tiptronic a hamowanie silnikiem

Data: 2010-03-06 10:47:35
Autor: tck
tiptronic a hamowanie silnikiem
Witam!
czy z tego typu skrzynia jest mozliwe hamowanie silnikiem?
konkretnie w samochodach volvo s60

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2010-03-06 12:42:35
Autor: Brzezi
sob, 06 mar 2010 o 10:47 GMT, tck napisał(a):

Witam!
czy z tego typu skrzynia jest mozliwe hamowanie silnikiem?
konkretnie w samochodach volvo s60

Jezeli nie wszystkimi, to wiekszoscia automatycznych skrzyn biegow oboecnie
wystepujacych, mozna hamowac silnikiem...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-03-07 00:42:49
Autor: kogutek
> [...]

Jezeli nie wszystkimi, to wiekszoscia automatycznych skrzyn biegow oboecnie
wystepujacych, mozna hamowac silnikiem...

Widać że się znasz, a nie jak inni chcesz sobie coś napisać. Wymień te którymi
nie można hamować. --

Data: 2010-03-07 01:27:35
Autor: Brzezi
nie, 07 mar 2010 o 00:42 GMT, kogutek napisał(a):

> [...]

wystepujacych, mozna hamowac silnikiem...

Widać że się znasz, a nie jak inni chcesz sobie coś napisać. Wymień te którymi

Nie umiem wymienic, bo nie znam takich :), wszystkimi jakimi jezdzilem
umozliwialy hamowanie silnikiem

Wnioskujac z budowy ASB(z przekladnia hydrokinetyczna), jezeli tylko
skrzynia daje mozliwosc odpowiedniego wymuszenia redukcji biegu, tzn 1/2/3,
a chyba wszystkie daja taka mozliwosci, to zredukowanie do odpowiedniego
bigu, wymusi hamowanie silnikiem...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-03-06 12:43:10
Autor: Tadeusz

Użytkownik "tck" <> napisał w wiadomości pl...
Witam!
czy z tego typu skrzynia jest mozliwe hamowanie silnikiem?
konkretnie w samochodach volvo s60

absolutnie niemożliwe - jedyna opcja to zatrzymanie na ulicznej latarni... :)

Data: 2010-03-06 13:18:34
Autor: to
tck wrote:

czy z tego typu skrzynia jest mozliwe hamowanie silnikiem? konkretnie w
samochodach volvo s60

Nie da rady, trzeba wygrzmocić dziurę w podłodze i hamować "na Flinstona".

--
cokolwiek

Data: 2010-03-06 16:08:47
Autor: topek
tck pisze:
Witam!
czy z tego typu skrzynia jest mozliwe hamowanie silnikiem?
konkretnie w samochodach volvo s60
Ja mam tiptronica (passat z 2003r) i wydaje mi sie ze auto mi hamuje silnikiem jak zdejme noge z gazu.
Komp pokazuje chwilowe spalanie 0.0 Litra

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

"Nie lubisz ty bratku swojej repliki,
gdy patrzysz na mnie w oczach masz kurwiki"

Data: 2010-03-06 18:18:13
Autor: Dman-666
tiptronic a hamowanie silnikiem
Patrze a tu w szybce robal taki: news:4b927003$1news.home.net.pl ! Pewnie kiero jakis, ten topek . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

Ja mam tiptronica (passat z 2003r) i wydaje mi sie ze auto mi hamuje silnikiem jak zdejme noge z gazu.
Komp pokazuje chwilowe spalanie 0.0 Litra

Ale tu chodzi o redukcje w dol i wyhamowanie przez zmiane przelozen ;>

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-03-06 20:12:12
Autor: J.F.
On Sat, 06 Mar 2010 16:08:47 +0100,  topek wrote:
Ja mam tiptronica (passat z 2003r) i wydaje mi sie ze auto mi hamuje silnikiem jak zdejme noge z gazu.
Komp pokazuje chwilowe spalanie 0.0 Litra

Topku, ale czy mozesz tym sterowac - np zjezdzasz z ostrej gory i
pozadana predkosc to np 50km/h, do czego potrzeba 2 bieg ? J.

Data: 2010-03-07 11:44:22
Autor: topek
J.F. pisze:
[...]

Na tiptronicu moge :)
Przelaczam na tryb manualny i jade na takim biegu jakim chce.
Tak zjezdzalem kiedys z 2500m zeby hamulcow nie killnac :)

Data: 2010-03-06 19:23:21
Autor: Irek N.
tck pisze:
Witam!
czy z tego typu skrzynia jest mozliwe hamowanie silnikiem?
konkretnie w samochodach volvo s60

A nie masz na myśli Geartronic-a?
Wtedy da się hamować na 2 ostatnich biegach (4 i 5) oraz po przełączeniu na manuala na każdym.

__
Pzd, Irek.N.

Data: 2010-03-06 19:32:53
Autor: tck

Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:hmu6ib$4r8$1news.dialog.net.pl...
tck pisze:
[...]

a bo to ja wiem jak to sie nazywa
chodzi o automat z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2010-03-06 22:47:20
Autor: Irek N.
tiptronic a hamowanie silnikiem

a bo to ja wiem jak to sie nazywa
chodzi o automat z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow

PRND + wajcha w lewo?

