Data: 2011-03-27 22:07:51 | |
Autor: Ra | |
tor jazdy tylnich kół | |
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na parkingu podziemnym I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm Zobacze w końcu jak działa ac |
|
Data: 2011-03-27 15:14:08 | |
Autor: Pete | |
tor jazdy tylnich kół | |
On 3/27/2011 3:07 PM, Ra wrote:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi LOL! Rozumiem, ze pod prima aprilis to należy podciągnąć? Przejedz sobie przez kałużę na skręconych kołach a potem wyjdz z auta i przyjrzyj się śladom opon - wyjaśni Ci się ta "teoria". Pete |
|
Data: 2011-03-27 22:24:41 | |
Autor: J.F. | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
On Sun, 27 Mar 2011 15:14:08 -0500, Pete wrote:
On 3/27/2011 3:07 PM, Ra wrote: Na slimakach parkingu tez niezle widac. Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu. Automatycznie przod jedzie bardziej na zewnatrz. Dziwne to troche i nieintuicyjne, ale coz robic. Wiec na slimaku trzymamy przod przy zewnetrznej. J. |
|
Data: 2011-03-28 13:13:25 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...) Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do W wielu samochodach nie jest to prawd±. |
|
Data: 2011-03-28 17:06:02 | |
Autor: J.F. | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze: Hm, czy naprawde w tak wielu ? Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem. No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby powodowac). J. |
|
Data: 2011-03-28 19:44:39 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
"Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³: Pasywne w bardzo wielu, aktywne to ju¿ raczej nie, choæ jest tego coraz wiêcej :) O¶ mo¿e i jest nieskrêtna, ale nie zawsze jest prostopad³a do toru jazdy, st±d te¿ ¶rodek skrêtu nie bêdzie na jej przed³u¿eniu. Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem. Nie wiem jak to zobaczyæ - w czasie jazdy wysiadaæ g³upio. Szczegó³y mo¿na znale¼æ w materia³ach producenta, a nawet w reklamowym be³kocie, choæ tu bym siê szczegó³ów nie doszukiwa³ ;) No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac Nie wiem jak w scierce, ale powszechne w samochodach PSA od pewnego momentu, pojawia³o siê w renówkach, volvo, (w mb chyba te¿) itd. Mowa oczywi¶cie o osi tzn. samoskrêtnej, która ma najró¿niejsze konstrukcje. |
|
Data: 2011-03-28 20:02:30 | |
Autor: J.F. | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:imqhss$40e$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze: Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo kolo skrecac. Ale moze cos sie gnie. J. |
|
Data: 2011-03-28 20:12:33 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
W dniu 2011-03-28 20:02, J.F. pisze:
"Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³: Od zagl±dania te ko³a siê skrêcaæ nie bêd±, a opieranie wniosków na podstawie samych obserwacji mo¿e byæ ca³kowicie b³êdne ;) Ale moze cos sie gnie. Mo¿na to i tak nazwaæ. |
|
Data: 2011-03-27 21:13:48 | |
Autor: Grejon | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³± A mnie zawsze uczyli, ¿e jednak ty³ "¶cina". Chyba, ¿e masz np. ZXa z tyln± osi± skrêtn± :) PS. TYLNE ko³a. -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-03-27 21:18:38 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze: ZX miał napęd 4WS? :O -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-03-27 21:24:00 | |
Autor: Grejon | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze: A ja wiem czy mia³ 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie ogl±da³em do¶æ dawno ale pamiêtam, ¿e tylne ko³a by³y skrêtne. -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-03-27 21:25:31 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 21:24, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Ja tam kojarzę tylną belkę skrętną. A ściślej - belka na drążkach skrętnych. Ale ze skrętnością kół to nic nie ma wspólnego. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-03-27 20:35:14 | |
Autor: Waldek Godel | |
tor jazdy tylnich kół | |
Dnia Sun, 27 Mar 2011 21:25:31 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):
Ja tam kojarzê tyln± belkê skrêtn±. A ¶ci¶lej - belka na dr±¿kach skrêtnych. Ale ze skrêtno¶ci± kó³ to nic nie ma wspólnego. Dr±¿ki skrêtne zastêpuj± sprê¿yny. Belka jest skrêtna bo nie jest zamocowana na sztywno tylko lekko sprê¿y¶cie, przez co si³y dzia³aj±ce na ko³a mog± j± lekko poruszyæ -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie. Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ. |
|
Data: 2011-03-27 21:25:47 | |
Autor: AL | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze: nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306. Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie, natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra jak w deskorolce). -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-03-27 21:31:48 | |
