tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia

Data: 2015-04-07 22:32:40
Autor: Arni
tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia
W dniu 07.04.2015 o 22:07, ARQ pisze:
Czołem kluski z rosołem!

Macie jakieś doświadczenia z nieprawidłowo działającym układem ABS w
motocyklu, w którym założono jedną z opon w rozmiarze innym niż zaleca
producent? Chodzi takie cyrki jak zbyt wczesne włączanie się układu (np
przy hamowaniu z dużych prędkości) i w efekcie wydłużanie drogi
hamowania lub w skrajnych przypadkach wyrzucanie błędu pracy układu ABS.

odpowiem Ci nie wprost ale to Ci da do myślenia:
w puszce mechanik wymieniał mi piasty z przodu i nie zauważył, że koronka od ABS ma inną ilość zębów. Układowi ABS się to bardzo nie spodobało: przy ostrym hamowaniu i tak nie działa a przy np powolnym zjeździe z krawężnika potrafi się włączyć od razu.
Pytanie jaką odchyłkę wygenerowałeś zmianą rozmiaru opony?

--
Arni

Data: 2015-04-07 22:43:27
Autor: Magic
W dniu 2015-04-07 o 22:32, Arni pisze:
[...]

Na pewno nie taką jak przy zmianie ilości zębów - dostałeś zupełnie inną od zakładanej ilość impulsów na jeden obrót koła. U ARQ ilość się nie zmieniła, co najwyżej śladowo prędkość z jaką są zliczane. Pytanie raczej brzmi, czy ta różnica przy porównaniu prędkości obrotowej koła tylnego i przedniego jest wychwytywana przez komp i powoduje jakieś efekty.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2015-04-07 23:05:08
Autor: Arni
W dniu 07.04.2015 o 22:43, Magic pisze:

[...]

no właśnie do tego dążę. Nie mogę znaleźć informacji na temat granicznej odchyłki w częstotliwości impulsów, przy której ABS zaczyna działać. Moja odchyłka może być daleko poza granicą ale to nie ma większego znaczenia, ważne ze granicę przekroczyła. W przypadku motocykla ta granica może być ustawiona znacznie niżej niż w puszce. W dodatku nie wiemy, którą generacje ABS w tym motocyklu ma, II generacja posługuje się innym algorytmem i większą ilością sensorów niż tylko impulsami z kół.

--
Arni

Data: 2015-05-14 08:24:48
Autor: ARQ
W dniu 2015-04-07 o 23:05, Arni pisze:

[...]

Obawiam się, że nie jestem w stanie rozpoznać generacji ABS w moim moto. Obawiam się też, że ta informacja oraz algorytm pracy układu pozostaną słodką tajemnicą Suzuki. Możemy sobie gdybać.

pzdr
--
ARQ

Data: 2015-04-13 08:18:05
Autor: ARQ
W dniu 2015-04-07 o 22:43, Magic pisze:
[...]

dla przykładu: powstaje różnica 1 albo 2 impulsy na jeden obrót koła. Tarcza impulsatora ma 50 zębów.

Pytanie
raczej brzmi, czy ta różnica przy porównaniu prędkości obrotowej koła
tylnego i przedniego jest wychwytywana przez komp i powoduje jakieś efekty.

O to właśnie pytam. Jeszcze nic u siebie nie zmieniałem. Jak to mówią - ucz się na cudzych błędach :)

--
ARQ

tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia