to się nazywa prewencja

Data: 2010-09-29 16:32:45
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja

Jakie pierwsze słowo Wam przychodzi do głowy po obejrzeniu takiego czegoś:

http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk&feature=player_embedded

Data: 2010-09-29 16:44:32
Autor: Katanka
to się nazywa prewencja
Arek (G) wrote:
Jakie pierwsze słowo Wam przychodzi do głowy po obejrzeniu takiego
czegoś:
http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk&feature=player_embedded

KaĹźdy orze jak moĹźe ...

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!

Data: 2010-09-29 16:49:08
Autor: J.F.
to się nazywa prewencja
Użytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisał w wiadomości news:i7vimd$1a1$1inews.gazeta.pl...
Jakie pierwsze słowo Wam przychodzi do głowy po obejrzeniu takiego czegoś:
http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk&feature=player_embedded

Widzisz przeciez ze drozka wymaga remontu :-)

Ale czy ja dobrze kojarze ze Sulechow ma obwodnice ... i to nie jest 3/e65, wiec moze bacik tylko na miejscowych ?

No nic - czas kupowac  AR :-)

J.

Data: 2010-09-29 16:52:33
Autor: BaX
to się nazywa prewencja
Jakie pierwsze słowo Wam przychodzi do głowy po obejrzeniu takiego czegoś:

http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk&feature=player_embedded

Powinni im ten FR zapiąc linką za jakimś autem i pociągnać po drodze. Zanim by się zorientowali że im go zwineli 'sprawca' by uciekł :D

Data: 2010-09-29 18:07:29
Autor: Cavallino
to się nazywa prewencja
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4ca352af$0$27041$65785112news.neostrada.pl...
Jakie pierwsze słowo Wam przychodzi do głowy po obejrzeniu takiego czegoś:

Nie będę się wyrażać na grupie bez wyraźnej potrzeby.

Data: 2010-09-29 18:47:47
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i7vo81$r5n$1@news.onet.pl...
[...]

A dlaczego odpisujesz mnie nie na moje pytanie?

Data: 2010-09-29 19:22:18
Autor: Cavallino
to się nazywa prewencja
Użytkownik "BaX" <bax@_SPAM_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:4ca36dba$0$27032$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zmieniam temat dyskusji, a co nie wolno? ;-)

P.S.
Na poważnie - nie widzę postu autora wątku, pewnie siedzi w kf.
A skomentować zdarzenie miałem ochotę.

Data: 2010-09-30 09:45:16
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-29 19:22, Cavallino pisze:

[...]

Znalazłem się w słynnym KF'ie Cavallino, coś mam dziwne przeczucie, że grono jest tu przednie:)

A.

Data: 2010-09-29 19:00:08
Autor: kogutek
to się nazywa prewencja
> [...]

Powinni im ten FR zapiąc linką za jakimś autem i pociągnać po drodze. Zanim by się zorientowali że im go zwineli 'sprawca' by uciekł :D
Kasa to oplata za ponadnormatywne usługi nie wchodzące w darmowy podstawowy
pakiet wynikający z posiadania PJ. Prewencja to punkty. Kasa może niektórych nie
boleć. Ale punkty bardzo. I o to chodzi. A zresztą jak ktoś jest patriotą i
czuje potrzebę dodatkowego zrzucania się na pogrzeby, krzyże, wojnę, samoloty
dla rządzących. To dlaczego mu tego nie umożliwić. --

Data: 2010-09-29 20:32:19
Autor: elmer radi radisson
to się nazywa prewencja
On 2010-09-29 19:00, kogutek wrote:

[...]

Forsa z FR obslugiwanych przez SM trafia do kasy gminnej a nie panstwowej.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-09-29 21:55:54
Autor: kogutek
to się nazywa prewencja
On 2010-09-29 19:00, kogutek wrote:

> [...]
> dla rządzących. To dlaczego mu tego nie umożliwić.

Forsa z FR obslugiwanych przez SM trafia do kasy gminnej a nie panstwowej.

Co za różnica. Jak gmina mniej dostanie z budżetu bo sobie zarobi. To w budżecie
zostaje więcej na to co pisałem. --

Data: 2010-09-30 08:34:57
Autor: Kazimierz Uromski
to się nazywa prewencja
On 29.09.2010 19:00, kogutek wrote:
[...]

Mi w SM (51/30 przy szkole - w wakacje!) sami zaproponowali w związku z rozmyciem twarzy podpisanie oświadczenia, że nie wiem kto prowadził z kwitkiem 100zł. Nadal jest to "prewencja"?

Data: 2010-09-30 09:24:03
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

Mi w SM (51/30 przy szkole - w wakacje!)

U nas stają przy szkole np. o 18, chyba nawet sprzątaczek już tam nie ma wtedy

Data: 2010-09-30 09:47:45
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 09:24, BaX pisze:
Mi w SM (51/30 przy szkole - w wakacje!)

U nas stają przy szkole np. o 18, chyba nawet sprzątaczek już tam nie ma
wtedy

Są kraje gdzie ograniczenie przy szkole są w określonych godzinach, np. 7-16, u nas to by się nie sprawdziło, bo nie można by łapać wracających z pracy gdy szkoła już zamknięta.

A.

Data: 2010-09-30 10:48:16
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

[...]

Stoi sobie fotoradar przy samej szkole obok przejścia dla pieszych na 50km/h, nic by w tym nie było smiesznego gdyby nie patrol drogówki któremu czasami zdarza się stać 100m dalej z radarem o 3 w nocy.

Data: 2010-09-30 13:31:30
Autor: kogutek
to się nazywa prewencja

> [...]

Stoi sobie fotoradar przy samej szkole obok przejścia dla pieszych na 50km/h, nic by w tym nie było smiesznego gdyby nie patrol drogówki któremu czasami zdarza się stać 100m dalej z radarem o 3 w nocy.
Łapią wszystkich czy tylko tych co jadą szybciej niż 60? Bo jak wszystkich to
faktycznie są gnojami. Ale jak tylko tych co więcej niż 70 to jest to zgodne z
prawem i przepisami. Kazali im to stoją. Co widzisz złego w tym że ktoś wykonuje
swoją pracę. Od ciebie zależy czy dasz im pretekst czy nie. --

Data: 2010-09-30 13:57:30
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

Łapią wszystkich czy tylko tych co jadą szybciej niż 60? Bo jak wszystkich to
faktycznie są gnojami.

Zatrzymują po to żeby mieć "zajęcie", czasami żeby ustrzelić jakieś fajne dupeczki wracające z imprezy które będą chętne 'na kawe'. Ogólnie jeżeli to nie działania ustalone odgórnie stoją tam gdzie im wygodnie i mogą. /a mogą w wielu miejscach/

Ale jak tylko tych co więcej niż 70 to jest to zgodne z
prawem i przepisami. Kazali im to stoją. Co widzisz złego w tym że ktoś wykonuje
swoją pracę. Od ciebie zależy czy dasz im pretekst czy nie.

Jak Tobie się wydaje, że nocnemu patrolowi drogówki ktoś coś nakazuje gdzie ma stać to jesteś w wielkim błędzie. /po za działaniami typu bezpieczny weekend itp./ Ale dużo więcej by zdziałali gdyby np. zajeli się kontrolą trzeźwości niż prędkości. /szczególnie w weekendy/

Data: 2010-09-30 19:14:46
Autor: Artur Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 13:57, BaX pisze:
(...)
Zatrzymują po to żeby mieć "zajęcie", czasami żeby ustrzelić jakieś fajne
dupeczki wracające z imprezy które będą chętne 'na kawe'.

Jeżeli tak, to kto Ci broni złożyć skargi na takie zachowania? Działa.

