toksyczny chłam z chin

Data: 2010-04-19 15:02:00
Autor: Papa5merf
toksyczny chłam z chin
jakiś czas temu dałem wąten o toksycznej chemi z chin i gdzie i jak zbadać
taki towar i co po tym zrobić, więc daję znać o kolejnych postępach w
sprawie:O)

po pierwsze to rozmawiając z każdym handlażem chińszczyzną gadka jest
podobna co sugeruje spisek:O)
mianowicie gdy pytam się czy dane towary posiadają jakieś zezwolenia,
certyfikati, czy są dopuszczone do sprzedaży to wszyscy ochoczo odpowiadają
że oczywiscie, mają wszelkie zezwolenia, certyfikati i pozwolenia, ale gdy
zacznę drążyć to sie okazuje że nic takigo nie mają a nawet nie mają pojęcia
jakei zazwolenia powinni posiadać, co jest bardzo dziwne, bo skoro nie mają
i nie wiedzą to powinni tak mówić, a oni wszyscy śpiewają jedną piosenkę,
wciskając kłamstwo:O(

dotarłem nawet do jakiejść centrali zajmującej się chandlem towarami z chin
i u nich sytuacja podobna, wszystko mają, ale okazuje się że nikt nic nie
wie:O)

więc pytam się tutaj, może ktoś będzie wiedział: jakei dokumenty, zezwolenia
i certyfiakty bezpieczeństwa musi posiadać dany towar z chin i kto je w
kraju wydaje?:O)

odnośnie badań toksyczności to kto w kraju takie badania wykonuje?
bo z tego co wiem to sanepid zajmuje się raczej badaniem żywności a nie
jakichś twożyw:O)

Data: 2010-04-19 13:16:30
Autor: januszek
toksyczny chłam z chin
Papa5merf napisał(a):

[...]

odnośnie badań toksyczności to kto w kraju takie badania wykonuje?
bo z tego co wiem to sanepid zajmuje się raczej badaniem żywności a nie
jakichś twożyw:O)

Np PZH - "Świadectwo Jakości Zdrowotnej", tudzież inne badania na życzenie wykonywane przez PZH. Tyle, że to się i tak logiki nie trzyma bo zwykle jest tak, że bada się egzemplarz wzorcowy z pierwszej partii a każde następne partie wjeżdzają już na podstawie wyników badania tego pierwszego przedmiotu. j.

ps. spellcheckera sobie zainstaluj...

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-04-19 18:13:32
Autor: Papa5merf
toksyczny chłam z chin
Órzytkownik "januszek" napisał:
[...]

mógłbyś rozszyfrować skrut PZH? czy chodzi ci o to:
http://www.pzh.gov.pl/page/ ?

co do logiki, to widzę na rynku masę chińszczyzny o wyrażnych oznakach
toksyczności, więc nie mam pojęcia kto to w ogóle bada, oraz czy bada?:O)
a jeśli bada, to czy taki produkt powinien być jakoś oznaczony?:O)

ps. spellcheckera sobie zainstaluj...

mam zainstalowanego smerfczekera:O)

Data: 2010-04-19 18:28:59
Autor: qwerty
toksyczny chłam z chin
Użytkownik "Papa5merf" <Pa@pa.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4bcc8140$0$19171$65785112@news.neostrada.pl...
mam zainstalowanego smerfczekera:O)

To zacznij go używać, bo mamy dość twoich:
:O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O):O)

Data: 2010-04-20 06:46:08
Autor: januszek
toksyczny chłam z chin
Papa5merf napisał(a):

mógłbyś rozszyfrować skrut PZH? czy chodzi ci o to:
http://www.pzh.gov.pl/page/ ?

Skrót, skrót... Dokładnie o to chodzi.

co do logiki, to widzę na rynku masę chińszczyzny o wyrażnych oznakach
toksyczności, więc nie mam pojęcia kto to w ogóle bada, oraz czy bada?:O)
a jeśli bada, to czy taki produkt powinien być jakoś oznaczony?:O)

Może nie jasno wyjaśniłem jak to działa. Sprowadzasz pierwszą partię jakiegoś wyrobu, np kubków ceramicznych. Oczywiście małą, próbną. Oddajesz jeden lub dwa egzemplarze do zbadania w Zakładzie Badania Żywności i Przedmiotów Użytku wspomnianego wyżej PZH. Dostajesz papierek, z wynikami badań, który potem przedstawiasz sprowadzając i sprzedając następne partie. Nikt już nie bada czy następne partie kubków to są te same kubki co te pierwsze - teoretycznie już zbadane.

