tomograf

Data: 2016-01-14 23:33:04
Autor: tadeklodz
tomograf
córce zostały zrobione 2 prze¶wietlenia klatki piersiowej tomografem. Mam następuj±ce pytania:
1/ czy ja mogę na domowym PC obejrzeć te prze¶wietlenia?
2/ jeżeli tak to jakim programem mam się posłużyć i ew sk±d go wzi±ć / ¶ci±gn±ć/?
Będę wdzięczny za pomoc , sprawa jest dla mnie b. ważna
Pozdrawiam

Data: 2016-01-15 08:46:11
Autor: SĹ‚awek Maculewicz
tomograf
On 2016-01-15 08:33, tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:
[...]

Nie ta grupa...
....ale może to zadziała:
http://www.radiantviewer.com/pl/

SM

Data: 2016-01-15 09:20:39
Autor: Jacek Maciejewski
tomograf
Dnia Thu, 14 Jan 2016 23:33:04 -0800 (PST), tadeklodz@poczta.onet.pl
napisał(a):

1/ czy ja mogę na domowym PC obejrzeć te prze¶wietlenia?
IMO tak.
2/ jeżeli tak to jakim programem mam się posłużyć i ew sk±d go wzi±ć / ¶ci±gn±ć/?
Kiedy niedawno robiłem sobie prze¶wietlenie, płyta po włożeniu do
czytnika sama się otwierała, w jakiej¶ aplikacji która też na płycie
była.

--
Jacek
-Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

Data: 2016-01-15 10:45:32
Autor: Robert Wańkowski
tomograf
płyta po włożeniu do
czytnika sama się otwierała, w jakiej¶ aplikacji która też na płycie
była.
Potwierdzam, tylko, że trzeba było uruchomić program ręcznie.

Robert

Data: 2016-01-15 02:15:44
Autor: tadeklodz
tomograf
W dniu pi±tek, 15 stycznia 2016 10:45:43 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
> była.
Potwierdzam, tylko, że trzeba było uruchomić program ręcznie.

faktycznie uruchomiło się. Widok nieciekawy. # internistów nie słyszało nic niepokoj±cego w płucach a w szpitalu "spu¶cili" 4 l płynu. Niestety jest jeszcze guz i boję się że to jest wyrok

Data: 2016-01-15 12:04:56
Autor: Robert Wańkowski
tomograf
W dniu 2016-01-15 o 11:15, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
boję się że to jest wyrok
Wspomnisz moje słowa i za jaki¶ czas napiszesz, że wszystko jest ok. :-)

Robert

Data: 2016-01-15 11:14:34
Autor: tadeklodz
tomograf
W dniu pi±tek, 15 stycznia 2016 12:05:00 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
W dniu 2016-01-15 o 11:15, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
> boję się że to jest wyrok
Wspomnisz moje słowa i za jaki¶ czas napiszesz, że wszystko jest ok.. :-)

Robert

Oby się Twoje słowa sprawdziły

Data: 2016-01-15 11:08:55
Autor: Maciek
tomograf
W dniu 2016-01-15 o 08:33, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]
Tak jak koledzy pisali: je¶li wyniki dostałe¶ w formie elektronicznej
(na płycie CD) to zapewne jest tam też jaka¶ forma przegl±darki. WeĽ pod
uwagę, że badanie jest zlecane przez lekarza, który może nie wiedzieć,
gdzie badanie wykonasz, a więc także na jakim sprzęcie. PóĽniej musisz
do niego wrócić z wynikami, logika podpowiadałaby więc, że lekarz musi
dostać przegl±darkę, żeby mógł na dowolnym komputerze te wyniki
przejrzeć. Oczywi¶cie nasza służba zdrowia, jak zreszt± i inne publiczne
instytucje, nie zawsze działa zgodnie z logik± ;-)

Maciek

Data: 2016-01-15 11:13:13
Autor: Maciek
tomograf
W dniu 2016-01-15 o 11:08, Maciek pisze:
[...]
PS: Może dodam jeszcze taki przykład: parę lat temu przyszedłem do
lekarza z wynikami prze¶wietlenia na płycie CD. Na płycie była na
szczę¶cie doł±czona przegl±darka (choć zdjęcia o ile pamiętam były też w
formie JPG'ów), ale problem był innego rodzaju. "Ojej. Nie ma pan
wyników na kliszy, bo ja nie mam komputera". Na szczę¶cie wracałem z
roboty z laptopem pod pach±, więc problem się rozwi±zał :->

Maciek

Data: 2016-01-15 12:12:17
Autor: Przemysław Ryk
tomograf
Dnia Fri, 15 Jan 2016 11:13:13 +0100, Maciek napisał(a):

PS: Może dodam jeszcze taki przykład: parę lat temu przyszedłem do
lekarza z wynikami prześwietlenia na płycie CD. Na płycie była na
szczęście dołączona przeglądarka (choć zdjęcia o ile pamiętam były też w
formie JPG'ów), ale problem był innego rodzaju. "Ojej. Nie ma pan
wyników na kliszy, bo ja nie mam komputera". Na szczęście wracałem z
roboty z laptopem pod pachą, więc problem się rozwiązał :->

Taaa. A laptop na pewno ma matrycę pozwalającą poprawnie wyświetlić pliki
zapisane zgodnie ze standardem DICOM part 14…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]

Data: 2016-01-15 13:00:54
Autor: nadir
tomograf
W dniu 2016-01-15 o 12:12, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Biorą pod uwagę opcję brak jakiegokolwiek komputera i pierwszy lepszy laptop, to i tak w tym wypadku jest skok jakościowy o 100%.

