tico vs. matiz

Data: 2010-10-18 09:38:42
Autor: Tatanka
tico vs. matiz
On 18 PaĽ, 18:11, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
Witam.

Musze kupic wozidlo do pracy. Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie. Komfort nie jest istotny.
Ja wolalbym tico, zona uparla sie przy matizie...
Czy moglibyscie wymienic wady i zalety tych modeli. Co jest lepszym wyborem, matiz czy tico?

--
Artur 'Bzyk' Frydel
"Always look on the bright side of life."

Tico - premiera 1988 jako Alto
Matiz - 1997

Matiz - 3 gwiazdki testy zderzeniowe, Tico - bd
Tico rdzewieje jak piorun, Matiz mniej, nie widzialem w sumie
zardzewialego.
Z tych dwoch - Matiz, zdecydowanie.

Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie".
Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze
diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D.

Passata 1,9D z 1993 roku, kombi, w czerwcu sprzedalem za 3000 zl.
Serwis groszowy, pasek rozrz±du i  inne paski z wymiana 350 zl,
sworzen wahacza dalem 45 zl z wymiana, wymiana oleju i wszystkich
filtrow zamyka sie ponizej 150 zl. W Gdansku. Palil po miescie 7
litrow ropy, w zimie do 7,5.

Data: 2010-10-19 04:41:54
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Tatanka wrote:

Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie".
Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze
diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D.

Boję się starych diesli, bo po pierwsze; to są przebiegi z pół miliona kilometrów minimum. po drugie; problemy z zapalaniem zimą.
No i jakoś nie uśmiecha mi się stary rocznik > '97 rocznik.

Data: 2010-10-19 07:31:32
Autor: Agent
tico vs. matiz

Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnibq8ci.dd3.artur.frydellapt.bzyk.dyndns.org...
Tatanka wrote:

[...]

kilometrĂłw minimum. po drugie; problemy z zapalaniem zimÄ….
No i jakoś nie uśmiecha mi się stary rocznik > '97 rocznik.

Nie patrz sztywno na rocznik. A stare diesle nie sÄ… takie zĹ‚e - wolaĹ‚bym go niĹĽ starÄ… benzyne z gazem. Minus to wiÄ™kszy haĹ‚as, zapalania siÄ™ nie bĂłj - wystarczy sprawny aku i swiece. MiaĹ‚em kiedyĹ› starego diesla i paliĹ‚ lepiej niĹĽ jego nastepca - duĹĽo nowszy CR.  MoĹĽesz rzucić okiem na Saxo 1.5 D. Mali baaaardzo maĹ‚o ale ma sĹ‚aby wynik w testach zderzeniowych. Corsa C teĹĽ moĹĽe być dobrym wyborem ale raczej unikaj silnika 1.0.

Data: 2010-10-19 11:11:12
Autor: krzysiek82
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 06:41, Artur Frydel pisze:

w 99% przypadków takie starsze auto będzie w lepszym stanie blacharskim niż wymienione daewoo. Poza tym silniki diesla, nawet jak mają 500tyś km nalotu to co to zmienia? Jak bez turbiny to i drugie tyle zrobi :)

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 12:38:27
Autor: kamil
tico vs. matiz

"krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> wrote in message news:4cbd60ee$0$22802$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bo samochod to przeciez tylko silnik, bez zawieszenia, hamulcow, wnetrza, elektryki, pompek-srompek i setek innych rzeczy, ktore z czasem sie psuja..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-19 22:19:36
Autor: Excite
tico vs. matiz
W dniu 19.10.2010 11:11, krzysiek82 pisze:
w 99% przypadków takie starsze auto będzie w lepszym stanie blacharskim

Nieprawda. Matizy mają całkiem dobrą blacharkę. Po 10 latach może nie być śladu rdzy o ile wszystkie elementy blacharki są oryginalne i nie były naprawiane.

niĹĽ wymienione daewoo. Poza tym silniki diesla, nawet jak majÄ… 500tyĹ› km
nalotu to co to zmienia?

Wszystko z wyjątkiem bloku silnika i tym co w nim siedzi. A turbina po takim przebiegu to już jest przeważnie zgon nie dający odpowiedniego ciśnienia i/lub rzygająca olejem.

Data: 2010-10-19 21:16:03
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
tico vs. matiz
Dnia 19.10.2010 Excite <niema@none.pl> napisał/a:
Nieprawda. Matizy mają całkiem dobrą blacharkę. Po 10 latach może nie być śladu rdzy o ile wszystkie elementy blacharki są oryginalne i nie były naprawiane.
hm... a mi w matizie zaczęło rok temu rdzewieć nadkole. Nienaprawiane i
oryginalne :/

Powinienem się martwić? :)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2010-10-19 23:27:50
Autor: Excite
tico vs. matiz
W dniu 19.10.2010 23:16, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
Powinienem się martwić? :)

Napisałem "może" a nie że we wszystkich 10 latkach nie ma śladu rdzy :) Oryginalne elementy są dosyć trwałe ale ciężko znaleźć matiza który ma wszystkie blachy oryginalne i nigdy nie naprawiane. Przeważnie jakieś obicie czy zadrapanie jest początkiem większej korozji. Ja mam 10 letniego matizka w którym rdzewieje tylko przednie nadkole które poprzedni właściciel wymienił na zamiennik po stłuczce.

