tico vs. matiz

Data: 2010-10-18 16:11:37
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Witam.

Musze kupic wozidlo do pracy. Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie. Komfort nie jest istotny.
Ja wolalbym tico, zona uparla sie przy matizie...
Czy moglibyscie wymienic wady i zalety tych modeli. Co jest lepszym wyborem, matiz czy tico?

--
Artur 'Bzyk' Frydel
"Always look on the bright side of life."

Data: 2010-10-18 09:38:42
Autor: Tatanka
tico vs. matiz
On 18 PaĽ, 18:11, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
[...]

Tico - premiera 1988 jako Alto
Matiz - 1997

Matiz - 3 gwiazdki testy zderzeniowe, Tico - bd
Tico rdzewieje jak piorun, Matiz mniej, nie widzialem w sumie
zardzewialego.
Z tych dwoch - Matiz, zdecydowanie.

Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie".
Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze
diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D.

Passata 1,9D z 1993 roku, kombi, w czerwcu sprzedalem za 3000 zl.
Serwis groszowy, pasek rozrz±du i  inne paski z wymiana 350 zl,
sworzen wahacza dalem 45 zl z wymiana, wymiana oleju i wszystkich
filtrow zamyka sie ponizej 150 zl. W Gdansku. Palil po miescie 7
litrow ropy, w zimie do 7,5.

Data: 2010-10-19 04:41:54
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Tatanka wrote:

Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie".
Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze
diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D.

Boję się starych diesli, bo po pierwsze; to są przebiegi z pół miliona kilometrów minimum. po drugie; problemy z zapalaniem zimą.
No i jakoś nie uśmiecha mi się stary rocznik > '97 rocznik.

Data: 2010-10-19 07:31:32
Autor: Agent
tico vs. matiz

Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnibq8ci.dd3.artur.frydellapt.bzyk.dyndns.org...
Tatanka wrote:

[...]

kilometrĂłw minimum. po drugie; problemy z zapalaniem zimÄ….
No i jakoś nie uśmiecha mi się stary rocznik > '97 rocznik.

Nie patrz sztywno na rocznik. A stare diesle nie sÄ… takie zĹ‚e - wolaĹ‚bym go niĹĽ starÄ… benzyne z gazem. Minus to wiÄ™kszy haĹ‚as, zapalania siÄ™ nie bĂłj - wystarczy sprawny aku i swiece. MiaĹ‚em kiedyĹ› starego diesla i paliĹ‚ lepiej niĹĽ jego nastepca - duĹĽo nowszy CR.  MoĹĽesz rzucić okiem na Saxo 1.5 D. Mali baaaardzo maĹ‚o ale ma sĹ‚aby wynik w testach zderzeniowych. Corsa C teĹĽ moĹĽe być dobrym wyborem ale raczej unikaj silnika 1.0.

Data: 2010-10-19 11:11:12
Autor: krzysiek82
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 06:41, Artur Frydel pisze:

w 99% przypadków takie starsze auto będzie w lepszym stanie blacharskim niż wymienione daewoo. Poza tym silniki diesla, nawet jak mają 500tyś km nalotu to co to zmienia? Jak bez turbiny to i drugie tyle zrobi :)

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 12:38:27
Autor: kamil
tico vs. matiz

"krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> wrote in message news:4cbd60ee$0$22802$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bo samochod to przeciez tylko silnik, bez zawieszenia, hamulcow, wnetrza, elektryki, pompek-srompek i setek innych rzeczy, ktore z czasem sie psuja..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-19 22:19:36
Autor: Excite
tico vs. matiz
W dniu 19.10.2010 11:11, krzysiek82 pisze:
w 99% przypadków takie starsze auto będzie w lepszym stanie blacharskim

Nieprawda. Matizy mają całkiem dobrą blacharkę. Po 10 latach może nie być śladu rdzy o ile wszystkie elementy blacharki są oryginalne i nie były naprawiane.

niĹĽ wymienione daewoo. Poza tym silniki diesla, nawet jak majÄ… 500tyĹ› km
nalotu to co to zmienia?

Wszystko z wyjątkiem bloku silnika i tym co w nim siedzi. A turbina po takim przebiegu to już jest przeważnie zgon nie dający odpowiedniego ciśnienia i/lub rzygająca olejem.

