczenia.

[...]

Przedpiścy już to napisali, ale powtórzę. Schorzenie kręgosłupa to tak ogólne stwierdzenie że zawiera się w tym mnóstwo schorzeń. A piszesz jakbyś widział mój rezonans. Wózek inwalidzki, pojechałeś po całości.

[...]

A gdzie ja napisałem że to ma być rower nowy? Napisałem jazdy testowe lub wypożyczalnie. Tam się jeździ na rowerach U Ż Y W A N Y C H .

pzdr
Zyga

Data: 2018-04-12 19:14:01
Autor: ToMasz
testowanie rowerów
Ale to co sugerujesz? Że skoro najbardziej mi leży rama X to powinienem kupić ramę Y a potem zmieniając mostek, korby, siodło, kierownicę,nie. informuję Cię, ze _dla kręgosłupa_ mają znaczenie dwa, najwyzej
trzy punkty styku Twojego ciała z pojazdem. ułożenie rurek, ich ilość - ma znikome znaczenie. Z tego co piszesz nie wynika na jakiej wysokości ma być rura kierownicy, odległość do siodła... pasuje Ci tylko RAMA. nie, ona w dużym stopniu determinuje punkty styku roweru z ciałem, ale jeśli to jednyne, albo główne kryterium wyboru, to zrób rozpiskę odległości roweru za 4 tyś, a ja Ci przygotuje rower z identyczną geometrią za 2 tyś. Jeśłi znajdziesz ten sam model roweru ale z przed paru lat - będzie mial inną geomertię. sprawdzone na firmie specialized

ToMasz

Data: 2018-04-10 22:19:34
Autor: Piotr Rogoza
testowanie rowerów
W dniu Mon, 09 Apr 2018 12:51:46 +0200, użytkownik Zyga napisał:

[...]
Sam mam problem z kręgosłupem. Też mam Cube'a ale wybierałem go z innego powodu. Nie jest to typowy MTB, zresztą na kierownicy jest napis ATB.
Jest w nim trochę bardziej wyprostowana pozycja, ale nie do końca. Przy dłuższej jeździe też potrafi mnie lekko zaboleć. Ale że na tym rowerze mam częste postoje to nie jest to tak odczuwalne.
Od dłuższego czasu mam amortyzowaną sztycę. Dotychczas nie czułem żeby mi pomagała. Ale jak na sylwestra coś mnie dopadło w kręgosłup, to każdy wstrząs mocno odczuwałem. I wówczas ta sztyca bardzo pomagała.
Nie wiem czy w moim i twoim przypadku full nie byłby lepszy. --

Data: 2018-04-11 09:47:38
Autor: abs
testowanie rowerów
W dniu 09.04.2018 o 12:51, Zyga pisze:
Są gdzieś jazdy testowe? A może wypożyczalnie? Jestem z Warszawy.

Zrób sobie wycieczkę do Czech na Rychlebskie Ścieżki i wypożycz - mają sporo z GT.

Data: 2018-04-11 12:53:17
Autor: zbrochaty
testowanie rowerów
[...]

od tego bym zaczal:
https://www.google.pl/search?q=wypozyczalnia+rowerow+gorskich+warszawa&oq=wypozyczalnia+rowerow+gorskich&aqs=chrome.4.69i57j0l5.31002j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A jak juz potestujesz to podziel sie wiedza tutaj na grupie

testowanie rowerów