Data: 2010-10-19 21:35:07
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
tico vs. matiz
[...]

aa.. no tak :)

[...]
Hm... "mój" jak na razie był nienaprawiany i z tego co wiem to rysek w tych
okolicach nie miał (mam za to wgniecenie bagażnika z tyłu i lekka ryse na
lewych drzwiach). Dopiero teraz będę musiał uśmiechnąć się do któregoś
lakiernika :/ Ile może kosztować "zrobienie" takiego nadkola? I czy w ogóle
warto coś takiego robić?

Data: 2010-10-19 23:49:28
Autor: Excite
tico vs. matiz
W dniu 19.10.2010 23:35, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
Dopiero teraz będę musiał uśmiechnąć się do któregoś
lakiernika :/ Ile może kosztować "zrobienie" takiego nadkola? I czy w ogóle
warto coś takiego robić?

Taniej i lepiej wymienić mocno rdzewiejący element. Można kupić zamiennik w przyzwoitej jakości za około 80-90zł, do tego lakierowanie i montaż ale tu już ceny są bardzo różne w zależności od miasta, wsi i lakiernika.

Data: 2010-10-19 08:24:07
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day Mon, 18 Oct 2010 09:38:42 -0700 (PDT), Tatanka wrote:

Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie".
Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze
diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D.

Będę jeĽdził ~50km dziennie.
Zapomniałem o jeszcze jednym, istotnym czynniku; auto musi mieć 4/5 drzwi. W
sytuacjach awaryjnych muszę mieć opcję łatwego przełożenia dwóch fotelików
dziecięcych.

Zastanawiałem się nad jakim¶ małolitrażowym dieslem, ale takich aut jest
stosunkowo mało na rynku - nie mam zamiaru jechać po wybrany model na drugi
koniec polski. Nie w sytuacji gdy kupuję auto za parę złotych.
No a oferta matizów/tico jest do¶ć szeroka i można wybierać jak w ulęgałkach
:)

--
Artur 'bzyk' Frydel Whenever people agree with me I always feel
I must be wrong ? Oscar Wilde

Data: 2010-10-19 03:57:05
Autor: Czarek Daniluk
tico vs. matiz
On 19 PaĽ, 08:24, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
> [...]

sytuacjach awaryjnych muszę mieć opcję łatwego przełożenia dwóch fotelików

Pomy¶l na poważnie nad starszym dieslem który spali wszystko co
wlejesz do baku.
Benzyny/gazu nie kupisz taniej a ropę a i owszem :)
Wlejesz biodiesla (który już podszedł pod 4zł :( ) olej rzepakowy i
też pojedziesz :)

Pozdrawiam !!

PS:
Po Golfie 3 TDI 90KM w życiu nie kupię więcej benzyniaka, następny
będzie duży diesel/turbodiesel :) podoba mi się W210 300TurboD.

Data: 2010-10-19 09:33:39
Autor: Agent
tico vs. matiz

Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:6lmfc1mvojxi.dlgbzyk.dyndns.org...
[...]

To może nie upieraj się konkretnie na daewoo tylko okre¶l ile max chcesz wydać i zobacz co jest za to do kupienia. Mam przeczucie że Twoje my¶lenie jest następuj±ce - małe auto z małym silnikiem więc będzie mało palić i będzie tanie w zakupie. To nie zawsze jest prawda. Róznica cenowa w przypadku starszych aut się zaciera, spalanie możesz mieć podobne w jakim¶ golfie 1.4 a i zabezpieczenie antykorozyjne bywa różne w zależno¶ci od marki (daewoo nie wyróżnia się tutaj na plus).

Data: 2010-10-19 12:38:56
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day Tue, 19 Oct 2010 09:33:39 +0200, Agent wrote:

To może nie upieraj się konkretnie na daewoo tylko okre¶l ile max chcesz wydać i zobacz co jest za to do kupienia. Mam przeczucie że Twoje my¶lenie

Max 5kzł.

[...]

Sama cena zakupu nie jest tak istotna. To jest stare auto, więc wiadomo -
będzie się psuło. Biorę też mocno pod uwagę koszty naprawy.

--
Artur 'bzyk' Frydel Lepszy wróbel w gar¶ci niż skrzypek na dachu.

Data: 2010-10-19 14:17:11
Autor: Robert_J
tico vs. matiz
Max 5kzł.