Ogólnie jeżeli to
nie działania ustalone odgórnie stoją tam gdzie im wygodnie i mogą. /a mogą
w wielu miejscach/

Mogą w miejscach ustalonych, a nie byle gdzie.

Jak Tobie się wydaje, że nocnemu patrolowi drogówki ktoś coś nakazuje gdzie
ma stać to jesteś w wielkim błędzie. /po za działaniami typu bezpieczny
weekend itp./

Obawiam się, że to Ty tkwisz w tym błędzie.

Ale dużo więcej by zdziałali gdyby np. zajeli się kontrolą
trzeźwości niż prędkości. /szczególnie w weekendy/

Statystykę kolegą czytał? Nietrzeźwi nie powodują wielu wypadków
i tak naprawdę w Polsce nie oni są problemem - nabierasz się na
różne medialne opowieści i teksty-wytrychy.

Data: 2010-10-01 10:10:44
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

Zatrzymują po to żeby mieć "zajęcie", czasami żeby ustrzelić jakieś fajne
dupeczki wracające z imprezy które będą chętne 'na kawe'.

Jeżeli tak, to kto Ci broni złożyć skargi na takie zachowania? Działa.

Po co, mnie to nie przeszkadza. Przeszkadza mi za to łapanka z krzaków.

Ogólnie jeżeli to
nie działania ustalone odgórnie stoją tam gdzie im wygodnie i mogą. /a mogą
w wielu miejscach/

Mogą w miejscach ustalonych, a nie byle gdzie.

A co ja napisałem wyżej? Tam gdzie im wygodnie I MOGĄ.

[...]

Pozwolisz, że pozostane przy swoim, a uwierz mi wiem co mówie. Radiowóz 'wypadkowy' jak nie ma zajęcia bo nie ma zdarzeń zawsze znajdzie sobie własne zajęcie.

[...]

Taa, jasne. Tylko, że w praktycznie każdym raporcie z zdarzenia drogowego pojawia się zwrot 'prędkość', a zwrot 'nietrzeźwy' tylko wtedy kiedy tak faktycznie jest. /bo trzeba go przecież złapać albo musi się rozwalić - tyle że pijaczki zazwyczaj uważają/ A statystyki powstają na bazie tych kluczy.

Data: 2010-10-01 11:10:49
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 10:10, BaX pisze:
(...)
Po co, mnie to nie przeszkadza. Przeszkadza mi za to łapanka z krzaków.

Ile takich łapanek widziałeś? Inna sprawa, ze niby czemu miałaby
przeszkadzać, skoro przepisy obowiązują zawsze, a nie tylko przy
FR?

Mogą w miejscach ustalonych, a nie byle gdzie.

A co ja napisałem wyżej? Tam gdzie im wygodnie I MOGĄ.

Miejsca są określone odgórnie - poza nimi stać nie mogą.

Pozwolisz, że pozostane przy swoim, a uwierz mi wiem co mówie. Radiowóz
'wypadkowy' jak nie ma zajęcia bo nie ma zdarzeń zawsze znajdzie sobie
własne zajęcie.

Zazwyczaj znajduje sobie zajęcie zgodne z ich regulaminem, a nie
dowolne.

[...]

Nie - statystyki powstają na bazie wydarzeń, a nie kluczy. I prawdą
jest, że niewielki odsetek wydarzeń jest spowodowany przez
nietrzeźwych. Ty za to chcesz, by Policja nagle zajęła się nietrzeźwymi
a zostawiła przekraczających prędkość.

Data: 2010-10-01 11:51:09
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

Po co, mnie to nie przeszkadza. Przeszkadza mi za to łapanka z krzaków.

Ile takich łapanek widziałeś?

Hehehe, ja Cie proszę. Bywają tygodnie, że ich spotykam w tym samym miejscu kilka razy. Na takiej trasie typu Wisła-Katowice są miejsca gdzie masz praktycznie 100% pewność że będą stali obojętnie o jakiej porze dnia pojedziesz. Oczywiście dla miejscowych nie stanowią praktycznie zagrożenia, przyjezdni płacą myto.

Mogą w miejscach ustalonych, a nie byle gdzie.

A co ja napisałem wyżej? Tam gdzie im wygodnie I MOGĄ.

Miejsca są określone odgórnie - poza nimi stać nie mogą.

Przecież to dokładnie piszę ale jak mają do wyboru kilka to stoją tam gdzie im wygodnie.

[...]

Czyli urządzenie łapanki zgodnie z regulaminem czyli stojąc w krzakach.

[...]

Jeżeli ktoś uważa, że obstawienie każdego kawałka prostej drogi fotoradarem albo patrolem zmieni statystyki to jest naiwny.

Data: 2010-10-01 12:17:51
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 11:51, BaX pisze:
(...)
[...]

Cóż w tym widzisz dziwnego? Są pewne miejsca regularnie obstawiane.
Tylko nie wiem, czemu nazywasz to suszeniem z krzaków. Problem
jest z SM, ale to trochę inna sytuacja.

Oczywiście dla miejscowych nie stanowią praktycznie zagrożenia,
przyjezdni płacą myto.

Jak ktoś głupi to i płaci. Było nie zapierniczać, szczególnie
na obcym terenie. Dlaczego mi się takie rzeczy nie zdarzają?
Oczywiście, ktoś może wyciągnąć wniosek, że samochodem nie
jeżdżę, ale jest on błędny. Jeżdżę, widuję takowe kontrole
i jakoś problemów nie mam. Oczywiście - można też mówić
o szczęściu, ale to raczej rozsądek i pragmatyka. To
to 'szczęście' skutecznie wspomaga.

Czyli urządzenie łapanki zgodnie z regulaminem czyli stojąc w krzakach.

Zdefiniuj może to 'stanie w krzakach', ponieważ dawno już nie widziałem
czegoś takiego, a długo jeżdżę. Co innego ukryte FR - tych kilka
ostatnio widziałem w zachodniopomorskim.

Jeżeli ktoś uważa, że obstawienie każdego kawałka prostej drogi fotoradarem
albo patrolem zmieni statystyki to jest naiwny.

No cóż, obstawianie prostej drogi FR to średnio skuteczna metoda (są
lepsze), a obstawianie patrolami jest nieskuteczne. Osobiście czekam,
aż w Polsce w końcu powstanie automatyczny system nadzoru nad ruchem
(na wzór systemu np. francuskiego - parę podejść już było) i skuteczna
realizacja przewidzianych prawem konsekwencji łamania przepisów.
Skończą się dyskusje z policjantami, reakcja tylko na widoczne
elementy 'nadzoru' - policjanci będą wtedy w końcu mogli zająć się
pracą, która będzie uzupełniała ten system i zająć się poprawianiem
bezpieczeństwa. Kierowcy będą zmuszeni sami z siebie dbać o jazdę
zgodną z przepisami. Ja wiem, że wielu to nie odpowiada i stąd też
kombinacje od lat w tej materii (np. próby tylko mandatowania bez
punktów karnych).

BTW - na drogach obstawionych FR (Drogi zaufania np. DK8) wypadkowość
       spadła o 30%, więc te działania nie są bezskuteczne.

Data: 2010-10-01 12:58:22
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

[...]

Tak, regularne łapanki na frajerów. /np. Żory/ Mówimy o miejscach gdzie wpadasz prosto na patrol drogówki ustawiony np. za przystankiem albo schowane pomiędzy panelami dzwiękochłonnymi Oczywiście dwa pasy w każdą strone ale ograniczenie do 70km/h lub nawet 50km/h. Zdarza się im nawet ustawiać na skrzyżowaniu na wysepce. Prewencja pełnym ryjem.

[...]