ps. spellcheckera sobie zainstaluj...

mam zainstalowanego smerfczekera:O)

I mimo tego piszesz "skrut"? Nie widzę sensu używania niesprawnego spellcheckera... Zatrudnij lepiej redaktora ;P

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-04-20 16:47:10
Autor: Papa5merf
toksyczny chłam z chin
[...]

ok, więc rozumiem że importer towaruf z chin nie ma żadnego obowiązku
badania towarów i ich oznakowania, kto chce to robi ale nie wiadomo po
co?:O(
same towry są oznakowane że są "made in china" natomiast nie posiadaja
żadnego oznakowania badań:O(
czy nie ma takiego obowiazku?:O(
załóżmy że dam to do zbadania i stwierdzą toksyczność, co to mi da, kto za
to odpowie?:O)

w kazdym raize dzięki za informacje:O)

I mimo tego piszesz "skrut"? Nie widzę sensu używania niesprawnego
spellcheckera... Zatrudnij lepiej redaktora ;P

zatrudniam 100smerfuf, mam ich na zbity pysk wywalić?:O)

Data: 2010-04-21 04:46:11
Autor: januszek
toksyczny chłam z chin
Papa5merf napisał(a):

ok, więc rozumiem że importer towaruf z chin nie ma żadnego obowiązku
badania towarów i ich oznakowania, kto chce to robi ale nie wiadomo po
co?:O(

Mniej więcej tak, przy założeniu, że nie są to towary, którymi obrót regulują jakieś przepisy szczegółowe. Analogicznie jak nie ma obowiązku pisania na tej grupie postów bez pfendóf ortograficznych ;P

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-04-21 11:06:40
Autor: Papa5merf
toksyczny chłam z chin
[...]

czyli rozumiem że ja w polsce mogę produkować dowolny toksyczny chłam i to sprzedawać legalnie, bo żadne normy nie obowiązują?:O)

Data: 2010-04-19 15:15:53
Autor: Tomasz Chmielewski
toksyczny chłam z chin
Am 19.04.2010 15:02, Papa5merf wrote:

[...]

Popytaj w Instytucie Toksykologii przy Ministerstwie Gospodarki i Rozwoju.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-04-19 18:13:30
Autor: Papa5merf
toksyczny chłam z chin
Órzytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał:
producent/importer.

może byś podesłał linka, bo w wyszukiwarka wypluwa mi tylko jakiś rejestr
turystyki:O(

Popytaj w Instytucie Toksykologii przy Ministerstwie Gospodarki i Rozwoju.

dzięki:O)

Data: 2010-04-20 10:47:19
Autor: Lukasz Kozicki
toksyczny chłam z chin
Papa5merf napisał/wrote dnia/on  2010-04-19 15:02:

jakei zazwolenia powinni posiadać, co jest bardzo dziwne, bo skoro nie mają
i nie wiedzą to powinni tak mówić, a oni wszyscy śpiewają jedną piosenkę,
wciskając kłamstwo:O(

To nie tak ;-) Moja ciotka mieszkała w Chinach dość długo - tam jest inna
filozofia: Chińczyk jak chce być grzeczny - a oni wszyscy bardzo chcą -
to mówi to, co sądzi, że rozmówca chce usłyszeć. W całkowitym oderwaniu od
obiektywnych faktów. U niech nie musi być żadnego związku między tym co
wie o faktach mówiący a tym co o nich mówi, pomijając to że często w ogóle
nie rozumie pytania albo związku między pytaniem a faktami. Dlatego nie
należy pytać o nic sugerując odpowiedź: nie "czy?" tylko "ile?", "jakie?",
lub "pokaż".

Pozdr,
--
ŁK

Data: 2010-04-20 16:47:13
Autor: Papa5merf
toksyczny chłam z chin
Órzytkownik "Lukasz Kozicki" napisał:
[...]

ale ja nie rozmawiałem z chińczykami, a polakami i dodatkowo w języku
polskim:O)
u nas jest taka filozofia że jak wszyscy kłamią na jedną nutę to oznacza
kłamstwo i spisek:O)

toksyczny chłam z chin