Data: 2010-10-18 09:38:42 | |
Autor: Tatanka | |
tico vs. matiz | |
On 18 PaĽ, 18:11, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
Witam. Tico - premiera 1988 jako Alto Matiz - 1997 Matiz - 3 gwiazdki testy zderzeniowe, Tico - bd Tico rdzewieje jak piorun, Matiz mniej, nie widzialem w sumie zardzewialego. Z tych dwoch - Matiz, zdecydowanie. Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie". Nie wiem jak masz daleko do pracy, ale jak 10km lub wiecej to moze diesla? Polo 1,4D lub Golf/ Passat 1,9D. Passata 1,9D z 1993 roku, kombi, w czerwcu sprzedalem za 3000 zl. Serwis groszowy, pasek rozrz±du i inne paski z wymiana 350 zl, sworzen wahacza dalem 45 zl z wymiana, wymiana oleju i wszystkich filtrow zamyka sie ponizej 150 zl. W Gdansku. Palil po miescie 7 litrow ropy, w zimie do 7,5. |
|
Data: 2010-10-19 04:41:54 | |
Autor: Artur Frydel | |
tico vs. matiz | |
Tatanka wrote:
Boję się starych diesli, bo po pierwsze; to są przebiegi z pół miliona kilometrów minimum. po drugie; problemy z zapalaniem zimą. No i jakoś nie uśmiecha mi się stary rocznik > '97 rocznik. -- Artur 'Bzyk' Frydel "Always look on the bright side of life." |
|
Data: 2010-10-19 07:31:32 | |
Autor: Agent | |
tico vs. matiz | |
Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnibq8ci.dd3.artur.frydellapt.bzyk.dyndns.org... Tatanka wrote:Nie patrz sztywno na rocznik. A stare diesle nie są takie złe - wolałbym go niż starą benzyne z gazem. Minus to większy hałas, zapalania się nie bój - wystarczy sprawny aku i swiece. Miałem kiedyś starego diesla i palił lepiej niż jego nastepca - dużo nowszy CR. Możesz rzucić okiem na Saxo 1.5 D. Mali baaaardzo mało ale ma słaby wynik w testach zderzeniowych. Corsa C też może być dobrym wyborem ale raczej unikaj silnika 1.0. |
|
Data: 2010-10-19 11:11:12 | |
Autor: krzysiek82 | |
tico vs. matiz | |
W dniu 2010-10-19 06:41, Artur Frydel pisze:
No i jakoś nie uśmiecha mi się stary rocznik> '97 rocznik.w 99% przypadków takie starsze auto będzie w lepszym stanie blacharskim niż wymienione daewoo. Poza tym silniki diesla, nawet jak mają 500tyś km nalotu to co to zmienia? Jak bez turbiny to i drugie tyle zrobi :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 12:38:27 | |
Autor: kamil | |
tico vs. matiz | |
"krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> wrote in message news:4cbd60ee$0$22802$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-10-19 06:41, Artur Frydel pisze: Bo samochod to przeciez tylko silnik, bez zawieszenia, hamulcow, wnetrza, elektryki, pompek-srompek i setek innych rzeczy, ktore z czasem sie psuja.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-19 22:19:36 | |
Autor: Excite | |
tico vs. matiz | |
W dniu 19.10.2010 11:11, krzysiek82 pisze:
w 99% przypadków takie starsze auto będzie w lepszym stanie blacharskim Nieprawda. Matizy mają całkiem dobrą blacharkę. Po 10 latach może nie być śladu rdzy o ile wszystkie elementy blacharki są oryginalne i nie były naprawiane. niż wymienione daewoo. Poza tym silniki diesla, nawet jak mają 500tyś km Wszystko z wyjątkiem bloku silnika i tym co w nim siedzi. A turbina po takim przebiegu to już jest przeważnie zgon nie dający odpowiedniego ciśnienia i/lub rzygająca olejem. |
|
Data: 2010-10-19 21:16:03 | |
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała | |
tico vs. matiz | |