Irek.N.

Data: 2010-03-07 02:02:28
Autor: tck

Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:hmuigp$b3f$2news.dialog.net.pl...

a bo to ja wiem jak to sie nazywa
chodzi o automat z mozliwoscia sekwencyjnej zmiany biegow

PRND + wajcha w lewo?

tak

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2010-03-06 20:03:50
Autor: J.F.
On Sat, 06 Mar 2010 19:23:21 +0100,  Irek N. wrote:
[...]

A co na stromszych gorkach ? Irku, przeciez u ciebie chyba 4 nie zawsze wystarczy ? J.

Data: 2010-03-06 22:46:01
Autor: Irek N.
tiptronic a hamowanie silnikiem

A co na stromszych gorkach ? Irku, przeciez u ciebie chyba 4 nie zawsze wystarczy ?

Ha, kabaret z tym jest niezły. Automat powinien hamować na 4 i 5 biegu jedynie, gdyż nie używam manualnego trybu. Co ciekawe czasami hamuje czasami nie - zupełnie nie mam pojęcia dlaczego. Zauważyłem natomiast że niektóre górki hamuje, niektóre przez chwilę tak, a później odpuszcza (wyraźnie czuć ten moment gdyż hamuje dosyć skutecznie). Zapytałem w ASO o co biega z tym hamowaniem i nie dowiedziałem się niczego sensownego.
Zawsze hamuje jak jadę szybciej (5) i odpuszczę gaz, ale jak spadnie z obrotów to nie przełączy na 4 i będzie kontynuował, tylko wyluzuje... to jeszcze rozumiem.
Doświadczyłem też braku hamowania, a jak się górka zaczęła to trochę przyhamował, ale po chwili odpuścił - jak gdyby miał czujnik przechyłu.
Jak dla mnie woodoo ;) Zakładam więc że nie hamuje i zapominam o problemie.

Miłego Jarku.
Irek.N.

Data: 2010-03-06 22:53:54
Autor: Brzezi
sob, 06 mar 2010 o 22:46 GMT, Irek N. napisał(a):

Jak dla mnie woodoo ;) Zakładam więc że nie hamuje i zapominam o problemie.

nie woodoo tylko lockup, ale lockupo powinien dzialac przewidwywalnie, np.
u mnie odpuszcza zwawsze na granic 70km, jezeli u Ciebie nie jest to stale,
to znaczy ze skrzynia sie powoli psuje...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-03-07 11:45:41
Autor: Irek N.
[...]

Całkiem możliwe, choć na ostatnim przeglądzie prosiłem o pełną diagnostykę - wyszła pozytywnie z zaznaczeniem że dolali 0.1l oleju... hmm...

Jak ten lockup ma działać?

__
Irek.N.

Data: 2010-03-07 12:23:03
Autor: Brzezi
nie, 07 mar 2010 o 11:45 GMT, Irek N. napisał(a):

[...]

Jest to sprzeglo w przekladni hydrokinetycznej, ktore w ustalonych
warunkach zaciska sie, zapobiegajac poslizgowi tej przekladni..., masz
wtedy na sztywno polaczony "silnik z kolami" bez poslizgu... jak w
tradycyjnej manualnej skrzyni...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-03-07 14:11:55
Autor: Irek N.
[...]

Aaa... jasne, to działa w takim razie. Czuć jak przełącza biegi. Zmiana biegu jest jak gdyby 2 etapowa, myślałem najpierw że to jakiś półbieg jeszcze, teraz wszystko rozumiem.

Pzd.
__
Irek.N.

Data: 2010-03-07 14:38:29
Autor: J.F.
On Sun, 07 Mar 2010 14:11:55 +0100,  Irek N. wrote:
[...]

Z tym ze do hamowania silnikiem ma sie to nijak.

Jest sprzegniete na stale, noga z gazu .. nadal moze byc sprzegniete.
Schodzimy ponizej jakis tam obrotow, automat rozsprzega (*), zmienia
bieg .. jak sie predkosci po obu stronach hydro wyrownaja to znow
powinien sprzegnac. Na ile samo sprzeglo-przekladnia hydrokinetyczna potrafi przenosic
moment w druga strone to wole sie teraz nie zastanawiac.

J.

(*) - tylko skad on ma wiedziec ze ja chce hamowac silnikiem a nie na
luzie dojechac rozpedem do kolejnych swiatel..

Data: 2010-03-07 15:03:47
Autor: Brzezi
nie, 07 mar 2010 o 14:38 GMT, J.F napisał(a):

[...]

U mnie lockup dziala tylko przy predkosci powyzej 70km, ponizej w ogole...

(*) - tylko skad on ma wiedziec ze ja chce hamowac silnikiem a nie na
luzie dojechac rozpedem do kolejnych swiatel..

Jezeli recznie nie zredukujesz, to przy mniejszych predkosciach sila
hamowanie jest znikoma, czyli prawie jak luz, jezeli chcesz jednak hamowac
silnikiem, musisz zredukowac bieg :)

Pozdrawiam
Brzezi

tiptronic a hamowanie silnikiem