tico vs. matiz

Data: 2010-10-18 16:53:47
Autor: to
tico vs. matiz
begin Artur Frydel
Musze kupic wozidlo do pracy. Ma jak najmniej palic i byc ogolnie tanie.
Komfort nie jest istotny. Ja wolalbym tico, zona uparla sie przy
matizie... Czy moglibyscie wymienic wady i zalety tych modeli. Co jest
lepszym wyborem, matiz czy tico?

NIE KUPUJ TICO! To auto nie ma w ogóle żadnego poziomu bezpieczeństwa, nawet niewielka stłuczka w tej trumience może skończyć się tragicznie. Matiz z kolei miał 3 gwiazdki czyli całkiem nieźle jak na małe auto z tamtych czasów, dużo lepiej niż np. Seicento. Po za tym Matiz wygląda w miarę normalnie. Twoja żona ma rację.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-18 19:36:04
Autor: blachu
tico vs. matiz
Przychylkam siê do zdania kolegi.
Widzia³m wypadek z Matizem w roli g³ównej i muszê powiedzieæ, ¿e by³em pod wra¿eniem jego wytrzyma³o¶ci. Uderzy³ w o¶ Mercedesa Vito przy prêdko¶ci oko³o 90km - jak siê odbi³ od niego to fruwa³, a drzwi da³o sie otworzyæ i kierowca by³ przytomny (Matiz nie mia³ poduszek)

Mo¿e byæ Matiz z instaloacj± gazow± - bo oszczêdne auto to nie jest :(

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2010-10-18 19:49:02
Autor: DoQ
tico vs. matiz
blachu pisze:
wra¿eniem jego wytrzyma³o¶ci. Uderzy³ w o¶ Mercedesa Vito przy prêdko¶ci oko³o 90km - jak siê odbi³ od niego to fruwa³, a drzwi da³o sie otworzyæ i kierowca by³ przytomny (Matiz nie mia³ poduszek)

Ale nogi mial zespolone z maglownic±? ;-)

Pozdrawiam
Pawe³
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-10-18 20:18:06
Autor: J_K_K
tico vs. matiz
U¿ytkownik "blachu" <blachu@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i9i0i6$o51$1news.onet.pl...

Mo¿e byæ Matiz z instaloacj± gazow± - bo oszczêdne auto to nie jest :(

Zale¿y jak komu.
Znajomy ¿a³owa³, ¿e sprzeda³,
kupi³ Pandê 1.2 i pali³a >= 2 l wiêcej ...

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-19 14:11:02
Autor: Robert_J
tico vs. matiz
Uderzy³ w o¶ Mercedesa Vito przy prêdko¶ci oko³o 90km - jak siê odbi³ od niego to fruwa³, a drzwi da³o sie otworzyæ i kierowca by³ przytomny (Matiz nie mia³ poduszek)

To raczej nie by³o 90 km/h :-). Przy 90 wiêkszo¶æ aut by siê sprasowa³o, a co dopiero takie ma³e...

Data: 2010-10-19 04:37:43
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
to wrote:

Matiz z kolei miał 3 gwiazdki czyli całkiem nieźle jak na małe auto z tamtych czasów, dużo lepiej niż np. Seicento. Po za tym Matiz wygląda w miarę normalnie. Twoja żona ma rację.

Argument o poziomie bezpieczeństwa bardzo mnie przekonuje. Lepiej mieć jakąś namiastkę, niż nie mieć jej w ogóle.
Słyszełem że matiz więcej pali, bo jest cieższy - czy jest to istotna
różnica?

--
Artur 'Bzyk' Frydel
"Always look on the bright side of life."

Data: 2010-10-19 03:51:17
Autor: Czarek Daniluk
tico vs. matiz
On 19 Pa¼, 06:37, Artur Frydel <artur.fry...@gmail.com> wrote:

Argument o poziomie bezpieczeñstwa bardzo mnie przekonuje. Lepiej mieæ jak±¶
namiastkê, ni¿ nie mieæ jej w ogóle.
S³ysze³em ¿e matiz wiêcej pali, bo jest cie¿szy - czy jest to istotna
ró¿nica?