Dnia 19.10.2010 Excite <niema@none.pl> napisał/a:
Nieprawda. Matizy mają całkiem dobrą blacharkę. Po 10 latach może nie być śladu rdzy o ile wszystkie elementy blacharki są oryginalne i nie były naprawiane.hm... a mi w matizie zaczęło rok temu rdzewieć nadkole. Nienaprawiane i oryginalne :/ Powinienem się martwić? :) -- Andrzej 'The Undefined' Dopierała HomePage: http://andrzej.dopierala.name/ Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie! |
|
Data: 2010-10-19 23:27:50 | |
Autor: Excite | |
tico vs. matiz | |
W dniu 19.10.2010 23:16, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
Powinienem się martwić? :) Napisałem "może" a nie że we wszystkich 10 latkach nie ma śladu rdzy :) Oryginalne elementy są dosyć trwałe ale ciężko znaleźć matiza który ma wszystkie blachy oryginalne i nigdy nie naprawiane. Przeważnie jakieś obicie czy zadrapanie jest początkiem większej korozji. Ja mam 10 letniego matizka w którym rdzewieje tylko przednie nadkole które poprzedni właściciel wymienił na zamiennik po stłuczce. |
|
Data: 2010-10-19 21:35:07 | |
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała | |
tico vs. matiz | |
Dnia 19.10.2010 Excite <niema@none.pl> napisał/a:
W dniu 19.10.2010 23:16, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:aa.. no tak :) Oryginalne elementy są dosyć trwałe ale ciężko znaleźć matiza który ma wszystkie blachy oryginalne i nigdy nie naprawiane. Przeważnie jakieś obicie czy zadrapanie jest początkiem większej korozji. Ja mam 10 letniego matizka w którym rdzewieje tylko przednie nadkole które poprzedni właściciel wymienił na zamiennik po stłuczce.Hm... "mój" jak na razie był nienaprawiany i z tego co wiem to rysek w tych okolicach nie miał (mam za to wgniecenie bagażnika z tyłu i lekka ryse na lewych drzwiach). Dopiero teraz będę musiał uśmiechnąć się do któregoś lakiernika :/ Ile może kosztować "zrobienie" takiego nadkola? I czy w ogóle warto coś takiego robić? -- Andrzej 'The Undefined' Dopierała HomePage: http://andrzej.dopierala.name/ Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie! |
|
Data: 2010-10-19 23:49:28 | |
Autor: Excite | |
tico vs. matiz | |
W dniu 19.10.2010 23:35, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
Dopiero teraz będę musiał uśmiechnąć się do któregoś Taniej i lepiej wymienić mocno rdzewiejący element. Można kupić zamiennik w przyzwoitej jakości za około 80-90zł, do tego lakierowanie i montaż ale tu już ceny są bardzo różne w zależności od miasta, wsi i lakiernika. |
|
Data: 2010-10-19 08:24:07 | |
Autor: Artur Frydel | |
tico vs. matiz | |
Day Mon, 18 Oct 2010 09:38:42 -0700 (PDT), Tatanka wrote:
Natomiast - "Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie". Będę jeĽdził ~50km dziennie. Zapomniałem o jeszcze jednym, istotnym czynniku; auto musi mieć 4/5 drzwi. W sytuacjach awaryjnych muszę mieć opcję łatwego przełożenia dwóch fotelików dziecięcych. Zastanawiałem się nad jakim¶ małolitrażowym dieslem, ale takich aut jest stosunkowo mało na rynku - nie mam zamiaru jechać po wybrany model na drugi koniec polski. Nie w sytuacji gdy kupuję auto za parę złotych. No a oferta matizów/tico jest do¶ć szeroka i można wybierać jak w ulęgałkach :) -- Artur 'bzyk' Frydel Whenever people agree with me I always feel I must be wrong ? Oscar Wilde |
|