Data: 2010-10-19 21:16:03
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
tico vs. matiz
Dnia 19.10.2010 Excite <niema@none.pl> napisał/a:
Nieprawda. Matizy mają całkiem dobrą blacharkę. Po 10 latach może nie być śladu rdzy o ile wszystkie elementy blacharki są oryginalne i nie były naprawiane.
hm... a mi w matizie zaczęło rok temu rdzewieć nadkole. Nienaprawiane i
oryginalne :/

Powinienem się martwić? :)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2010-10-19 23:27:50
Autor: Excite
tico vs. matiz
W dniu 19.10.2010 23:16, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
Powinienem się martwić? :)

Napisałem "może" a nie że we wszystkich 10 latkach nie ma śladu rdzy :) Oryginalne elementy są dosyć trwałe ale ciężko znaleźć matiza który ma wszystkie blachy oryginalne i nigdy nie naprawiane. Przeważnie jakieś obicie czy zadrapanie jest początkiem większej korozji. Ja mam 10 letniego matizka w którym rdzewieje tylko przednie nadkole które poprzedni właściciel wymienił na zamiennik po stłuczce.

Data: 2010-10-19 21:35:07
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
tico vs. matiz
[...]

aa.. no tak :)

[...]
Hm... "mój" jak na razie był nienaprawiany i z tego co wiem to rysek w tych
okolicach nie miał (mam za to wgniecenie bagażnika z tyłu i lekka ryse na
lewych drzwiach). Dopiero teraz będę musiał uśmiechnąć się do któregoś
lakiernika :/ Ile może kosztować "zrobienie" takiego nadkola? I czy w ogóle
warto coś takiego robić?

Data: 2010-10-19 23:49:28
Autor: Excite
tico vs. matiz
W dniu 19.10.2010 23:35, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
Dopiero teraz będę musiał uśmiechnąć się do któregoś
lakiernika :/ Ile może kosztować "zrobienie" takiego nadkola? I czy w ogóle
warto coś takiego robić?

Taniej i lepiej wymienić mocno rdzewiejący element. Można kupić zamiennik w przyzwoitej jakości za około 80-90zł, do tego lakierowanie i montaż ale tu już ceny są bardzo różne w zależności od miasta, wsi i lakiernika.

Data: 2010-10-19 08:24:07
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day Mon, 18 Oct 2010 09:38:42 -0700 (PDT), Tatanka wrote:

Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie".
Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze
diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D.

Będę jeĽdził ~50km dziennie.
Zapomniałem o jeszcze jednym, istotnym czynniku; auto musi mieć 4/5 drzwi. W
sytuacjach awaryjnych muszę mieć opcję łatwego przełożenia dwóch fotelików
dziecięcych.

Zastanawiałem się nad jakim¶ małolitrażowym dieslem, ale takich aut jest
stosunkowo mało na rynku - nie mam zamiaru jechać po wybrany model na drugi
koniec polski. Nie w sytuacji gdy kupuję auto za parę złotych.
No a oferta matizów/tico jest do¶ć szeroka i można wybierać jak w ulęgałkach
:)

--
Artur 'bzyk' Frydel Whenever people agree with me I always feel
I must be wrong ? Oscar Wilde

Data: 2010-10-19 03:57:05
Autor: Czarek Daniluk
tico vs. matiz
On 19 PaĽ, 08:24, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
> [...]

sytuacjach awaryjnych muszę mieć opcję łatwego przełożenia dwóch fotelików

Pomy¶l na poważnie nad starszym dieslem który spali wszystko co
wlejesz do baku.
Benzyny/gazu nie kupisz taniej a ropę a i owszem :)
Wlejesz biodiesla (który już podszedł pod 4zł :( ) olej rzepakowy i
też pojedziesz :)

Pozdrawiam !!

PS:
Po Golfie 3 TDI 90KM w życiu nie kupię więcej benzyniaka, następny
będzie duży diesel/turbodiesel :) podoba mi się W210 300TurboD.

Data: 2010-10-19 09:33:39
Autor: Agent
tico vs. matiz

Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:6lmfc1mvojxi.dlgbzyk.dyndns.org...
[...]

To może nie upieraj się konkretnie na daewoo tylko okre¶l ile max chcesz wydać i zobacz co jest za to do kupienia. Mam przeczucie że Twoje my¶lenie jest następuj±ce - małe auto z małym silnikiem więc będzie mało palić i będzie tanie w zakupie. To nie zawsze jest prawda. Róznica cenowa w przypadku starszych aut się zaciera, spalanie możesz mieć podobne w jakim¶ golfie 1.4 a i zabezpieczenie antykorozyjne bywa różne w zależno¶ci od marki (daewoo nie wyróżnia się tutaj na plus).

Data: 2010-10-19 12:38:56
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day Tue, 19 Oct 2010 09:33:39 +0200, Agent wrote:

To może nie upieraj się konkretnie na daewoo tylko okre¶l ile max chcesz wydać i zobacz co jest za to do kupienia. Mam przeczucie że Twoje my¶lenie

Max 5kzł.

[...]

Sama cena zakupu nie jest tak istotna. To jest stare auto, więc wiadomo -
będzie się psuło. Biorę też mocno pod uwagę koszty naprawy.

--
Artur 'bzyk' Frydel Lepszy wróbel w gar¶ci niż skrzypek na dachu.