--
Artur 'Bzyk' Frydel
"Always look on the bright side of life."

Kolega je¼dzi³ Tico kiedy¶ - jak nie je¼dzi³ i tak i tak spala³o 5l
benzyny :D

Matiz traktowany bardzo ostro spali nawet pod 10l/100km.
Tyle spala³ Van traktowany - 1 odciêcie, 2 -odciêcie, 3-odciêcie - na
4 nigdy mi siê nie uda³o z niego wydusiæ odciêcia :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-19 23:27:15
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 12:51, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Nie wiesz co straci³e¶ ;)
Vmax Matiza to ok 140 km/h
Odciêcie na 5 nastêpujê przy ok 165km/h (licznikowych) - osi±gn±³em to na lekkim zje¼dzie z góry (na A4 jeszcze bezp³atnej - przed Jaworznem) przy wyprzedaniu ciê¿arówki. Oczywi¶cie, jak by³em w jej po³owie to siwy frêdzel w Hondzie ustawi³ siê jakie¶ 20cm od mojego tylnego zderzaka i zademonstrowa³ pe³en zestaw buractwa - d³ugie + tr±bienie + wygra¿anie piê¶ci± ... I w tym momencie Matizek sobie zacz±³ odcinaæ i tym samym poruszaæ skokami i chwiaæ na drodze - nie powiem - zrobi³o mi siê gor±co.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-10-20 00:26:02
Autor: to
tico vs. matiz
begin Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Odcięcie na 5 następuję przy ok 165km/h (licznikowych) - osiągnąłem to
na lekkim zjeździe z góry (na A4 jeszcze bezpłatnej - przed Jaworznem)
przy wyprzedaniu ciężarówki. Oczywiście, jak byłem w jej połowie to siwy
frędzel w Hondzie ustawił się jakieś 20cm od mojego tylnego zderzaka i
zademonstrował pełen zestaw buractwa - długie + trąbienie + wygrażanie
pięścią ... I w tym momencie Matizek sobie zaczął odcinać i tym samym
poruszać skokami i chwiać na drodze - nie powiem - zrobiło mi się
gorÄ…co.

Z Twojego opisu wynika, że wjechałeś mu niemal przed maskę, więc mianem "buraka" można w tej scenerii określić niestety Was obu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 07:04:33
Autor: Agent
tico vs. matiz

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cbe371a$0$22800$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z jego opisu nie wynika to co napisałeś natomiast z Twojego (i nie tylko tego) że jesteś trolem

Data: 2010-10-20 13:59:47
Autor: to
tico vs. matiz
begin Agent
Z jego opisu nie wynika to co napisałeś natomiast z Twojego (i nie tylko
tego) że jesteś trolem

Popisujesz się głupotą, czy właśnie nauczyłeś się pisać i chcesz się pochwalić?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-22 11:13:19
Autor: Agent
tico vs. matiz

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cbef5d3$0$20992$65785112news.neostrada.pl...
begin Agent

Z jego opisu nie wynika to co napisałeś natomiast z Twojego (i nie tylko
tego) że jesteś trolem

Popisujesz się głupotą, czy właśnie nauczyłeś się pisać i chcesz się
pochwalić?

Kiedyś to na mnie działało ale teraz już nie daję się wkręcić. PLONK.

Data: 2010-10-20 07:29:25
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-20 02:26, to pisze:
[...]

Z Twojego opisu wynika, ¿e wjecha³e¶ mu niemal przed maskê, wiêc mianem
"buraka" mo¿na w tej scenerii okre¶liæ niestety Was obu.

Nie wjecha³em mu przed maskê - tylko w PL nie jedzie siê 200 km/h wyskakuj±c zza zakrêtu. Bo nie ma obowi±zku posiadania kryszta³owej kuli i nie da siê przewidzieæ, ¿e za wzniesieniem kto¶ bêdzie tyle jecha³.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-10-20 13:59:21
Autor: to
tico vs. matiz
begin Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Z Twojego opisu wynika, że wjechałeś mu niemal przed maskę, więc mianem
"buraka" można w tej scenerii określić niestety Was obu.