Autor: AL | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 21:25, AL pisze:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/4WS,d,28040.html -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-03-28 11:26:46 | |
Autor: Kamil | |
tor jazdy tylnich kół | |
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem). -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-03-28 12:33:26 | |
Autor: AL | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote: tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos ukladu mechaniczno-hydraulicznego) <cytat> Za działanie tego systemu odpowiedzialny jest specjalny układ mechaniczno-hydrauliczny, który dostosowuje stopień skrętu tylnej osi w zależności od szybkości samochodu. Dzięki niemu wyraźnie zmniejsza się promień skrętu oraz poziom bezpieczeństwa przy wykonywaniu gwałtownych manewrów na drodze. Przy prędkości poniżej 35 km/h tylne koła samochodu skręcają w przeciwnym kierunku niż przednia oś, w celu ułatwienia manewrów parkingowych. Powyżej tej prędkości koła skręcają w tym samym kierunku co przód, poprawiając tym samym stabilność jazdy przy gwałtownych manewrach i pokonywaniu zakrętów. </cytat> -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-03-28 12:02:16 | |
Autor: Kamil | |
tor jazdy tylnich kół | |
On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze: ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-03-28 12:03:16 | |
Autor: Kamil | |
tor jazdy tylnich kół | |
On 28/03/2011 12:02, Kamil wrote:
On 28/03/2011 11:33, AL wrote: W MX-6 (czyli mechanicznie Maździe 626) też siedziały siłowniki hydrauliczne spięte z komputerem. Pamiętam, bo sporo się naszukałem zamiennika padniętego elektrozaworu. :) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-03-27 21:31:20 | |
Autor: Myjk | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon
Chyba, że masz np. ZXa z tylną osią skrętną :) Albo Mazdę 626 4WS ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2011-03-27 21:43:34 | |
Autor: Grejon | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
W dniu 2011-03-27 21:31, Myjk pisze:
Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon Albo Solarisa Urbino 15 8-) -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-03-28 16:34:44 | |
Autor: Micha³ Gut | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
A mnie zawsze uczyli, ¿e jednak ty³ "¶cina". Chyba, ¿e masz np. ZXa z tyln± osi± skrêtn± :) dlugiego IKARUSA!!! :D |
|
Data: 2011-03-27 21:17:19 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
tor jazdy tylnich kół | |
Ra napisał(a):
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwićTy sobie jaja robisz? Czy jesteś w wieku przedszkolaka przed nauka jazdy rowerkiem? -- Krzysiek |
|
Data: 2011-03-27 21:20:43 | |
Autor: to | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
begin Ra
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą Czy ten co tak mówił był trzeźwy? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-03-27 21:26:13 | |
Autor: Lewis | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą U kogo Ty ten kurs robiłeś? Większej głupoty chyba nie słyszałem. Weź do tego długość pojazdu... np jakaś 6m limuzyna tam to dopiero tył podąża śladem przodu :) Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-27 21:36:22 | |
Autor: Lewis | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 21:26, Lewis pisze:
Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście. Tfu, koła ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-27 22:02:47 | |
Autor: sth | |
tor jazdy tylnich kół | |
Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście. ze niby tam tylne kola podazaja za przednimi? |
|
Data: 2011-03-27 22:07:05 | |
Autor: Lewis | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 22:02, sth pisze:
Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście. Nie podążają ale już bliżej prawdy niż zwykła belka skrętna. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-27 23:26:37 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
tor jazdy tylnich kół | |
Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:07:51 +0200, Ra napisa³(a):
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³± pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³ nie ma co siê martwiæ Fajnie, powiedz jeszcze gdzie by³ ten kurs, ¿eby nik inny do durniów nie poszed³. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-03-27 23:29:07 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
tor jazdy tylnich kół | |
Użytkownik "Ra" Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwić Tak, o ile jesteś kierowcą kombajnu :) |
|
Data: 2011-03-27 23:32:41 | |
Autor: Feromon | |
tor jazdy tylnich kół | |
Użytkownik "Ra" <tikiriki.wytinijto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imo1ua$j16$1news.net.icm.edu.pl... Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwić Ja też. Głupie 0,5 centymetra mi zabrakło. Koleś jechał koło mnie po lewej i nie chciałem o niego zahaczyć - a zahaczyłem o bandę. Tylko dlatego, że w moim VW nadkola są nieco bardziej wystające niż np drzwi. Więc może koła podążają, ale nadkola zahaczają. Feromon |