Data: 2010-10-19 14:17:11
Autor: Robert_J
tico vs. matiz
Max 5kzł.

A sk±d jestes? Bo mój szwagier będzie prawdopodobnie na dniach sprzedawał Clio 1,2 , '98. Swego czasu przez 4 miesi±ce nim jeĽdziłem (siedział w Anglii, a moje było rozbite) i paliło niewiele ponad 5 l. Gdyby moja córka była starsza to sam bym je kupił dla niej, bo auto jest jego od nowow¶ci i wygl±da na 5 lat max. Nawet 100.000 nie przejechało, serwisowane, aż szkoda komu¶ obcemu wypu¶cić...

Data: 2010-10-19 13:01:12
Autor: Pan Piskorz
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-18 18:38, Tatanka pisze:
Tico - premiera 1988 jako Alto

Chyba z 10 lat wcze¶niej,
o Alto czytałem już w ¦wiecie Młodych  ;-)

P.

Data: 2010-10-19 13:11:57
Autor: JoAsienka
tico vs. matiz
Pewnego ¶licznego dnia Pan Piskorz dokonał/a produkcji posta :

W dniu 2010-10-18 18:38, Tatanka pisze:
Tico - premiera 1988 jako Alto

Chyba z 10 lat wcze¶niej,
o Alto czytałem już w ¦wiecie Młodych  ;-)

P.

Alto sprzed 20 lat to chyba o Suzuki chodzi :)

JoAsienka **gg 1489928
Człowiek staje się m±dry z wiekiem.
Niestety, najczę¶ciej jest to wieko od trumny

Data: 2010-10-19 14:05:54
Autor: Pan Piskorz
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 13:11, JoAsienka pisze:
Alto sprzed 20 lat to chyba o Suzuki chodzi

Tak jest.
Bo Tico to zmodernizowane Alto sprzed ponad 30 lat.
P.

Data: 2010-10-19 14:52:05
Autor: kml
tico vs. matiz
Pan Piskorz wrote:
W dniu 2010-10-19 13:11, JoAsienka pisze:
Alto sprzed 20 lat to chyba o Suzuki chodzi

Tak jest.
Bo Tico to zmodernizowane Alto sprzed ponad 30 lat.

Tico to od¶wieżone Suzuku MARUTI ;)

kml

Data: 2010-10-19 15:00:01
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:

Tico to zmodernizowane Alto sprzed ponad 30 lat.

Tico to od¶wieżone Suzuku MARUTI ;)

Powiedział co wiedział.
Suzuki Maruti to też przerobione Alto, produkowane w Indiach przez Maruti na licencji Suzuki.
W tym samym czasie co Tico w Korei zreszt±.

Data: 2010-10-19 17:27:10
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9k4oi$sp8$1news.onet.pl...
[...]

Miałem suzuki maruti i jeĽdziłem tico - sporo czę¶ci pasuje, ale obydwa parchy s± takie same w codziennym życiu. Tico oczywi¶cie było fajniejsze z racji mocniejszego silnika. Reszta praktycznie taka sama.

kml

Data: 2010-10-19 19:46:45
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
[...]

Nic dziwnego, skoro oba pochodz± od Alto.
Jedyna różnica to nieco nowocze¶niejsza buda w Tico.

Data: 2010-10-19 19:46:31
Autor: JoAsienka
tico vs. matiz
[...]

Ale Alto nadal jest produkowane... albo do niedawna bylo...

Data: 2010-10-19 19:48:54
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
Użytkownik "JoAsienka" <wloja@poczta.oonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9klir$ccg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Golf też.
Nazwa tylko ta sama została.

Data: 2010-10-19 20:07:13
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "JoAsienka" <wloja@poczta.oonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9klir$ccg$1inews.gazeta.pl...

Ale Alto nadal jest produkowane... albo do niedawna bylo...

Znajomi maj± Alto, zdaje się że 5 letnie :) Przywiezione z Rzeszy zatem 2xAir Bag, elektryczne szyby i zdaje się, że ABS. Do ¶migania po mie¶cie idealne :) Do jazdy w trasę tak samo koszmarne jak poprzednie wcielenia :|

Srednio 2x w tygodniu kto¶ się pyta czy nie chc± sprzedać :P

kml

Data: 2010-10-20 11:12:29
Autor: Mikołaj Tutak
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 19:46, JoAsienka pisze:
[...]

Ale Tico to było Suzuki Alto II, a teraz produkowane jest Suzuki Alto VI.

       Mikołaj

Data: 2010-10-19 21:45:31
Autor: pebro
tico vs. matiz
Tico rdzewieje jak piorun, Matiz mniej, nie widzialem w sumie
zardzewialego.