Nie wjechałem mu przed maskę

O ile nie pominąłeś żadnych istotnych szczegółów (np. że to była rajdowa ciężarówka bez kagańca jadąca 150 km/h) to różnica prędkości pomiędzy Tobą a ciężarówką wynosiła ok. 20 m/s, zatem znalazłeś się w jej połowie ze dwie sekundy po rozpoczęciu wyprzedzania. Nawet jeśli Honda jechała 200 km/h, to różnica Waszych prędkości wynosiła tylko ok. 10 m/s. A zatem skoro zdążyła usiąść Ci na zderzak, migać i trąbić to musiałeś wyjechać na jej pas jakieś 20 metrów przed nią.

- tylko w PL nie jedzie siÄ™ 200 km/h

Lepiej 200 km/h normalnym autem niż 165 km/h Matizem.

wyskakując zza zakrętu.

Na autostradach nie ma zakrętów tylko łuki.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 17:45:34
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cbef5b9$0$20992$65785112news.neostrada.pl...

Na autostradach nie ma zakrętów tylko łuki.

Na pms nie ma trolli a jedynie osoby do końca podtrzymujące swoje zdanie.

kml

Data: 2010-10-20 15:51:02
Autor: to
tico vs. matiz
begin kml
Na autostradach nie ma zakrętów tylko łuki.

Na pms nie ma trolli a jedynie osoby do końca podtrzymujące swoje
zdanie.

Widziałeś na autostradzie zakręt, który sprawia, ze jadąc po prawym pasie nie widzisz auta będącego na lewym 20 metrów za Tobą?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 19:29:53
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:i9n2qu$9sh$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cbef5b9$0$20992$65785112news.neostrada.pl...

Na autostradach nie ma zakrętów tylko łuki.

Na pms nie ma trolli a jedynie osoby do końca podtrzymujące swoje zdanie.

Troll to ktoś kto nie zmienia zdania, tylko dlatego że ktoś inny ma inne?
JakÄ…Å› dziwnÄ… definicjÄ™ posiadasz.

Data: 2010-10-20 19:34:24
Autor: kml
tico vs. matiz

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i9n8uh$p2q$1news.onet.pl...
Na pms nie ma trolli a jedynie osoby do końca podtrzymujące swoje zdanie.

Troll to ktoś kto nie zmienia zdania, tylko dlatego że ktoś inny ma inne?
JakÄ…Å› dziwnÄ… definicjÄ™ posiadasz.

Udowodnij.

:))))

kml

Data: 2010-10-22 11:22:41
Autor: Agent
tico vs. matiz

[...]

Są osoby ( np jak "to") które jak już nie mają argumentów to wyciągają ze zdania to co akurat jest najmniej istotne w wątku a jak tego się nie da to piszą teksty o glupocie przedmówcy itp. I nie ważne ile odpowiedzi by nie udzielić taki typ trola zawsze musi mieć ostatnie zdanie.
Poza tym jak ktoś opisuje jakąś sprawę (nie ważne czego dotyczy) i dopisze że jechał Matizem albo "innym bolidem" to zaraz się odpisuje że to jego wina bo się wlókł. Nie wazne ile zapierdal.. i tak napewno zajechał, nie ustapił, wymusił. To akurat dotyczy równiez Ciebie.

Data: 2010-10-22 11:46:23
Autor: Cavallino
tico vs. matiz
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:

[...]

Nie przypominam sobie, żebym oceniał czyjąś jazdę pod kątem auta którym jedzie.
Pamiętam jak żwawo udawało mi się jeździć po mieście CC, więc Matizem da się jeszcze lepiej, wcale nie trzeba się wlec.
Więc nie trafiłeś zbytnio.