A poza tym, to w ilu gabinetach lekarskich, prywatnych i nie tylko widziałeś dedykowane monitory?
W pracowaniach radiologicznych, to i owszem widuje, ale w zwykłych gabinetach, to zapomnij. Jak to publiczny szpital, to na ogół brak pieniędzy, jak prywatny gabinet, to często gęsto najważniejszy jest laptop z ogryzkiem.

Data: 2016-01-15 21:57:38
Autor: BQB
tomograf
W dniu 15.01.2016 o 13:00, nadir pisze:
[...]

BiorÄ… pod uwagÄ™ opcjÄ™ brak jakiegokolwiek komputera i pierwszy lepszy
[...]

A lekarz i tak powie, aby mu dać opis badania, a nie płytę :P

Data: 2016-01-16 10:10:07
Autor: Maciek
tomograf
W dniu 2016-01-15 o 21:57, BQB pisze:
[...]
Dokładnie :-) Zdjęcie obejrzał chyba tylko po to, żeby sprawdzić, czy
opis siÄ™ z grubsza zgadza :-D

Maciek

Data: 2016-01-16 13:55:27
Autor: PawelS cbrbob(at)wbcd(dot)pl
tomograf
nadir pisze:
[...]

To zaleĹĽy na jakiego lekarza trafisz.
Ja trafiłem na ... Laryngologa,
który od razu mnie uprzedził,
że mogę dostać wyniki na płycie CD,
poprosił jednak by przynieść wyniki na kliszy
(co jest dodatkowo płatne, CD dostałem za darmo).
Wyniki prześwietlenia są w formacie DICOM,
oraz w postaci plikĂłw w formacie JPEG.

Data: 2016-01-16 21:26:08
Autor: Przemysław Ryk
tomograf
Dnia Fri, 15 Jan 2016 13:00:54 +0100, nadir napisał(a):

[...]

W paru widziałem, ale ja pracowałem w firmie, które takie rozwiązania
dostarczała. I były osobno monitory dla lekarzy diagnostyków (koszmarne
pieniądze, ale jakie to miało odwzorowanie szarości, to ja pierdykam), jak
rĂłwnieĹĽ monitory podglÄ…dowe - ale rĂłwnieĹĽ kalibrowane do DICOM.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Foreman: If we don't stop the nerve deterioration quickly, he'll be      ]

Data: 2016-01-16 10:11:28
Autor: Maciek
tomograf
W dniu 2016-01-15 o 12:12, Przemysław Ryk pisze:
Taaa. A laptop na pewno ma matrycę pozwalającą poprawnie wyświetlić pliki
zapisane zgodnie ze standardem DICOM part 14…
Pokaż mi gabinet lekarski w państwowym szpitalu, wyposażony we właściwy
sprzęt.

Maciek

Data: 2016-01-16 21:36:08
Autor: Przemysław Ryk
tomograf
Dnia Sat, 16 Jan 2016 10:11:28 +0100, Maciek napisał(a):

[...]

Teraz nie jestem w stanie - od kilku lat nie pracujÄ™ juĹĽ w firmie, ktĂłra
takie rozwiązania dostarczała.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Facet chcÄ…cy zaciÄ…gnąć dziewczynÄ™ do łóżka jest gotĂłw na kaĹĽdÄ… podĹ‚ość,  ]
[ byleby osiÄ…gnąć cel. Przebić go moĹĽe tylko kobieta chcÄ…ca zaciÄ…gnąć      ]
[ faceta przed oĹ‚tarz.                               (Peppone, JoeMonster) ]

Data: 2016-01-16 21:57:33
Autor: ąćęłńóśźż
tomograf
Właśnie państwowe szpitale wyposaża się we właściwy sprzęt, żeby można na nim było robić prywatne fuchy.
A Dicom to ĹĽadna specjalna filozofia, bardziej rodzaj natywnego trybu, w ktĂłrym wiele parametrĂłw ustawionych jest na maksa.

-- -- -
Pokaż mi gabinet lekarski w państwowym szpitalu, wyposażony we właściwy sprzęt.

Data: 2016-01-15 22:15:42
Autor: Podmiot Liryczny
tomograf
[...]

Wszystkie zdjęcia z tomografów, filmy z koronoskopii i prze¶wietlenia powinny ruszyć bez dedykowanych programów. "Powinny"...

LP

tomograf