Nie zgodzę się, pewnie zależy od egzemplarza. Żona jeĽdzi i jedynie na
przednich drzwiach pojawiły się ¶lady rdzy. Z kolei na firmowym parkingu
parkuje matiz który od dołu dookoła ma koronkę.
Co nie zmienia faktu, że wybrałbym matiza.
Paweł /pebro/

Data: 2010-10-18 16:53:47
Autor: to
tico vs. matiz
begin Artur Frydel
[...]

NIE KUPUJ TICO! To auto nie ma w ogóle żadnego poziomu bezpieczeństwa, nawet niewielka stłuczka w tej trumience może skończyć się tragicznie. Matiz z kolei miał 3 gwiazdki czyli całkiem nieźle jak na małe auto z tamtych czasów, dużo lepiej niż np. Seicento. Po za tym Matiz wygląda w miarę normalnie. Twoja żona ma rację.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-18 19:36:04
Autor: blachu
tico vs. matiz
Przychylkam się do zdania kolegi.
Widziałm wypadek z Matizem w roli głównej i muszę powiedzieć, że byłem pod wrażeniem jego wytrzymało¶ci. Uderzył w o¶ Mercedesa Vito przy prędko¶ci około 90km - jak się odbił od niego to fruwał, a drzwi dało sie otworzyć i kierowca był przytomny (Matiz nie miał poduszek)

Może być Matiz z instaloacj± gazow± - bo oszczędne auto to nie jest :(

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2010-10-18 19:49:02
Autor: DoQ
tico vs. matiz
blachu pisze:
wrażeniem jego wytrzymało¶ci. Uderzył w o¶ Mercedesa Vito przy prędko¶ci około 90km - jak się odbił od niego to fruwał, a drzwi dało sie otworzyć i kierowca był przytomny (Matiz nie miał poduszek)

Ale nogi mial zespolone z maglownic±? ;-)

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-10-18 20:18:06
Autor: J_K_K
tico vs. matiz
Użytkownik "blachu" <blachu@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9i0i6$o51$1news.onet.pl...

Może być Matiz z instaloacj± gazow± - bo oszczędne auto to nie jest :(

Zależy jak komu.
Znajomy żałował, że sprzedał,
kupił Pandę 1.2 i paliła >= 2 l więcej ...

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-19 14:11:02
Autor: Robert_J
tico vs. matiz
Uderzył w o¶ Mercedesa Vito przy prędko¶ci około 90km - jak się odbił od niego to fruwał, a drzwi dało sie otworzyć i kierowca był przytomny (Matiz nie miał poduszek)

To raczej nie było 90 km/h :-). Przy 90 większo¶ć aut by się sprasowało, a co dopiero takie małe...

Data: 2010-10-19 04:37:43
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
to wrote:

Matiz z kolei miał 3 gwiazdki czyli całkiem nieźle jak na małe auto z tamtych czasów, dużo lepiej niż np. Seicento. Po za tym Matiz wygląda w miarę normalnie. Twoja żona ma rację.

Argument o poziomie bezpieczeństwa bardzo mnie przekonuje. Lepiej mieć jakąś namiastkę, niż nie mieć jej w ogóle.
Słyszełem że matiz więcej pali, bo jest cieższy - czy jest to istotna
różnica?

Data: 2010-10-19 03:51:17
Autor: Czarek Daniluk
tico vs. matiz
On 19 PaĽ, 06:37, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:

[...]

Kolega jeĽdził Tico kiedy¶ - jak nie jeĽdził i tak i tak spalało 5l
benzyny :D

Matiz traktowany bardzo ostro spali nawet pod 10l/100km.
Tyle spalał Van traktowany - 1 odcięcie, 2 -odcięcie, 3-odcięcie - na
4 nigdy mi się nie udało z niego wydusić odcięcia :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-19 23:27:15
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 12:51, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Nie wiesz co straciłe¶ ;)
Vmax Matiza to ok 140 km/h
Odcięcie na 5 następuję przy ok 165km/h (licznikowych) - osi±gn±łem to na lekkim zjeĽdzie z góry (na A4 jeszcze bezpłatnej - przed Jaworznem) przy wyprzedaniu ciężarówki. Oczywi¶cie, jak byłem w jej połowie to siwy frędzel w Hondzie ustawił się jakie¶ 20cm od mojego tylnego zderzaka i zademonstrował pełen zestaw buractwa - długie + tr±bienie + wygrażanie pię¶ci± ... I w tym momencie Matizek sobie zacz±ł odcinać i tym samym poruszać skokami i chwiać na drodze - nie powiem - zrobiło mi się gor±co.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-10-20 00:26:02
Autor: to
tico vs. matiz
begin Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Odcięcie na 5 następuję przy ok 165km/h (licznikowych) - osiągnąłem to
na lekkim zjeździe z góry (na A4 jeszcze bezpłatnej - przed Jaworznem)
przy wyprzedaniu ciężarówki. Oczywiście, jak byłem w jej połowie to siwy
frędzel w Hondzie ustawił się jakieś 20cm od mojego tylnego zderzaka i
zademonstrował pełen zestaw buractwa - długie + trąbienie + wygrażanie
pięścią ... I w tym momencie Matizek sobie zaczął odcinać i tym samym
poruszać skokami i chwiać na drodze - nie powiem - zrobiło mi się
gorÄ…co.