FR? Jastrzębska SM ma fotoradar w śmietniku, nie nie ten w blaszanym szarym pudle, tylko w zielonym śmietniku. Ustawia go oczywiście tam gdzie najlepiej zarobić czyli np. na zjazdach gdzie żeby jechać 50km/h trzeba mieć hebel w podłodze albo 'w zabudowanym' ale oczywiście na drodze która ma po dwa pasy w jednym kierunku.

Gdzie stają radiowozy? A prosze, na wjeździe do podwrórka zaraz za zakrętem, widzisz go jak wypadasz prosto na niego, albo schowany za płotem na starej pętli autobusowej, na przystanku autobusowym, na końcu prostej podanej wcześniej która ma z 500m, oczywiście linia przerywana i uwierz mi ale 50km/h nie jedzie tam nic co ma silnik i 4 kółka.

).

BTW - na drogach obstawionych FR (Drogi zaufania np. DK8) wypadkowość
      spadła o 30%, więc te działania nie są bezskuteczne.

Drogi zaufania to medialna banialuka.

Data: 2010-10-01 13:17:07
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 12:58, BaX pisze:
(...)
Tak, regularne łapanki na frajerów. /np. Żory/

Skoro frajerzy dają się łapać to ich problem. Skoro miejsce nie
posiada stosownego uzasadnienia to można próbować z tym walczyć.

[...]

Ograniczenia prędkości są nie tylko z racji bezpieczeństwa itd., ale
również ze względu na generowany hałas, drgania.

Zdarza się im nawet
ustawiać na skrzyżowaniu na wysepce. Prewencja pełnym ryjem.

No cóż, na skrzyżowaniach należy bardziej uważać i stosownie zwalniać.

FR? Jastrzębska SM ma fotoradar w śmietniku, nie nie ten w blaszanym szarym
pudle, tylko w zielonym śmietniku.

Nie ona pierwsza, nie ostatnia.

[...]

Skoro jest 50 to w czym problem? Walczyć trzeba o podniesienie
prędkości. Myślisz, że jak będzie system automatyczny to będzie się
interesował przemyśleniami kierowcy?

[...]

No i co? Znaczy wszyscy siedzą cicho i patologia kwitnie? W sumie to
typowe - mało kto w ogóle ma ochotę cokolwiek zrobić w tej materii,
woli się prześlizgać. Zupełnie jak u mnie - ludzie jeżdżą pod prąd
ponieważ ktoś zamknął wjazd (oznakowania nie zmieniono), ale ja byłem
o 16:30 pierwszą osobą od rana, która to zgłosiła służbom stosownym.

BTW - na drogach obstawionych FR (Drogi zaufania np. DK8) wypadkowość
       spadła o 30%, więc te działania nie są bezskuteczne.

Drogi zaufania to medialna banialuka.

Prywatne zdanie na ten temat możesz mieć dowolne, ale statystyki są
nieubłagane. Tak naprawdę wystarczy się dostosować do pewnych zasad
i jeździ się naprawdę dużo lepiej. Szkoda, że nie wszyscy to rozumieją.

Data: 2010-10-01 13:52:21
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

Prywatne zdanie na ten temat możesz mieć dowolne, ale statystyki są
nieubłagane. Tak naprawdę wystarczy się dostosować do pewnych zasad
i jeździ się naprawdę dużo lepiej. Szkoda, że nie wszyscy to rozumieją.

Działania policji są nakierowane na to aby w ICH statystykach wyglądało to, że działają skutecznie. Jakimi środkami to osiągną nikogo nie interesuje. Weekendowe działania mają na celu poprawe bezpieczeństwa, tak naprawdę nic nie dają oprócz tego, że w statystykach policyjnych pojawiają się kolejne liczby. Potem te liczby idą w świat za pomocą np. tvn24 oczywiście oprawione w zółte tło co by było bardziej medialne. A co było ostatio? Wielkie działania policji, a weekend był pod względem ofiar/pijaków/etc. gorszy niż wszystkie inne nawet lata wstecz.
Czego to dowodzi, skuteczności policji? Bzdura, tego że ludzie mają gdzieś przepisy i obojętnie czy policja ogłasza działania czy nie jeżdzą tak samo.

Data: 2010-10-05 14:50:07
Autor: PaPi
to się nazywa prewencja
[...]

Guzik wiesz.
Statystycznie tylko 7% kierowcow, ktorzy spowodowali wypadek bylo pod wplywem alkoholu.
A np. we Francji to okolo 25% w Danii podobnie.
Wysoki odsetek zlapanych po spozyciu wynika u nas z kontrolowania trzezwosci "bez powodu". Na tzw. zachodzie nie ma kontroli trzezwosci gdy nie zachodzi podejrzenie i/lub nie bylo zdarzenia drogowego.

Data: 2010-09-30 12:58:22
Autor: kamil
to się nazywa prewencja
"Kazimierz Uromski" <usunto.legalnycyklista@gmail.zx.comzamiastzx> wrote in message news:i81b2h$fmf$1inews.gazeta.pl...

Mi w SM (51/30 przy szkole - w wakacje!) sami zaproponowali w związku z rozmyciem twarzy podpisanie oświadczenia, że nie wiem kto prowadził z kwitkiem 100zł. Nadal jest to "prewencja"?

Wszystkich nagle ogarnia masowa amnezja. Pozyczasz swoj samochod 50 znajomym, ze nie pamietasz kto dwa tygodnie wczesniej jechal? :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-30 22:41:24
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Thu, 30 Sep 2010 08:34:57 +0200, Kazimierz Uromski napisał(a):

Mi w SM (51/30 przy szkole - w wakacje!) sami zaproponowali w związku z rozmyciem twarzy podpisanie oświadczenia, że nie wiem kto prowadził z kwitkiem 100zł. Nadal jest to "prewencja"?

A Ty się dałes na to nabrać...

--
     ___________ (R)

Data: 2010-10-01 09:35:09
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
[...]

A co mógł innego zrobić?

Data: 2010-10-01 19:07:10
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Fri, 01 Oct 2010 09:35:09 +0200, Arek (G) napisał(a):

[...]

Nie zapłacić. NIC. Po prostu. Wystarczy umieć czytać. --
     ___________ (R)

Data: 2010-10-04 10:03:30
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
[...]

Trochę nie łapię. Masz zwykle trzy możliwości. Ty prowadziłeś i przyznajesz się, wiesz kto prowadził i go wskazujesz, nie wiesz kto prowadził, płacisz za nie wskazanie sprawcy.

Oczywiście zawsze może mandatu nie przyjąć ale to się kończy w Sądzie.

A.

Data: 2010-10-04 23:36:43
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Mon, 04 Oct 2010 10:03:30 +0200, Arek (G) napisał(a):

[...]

Wskazujesz - prowadził autostopowicz. I co teraz?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-10-05 05:18:50
Autor: Matt
to się nazywa prewencja
On 4 Paź, 23:36, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Wskazujesz - prowadził autostopowicz. I co teraz?

Ale masz podać konkretną osobę - "autostopowicz" bez imienia, nazwiska
i innych danych to odpowiedź "nie wiem".

--
Regards
Matt

Data: 2010-10-05 22:47:31
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Tue, 5 Oct 2010 05:18:50 -0700 (PDT), Matt napisał(a):

wrote:
Wskazujesz - prowadził autostopowicz. I co teraz?

Ale masz podać konkretną osobę - "autostopowicz" bez imienia, nazwiska
i innych danych to odpowiedź "nie wiem".

Nic podobnego. Wskazałem konkretną osobę. Nie mam obowiązku prowadzić
ewidencji, ani tez prawa do legitymowania osób. Jedynie mam obowiązek
upewnić się, że dana osoba ma uprawnienia, czyli zapytać się jej o to. --
     ___________ (R)

Data: 2010-10-05 10:55:57
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
[...]