Data: 2010-10-19 03:57:05 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
tico vs. matiz | |
On 19 PaĽ, 08:24, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:
Day Mon, 18 Oct 2010 09:38:42 -0700 (PDT), Tatanka wrote: Pomy¶l na poważnie nad starszym dieslem który spali wszystko co wlejesz do baku. Benzyny/gazu nie kupisz taniej a ropę a i owszem :) Wlejesz biodiesla (który już podszedł pod 4zł :( ) olej rzepakowy i też pojedziesz :) Pozdrawiam !! PS: Po Golfie 3 TDI 90KM w życiu nie kupię więcej benzyniaka, następny będzie duży diesel/turbodiesel :) podoba mi się W210 300TurboD. |
|
Data: 2010-10-19 09:33:39 | |
Autor: Agent | |
tico vs. matiz | |
Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:6lmfc1mvojxi.dlgbzyk.dyndns.org... Day Mon, 18 Oct 2010 09:38:42 -0700 (PDT), Tatanka wrote: To może nie upieraj się konkretnie na daewoo tylko okre¶l ile max chcesz wydać i zobacz co jest za to do kupienia. Mam przeczucie że Twoje my¶lenie jest następuj±ce - małe auto z małym silnikiem więc będzie mało palić i będzie tanie w zakupie. To nie zawsze jest prawda. Róznica cenowa w przypadku starszych aut się zaciera, spalanie możesz mieć podobne w jakim¶ golfie 1.4 a i zabezpieczenie antykorozyjne bywa różne w zależno¶ci od marki (daewoo nie wyróżnia się tutaj na plus). |
|
Data: 2010-10-19 12:38:56 | |
Autor: Artur Frydel | |
tico vs. matiz | |
Day Tue, 19 Oct 2010 09:33:39 +0200, Agent wrote:
To może nie upieraj się konkretnie na daewoo tylko okre¶l ile max chcesz wydać i zobacz co jest za to do kupienia. Mam przeczucie że Twoje my¶lenie Max 5kzł. jest następuj±ce - małe auto z małym silnikiem więc będzie mało palić i będzie tanie w zakupie. To nie zawsze jest prawda. Róznica cenowa w przypadku starszych aut się zaciera, spalanie możesz mieć podobne w jakim¶ golfie 1.4 a i zabezpieczenie antykorozyjne bywa różne w zależno¶ci od marki (daewoo nie wyróżnia się tutaj na plus). Sama cena zakupu nie jest tak istotna. To jest stare auto, więc wiadomo - będzie się psuło. Biorę też mocno pod uwagę koszty naprawy. -- Artur 'bzyk' Frydel Lepszy wróbel w gar¶ci niż skrzypek na dachu. |
|
Data: 2010-10-19 14:17:11 | |
Autor: Robert_J | |
tico vs. matiz | |
Max 5kzł. A sk±d jestes? Bo mój szwagier będzie prawdopodobnie na dniach sprzedawał Clio 1,2 , '98. Swego czasu przez 4 miesi±ce nim jeĽdziłem (siedział w Anglii, a moje było rozbite) i paliło niewiele ponad 5 l. Gdyby moja córka była starsza to sam bym je kupił dla niej, bo auto jest jego od nowow¶ci i wygl±da na 5 lat max. Nawet 100.000 nie przejechało, serwisowane, aż szkoda komu¶ obcemu wypu¶cić... |
|
Data: 2010-10-19 13:01:12 | |
Autor: Pan Piskorz | |
tico vs. matiz | |
W dniu 2010-10-18 18:38, Tatanka pisze:
Tico - premiera 1988 jako Alto Chyba z 10 lat wcze¶niej, o Alto czytałem już w ¦wiecie Młodych ;-) P. |
|
Data: 2010-10-19 13:11:57 | |
Autor: JoAsienka | |
tico vs. matiz | |
Pewnego ¶licznego dnia Pan Piskorz dokonał/a produkcji posta :
W dniu 2010-10-18 18:38, Tatanka pisze: Alto sprzed 20 lat to chyba o Suzuki chodzi :) -- -- JoAsienka **gg 1489928 Człowiek staje się m±dry z wiekiem. Niestety, najczę¶ciej jest to wieko od trumny |
|
Data: 2010-10-19 14:05:54 | |
Autor: Pan Piskorz | |
tico vs. matiz | |
W dniu 2010-10-19 13:11, JoAsienka pisze:
Alto sprzed 20 lat to chyba o Suzuki chodzi Tak jest. Bo Tico to zmodernizowane Alto sprzed ponad 30 lat. P. |