Z Twojego opisu wynika, że wjechałeś mu niemal przed maskę, więc mianem "buraka" można w tej scenerii określić niestety Was obu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 07:04:33
Autor: Agent
tico vs. matiz

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cbe371a$0$22800$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z jego opisu nie wynika to co napisałeś natomiast z Twojego (i nie tylko tego) że jesteś trolem

Data: 2010-10-20 13:59:47
Autor: to
tico vs. matiz
begin Agent
Z jego opisu nie wynika to co napisałeś natomiast z Twojego (i nie tylko
tego) ĹĽe jesteĹ› trolem

Popisujesz się głupotą, czy właśnie nauczyłeś się pisać i chcesz się pochwalić?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-22 11:13:19
Autor: Agent
tico vs. matiz

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cbef5d3$0$20992$65785112news.neostrada.pl...
begin Agent

Z jego opisu nie wynika to co napisałeś natomiast z Twojego (i nie tylko
tego) ĹĽe jesteĹ› trolem

Popisujesz się głupotą, czy właśnie nauczyłeś się pisać i chcesz się
pochwalić?

Kiedyś to na mnie działało ale teraz już nie daję się wkręcić. PLONK.

Data: 2010-10-20 07:29:25
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-20 02:26, to pisze:
[...]

Z Twojego opisu wynika, że wjechałe¶ mu niemal przed maskę, więc mianem
"buraka" można w tej scenerii okre¶lić niestety Was obu.

Nie wjechałem mu przed maskę - tylko w PL nie jedzie się 200 km/h wyskakuj±c zza zakrętu. Bo nie ma obowi±zku posiadania kryształowej kuli i nie da się przewidzieć, że za wzniesieniem kto¶ będzie tyle jechał.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-10-20 13:59:21
Autor: to
tico vs. matiz
begin Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Z Twojego opisu wynika, że wjechałeś mu niemal przed maskę, więc mianem
"buraka" można w tej scenerii określić niestety Was obu.

Nie wjechałem mu przed maskę

O ile nie pominąłeś żadnych istotnych szczegółów (np. że to była rajdowa ciężarówka bez kagańca jadąca 150 km/h) to różnica prędkości pomiędzy Tobą a ciężarówką wynosiła ok. 20 m/s, zatem znalazłeś się w jej połowie ze dwie sekundy po rozpoczęciu wyprzedzania. Nawet jeśli Honda jechała 200 km/h, to różnica Waszych prędkości wynosiła tylko ok. 10 m/s. A zatem skoro zdążyła usiąść Ci na zderzak, migać i trąbić to musiałeś wyjechać na jej pas jakieś 20 metrów przed nią.

- tylko w PL nie jedzie siÄ™ 200 km/h

Lepiej 200 km/h normalnym autem niĹĽ 165 km/h Matizem.

wyskakując zza zakrętu.

Na autostradach nie ma zakrętów tylko łuki.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 17:45:34
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cbef5b9$0$20992$65785112news.neostrada.pl...

Na autostradach nie ma zakrętów tylko łuki.

Na pms nie ma trolli a jedynie osoby do końca podtrzymujące swoje zdanie.

kml

Data: 2010-10-20 15:51:02
Autor: to
tico vs. matiz
begin kml
Na autostradach nie ma zakrętów tylko łuki.

Na pms nie ma trolli a jedynie osoby do końca podtrzymujące swoje
zdanie.

Widziałeś na autostradzie zakręt, który sprawia, ze jadąc po prawym pasie nie widzisz auta będącego na lewym 20 metrów za Tobą?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 19:29:53
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:i9n2qu$9sh$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cbef5b9$0$20992$65785112news.neostrada.pl...

Na autostradach nie ma zakrętów tylko łuki.

Na pms nie ma trolli a jedynie osoby do końca podtrzymujące swoje zdanie.

JakÄ…Ĺ› dziwnÄ… definicjÄ™ posiadasz.

Data: 2010-10-20 19:34:24
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i9n8uh$p2q$1news.onet.pl...
Na pms nie ma trolli a jedynie osoby do końca podtrzymujące swoje zdanie.

JakÄ…Ĺ› dziwnÄ… definicjÄ™ posiadasz.

Udowodnij.

:))))

kml

Data: 2010-10-22 11:22:41
Autor: Agent
tico vs. matiz

[...]