Jak rozumiem, pisząc autostopowicz masz na myśli sytuację, że jakiś koleś, którego nie znasz, nie wiesz jak się nazywa itp. Ale co wówczas z tym:

Art. 78 ust. 4 Prawa o ruchu drogowym stanowi, że: "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

  A.

Data: 2010-10-05 22:46:38
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Tue, 05 Oct 2010 10:55:57 +0200, Arek (G) napisał(a):

[...]

Wskazałem. Zauważ - mam WSKAZAĆ. Nie "podać dane osobowe". Co więcej, nie musze wskazywać jednej osoby. Może się okazać, że samochód
był w dyspozycji kilkudziesięciu osób. --
     ___________ (R)

Data: 2010-10-06 11:25:24
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
[...]

Ale stwierdzenie, że jakiś tam autostopowicz nie jest chyba wskazaniem w myśl tej ustawy? Nie jestem prawnikiem ale wydaje mi się, że to by nie przeszło.

Teoretycznie lepsze było by stwierdzenie, że nie wiem bo byłem kompletnie pijany i poprosiłem pierwszą napotkaną osobę o poprowadzenie:) Dałem jej kasę i nie wiem kto to był.

A.

Data: 2010-10-06 23:34:39
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Wed, 06 Oct 2010 11:25:24 +0200, Arek (G) napisał(a):

[...]

Dlaczego nei jest wskazaniem?
Teoretycznie lepsze było by stwierdzenie, że nie wiem bo byłem kompletnie pijany i poprosiłem pierwszą napotkaną osobę o poprowadzenie:) Dałem jej kasę i nie wiem kto to był.

I to również działa. Masz obowiązek wskazać, a nei podać dane. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-29 19:34:49
Autor: Technolog
to się nazywa prewencja
Dnia Wed, 29 Sep 2010 16:32:45 +0200, Arek (G) napisał(a):

Jakie pierwsze słowo Wam przychodzi do głowy po obejrzeniu takiego czegoś:

http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk&feature=player_embedded

Mam mieszane uczucia. Jeśli w tych dwóch domach za drzewami mieszkają
dzieci lub staruszkowie, którzy chodzą na przystanek piechotą, to
ograniczenie prędkości zwiększa ich szanse przeżycia - tu się chyba
zgodzimy. O ile zwiększa - to chyba już nie ma znaczenia.

Oczywiście idealnie by było, gdyby ta wieś miała obwodnicę, a po tej drodze
jeździli wyłącznie miejscowi i ich goście. Ale przyjmując, że obwodnica
jest jak na razie nierealna, to być może teren zabudowany w tym miejscu ma
sens z powodu tego jednego domu. A jakiś stopień prewencji jest: ostatecznie te zdjecia przyjdą do
właścicieli aut, którzy może zaczną uważać w tym miejscu.

Autor nagrania mówi o migającej prewencyjnie lampce, a może za tym
fotoradarem powinien stać komitet powitalno - informacyjny, że był radar, z
chlebem, solą i kwiatami.

Dziś na drogach zginęło zapewne znowu kilkanaście osób. Wiele z nich z
powodu przekroczenia prędkości nawet w niezabudowanym lesie.

Wasze zdrowie!
Technolog

Data: 2010-09-30 09:25:21
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

Autor nagrania mówi o migającej prewencyjnie lampce, a może za tym
fotoradarem powinien stać komitet powitalno - informacyjny, że był radar, z
chlebem, solą i kwiatami.

Normalnie kiedyś to stawiali tablice w takich miejscach.

Data: 2010-09-30 13:00:53
Autor: kamil
to się nazywa prewencja

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:4ca43b58$0$20992$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Normalne, to jest jezdzenie zgodnie z przepisami. Odbierajac Prawo Jazdy po egzaminie przepisy znasz i zgadzasz sie z nimi. Jesli sie nie zgadzasz, jezdzic nie musisz.

A ty robisz cos dziwnego. Kupujesz zegarek, na ktorym pisze "wodoszczelny do 50 metrow", nurkujesz z nim na 100, a wina za stracone 100zl na nowy zegarek obwiniasz serwisanta, ktory nie uznal gwarancji.

Pozdrwiam
Kamil

Data: 2010-09-30 14:31:48
Autor: BaX
to się nazywa prewencja
[...]

Na absurdy sie nie zgadzam, jak Ty tak to Twoja sprawa.

Odbierajac Prawo Jazdy po egzaminie przepisy znasz i zgadzasz sie z nimi. Jesli sie nie zgadzasz, jezdzic nie musisz.

Z wieloma rzeczami w zyciu sie nie zgadzam, Ty zapewne tez.

Data: 2010-09-30 13:35:45
Autor: kamil
to się nazywa prewencja
"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:4ca48328$0$20998$65785112news.neostrada.pl...

Normalne, to jest jezdzenie zgodnie z przepisami.

Na absurdy sie nie zgadzam, jak Ty tak to Twoja sprawa.

Ja po prostu nie uwazam siebie za eksperta i wyrocznie w kwestiach bezpieczenstwa drogowego. Polskie drogi bezpieczne nie sa, polscy kierowcy laduja na drzewie o wiele czesciej od zachodnich i na ten podstawie moge smialo wysnuc wniosek, ze polscy kierowncy takimi ekspertami nie sa.

W swietle powyzszego, dlaczego mialbym uwierzyc, ze Ty nim jestes i potrafisz odroznic absurd od uzasadnionego ograniczenia?

Odbierajac Prawo Jazdy po egzaminie przepisy znasz i zgadzasz sie z nimi. Jesli sie nie zgadzasz, jezdzic nie musisz.

Z wieloma rzeczami w zyciu sie nie zgadzam, Ty zapewne tez.

Placenie podatkow jest obowiazkowe, posiadanie samochodu nie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-30 15:49:25
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

[...]

Prosty przyklad, co jest wiekszym absurdem 50km/h na prostej drodze z nowym równym asfaltem niby w terenie zabudowanym czy 90km/h na dziurawej i koslawej o identycznej zabudowie jak ta wczesniej tylko nieoznaczonej jako teren zabudowany?

Data: 2010-09-30 15:31:34
Autor: kamil
to się nazywa prewencja

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:4ca49559$0$27036$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Byc moze w tym terenie zabudowanym czesto przedszkolaki z niewidocznego zza krzakow przedszkola chodza na wycieczki do parku?

Ja nie wiem, ty widze ze wiesz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 10:13:01
Autor: BaX
to się nazywa prewencja
[...]

Ja wiem bo jezdze codziennie wlasnie taka droga i nic wiecej oprócz luznej zabudowy rozdzielonej polami tam nie zobaczysz.

Data: 2010-09-30 09:58:35
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-29 19:34, Technolog pisze:

[...]

Trochę racji masz, ale idąc tym tropem w prawie każdym miejscu w kraju powinno być 50. Gdyby ktoś postawił tuż przed tym zakrętem 70 i odwołał zaraz za nim. To mogę się założyć, że średnia prędkość samochodów w tym miejscu była by niższa.

[...]

Kraje bardziej rozwinięte radzą sobie tak, że stawiają ograniczenia tam gdzie są one potrzebne. Dziwne ale działa to lepiej.

A jakiś stopień prewencji jest: ostatecznie te zdjecia przyjdą do
właścicieli aut, którzy może zaczną uważać w tym miejscu.

Część tak, a inni kupią AR i będą jeździć jeszcze szybciej. Bilans wypadkowy wyjdzie raczej na "-".

Dziś na drogach zginęło zapewne znowu kilkanaście osób. Wiele z nich z
powodu przekroczenia prędkości nawet w niezabudowanym lesie.