|
Data: 2011-03-27 23:52:00 | |
Autor: Lewis | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 23:32, Feromon pisze:
że w moim VW nadkola są nieco bardziej wystające niż np drzwi. Coś mi się wydaje że to prowokacja... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-28 20:04:49 | |
Autor: Ra | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 23:52, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-27 23:32, Feromon pisze:nie, już dawno temu było więc może przesadziłem z opisem ale konkluzja była tak jak na manewrach przód auta "przejdzie" to o już o tył nie ma co się martwić |
|
Data: 2011-03-28 20:23:10 | |
Autor: Ra | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-28 20:04, Ra pisze:
W dniu 2011-03-27 23:52, Lewis pisze:nie, już dawno temu było więc może przesadziłem z opisem ale konkluzja była tak jak na manewrach przód auta "przejdzie" to o już o tył nie ma co się martwić zapamiętałem to bo właśnie wydawami mi się to nie logiczne |
|
Data: 2011-03-28 01:20:21 | |
Autor: =Marcos= | |
tor jazdy tylnich kół | |
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą Nie będę komentował, ale tak mi się skojarzyło: http://encyclopediadramatica.com/File:Multitrack_drifting.jpg -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży |
|
Data: 2011-03-28 01:42:05 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
tor jazdy tylnich kół | |
On 27.03.2011 22:07, Ra wrote:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą Socjalistyczna myśl techniczna temu podołała w wielce szacownej rakiecie - pogromcy m.in. polskich dróg Ikarusie 280 i trzecia oś podąża (+/-) za drugą, tym niemniej w osobówkach o tym patencie nie słyszałem (: |
|
Data: 2011-03-28 09:26:59 | |
Autor: Ariusz | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą Powinni zabrać Ci prawojazdy bo jeszcze jakiegoś pieszego na zakręcie potrąisz. Ariusz |
|
Data: 2011-03-28 20:01:31 | |
Autor: Ra | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-28 09:26, Ariusz pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze: Powinni zabrać Ci prawojazdy bo jeszcze jakiegoś pieszego na zakręcieto już lepiej nie mędrkuj |
|
Data: 2011-03-28 09:42:28 | |
Autor: JAM | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
On Mar 27, 4:07 pm, Ra <tikiriki.wytini...@poczta.onet.pl> wrote:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³± Zle cie uczyli. To jest matematycznie niemozliwe na poczatku skrecania nawet gdyby os tylna miala skretne kola. W rzeczewistosci nawet gdy os tylna ma skrecane kola to sa one skrecane najwyzej okolo 5 stopni a przednie nawet do 40 stopni, wiec tu rowniez matematycznie nie moga podazac tym samym sladem i to w calym zakresie skretu. No i na koniec nawet gdyby kola podazly tym samym sladem, to nadwozie nie jest elastyczne wiec zakret "scina". Innym slowy gdyby tuz przy sladzie kol znajdowal sie slupek to jadac na wprost moglbys ten slupek ominac przejezdajac tub przy nim, natomiats jadac po skrecie nie moglbys podjechac kolem na tyle blisko slupka gdyz obtarlbys nadwozie. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2011-03-28 10:02:09 | |
Autor: huri_khan | |
tor jazdy tylnich kół | |
Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:07:51 +0200, Ra napisa³(a):
No i ta teoria niestety nie dzia³a - przytar³em nadkolem o róg ¶ciany na parkingu podziemnym Zakrêty z rêcznym to trzeba d³ugo æwiczyc ale jak ju¿ opanujesz to nie bêdziesz mia³ problemów z ty³em samochodu ;) -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2011-03-28 20:07:07 | |
Autor: Excite | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³± Jak trzeba mieæ upo¶ledzon± wyobra¼nie aby nie byæ w stanie wyobraziæ sobie tej sytuacji ? Samodzielnie przemy¶leæ jak to bêdzie wygl±da³o w praktyce chyba nie jest a¿ tak trudno aby doros³y facet nie by³ w stanie na takie przedsiêwziêcie intelektualne. |
|
Data: 2011-03-29 11:48:55 | |
Autor: Kamil | |
tor jazdy tylnich kó³ | |
On 28/03/2011 19:07, Excite wrote:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze: Pamietaj, ¿e matura z przedmiotów ¶cis³ych przez jaki¶ czas nie by³a obowi±zkowa (i chyba nadal nie jest).. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-03-29 13:10:08 | |
Autor: Lewis | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-29 12:48, Kamil pisze:
Pamietaj, że matura z przedmiotów ścisłych przez jakiś czas nie była Bez przesady, przypomnienie sobie jak jeździło się rowerkiem w dzieciństwie powinno wystarczyć aby dość do wniosku że tył jednak nie jedzie śladem przodu ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-29 18:06:04 | |
Autor: Filip KK | |
tor jazdy tylnich kół | |
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą No to ładnie ktoś Ci nakłamał. |