Są osoby ( np jak "to") które jak już nie mają argumentów to wyciągają ze zdania to co akurat jest najmniej istotne w wątku a jak tego się nie da to piszą teksty o glupocie przedmówcy itp. I nie ważne ile odpowiedzi by nie udzielić taki typ trola zawsze musi mieć ostatnie zdanie.
Poza tym jak ktoś opisuje jakąś sprawę (nie ważne czego dotyczy) i dopisze że jechał Matizem albo "innym bolidem" to zaraz się odpisuje że to jego wina bo się wlókł. Nie wazne ile zapierdal.. i tak napewno zajechał, nie ustapił, wymusił. To akurat dotyczy równiez Ciebie.

Data: 2010-10-22 11:46:23
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:

[...]

Nie przypominam sobie, żebym oceniał czyjąś jazdę pod kątem auta którym jedzie.
Pamiętam jak żwawo udawało mi się jeździć po mieście CC, więc Matizem da się jeszcze lepiej, wcale nie trzeba się wlec.
Więc nie trafiłeś zbytnio.

Data: 2010-10-22 23:25:09
Autor: to
tico vs. matiz
begin Agent
SÄ… osoby ( np jak "to") ktĂłre jak juĹĽ nie majÄ… argumentĂłw to wyciÄ…gajÄ…
ze zdania to co akurat jest najmniej istotne w wÄ…tku a jak tego siÄ™ nie
da to piszÄ… teksty o glupocie przedmĂłwcy itp.

Sam zaczÄ…Ĺ‚eĹ› i siÄ™ dziwisz? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-22 11:15:44
Autor: Agent
tico vs. matiz

[...]

na jej pas jakieĹ› 20 metrĂłw przed niÄ….

Ja pier... ale analiza. Powinieneś się zatrudnić do działu kryminalistyki - dział jasnowidze.

Data: 2010-10-22 23:26:07
Autor: to
tico vs. matiz
begin Agent
Ja pier... ale analiza. Powinieneś się zatrudnić do działu
kryminalistyki - dział jasnowidze.

To, ze Ty nie ogarniasz prostych spraw nie oznacza, ze do ich zrozumienia trzeba być jasnowidzem.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 10:58:50
Autor: Czarek Daniluk
tico vs. matiz
On 19 PaĽ, 23:27, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <ws...@o2.pl> wrote:

> [...]

pię¶ci± ... I w tym momencie Matizek sobie zacz±ł odcinać i tym samym
poruszać skokami i chwiać na drodze - nie powiem - zrobiło mi się gor±co.

To Van chyba w skrzyni miał jakie¶ inne przełożenia, bo na 4 przy
licznikowych 160km/h nie było jeszcze odcięcia :D

Kolega chwalił się że poleciał nim 170km/h ;) ja nie testowałem aż
tyle :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-19 08:21:54
Autor: Krzychu
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 06:37, Artur Frydel pisze:
to wrote:

Matiz z kolei miał 3 gwiazdki czyli całkiem nieźle jak na małe auto z
tamtych czasĂłw, duĹĽo lepiej niĹĽ np. Seicento. Po za tym Matiz wyglÄ…da w
miarÄ™ normalnie. Twoja ĹĽona ma racjÄ™.

[...]

Matiz pali okoĹ‚o 1-1.5l wiÄ™cej niĹĽ Tico. W mieĹ›cie oczywiĹ›cie, bo na trasie różnica jest wĹ‚aĹ›ciwie pomijalna (okoĹ‚o 5/100, hardkory  podobno schodzÄ… do 4.5). W mieĹ›cie potrafi chlapnąć co niektĂłrym i 8.5, chociaĹĽ mĂłj nigdy powyĹĽej 7.5 nie wyskakiwaĹ‚, wiÄ™c to raczej kwestia kondycji silnika i ciężkoĹ›ci nogi - aczkolwiek moja do najlĹĽejszych nie naleĹĽy.

Matiz jest znacznie wygodniejszy - w środku jest przestronniej i wyżej się siedzi, dzięki czemu komfort podróżowania jest znacznie większy niż w Tico. Fotele też są znacznie wygodniejsze. No i samo wnętrze nie jest takie archaiczne, a co niektórym :) może się nawet podobać. W Matizie można mieć trochę wypasu niedostępnego normalnie w Tico (z klimą włącznie).

Matiz rdzewieje znacznie mniej niż Tico, w którym rdzewieje wszystko - również (a może zwłaszcza) drzwi. W Matizie rdzewieją maski, progi i tylne nadkola. Ale dramatu nie ma. W niebitym 8latku mogą być co najwyżej pierwsze ogniska rdzy.

Jazda Tico wydaje się dynamiczniejsza. Ma trochę inaczej rozłożony moment obrotowy no i jest lżejszy. Do 3 jest bardziej żwawy.

Z tych dwóch stanowczo wybrałbym Matiza. Jeździłem sporo obydwoma.