Być może ktoś się wlekł 50km/h bo były fotoradary a potem nadrabiał tam gdzie nie było? A może zignorował jeden sensowny wśród tysięcy idiotycznych znaków?

Jedno jest pewne, patrząc na statystyki obecne działania policji niczego nie wnoszą. Więc albo "oryginalne" mechanizmy policji jednak się nie sprawdzają, albo naród głupi. Ty przyjmujesz, że to drugie. Nie wiem czy na pewno masz rację.

A.

Data: 2010-09-30 12:23:38
Autor: Technolog
to się nazywa prewencja
Dnia Thu, 30 Sep 2010 09:58:35 +0200, Arek (G) napisał(a):

[...]

Zgoda. Tylko on teraz będzie miał wyrok, ktoś inny nie żyje. Warto było
nadrabiać prędkością dla tych kilku-kilkunastu procent krótszego czasu
jazdy?

Wiem, to teoria. Też mi się zdarza przekroczyć prędkość. Ale nie neguję
sensu znaków ograniczenia prędkości bez głębszego zastanowienia, niż że
wokół jest las i akurat nikt nie idzie poboczem.

[...]

Nie przyjmuję, rozważam. I z dwóch wymienionych przez Ciebie przyczyn wina
leży zapewne po obu stronach. Natomiast nasz naród za kółkiem mądrością nie
grzeszy na pewno. Pozdrawiam
Technolog

Data: 2010-09-30 14:29:00
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 12:23, Technolog pisze:
[...]

Ale zwykle się wie post factum. A chodzi chyba o to, aby wyeliminować to "post".

Wiem, to teoria. Też mi się zdarza przekroczyć prędkość. Ale nie neguję
sensu znaków ograniczenia prędkości bez głębszego zastanowienia, niż że
wokół jest las i akurat nikt nie idzie poboczem.

Ale psychiki ludzkiej nie zmienisz. Jezdżąc po innych krajach często widać, że tam odpowiednie służby to zrozumiały i mają efekty w postaci mniejszej liczby wypadków. Idiotyczne oznaczenia, sprawiają, że człowiek automatycznie przestaje je traktować poważnie. Oczywiście także te, które są sensowne.

[...]

IMHO nasz naród wcale gorzej nie jeździ niż inne. Owszem dróg mamy mało, ale oprócz tego są one idiotycznie oznaczone. Stąd pokutuje opinia, że nie da się jeździć zgodnie z przepisami. Bo to faktycznie nie jest możliwe. W efekcie statystyczny Kowalski za kółkiem nie wie, kiedy łamie przepis, który może doprowadzić do tragedii.

Gotów jestem zaryzykować pogląd, że w Polsce robi się to z pełna premedytacją, godząc się, że za wyciąganie kasy od kierowców pewna grupa ludzi musi zapłacić zdrowiem lub życiem.

A.

Data: 2010-09-30 14:47:26
Autor: Technolog
to się nazywa prewencja
Dnia Thu, 30 Sep 2010 14:29:00 +0200, Arek (G) napisał(a):

IMHO nasz naród wcale gorzej nie jeździ niż inne.

Moim zdaniem jeździ gorzej niż na zachodzie i w Skandynawii. Zachłysnęliśmy się tym, że każdy może posiadać samochód, choćby za tysiąc
złotych, ale będzie stał w korku we własnym aucie. Do tego nienajlepsza
komunikacja miejska.

Inne narody są oswojone z samochodami od pokoleń, a u nas jeszcze 20 lat
temu samochód to był luksus. Teraz oswajamy się z tą nowością, za 50 lat
będziemy jeździli normalnie (przy okazji oby po lepszych drogach).

Pozdrawiam

Data: 2010-09-30 17:08:49
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 14:47, Technolog pisze:
Dnia Thu, 30 Sep 2010 14:29:00 +0200, Arek (G) napisał(a):

IMHO nasz naród wcale gorzej nie jeździ niż inne.

Moim zdaniem jeździ gorzej niż na zachodzie i w Skandynawii.

A na czym to zdanie opierasz? Miałem okazję pojeździć po kilku krajach europejskich, po Skandynawii też zrobiłem kilka tysięcy kilometrów i nie podzielam w pełni Twojego przekonania.

We wspomnianej Skandynawii ograniczenia są rzadkością, nawet w miejscowości masz prawie wszędzie 70 a 50 na maksymalnie krótkim odcinku. Czyli dokładnie odwrotnie niż w Polsce. To zupełnie zmienia podejście do przestrzegania przepisów.

Zachłysnęliśmy się tym, że każdy może posiadać samochód, choćby za tysiąc
złotych, ale będzie stał w korku we własnym aucie. Do tego nienajlepsza
komunikacja miejska.

Prawda i kompletnie idiotyczne oznakowanie drogowe.

Inne narody są oswojone z samochodami od pokoleń, a u nas jeszcze 20 lat
temu samochód to był luksus. Teraz oswajamy się z tą nowością, za 50 lat
będziemy jeździli normalnie (przy okazji oby po lepszych drogach).

Tak się mówi, ale dopóki to nie nastąpi, a nie nastąpi za szybko nie można zrobić niczego aby zmniejszyć ilość wypadków? Jak to się mówi ryba psuje się od głowy.

A.

Data: 2010-09-30 18:02:45
Autor: Artur Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 17:08, Arek (G) pisze:
(...)
We wspomnianej Skandynawii ograniczenia są rzadkością, nawet w
miejscowości masz prawie wszędzie 70 a 50 na maksymalnie krótkim
odcinku. Czyli dokładnie odwrotnie niż w Polsce.

LOL - Ty naprawdę widzisz tylko to co chcesz, i/lub jesteś ślepy na
choćby gęstość zaludnienia, konsekwencje przekraczania przepisów
itd.

To zupełnie zmienia podejście do przestrzegania przepisów.

Jasne.

Data: 2010-10-01 09:41:55
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 18:02, Artur Maśląg pisze:
[...]

Wspaniały argument. Napisz coś jeszcze równie ciekawego.

To zupełnie zmienia podejście do przestrzegania przepisów.

Jasne.

Czasem się zastanawiam, czy nie pomyliłeś grup.

A.

Data: 2010-10-01 11:22:53
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 09:41, Arek (G) pisze:
[...]

No cóż, nic nie poradzę, ze tam często 'ciężko' o spotkanie samochodu
poza miastami, a co dopiero wsi/miasteczek z taką częstotliwością
jak w Polsce.

Czasem się zastanawiam, czy nie pomyliłeś grup.

To zastanawiaj się dalej - trening czyni mistrza. Czasem też warto
poczytać.

Data: 2010-10-01 12:45:46
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 11:22, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

To ja może miałem pecha, przejechałem kilka tysięcy kilometrów po Skandynawii i nie odniosłem takiego wrażenia. Nie zauważyłem jakieś szczególnej różnicy w ilości samochodów na drogach. Owszem zdarzają się sytuację, że gdzieś na jakimś zadupiu jedzie się samemu, ale w Polsce bywa podobnie.

Zauważyłem natomiast mnóstwo innych różnic o których już pisałem.

Czasem się zastanawiam, czy nie pomyliłeś grup.

To zastanawiaj się dalej - trening czyni mistrza. Czasem też warto
poczytać.

Czytać zawsze warto, szczerze polecam.

A.

Data: 2010-09-30 16:18:35
Autor: kamil
to się nazywa prewencja
"Arek (G)" <aaa@bbb.pl> wrote in message news:i81vqc$q48$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-09-30 12:23, Technolog pisze:

IMHO nasz naród wcale gorzej nie jeździ niż inne. Owszem dróg mamy mało,

A smiertelnosc na drogach prawie dwukrotnie wyzsza od sredniej europejskiej, to sama sie robi? Bo przeciez nie przez kiepskich, kozaczacych kierowcow wyprzedzajacych wszystko i wszedzie?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-30 17:45:27
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 17:18, kamil pisze:

[...]