A sk±d jestes? Bo mój szwagier będzie prawdopodobnie na dniach sprzedawał Clio 1,2 , '98. Swego czasu przez 4 miesi±ce nim jeĽdziłem (siedział w Anglii, a moje było rozbite) i paliło niewiele ponad 5 l. Gdyby moja córka była starsza to sam bym je kupił dla niej, bo auto jest jego od nowow¶ci i wygl±da na 5 lat max. Nawet 100.000 nie przejechało, serwisowane, aż szkoda komu¶ obcemu wypu¶cić...

Data: 2010-10-19 13:01:12
Autor: Pan Piskorz
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-18 18:38, Tatanka pisze:
Tico - premiera 1988 jako Alto

Chyba z 10 lat wcze¶niej,
o Alto czytałem już w ¦wiecie Młodych  ;-)

P.

Data: 2010-10-19 13:11:57
Autor: JoAsienka
tico vs. matiz
Pewnego ¶licznego dnia Pan Piskorz dokonał/a produkcji posta :

W dniu 2010-10-18 18:38, Tatanka pisze:
Tico - premiera 1988 jako Alto

Chyba z 10 lat wcze¶niej,
o Alto czytałem już w ¦wiecie Młodych  ;-)

P.

Alto sprzed 20 lat to chyba o Suzuki chodzi :)

JoAsienka **gg 1489928
Człowiek staje się m±dry z wiekiem.
Niestety, najczę¶ciej jest to wieko od trumny

Data: 2010-10-19 14:05:54
Autor: Pan Piskorz
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 13:11, JoAsienka pisze:
Alto sprzed 20 lat to chyba o Suzuki chodzi

Tak jest.
Bo Tico to zmodernizowane Alto sprzed ponad 30 lat.
P.

Data: 2010-10-19 14:52:05
Autor: kml
tico vs. matiz
Pan Piskorz wrote:
W dniu 2010-10-19 13:11, JoAsienka pisze:
Alto sprzed 20 lat to chyba o Suzuki chodzi

Tak jest.
Bo Tico to zmodernizowane Alto sprzed ponad 30 lat.

Tico to od¶wieżone Suzuku MARUTI ;)

kml

Data: 2010-10-19 15:00:01
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:

Tico to zmodernizowane Alto sprzed ponad 30 lat.

Tico to od¶wieżone Suzuku MARUTI ;)

Powiedział co wiedział.
Suzuki Maruti to też przerobione Alto, produkowane w Indiach przez Maruti na licencji Suzuki.
W tym samym czasie co Tico w Korei zreszt±.

Data: 2010-10-19 17:27:10
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9k4oi$sp8$1news.onet.pl...
[...]

Miałem suzuki maruti i jeĽdziłem tico - sporo czę¶ci pasuje, ale obydwa parchy s± takie same w codziennym życiu. Tico oczywi¶cie było fajniejsze z racji mocniejszego silnika. Reszta praktycznie taka sama.

kml

Data: 2010-10-19 19:46:45
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
[...]

Nic dziwnego, skoro oba pochodz± od Alto.
Jedyna różnica to nieco nowocze¶niejsza buda w Tico.

Data: 2010-10-19 19:46:31
Autor: JoAsienka
tico vs. matiz
[...]

Ale Alto nadal jest produkowane... albo do niedawna bylo...

Data: 2010-10-19 19:48:54
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
Użytkownik "JoAsienka" <wloja@poczta.oonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9klir$ccg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Golf też.
Nazwa tylko ta sama została.

Data: 2010-10-19 20:07:13
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "JoAsienka" <wloja@poczta.oonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9klir$ccg$1inews.gazeta.pl...

Ale Alto nadal jest produkowane... albo do niedawna bylo...

Znajomi maj± Alto, zdaje się że 5 letnie :) Przywiezione z Rzeszy zatem 2xAir Bag, elektryczne szyby i zdaje się, że ABS. Do ¶migania po mie¶cie idealne :) Do jazdy w trasę tak samo koszmarne jak poprzednie wcielenia :|

Srednio 2x w tygodniu kto¶ się pyta czy nie chc± sprzedać :P

kml

Data: 2010-10-20 11:12:29
Autor: Mikołaj Tutak
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 19:46, JoAsienka pisze:
[...]

Ale Tico to było Suzuki Alto II, a teraz produkowane jest Suzuki Alto VI.

       Mikołaj

Data: 2010-10-19 21:45:31
Autor: pebro
tico vs. matiz
Tico rdzewieje jak piorun, Matiz mniej, nie widzialem w sumie
zardzewialego.

Nie zgodzę się, pewnie zależy od egzemplarza. Żona jeĽdzi i jedynie na
przednich drzwiach pojawiły się ¶lady rdzy. Z kolei na firmowym parkingu
parkuje matiz który od dołu dookoła ma koronkę.
Co nie zmienia faktu, że wybrałbym matiza.
Paweł /pebro/

tico vs. matiz