Pozdrawiam
Krzychu

Data: 2010-10-19 12:36:56
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day Tue, 19 Oct 2010 08:21:54 +0200, Krzychu wrote:

Z tych dwóch stanowczo wybrałbym Matiza. JeĽdziłem sporo obydwoma.

Dzięki za wypowiedĽ. Będę jeĽdził w większo¶ci poza miastem, tak więc Twoje
zdanie o spalaniu przekonuje mnie ku Matizowi :)

--
Artur 'bzyk' Frydel Z próżnego i recover nie odzyska.

Data: 2010-10-18 18:18:39
Autor: kml
tico vs. matiz

Uzytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisal w wiadomosci news:slrnibosdo.bp1.artur.frydellapt.bzyk.dyndns.org...
[...]

Tico na 99% bedzie koszmarnie skorodowane. Nie bedzie poduszek ani tym bardziej ABSu. IMO duzo lepiej brac nowszy samochód, w tym przypadku matiz.

kml

Data: 2010-10-18 20:11:51
Autor: Adam Szewczak
tico vs. matiz

[...]

    Chyba w podobnej cenie sie dostanie Skode Fele i chyba palic bedzie podobnie, a przy odrobinei szczescia 1.9D.

PZDr
Adam

Data: 2010-10-18 20:19:02
Autor: J_K_K
tico vs. matiz
Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:i9i2m4$ulk$1news.onet.pl...

   Chyba w podobnej cenie sie dostanie Skode Fele i chyba palic bedzie podobnie

+ bonus w postaci dodatkowej wentylacji w tylnej klapie ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-18 21:29:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-18 20:19, J_K_K pisze:
Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuñ.poczta.onet.pl> napisal w
wiadomosci news:i9i2m4$ulk$1news.onet.pl...

Chyba w podobnej cenie sie dostanie Skode Fele i chyba palic bedzie
podobnie

+ bonus w postaci dodatkowej wentylacji w tylnej klapie ;-)

I systemu zraszania nĂłg kierowcy i pasaĹĽera obok, przy pierwszym lepszym deszczu. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-10-18 22:28:49
Autor: Adam Szewczak
tico vs. matiz

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:i9i76s$7m6$1news.dialog.net.pl...
[...]

    Kazdy jeden model ma swoje przypadlosci :P hehe ;)

PZDr
Adam

Data: 2010-10-18 22:35:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-18 22:28, Adam Szewczak pisze:

[...]

Dokładnie. Stąd też wynika (nie tylko moje) stwierdzenie, że na forum danego modelu warto się rejestrować i wnikać w technikalia dopiero _po_ kupnie tego auta.
Jakby tak, szukając odpowiedniego dla siebie wozu, przeglądać wpierw fora, to za Chiny Ludowe nie kupi się nic. Bo z każdego klubowego forum wyjdzie, że akurat ten model jest cholernie awaryjny. ;)
No chyba, że Przemek V. ma odmienne zdanie na ten temat, w kontekście czerwonego skubańca rodem z pizzerii. :)

A Felicia ma ten plus, że jest tania i... tania w poprawkach - większość da się zrobić samemu.

Data: 2010-10-18 22:56:59
Autor: Adam Szewczak
tico vs. matiz

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:i9ib31$9uk$1news.dialog.net.pl...
[...]

    Podobnie akurat jak VW Polo ;P

PZDr
Adam

Data: 2010-10-19 07:29:04
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:i9ib31$9uk$1news.dialog.net.pl...
A Felicia ma ten plus, że jest tania i... tania w poprawkach - większość da się zrobić samemu.

Była w domu nowa fela, kupiona w salonie. Ponad 10 lat temu to było a do tej pory pamiętam jak nieprawodpodobnie wiotkie było nadwozie tego samochodu - z resztą pisałem tutaj o tym nie raz i nie dwa. Po tylu latach to naprawdę bałbym się obecnego stanu takiego pojazdu.

kml

Data: 2010-10-19 08:45:25
Autor: J_K_K
tico vs. matiz
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:i9jaam$ghe$1inews.gazeta.pl...

pory pamiętam jak nieprawodpodobnie wiotkie było nadwozie tego samochodu

Bo się rozpórkę montowało - taka jak w Favoritce :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-19 22:46:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 08:45, J_K_K pisze:
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci

pory pamiętam jak nieprawodpodobnie wiotkie było nadwozie tego samochodu

Bo się rozpórkę montowało - taka jak w Favoritce :-)

Od pewnego momentu ztcw, ASO montowało j± jeszcze przed sprzedaż±, albo na przegl±dzie "zerowym".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

Data: 2010-10-20 08:04:52
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomo¶ci news:i9l02i$o71>>> pory pamiętam >> Bo się rozpórkę montowało - taka jak w Favoritce :-)

Od pewnego momentu ztcw, ASO montowało j± jeszcze przed sprzedaż±, albo na przegl±dzie "zerowym".