Gdyby zrobić taki eksperyment, że podmieniamy kierowców polskich na np. niemieckich. Ciekawe jaki byłby wynik? Ja jednak obstawiam, że Ci Niemcy przyzwyczajeni do dróg jakie mają, sensownych oznakowań itp., jakby trafili na ten nasz sajgon, to zabijali by się w kilkukrotnie szybszym tempie:)

Oczywiście nie wiem tego na pewno, ale mam jakieś takie przeczucie graniczące z pewnością.

Ale wiadomo najłatwiej zrzucić wszystko na kierowców, bo tak każdy umywa ręce i nikt nie czuje się winny, a że corocznie mamy 5 tysięcy mniej obywateli i jakąś wielokrotność tego ludzi z ciężkimi obrażeniami. To kogo to obchodzi, kieszenie odpowiednich służb są pełne i o to przecież chodzi.

A.

Data: 2010-09-30 16:49:14
Autor: kamil
to się nazywa prewencja
"Arek (G)" <aaa@bbb.pl> wrote in message news:i82bao$4am$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie w tym rzecz. Przeciez ci polscy przyzwyczajeni do kiepskich drog tez powinni jakos sobie radzic, prawda?

Podstawowa zasada na kursie PJ jest wpojenie do glowy, ze predkosc i zachowanie na drodze dostosowuje sie do warunkow. Jesli droga jest dziurawa, ruchliwa, a zza zakretu nic nie widac, to nie wyprzedzamy. To naprawde jest latwiejsze do opanowania, niz zrzucanie winy za wlasna glupote na stan drog.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-30 18:09:10
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 17:49, kamil pisze:
[...]

I moim zdaniem dają sobie całkiem dobrze. Gdyby jeszcze odpowiednie służby pomagały zamiast przeszkadzać było by znacznie lepiej.

[...]

Świerzy asfalt, pobocze, widoczność na 1km do przodu. Po bokach łąki sporadycznie drzewa. Jesteś sam na drodze nikogo nie wyprzedzasz, jaką prędkość sobie dostosujesz?

Oczywiście, że 50 bo to "teren zabudowany". Mijają kolejne godziny, średną masz 60km/h. Przejechałeś już 200km jesteś 3h w trasie. Masz do przejechania jeszcze 400km. Ładujesz się w korek mijają kolejne godziny Ty się nie posuwasz, nawet jak już jest droga to musisz się wlec ze względu na niekończące się tereny zabudowane.

Co się dzieje po kolejnych 8h?
1. Kierowca jest zmęczony i sfrustrowany
2. Jest 2h spóźniony bo naiwnie założył średnią 70km/h

Jaki efekt?:
1. Zaczyna nadganiać, częściej wyprzedzać
2. Jest już ciemno, wiadomo gorsza widoczność
3. Po 8h idiotycznych ograniczeń, przestaje na nie zwracać uwagę, w końcu trafia się jedno sensowne, które zostaje zignorowane
itp.

Data: 2010-09-30 19:02:42
Autor: Artur Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 18:09, Arek (G) pisze:
(...)
I moim zdaniem dają sobie całkiem dobrze. Gdyby jeszcze odpowiednie
służby pomagały zamiast przeszkadzać było by znacznie lepiej.

Aha, to za ułańską fantazję i jazdę po 'bandzie' odpowiadają służby?

Świerzy asfalt, pobocze, widoczność na 1km do przodu. Po bokach łąki
sporadycznie drzewa. Jesteś sam na drodze nikogo nie wyprzedzasz, jaką
prędkość sobie dostosujesz?

To zależy - sporo jest dróg ze świeżym asfaltem i dobrą widocznością,
ale na nich jest np. administracyjne ograniczenie do 90km/h - jak
w bardzo wielu europejskich krajach.

Oczywiście, że 50 bo to "teren zabudowany".

Oooo - a gdzie masz takie kilometrami się ciągnące tereny zabudowane
z łąkami i stawami, gdzie człowiek się godzinami samotnie porusza?

[...]

Cóż za apokaliptyczne wizje - rzeczywistość wygląda zgoła inaczej, choć
faktem jest, że obecnie sporo prac drogowych. Odrabiamy zaległości.

Co się dzieje po kolejnych 8h?
1. Kierowca jest zmęczony i sfrustrowany

Kiepski kierowca i jakiś taki mało przewidywalny.

2. Jest 2h spóźniony bo naiwnie założył średnią 70km/h

O - do tego naiwny. Inna sprawa, że te 70km/h zazwyczaj da
się dość spokojnie osiągnąć na większości DK. Pewnie ma
też telefon komórkowy - może zadzwonić, że się spóźni.

Jaki efekt?:
1. Zaczyna nadganiać, częściej wyprzedzać

Efekt z tego niewielki, za to wzrasta ilość sytuacji niebezpiecznych.

2. Jest już ciemno, wiadomo gorsza widoczność

Akurat po ciemku jeździ się bardzo dobrze - nieprzyjemna jest
szarówka, ale to można spokojnie przeczekać na postoju z regeneracją
sił witalnych.

3. Po 8h idiotycznych ograniczeń, przestaje na nie zwracać uwagę, w
końcu trafia się jedno sensowne, które zostaje zignorowane
itp.

Przepiękny opis bezmyślnego kierowcy...

Data: 2010-10-01 09:49:29
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-30 19:02, Artur Maśląg pisze:
[...]

"...Nie oglądaj tyle telewizji bo będziesz miał w głowie glizdy...".

[...]

Zgadzam się, takie też się zdarzają.

Oczywiście, że 50 bo to "teren zabudowany".

Oooo - a gdzie masz takie kilometrami się ciągnące tereny zabudowane
z łąkami i stawami, gdzie człowiek się godzinami samotnie porusza?

Wyjedź czasem z domu i się przekonaj.

[...]

No, gdybyś pojeździł trochę to nazwałbyś to rzeczywistością.

Co się dzieje po kolejnych 8h?
1. Kierowca jest zmęczony i sfrustrowany

Kiepski kierowca i jakiś taki mało przewidywalny.

Dobry kierowca nigdy się nie męczy? 24h bez zmrużenia może jeździć. Chyba serial Jackiem Bauerem traktujesz zbyt serio.

[...]

Mówimy o jeździe zgodnej z przepisami. Chyba, że znowu rzeczywistość miesza Ci się z jakimś serialem.

Jaki efekt?:
1. Zaczyna nadganiać, częściej wyprzedzać

Efekt z tego niewielki, za to wzrasta ilość sytuacji niebezpiecznych.

Brawo!

2. Jest już ciemno, wiadomo gorsza widoczność

Akurat po ciemku jeździ się bardzo dobrze - nieprzyjemna jest
szarówka, ale to można spokojnie przeczekać na postoju z regeneracją
sił witalnych.

Może dlatego w nocy statystycznie jest najwięcej wypadków (uwzględniając natężenie ruchu)

3. Po 8h idiotycznych ograniczeń, przestaje na nie zwracać uwagę, w
końcu trafia się jedno sensowne, które zostaje zignorowane
itp.

Przepiękny opis bezmyślnego kierowcy...

Wiadomo, Ty jesteś tym jedynym idealnym. Ale rzeczywistość może być odrobinę inna niż świat gry NFS.

I rozumiem, że zakładasz, że 5000 kierowców rocznie popełnia zbiorowe samobójstwo bo mają taki kaprys?

A.

Data: 2010-10-01 11:13:24
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 09:49, Arek (G) pisze:
[...]

To na tym chyba zakończę, ponieważ jasno widać, że argumenty już Ci
się skończyły. Jak już fobie z NFS przestaną Ciebie dręczyć, to może
będzie sens prowadzenia dalszej dyskusji.