|
Data: 2010-10-19 14:52:05 | |
Autor: kml | |
tico vs. matiz | |
Pan Piskorz wrote:
W dniu 2010-10-19 13:11, JoAsienka pisze: Tico to od¶wieżone Suzuku MARUTI ;) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-10-19 15:00:01 | |
Autor: Cavallino | |
tico vs. matiz | |
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:
Tico to zmodernizowane Alto sprzed ponad 30 lat. Powiedział co wiedział. Suzuki Maruti to też przerobione Alto, produkowane w Indiach przez Maruti na licencji Suzuki. W tym samym czasie co Tico w Korei zreszt±. |
|
Data: 2010-10-19 17:27:10 | |
Autor: kml | |
tico vs. matiz | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9k4oi$sp8$1news.onet.pl... Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news: Miałem suzuki maruti i jeĽdziłem tico - sporo czę¶ci pasuje, ale obydwa parchy s± takie same w codziennym życiu. Tico oczywi¶cie było fajniejsze z racji mocniejszego silnika. Reszta praktycznie taka sama. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-10-19 19:46:45 | |
Autor: Cavallino | |
tico vs. matiz | |
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:
Miałem suzuki maruti i jeĽdziłem tico - sporo czę¶ci pasuje, ale obydwa parchy s± takie same w codziennym życiu. Tico oczywi¶cie było fajniejsze z racji mocniejszego silnika. Reszta praktycznie taka sama. Nic dziwnego, skoro oba pochodz± od Alto. Jedyna różnica to nieco nowocze¶niejsza buda w Tico. |
|
Data: 2010-10-19 19:46:31 | |
Autor: JoAsienka | |
tico vs. matiz | |
Pewnego ¶licznego dnia Pan Piskorz dokonał/a produkcji posta :
W dniu 2010-10-19 13:11, JoAsienka pisze: Ale Alto nadal jest produkowane... albo do niedawna bylo... -- -- JoAsienka **gg 1489928 Człowiek staje się m±dry z wiekiem. Niestety, najczę¶ciej jest to wieko od trumny |
|
Data: 2010-10-19 19:48:54 | |
Autor: Cavallino | |
tico vs. matiz | |
Użytkownik "JoAsienka" <wloja@poczta.oonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9klir$ccg$1inews.gazeta.pl...
Pewnego ¶licznego dnia Pan Piskorz dokonał/a produkcji posta : Golf też. Nazwa tylko ta sama została. |
|
Data: 2010-10-19 20:07:13 | |
Autor: kml | |
tico vs. matiz | |
Użytkownik "JoAsienka" <wloja@poczta.oonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9klir$ccg$1inews.gazeta.pl... Ale Alto nadal jest produkowane... albo do niedawna bylo... Znajomi maj± Alto, zdaje się że 5 letnie :) Przywiezione z Rzeszy zatem 2xAir Bag, elektryczne szyby i zdaje się, że ABS. Do ¶migania po mie¶cie idealne :) Do jazdy w trasę tak samo koszmarne jak poprzednie wcielenia :| Srednio 2x w tygodniu kto¶ się pyta czy nie chc± sprzedać :P -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-10-20 11:12:29 | |
Autor: Mikołaj Tutak | |
tico vs. matiz | |
W dniu 2010-10-19 19:46, JoAsienka pisze:
Pewnego ¶licznego dnia Pan Piskorz dokonał/a produkcji posta : Ale Tico to było Suzuki Alto II, a teraz produkowane jest Suzuki Alto VI. -- pozdrawiam Mikołaj |
|
Data: 2010-10-19 21:45:31 | |
Autor: pebro | |
tico vs. matiz | |
Tico rdzewieje jak piorun, Matiz mniej, nie widzialem w sumie Nie zgodzę się, pewnie zależy od egzemplarza. Żona jeĽdzi i jedynie na przednich drzwiach pojawiły się ¶lady rdzy. Z kolei na firmowym parkingu parkuje matiz który od dołu dookoła ma koronkę. Co nie zmienia faktu, że wybrałbym matiza. -- Pozdrawiam Paweł /pebro/ |