Była rozpora dołożna natychmiast po kupnie i przerażaj±ca była róznica na plus po założeniu tego kawałka rury. Z rozpor± samochód zacz±ł dużo lepiej jeĽdzić więc ta wiotko¶ć nowego nadwozia stała się jeszcze bardziej odczuwalna.

kml

Data: 2010-10-19 07:26:13
Autor: Agent
tico vs. matiz

[...]

Ani Tico ani Matiz nie bedzie malo palil. Nie zdziw sie jak zima osiagniesz 8-8.5 litra/100 km. Co do wykonczenia wewnatrz to Matiz bije Tico na glowe choc i tak marnie to wyglada.

Data: 2010-10-19 10:12:17
Autor: Seba
tico vs. matiz
Dnia Mon, 18 Oct 2010 16:11:37 +0000 (UTC), Artur Frydel napisał(a):

Co jest lepszym wyborem, matiz czy tico?

O Matizie jest lepszy kawał ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-10-19 12:39:37
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day Tue, 19 Oct 2010 10:12:17 +0200, Seba wrote:

Dnia Mon, 18 Oct 2010 16:11:37 +0000 (UTC), Artur Frydel napisał(a):

Co jest lepszym wyborem, matiz czy tico?

O Matizie jest lepszy kawał ;)

Spoko. Już zapowiedziałem znajomym że gdyby tak w zaspie w zimę wyl±dowali
to wiedz± gdzie maj± dzwonić ;)

--
Artur 'bzyk' Frydel Kto rano wstaje temu Pan Bóg rozum odbiera.

Data: 2010-10-19 11:07:26
Autor: PH
tico vs. matiz

[...]

Tico - sztywna kolumna kierownicy
Matiz - lamana kolumna kierownicy

Data: 2010-10-19 12:40:05
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day Tue, 19 Oct 2010 11:07:26 +0200, PH wrote:

[...]

Czytałem. Kolejny punkt dla Matiza.

--
Artur 'bzyk' Frydel The best car safety device? A rear-view mirror with a cop in it.

Data: 2010-10-20 00:48:08
Autor: to
tico vs. matiz
begin Artur Frydel
Tak jest.
Czytałem. Kolejny punkt dla Matiza.

To masz jeszcze jeden:
http://www.epoznan.pl/posts/281971_lightbox.jpg

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 11:25:11
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day 20 Oct 2010 00:48:08 GMT, to wrote:

begin Artur Frydel

Tak jest.
Czytałem. Kolejny punkt dla Matiza.

To masz jeszcze jeden:
http://www.epoznan.pl/posts/281971_lightbox.jpg

Wiesz, kazdy model ma takie fajne zdjecia. Gdyby tylko na to patrzec, to
jezdzilbym rowerem - choc i rowery tez maja takie fotki...

--
Artur 'bzyk' Frydel Diplomacy is saying "Nice doggy" until you find a rock.

Data: 2010-10-20 11:40:33
Autor: to
tico vs. matiz
begin Artur Frydel
Wiesz, kazdy model ma takie fajne zdjecia.

Nie powiedziałbym, wpisz sobie w google/grafika "tico wypadek" to będziesz miał prawie same takie zmiażdżone tikacze, w których kierowca raczej nie przeżył lub w najlepszym razie skończył na wózku. Znalezienie podobnych zdjęć z innymi modelami jest dużo trudniejsze.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 12:53:41
Autor: Excite
tico vs. matiz
W dniu 20.10.2010 11:25, Artur Frydel pisze:
Wiesz, kazdy model ma takie fajne zdjecia.

Ale nie każdy model gnie się jak z papieru. Tak jak nie każdy model ma sztywn± kolumnę kierownicz±. Tico ma zerowy poziom bezpieczeństwa, jak w małych samochodach "made in china" po prostu gorzej już być nie może.

Data: 2010-10-21 00:31:37
Autor: scob
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-20 02:48, to pisze:
begin Artur Frydel

Tak jest.
Czytałem. Kolejny punkt dla Matiza.

To masz jeszcze jeden:
http://www.epoznan.pl/posts/281971_lightbox.jpg

no co wy? przecieĹĽ to Maruti_Suzuki :)

Data: 2010-10-21 08:03:52
Autor: Przemolo
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-18 18:11, Artur Frydel pisze:
[...]

Z tym spalaniem w Matizie to chyba wcale nie jest tak różowo. O ile Tico jest w stanie przy spokojnej mieszanej jeździe zejść <5l Pb, o tyle taki Matiz IMHO nie pali wcale mniej niż nieco większe auta typu Corsa, Punto, itp.
Oczywiście zawsze można kupić Tico/Matiza z instalacją LPG.

tico vs. matiz