Data: 2010-10-01 12:46:13
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 11:13, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

Albo jak zaczniesz pisać na temat.

A.

Data: 2010-10-01 10:33:12
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

Oczywiście, że 50 bo to "teren zabudowany".

Oooo - a gdzie masz takie kilometrami się ciągnące tereny zabudowane
z łąkami i stawami, gdzie człowiek się godzinami samotnie porusza?

Odcinek 2,5km, na nim dwa łagodne zakręty które ja swoim autem bez stresu i ścinania przechodze 100km/h, /przy właściwych warunkach pogodowych/ oczywiście 'teren zabudowany' czasami na końcu 500m prostej ustawiają się z radarem, to dodaje smaczku całej jeździe bo nigdy nie wiadomo czy akurat stoją czy nie. To tzw droga przez wioche gdzie dom od domu ddziela łaka albo nawet łaki. Absurdalna coddzienność na naszych drogach.

Data: 2010-10-01 11:11:15
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 10:33, BaX pisze:
[...]

Świetnie - jeden przykład znalazłeś i teraz będziesz twierdził, że tak
wygląda większość dróg.

Powodzenia.

Data: 2010-10-01 11:54:30
Autor: BaX
to się nazywa prewencja

[...]

W czasie jak zajmie mi przejechanie 200km z południa na północ, przejade ze 300km ze wschodu na zachód. Dlatego, że póki co od katowic mam normalną drogę w kierunku na wrocław i nienormalną w kierunku na np. łódz.

Data: 2010-10-01 12:41:20
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 11:54, BaX pisze:
(...)
W czasie jak zajmie mi przejechanie 200km z południa na północ, przejade ze
300km ze wschodu na zachód. Dlatego, że póki co od katowic mam normalną
drogę w kierunku na wrocław i nienormalną w kierunku na np. łódz.

To jest kwestia braku stosownych tras przelotowych, a nie FR itd. Ja
też narzekam, że gdzie bym nie pojechał, to mało mam miejsc do przydepnięcia, choć to się systematycznie poprawia - mieszkam
w DC i tu ani obwodnic, ani autostrady, ani ekspresówki. Do teściów
też byśmy częściej jeździli, gdyby te ~250-300km (okolice Świecia)
były dostępne po drogach o wyższym standardzie - tak niestety nie
jest, a jazda po bandzie mnie nie bawi. Inna sprawa, ze wiele
tych dróg bardzo poprawiono (jakość, oznakowanie, itd.) i jeździ
się dużo lepiej, choć niekoniecznie szybciej. Budujący za to jest
widok prac nad nowymi drogami i możliwość jazdy tymi, które już
oddano do użytku.

Data: 2010-10-01 12:46:54
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 11:11, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

Tak właśnie wygląda większość dróg krajowych.

A.

Data: 2010-09-30 22:42:46
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Thu, 30 Sep 2010 16:18:35 +0100, kamil napisał(a):

IMHO nasz naród wcale gorzej nie jeździ niż inne. Owszem dróg mamy mało,

A smiertelnosc na drogach prawie dwukrotnie wyzsza od sredniej europejskiej, to sama sie robi?

Nie. Robi sie przez nadmiar znaków i nauczanie ludzi, że ograniczenia są
stawiane na wyrost. --
     ___________ (R)

Data: 2010-10-01 07:16:27
Autor: Lukasz
to się nazywa prewencja
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3Ms75P$Iu2mike.oldfield.org.pl...

Nie. Robi sie przez nadmiar znaków i nauczanie ludzi, że ograniczenia są
stawiane na wyrost.

racja, ostatnio przejeżdżałem przez wioskę (za dużo powiedziane, 4 domy), zaczęli jakieś roboty drogowe, postawiono znak zwężenia i 20km/h (zwężenia nie było lub było niezauważalne, każdy jechał 60km/h) naprawdę nie wyobrażam sobie żebym nagle tam zwolnił do 20km/h. Najlepsze jednak jest to, że ponoć dwa dni wcześniej na tym ograniczeniu stanęli z suszarką (zasłyszane na cb)- oczywiście, dla bezpieczeństwa

pozdr
Lukasz

Data: 2010-10-01 09:51:25
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 07:16, Lukasz pisze:
[...]

Spokojnie Artur M. zaraz Ci to wyjaśni, jak to dla poprawy bezpieczeństwa jest ważne. Zapewne w tym samy poście wyjaśni Ci także jak taki tryb jazdy połączyć z utrzymaniem średniej >70km/h.

A.

Data: 2010-10-01 10:31:47
Autor: kamil
to się nazywa prewencja
"Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> wrote in message news:i83qrv$hrj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Stary, ty czegos nadal nie rozumiesz. Jazda samochodem nie jest obowiazkowa. PJ zaklada, ze znasz przepisy i bedziesz sie do nich stosowac, nie wazne jak durne.

Jesli w muzeum wymagaja noszenia bamboszy, zaczniesz sie klocic ze to bez sensu, bo masz nowe buty z miekka podeszwa, od tygodnia nie padalo, wytarles je, a wogole to przeciez co za roznica? Zalozysz kapcie, albo do muzeum nie wejdziesz. Proste jak dymanie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 12:13:00
Autor: Lukasz
to się nazywa prewencja
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:i849q5$5bi$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dobry jesteś, jak czekasz miesiącami na dostanie się do lekarza specjalisty to też nie narzekasz, w końcu wybrałeś kraj w którym płaci się składki za nic i po prostu cierpliwie czekasz?

Powodzenia, ja tak ugodowy nie jestem
pozdrawiam!
Lukasz

Data: 2010-10-01 12:14:03
Autor: BaX
to się nazywa prewencja
[...]

A co wyrzucą Cie z muzeum jak 'zgubisz' kapcie po drodze bo sa 5 numerów za duże, a mniejszych nie było?

Data: 2010-10-01 12:53:16
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-01 11:31, kamil pisze:
[...]

Wymagają samochodu spełniającego odpowiednie warunki, posiadania PJ itp. spełniam te warunki, czyli nosze te bambosze. Ale zaczyna mnie denerwować, gdy chodzę po tym muzeum w bamboszach, a ktoś na siłę i bez sensu utrudnia mi oglądanie eksponatów, bo połowa sal jest zamknięta, eksponaty są pozasłaniane i ktoś wymyślił, że muszę chodzić na rękach a w takie pozycji źle mi się ogląda obrazy przyczepione do sufitu.

A.

Data: 2010-10-05 20:31:21
Autor: Yans van Horn
to się nazywa prewencja
On 2010-10-01 11:31, kamil wrote:
[...]

Jak będziesz miał do czynienia ze stadem idiotów to tak będą postępować. Każdy rozsądny i inteligentny człowiek stara się zrozumieć dlaczego ma postępować w dany sposób. Dlatego budując odpowiednią wiedzę wie jak się zachować w sytuacji której nie regulują przepisy.

Ja w przeciwieństwie do CIebie nie mam ochoty mieszkać w kraju pełnym idiotów.

Ponadto prawo ma być dla ludzi a nie ludzie dla prawa. Jeśli prawo nie jest rozsądne to ludzie zaczynają je ignorować i im bardziej restrykcyjne i głupie ono bęzie tym częściej ludzie będą je ignorować.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-10-05 21:02:10
Autor: Artur Maśląg
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-10-05 20:31, Yans van Horn pisze:
On 2010-10-01 11:31, kamil wrote:
[...]

Aha, czyli idiotą jest osoba przestrzegająca przepisów. To oczywiste.

Każdy rozsądny i inteligentny człowiek stara się zrozumieć dlaczego ma
postępować w dany sposób.

Tak, to prawda. Pytanie tylko jak zdefiniujesz tego rozsądnego i
inteligentnego człowieka.

Dlatego budując odpowiednią wiedzę wie jak się zachować w sytuacji
> której nie regulują przepisy.

Łamiąc oczywiście przepisy w sytuacjach nimi uregulowanych.

Ja w przeciwieństwie do CIebie nie mam ochoty mieszkać w kraju pełnym
idiotów.

Twoja ochota jest w niejakiej kolizji z tezami tu przedstawionymi.

Ponadto prawo ma być dla ludzi a nie ludzie dla prawa.

No jasne - każde prawo ograniczającej wolność jednostki jest złe
i należy z nim walczyć, ponieważ stoi przeciwko 'nam'.

Jeśli prawo nie jest rozsądne to ludzie zaczynają je ignorować

Rozsądność prawa w interpretacji jednostki? Ciekawe...

i im bardziej
restrykcyjne i głupie ono bęzie tym częściej ludzie będą je ignorować.

Wbrew temu co twierdzisz, prawo w Polsce wcale nie jest zbytnio
restrykcyjne, za to często ignorowane w formie dowolnej, ponieważ
każdy 'mądry' będzie udowadniał, że jest głupie, ponieważ narusza
jego wolność itd.

Data: 2010-10-05 22:22:29
Autor: Yans van Horn
to się nazywa prewencja
On 2010-10-01 11:31, kamil wrote:
[...]

Ewidentnie nie zrozumiałeś tego co napisałem.

"PJ zaklada, ze znasz przepisy i bedziesz sie do nich stosowac, nie wazne jak durne."

Powyższe pozwoliłem sobie rozciągnąć na prawo ogólnie.

Idiotą zatem jest osoba, która przestrzega wszystkich przepisów niezależnie od tego co podpowiada rozsądek. Problem w tym, że wraz z narastaniem ilości przepisów prawa i regulacji ludzie czują zwolnieni się z konieczności myślenia.

Każdy rozsądny i inteligentny człowiek stara się zrozumieć dlaczego ma
postępować w dany sposób.

Tak, to prawda. Pytanie tylko jak zdefiniujesz tego rozsądnego i
inteligentnego człowieka.

Bez komentarza.

Dlatego budując odpowiednią wiedzę wie jak się zachować w sytuacji
 > której nie regulują przepisy.

Łamiąc oczywiście przepisy w sytuacjach nimi uregulowanych.

Masz ewidentne problemy ze zrozumieniem.

Ja w przeciwieństwie do CIebie nie mam ochoty mieszkać w kraju pełnym
idiotów.

Twoja ochota jest w niejakiej kolizji z tezami tu przedstawionymi.

Jeśli nie rozumie się tezy to tak się uważa.

Ponadto prawo ma być dla ludzi a nie ludzie dla prawa.

No jasne - każde prawo ograniczającej wolność jednostki jest złe
i należy z nim walczyć, ponieważ stoi przeciwko 'nam'.

Znów wykazujesz sie brakiem zrozumienia.

Jeśli prawo nie jest rozsądne to ludzie zaczynają je ignorować

Rozsądność prawa w interpretacji jednostki? Ciekawe...

Zdejmij klapki z oczu.

Masz dzieci ? Jestem zatem pewien, że wielokrotnie łamałeś prawo! Dlaczego tak sie stało ?

http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/spoleczenstwo/sejm-zalegalizowal-lezenie-na-trawie-w-parkach,60144,1

Powyższe to przykład zmiany prawa, które było "głupie i nie było respektowane". Zgodbnie z Twoja interpretacją.. należałoby zatrudnić większą ilość strażników miejskich i ładować grzywny na lewo i prawo.

[...]

Jestem daleki od oceny prawa w Polsce jako całośći. Natomiast ciekaw jestem czy posiadasz wiedzę do tego aby wysuwać takie twierdzenia ? Jakie masz dowody na poparcie swojej tezy ?

A może to tylko Twoje "wydaje mi się" ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-10-06 23:39:45
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Tue, 05 Oct 2010 20:31:21 +0200, Yans van Horn napisał(a):

Ponadto prawo ma być dla ludzi a nie ludzie dla prawa. Jeśli prawo nie jest rozsądne to ludzie zaczynają je ignorować i im bardziej restrykcyjne i głupie ono bęzie tym częściej ludzie będą je ignorować.

Przykłady dwa. 1. Kraków, ul Kocmyrzowska. Na tej ulicy od Ronda Czyżyńskiego do skrzyżowania z Andersa znajduje się:
a) skrzyżowanie i przystanek tramwajowy
b) długa prosta
c) skrzyżowanie ze światłami i szykaną przed nim. Ulica ma dwa pasy w każdą stronę, pomiędzy nimi torowisko, przegrodzone
barierką. Przy ulicy szeroki na kilka metrów pas zieleni, za nim chodnik
prawie nie uczęszczany. Pytanie - gdzie staną miśki? Przy przejściu i przystanku? Czy tam, gdzie
jako żywo żaden pieszy się nie pojawi?
Dodam, że wszystkie wypadki jakie tam widziałem były w okolicach p. a). 2. Kłaj, wjazd od strony Szarowa. Jest najpierw dłuuuuuuga prosta, przy której jest kilka domów odsuniętych o
30-40 metrów od jezdni, z zerowym ruchem pieszych. Potem jest oprzystanek,
rondo, kilka sklepów i dalej ulica z domami blisko i pieszymi dość stadnie
grasującymi. Gdzie policja ustawi fotoradar albo siebie?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-09-29 19:35:05
Autor: Czarek Daniluk
to się nazywa prewencja
W dniu 2010-09-29 16:32, Arek (G) pisze:

Jakie pierwsze słowo Wam przychodzi do głowy po obejrzeniu takiego czegoś:

http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk&feature=player_embedded

Moje zaparkować w tym wjeździe - zasłaniając foto ;)
Jak podejdą to poprosić o wyniesienie się z mojego wjazdu :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-09-29 23:53:02
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Wed, 29 Sep 2010 16:32:45 +0200, Arek (G) napisał(a):

Jakie pierwsze słowo Wam przychodzi do głowy po obejrzeniu takiego czegoś:

http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk&feature=player_embedded

Mi by sie auto zepsuło w polu widzenia tego fotoradaru :D
--
     ___________ (R)

Data: 2010-09-30 10:00:07
Autor: Arek (G)
to się nazywa prewencja
[...]

No ale ile byś tak wytrzymał?:) To co zrobili autorzy tego filmiku też nie było złe. Nie wiem czy można w takim przypadku dodatkowo nagrać chociaż rejestrację auta "strażników".

A.

Data: 2010-09-30 22:43:33
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Thu, 30 Sep 2010 10:00:07 +0200, Arek (G) napisał(a):

Mi by sie auto zepsuło w polu widzenia tego fotoradaru :D

No ale ile byś tak wytrzymał?:)

Zapewniam Cię - dłużej niż strażnicy :D

--
     ___________ (R)

Data: 2010-09-30 11:09:40
Autor: J.F.
to się nazywa prewencja
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl>
http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk&feature=player_embedded

Mi by sie auto zepsuło w polu widzenia tego fotoradaru :D

Nie lepiej po przeciwnej stronie ?
Zaparkowac i sprawdzac instalacje oswietleniowa :-)

J.

Data: 2010-09-30 22:43:54
Autor: Adam Płaszczyca
to się nazywa prewencja
Dnia Thu, 30 Sep 2010 11:09:40 +0200, J.F. napisał(a):

Mi by sie auto zepsuło w polu widzenia tego fotoradaru :D

Nie lepiej po przeciwnej stronie ?

A to nie w polu widzenia? ;)

--

to się nazywa prewencja