Data: 2010-10-22 23:25:09
Autor: to
tico vs. matiz
begin Agent
Są osoby ( np jak "to") które jak już nie mają argumentów to wyciągają
ze zdania to co akurat jest najmniej istotne w wÄ…tku a jak tego siÄ™ nie
da to piszą teksty o glupocie przedmówcy itp.

Sam zaczÄ…Å‚eÅ› i siÄ™ dziwisz? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-22 11:15:44
Autor: Agent
tico vs. matiz

[...]

Ja pier... ale analiza. Powinieneś się zatrudnić do działu kryminalistyki - dział jasnowidze.

Data: 2010-10-22 23:26:07
Autor: to
tico vs. matiz
begin Agent
Ja pier... ale analiza. Powinieneś się zatrudnić do działu
kryminalistyki - dział jasnowidze.

To, ze Ty nie ogarniasz prostych spraw nie oznacza, ze do ich zrozumienia trzeba być jasnowidzem.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 10:58:50
Autor: Czarek Daniluk
tico vs. matiz
On 19 Pa¼, 23:27, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <ws...@o2.pl> wrote:

> [...]

piê¶ci± ... I w tym momencie Matizek sobie zacz±³ odcinaæ i tym samym
poruszaæ skokami i chwiaæ na drodze - nie powiem - zrobi³o mi siê gor±co.

To Van chyba w skrzyni mia³ jakie¶ inne prze³o¿enia, bo na 4 przy
licznikowych 160km/h nie by³o jeszcze odciêcia :D

Kolega chwali³ siê ¿e polecia³ nim 170km/h ;) ja nie testowa³em a¿
tyle :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-10-19 08:21:54
Autor: Krzychu
tico vs. matiz
W dniu 2010-10-19 06:37, Artur Frydel pisze:
to wrote:

[...]

Matiz pali okoÅ‚o 1-1.5l wiÄ™cej niż Tico. W mieÅ›cie oczywiÅ›cie, bo na trasie różnica jest wÅ‚aÅ›ciwie pomijalna (okoÅ‚o 5/100, hardkory  podobno schodzÄ… do 4.5). W mieÅ›cie potrafi chlapnąć co niektórym i 8.5, chociaż mój nigdy powyżej 7.5 nie wyskakiwaÅ‚, wiÄ™c to raczej kwestia kondycji silnika i ciężkoÅ›ci nogi - aczkolwiek moja do najlżejszych nie należy.

Matiz jest znacznie wygodniejszy - w środku jest przestronniej i wyżej się siedzi, dzięki czemu komfort podróżowania jest znacznie większy niż w Tico. Fotele też są znacznie wygodniejsze. No i samo wnętrze nie jest takie archaiczne, a co niektórym :) może się nawet podobać. W Matizie można mieć trochę wypasu niedostępnego normalnie w Tico (z klimą włącznie).

Matiz rdzewieje znacznie mniej niż Tico, w którym rdzewieje wszystko - również (a może zwłaszcza) drzwi. W Matizie rdzewieją maski, progi i tylne nadkola. Ale dramatu nie ma. W niebitym 8latku mogą być co najwyżej pierwsze ogniska rdzy.

Jazda Tico wydaje się dynamiczniejsza. Ma trochę inaczej rozłożony moment obrotowy no i jest lżejszy. Do 3 jest bardziej żwawy.

Z tych dwóch stanowczo wybrałbym Matiza. Jeździłem sporo obydwoma.

Pozdrawiam
Krzychu

Data: 2010-10-19 12:36:56
Autor: Artur Frydel
tico vs. matiz
Day Tue, 19 Oct 2010 08:21:54 +0200, Krzychu wrote:

Z tych dwóch stanowczo wybra³bym Matiza. Je¼dzi³em sporo obydwoma.

Dziêki za wypowied¼. Bêdê je¼dzi³ w wiêkszo¶ci poza miastem, tak wiêc Twoje
zdanie o spalaniu przekonuje mnie ku Matizowi :)

--
Artur 'bzyk' Frydel Z pró¿nego i recover nie odzyska.

tico vs. matiz