tolerancja po żydowsku

Data: 2009-08-16 21:57:07
Autor: mkarwan
tolerancja po żydowsku
Etiopka Yedno Verka relacjonuje incydent w wywiadzie dla izraealskiej agencji Ynet:
"Gdy próbowałem wejść do autobusu, kierowca nagle zamknął przede mną drzwi.
Pukałam w szybę drzwi, ale ignorował mnie.
W tym czasie nadbiegła młoda kobieta i on otworzył jej drzwi.
Dlatego, że stałam blisko niej, udało mi się wejść do autobusu.
Kierowca gdy mnie zobaczył zwrócił się do mnie:
'Kushim [wulgarne słowo oznaczające Murzynów] w autobusie?
Próbowałaś rozwalić moje drzwi?
Czy wy macie autobusy w Etiopii?
Dlaczego nie chodzisz [tylko jeździsz autobusami]?
W Etiopii nawet nie macie butów, a tutaj je masz, dlaczego zatem nie chodzisz [zamiast jeździć autobusem]?'"

Gdy Verka podała kierowcy pieniądze na bilet, ten odmawiając ich przyjęcia powiedział:
"Kushit, poczekaj, co się tak spieszysz?"
Gdy zszokowana kobieta odpowiedziała:
"Nie może mnie pan tak traktować.
Czy potraktowałby Pan tak swoją matkę?", kierowca, jak relacjonuje kobieta: "Chwycił mnie za koszulę i wykrzyknął: 'Nie mów tak o mojej matce! Kushit nigdy nie będzie tak mówił o mojej matce!"

"Bałam się, że mnie uderzy" - kontynuuje Verka - "więc wyjaśniłam mu, że nic nie mówiłam złego, nie przeklinałam jego matki", jednak kierowca dalej krzyczał: "Wracaj do Etiopii!
Nawet nie jesteś Żydówką!
Jak tu się wogóle znalazłaś?
Niszczycie nasz kraj, wy głupcy!"

źródło http://www.bibula.com/?p=12639