Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   testy diagnostyczne w serwisie

testy diagnostyczne w serwisie

Data: 2009-03-31 21:16:42
Autor: Tomasz Pyra
testy diagnostyczne w serwisie
vicctorr pisze:

Mam pytanie, czy to jest mozliwe? Nie znam sie kompletnie na tym ale mam
wrazenie ze cos jest nie tak. Dlaczego za pierwszym razem testy za tyle
kasy nic nie wykazuja a za drugim mialyby wykazywac? Czy to normalne ze w
takiej sytuacji po oddaniu auta do naprawy psuje sie znow po 10km?

Jak przyje偶d偶a klient, to pierwsze co si臋 robi to wymienia oprogramowanie na najnowsze (a n贸偶 producent za艂ata艂 problem kt贸ry wyst膮pi艂 oprogramowaniem) i je偶eli samoch贸d si臋 uruchomi艂 to "naprawione". Pewnie czasami dzia艂a.

B艂臋dy zapewne by艂y, ale po prostu pierwsze podej艣cie to "wy艂膮czy膰, zresetowa膰, w艂膮czy膰, zrobi膰 adaptacje" i liczy膰 偶e skoro 2 lata jako艣 dzia艂a艂o, to mo偶e kolejne 2 znowu b臋dzie dzia艂a膰.
Fakt 偶e skomplikowana elektronika potrafi czasami "zdurnie膰" i reset mo偶e jej pom贸c wr贸ci膰 do pionu.

Je艣li problem si臋 powtarza to dopiero patrzy si臋 na przyczyn臋.

Standardowe podej艣cie warsztat贸w... Nie znam danych na temat skuteczno艣ci takiego podej艣cia w naprawianiu samochodu, ale na pewno skutecznie wyci膮gn臋li od Ciebie 380z艂 za minute pracy.
No chyba 偶e te 380z艂 wlicz膮 Ci w poczet przysz艂ej "prawdziwej" naprawy.

Data: 2009-03-31 22:44:31
Autor: B.Z.
testy diagnostyczne w serwisie
B艂臋dy zapewne by艂y, ale po prostu pierwsze podej艣cie to "wy艂膮czy膰, zresetowa膰, w艂膮czy膰, zrobi膰 adaptacje" i liczy膰 偶e skoro 2 lata jako艣 dzia艂a艂o, to mo偶e kolejne 2 znowu b臋dzie dzia艂a膰.
Fakt 偶e skomplikowana elektronika potrafi czasami "zdurnie膰" i reset mo偶e jej pom贸c wr贸ci膰 do pionu.
Je艣li problem si臋 powtarza to dopiero patrzy si臋 na przyczyn臋.
Standardowe podej艣cie warsztat贸w... Nie znam danych na temat skuteczno艣ci takiego podej艣cia w naprawianiu samochodu, ale na pewno skutecznie wyci膮gn臋li od Ciebie 380z艂 za minute pracy.
No chyba 偶e te 380z艂 wlicz膮 Ci w poczet przysz艂ej "prawdziwej" naprawy.

Jest jedna sprawa: b艂臋d贸w mog艂o by膰 sporo i prze kilkunastu jest ju偶 ci臋偶ko doj艣膰 co jest przyczyn膮. Wszystko jest OK je偶eli masz dwa, trzy b艂臋dy. Mo偶esz wtedy szuka膰 spokojnie przyczyny. Dlatego zasada powinna by膰 taka:
1. Skan
2. Wydruk (papier/plik)
3. Skasowanie b艂臋d贸w
4. Jazda testowa samochodem (po okolicy, tak by spokojnie mo偶na by艂o przyholowa膰 ;-) )
Teraz je偶eli mechanik/klient mia艂 pecha to po zrobieniu kilku-kilkunastu km nic si臋 nie sta艂o. Oznacza to, 偶e jeden z b艂臋d贸w mg艂o po prostu "blokowa膰" sterownik.
Teraz mechanik ma przyczyn臋 wypisan膮 w pami臋ci sterownika wi臋c powinno by膰 troch臋 艂atwiej. Dlatego jest tak istotne by przy przegl膮dzie kasowa膰 b艂臋dy w sterowniku (i dawa膰 wydruk klientowi). Przy ew. usterce bardzo to pomaga.

Kwota jest do艣膰 mocno dyskusyjna - ja spotka艂em si臋 z przedzia艂em 50-100 z艂. Jak by艂o to robione z napraw膮 to nawet mniej (lub za free).

B.Z.

--
http://bolivar.cal.pl

Data: 2009-04-01 20:27:36
Autor: Tomasz Pyra
testy diagnostyczne w serwisie
B.Z. pisze:
B艂臋dy zapewne by艂y, ale po prostu pierwsze podej艣cie to "wy艂膮czy膰, zresetowa膰, w艂膮czy膰, zrobi膰 adaptacje" i liczy膰 偶e skoro 2 lata jako艣 dzia艂a艂o, to mo偶e kolejne 2 znowu b臋dzie dzia艂a膰.
Fakt 偶e skomplikowana elektronika potrafi czasami "zdurnie膰" i reset mo偶e jej pom贸c wr贸ci膰 do pionu.
Je艣li problem si臋 powtarza to dopiero patrzy si臋 na przyczyn臋.
Standardowe podej艣cie warsztat贸w... Nie znam danych na temat skuteczno艣ci takiego podej艣cia w naprawianiu samochodu, ale na pewno skutecznie wyci膮gn臋li od Ciebie 380z艂 za minute pracy.
No chyba 偶e te 380z艂 wlicz膮 Ci w poczet przysz艂ej "prawdziwej" naprawy.


Jest jedna sprawa: b艂臋d贸w mog艂o by膰 sporo i prze kilkunastu jest ju偶 ci臋偶ko doj艣膰 co jest przyczyn膮.

No jest jeszcze pytanie co oferuje to ECU.
W startych konstrukcjach owszem b艂膮d to tylko flaga (nie wyst膮pi艂/wyst膮pi艂 kiedy艣/wyst臋puje w tej chwili), ale AFAIK nowsze ECU generuj膮 wi臋cej m贸wi膮ce logi z kt贸rych ju偶 wiadomo wi臋cej o okoliczno艣ciach wyst膮pienia b艂臋du.
Nie wiem jak ten Focus, ale skoro 2007 rok, to mo偶e by膰 tam co艣 lepiej.

Kwota jest do艣膰 mocno dyskusyjna - ja spotka艂em si臋 z przedzia艂em 50-100 z艂. Jak by艂o to robione z napraw膮 to nawet mniej (lub za free).

Pewnie ASO.
Tzn. je偶eli to jest kwota za napraw臋 cho膰by mieli przy nim grzeba膰 miesi膮c (a klient zap艂aci jedynie za materia艂y), to ok.
Natomiast je偶eli w tym serwisie skasowanie b艂臋d贸w kosztuje 380z艂, to obawiam si臋 偶e czynno艣ci wymagaj膮ce pobrudzenia r膮k mog膮 zahaczy膰 o ceny czterocyfrowe ;)

Data: 2009-04-01 22:01:21
Autor: B.Z.
testy diagnostyczne w serwisie
Jest jedna sprawa: b艂臋d贸w mog艂o by膰 sporo i prze kilkunastu jest ju偶 ci臋偶ko doj艣膰 co jest przyczyn膮.
No jest jeszcze pytanie co oferuje to ECU.
W startych konstrukcjach owszem b艂膮d to tylko flaga (nie wyst膮pi艂/wyst膮pi艂 kiedy艣/wyst臋puje w tej chwili), ale AFAIK nowsze ECU generuj膮 wi臋cej m贸wi膮ce logi z kt贸rych ju偶 wiadomo wi臋cej o okoliczno艣ciach wyst膮pienia b艂臋du.
Nie wiem jak ten Focus, ale skoro 2007 rok, to mo偶e by膰 tam co艣 lepiej.

Nie ma daty/godziny - ja si臋 nie spotka艂em. Po prostu jaki rodzaj b艂臋du - numer i ew. opis.

Kwota jest do艣膰 mocno dyskusyjna - ja spotka艂em si臋 z przedzia艂em 50-100 z艂. Jak by艂o to robione z napraw膮 to nawet mniej (lub za free).
Pewnie ASO.

Z tym te偶 r贸偶nie bywa, ale ASO by pewnie co艣 jeszcze wymieni艂o ;-)

B.Z.

--
http://bolivar.cal.pl

Data: 2009-04-01 22:44:36
Autor: Marcin J. Kowalczyk
testy diagnostyczne w serwisie
B.Z. pisze:
Nie wiem jak ten Focus, ale skoro 2007 rok, to mo偶e by膰 tam co艣 lepiej.

Nie ma daty/godziny - ja si臋 nie spotka艂em. Po prostu jaki rodzaj b艂臋du - numer i ew. opis.

Mowa o FF czy wogole? W Peugeocie masz dokladne dane kiedy blad wystapil, przy jakim przebiegu, jaka byla predkosc, obroty, temperatura i full innych rzeczy.

testy diagnostyczne w serwisie

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona