Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   tor jazdy tylnich kół

tor jazdy tylnich kół

Data: 2011-03-27 22:07:51
Autor: Ra
tor jazdy tylnich kół
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm
Zobacze w końcu jak działa ac

Data: 2011-03-27 15:14:08
Autor: Pete
tor jazdy tylnich kół
On 3/27/2011 3:07 PM, Ra wrote:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi


LOL!  Rozumiem, ze pod prima aprilis to należy podciÄ…gnąć?

Przejedz sobie przez kałużę na skręconych kołach a potem wyjdz z auta i przyjrzyj się śladom opon - wyjaśni Ci się ta "teoria".

Pete

Data: 2011-03-27 22:24:41
Autor: J.F.
tor jazdy tylnich kó³
On Sun, 27 Mar 2011 15:14:08 -0500,  Pete wrote:
On 3/27/2011 3:07 PM, Ra wrote:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³± pod±¿aj± za przednimi

LOL!  Rozumiem, ze pod prima aprilis to nale¿y podci±gn±æ?
Przejedz sobie przez ka³u¿ê na skrêconych ko³ach a potem wyjdz z auta i przyjrzyj siê ¶ladom opon - wyja¶ni Ci siê ta "teoria".

Na slimakach parkingu tez niezle widac.

Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.
Automatycznie przod jedzie bardziej na zewnatrz.

Dziwne to troche i nieintuicyjne, ale coz robic.
Wiec na slimaku trzymamy przod przy zewnetrznej.

J.

Data: 2011-03-28 13:13:25
Autor: Artur Ma¶l±g
tor jazdy tylnich kó³
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)
Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawd±.

Data: 2011-03-28 17:06:02
Autor: J.F.
tor jazdy tylnich kó³
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)
Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawd±.

Hm, czy naprawde w tak wielu ?
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby powodowac).

J.

Data: 2011-03-28 19:44:39
Autor: Artur Ma¶l±g
tor jazdy tylnich kó³
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
"Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³:
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)
Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawd±.

Hm, czy naprawde w tak wielu ?

Pasywne w bardzo wielu, aktywne to ju¿ raczej nie, choæ
jest tego coraz wiêcej :) O¶ mo¿e i jest nieskrêtna, ale
nie zawsze jest prostopad³a do toru jazdy, st±d te¿ ¶rodek
skrêtu nie bêdzie na jej przed³u¿eniu.

Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyæ - w czasie jazdy wysiadaæ g³upio. Szczegó³y
mo¿na znale¼æ w materia³ach producenta, a nawet w reklamowym be³kocie,
choæ tu bym siê szczegó³ów nie doszukiwa³ ;)

No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac
skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby
powodowac).

Nie wiem jak w scierce, ale powszechne w samochodach PSA od pewnego
momentu, pojawia³o siê w renówkach, volvo, (w mb chyba te¿) itd.
Mowa oczywi¶cie o osi tzn. samoskrêtnej, która ma najró¿niejsze
konstrukcje.

Data: 2011-03-28 20:02:30
Autor: J.F.
tor jazdy tylnich kó³
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:imqhss$40e$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyæ - w czasie jazdy wysiadaæ g³upio. Szczegó³y
mo¿na znale¼æ w materia³ach producenta, a nawet w reklamowym be³kocie,
choæ tu bym siê szczegó³ów nie doszukiwa³ ;)

Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo kolo skrecac.
Ale moze cos sie gnie.

J.

Data: 2011-03-28 20:12:33
Autor: Artur Ma¶l±g
tor jazdy tylnich kó³
W dniu 2011-03-28 20:02, J.F. pisze:
"Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³:
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyæ - w czasie jazdy wysiadaæ g³upio. Szczegó³y
mo¿na znale¼æ w materia³ach producenta, a nawet w reklamowym be³kocie,
choæ tu bym siê szczegó³ów nie doszukiwa³ ;)

Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo kolo
skrecac.

Od zagl±dania te ko³a siê skrêcaæ nie bêd±, a opieranie wniosków na
podstawie samych obserwacji mo¿e byæ ca³kowicie b³êdne ;)

Ale moze cos sie gnie.

Mo¿na to i tak nazwaæ.

Data: 2011-03-27 21:13:48
Autor: Grejon
tor jazdy tylnich kó³
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³±
pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³
nie ma co siê martwiæ

A mnie zawsze uczyli, ¿e jednak ty³ "¶cina". Chyba, ¿e masz np. ZXa z tyln± osi± skrêtn± :)

PS. TYLNE ko³a.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-27 21:18:38
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napęd 4WS? :O

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-03-27 21:24:00
Autor: Grejon
tor jazdy tylnich kó³
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³±
pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³
nie ma co siê martwiæ

A mnie zawsze uczyli, ¿e jednak ty³ "¶cina". Chyba, ¿e masz np. ZXa z
tyln± osi± skrêtn± :)

ZX mia³ napêd 4WS? :O

A ja wiem czy mia³ 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie ogl±da³em do¶æ dawno ale pamiêtam, ¿e tylne ko³a by³y skrêtne.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-27 21:25:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 21:24, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napęd 4WS? :O

A ja wiem czy miał 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie oglądałem dość dawno
ale pamiętam, że tylne koła były skrętne.


Ja tam kojarzę tylną belkę skrętną. A ściślej - belka na drążkach skrętnych. Ale ze skrętnością kół to nic nie ma wspólnego.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-03-27 20:35:14
Autor: Waldek Godel
tor jazdy tylnich kół
Dnia Sun, 27 Mar 2011 21:25:31 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Ja tam kojarzê tyln± belkê skrêtn±. A ¶ci¶lej - belka na dr±¿kach skrêtnych. Ale ze skrêtno¶ci± kó³ to nic nie ma wspólnego.

Dr±¿ki skrêtne zastêpuj± sprê¿yny. Belka jest skrêtna bo nie jest
zamocowana na sztywno tylko lekko sprê¿y¶cie, przez co si³y dzia³aj±ce na
ko³a mog± j± lekko poruszyæ

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.
Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ.

Data: 2011-03-27 21:25:47
Autor: AL
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napęd 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie, natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra jak w deskorolce).


--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-03-27 21:31:48
Autor: AL
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 21:25, AL pisze:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napęd 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).


http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/4WS,d,28040.html

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-03-28 11:26:46
Autor: Kamil
tor jazdy tylnich kół
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napęd 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).

To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).




--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-03-28 12:33:26
Autor: AL
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napęd 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).

To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).


tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos ukladu mechaniczno-hydraulicznego)

<cytat>
Za działanie tego systemu odpowiedzialny jest specjalny układ mechaniczno-hydrauliczny, który dostosowuje stopień skrętu tylnej osi w zależności od szybkości samochodu. Dzięki niemu wyraźnie zmniejsza się promień skrętu oraz poziom bezpieczeństwa przy wykonywaniu gwałtownych manewrów na drodze.

Przy prędkości poniżej 35 km/h tylne koła samochodu skręcają w przeciwnym kierunku niż przednia oś, w celu ułatwienia manewrów parkingowych. Powyżej tej prędkości koła skręcają w tym samym kierunku co przód, poprawiając tym samym stabilność jazdy przy gwałtownych manewrach i pokonywaniu zakrętów.
</cytat>

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-03-28 12:02:16
Autor: Kamil
tor jazdy tylnich kół
On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napęd 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).

To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).


tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
ukladu mechaniczno-hydraulicznego)

ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość.




--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-03-28 12:03:16
Autor: Kamil
tor jazdy tylnich kół
On 28/03/2011 12:02, Kamil wrote:
On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić

A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)

ZX miał napęd 4WS? :O


nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly
o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.

Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).

To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).


tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
ukladu mechaniczno-hydraulicznego)

ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu
przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem
że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z
przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już
skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników
sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość.

W MX-6 (czyli mechanicznie Maździe 626) też siedziały siłowniki hydrauliczne spięte z komputerem. Pamiętam, bo sporo się naszukałem zamiennika padniętego elektrozaworu. :)



--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-03-27 21:31:20
Autor: Myjk
tor jazdy tylnich kó³
Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon
Chyba, że masz np. ZXa z tylną osią skrętną :)

Albo MazdÄ™ 626 4WS ;)

--
Pozdor
Myjk

Data: 2011-03-27 21:43:34
Autor: Grejon
tor jazdy tylnich kó³
W dniu 2011-03-27 21:31, Myjk pisze:
Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon

Chyba, ¿e masz np. ZXa z tyln± osi± skrêtn± :)

Albo Mazdê 626 4WS ;)

Albo Solarisa Urbino 15 8-)

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-03-28 16:34:44
Autor: Micha³ Gut
tor jazdy tylnich kó³
A mnie zawsze uczyli, ¿e jednak ty³ "¶cina". Chyba, ¿e masz np. ZXa z tyln± osi± skrêtn± :)

dlugiego IKARUSA!!! :D

Data: 2011-03-27 21:17:19
Autor: Krzysztof 45
tor jazdy tylnich kół
Ra napisał(a):
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na parkingu podziemnym
Ty sobie jaja robisz? Czy jesteÅ› w wieku przedszkolaka przed nauka jazdy rowerkiem?
--
Krzysiek

Data: 2011-03-27 21:20:43
Autor: to
tor jazdy tylnich kó³
begin Ra
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

Czy ten co tak mówił był trzeźwy? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-03-27 21:26:13
Autor: Lewis
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na
parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym
nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm
Zobacze w końcu jak działa ac


U kogo Ty ten kurs robiłeś? Większej głupoty chyba nie słyszałem. Weź do tego długość pojazdu... np jakaś 6m limuzyna tam to dopiero tył podąża śladem przodu :)
Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-27 21:36:22
Autor: Lewis
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 21:26, Lewis pisze:

Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

  Tfu, koÅ‚a ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-27 22:02:47
Autor: sth
tor jazdy tylnich kół
Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

ze niby tam tylne kola podazaja za przednimi?

Data: 2011-03-27 22:07:05
Autor: Lewis
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 22:02, sth pisze:
Co innego osie skrętne, ale takiego auta na kurie pewnie nie mieliście.

ze niby tam tylne kola podazaja za przednimi?

Nie podążają ale już bliżej prawdy niż zwykła belka skrętna.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-27 23:26:37
Autor: Adam P³aszczyca
tor jazdy tylnich kół
Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:07:51 +0200, Ra napisa³(a):

Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³± pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³ nie ma co siê martwiæ

Fajnie, powiedz jeszcze gdzie by³ ten kurs, ¿eby nik inny do durniów nie
poszed³. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-03-27 23:29:07
Autor: Przemysław Czaja
tor jazdy tylnich kół

Użytkownik "Ra"

Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwić

Tak, o ile jesteÅ› kierowcÄ… kombajnu :)

Data: 2011-03-27 23:32:41
Autor: Feromon
tor jazdy tylnich kół

Użytkownik "Ra" <tikiriki.wytinijto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imo1ua$j16$1news.net.icm.edu.pl...
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na parkingu podziemnym

Ja też. Głupie 0,5 centymetra mi zabrakło. Koleś jechał koło mnie po lewej
i nie chciaÅ‚em o niego zahaczyć -  a zahaczyÅ‚em o bandÄ™. Tylko dlatego,
że w moim VW nadkola są nieco bardziej wystające niż np drzwi.

Więc może koła podążają, ale nadkola zahaczają.

Feromon

Data: 2011-03-27 23:52:00
Autor: Lewis
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 23:32, Feromon pisze:

że w moim VW nadkola są nieco bardziej wystające niż np drzwi.
Więc może koła podążają, ale nadkola zahaczają.


Coś mi się wydaje że to prowokacja...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-28 20:04:49
Autor: Ra
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 23:52, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-27 23:32, Feromon pisze:

że w moim VW nadkola są nieco bardziej wystające niż np drzwi.
Więc może koła podążają, ale nadkola zahaczają.


Coś mi się wydaje że to prowokacja...

nie, już dawno temu było więc może przesadziłem z opisem ale konkluzja była tak jak na manewrach przód auta "przejdzie" to o już o tył nie ma co się martwić

Data: 2011-03-28 20:23:10
Autor: Ra
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-28 20:04, Ra pisze:
W dniu 2011-03-27 23:52, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-27 23:32, Feromon pisze:

że w moim VW nadkola są nieco bardziej wystające niż np drzwi.
Więc może koła podążają, ale nadkola zahaczają.


Coś mi się wydaje że to prowokacja...

  nie, już dawno temu byÅ‚o wiÄ™c może przesadziÅ‚em z opisem ale konkluzja
  byÅ‚a tak jak na manewrach przód auta "przejdzie" to o już o tyÅ‚ nie ma
  co siÄ™ martwić
  zapamiÄ™taÅ‚em to bo wÅ‚aÅ›nie wydawami mi siÄ™ to nie logiczne

Data: 2011-03-28 01:20:21
Autor: =Marcos=
tor jazdy tylnich kół

Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm
Zobacze w końcu jak działa ac

Nie będę komentował, ale tak mi się skojarzyło: http://encyclopediadramatica.com/File:Multitrack_drifting.jpg

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

Data: 2011-03-28 01:42:05
Autor: Kazimierz Uromski
tor jazdy tylnich kół
On 27.03.2011 22:07, Ra wrote:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na
parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym
nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm
Zobacze w końcu jak działa ac

Socjalistyczna myśl techniczna temu podołała w wielce szacownej rakiecie - pogromcy m.in. polskich dróg Ikarusie 280 i trzecia oś podąża (+/-) za drugą, tym niemniej w osobówkach o tym patencie nie słyszałem (:

Data: 2011-03-28 09:26:59
Autor: Ariusz
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
No i ta teoria niestety nie działa - przytarłem nadkolem o róg ściany na
parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawało by się że będzie łatwiej ale jak bym
nie podjeżdzał do zakrętu typu 90st to mijam ścianę w odległości 2cm
Zobacze w końcu jak działa ac

Powinni zabrać Ci prawojazdy bo jeszcze jakiegoś pieszego na zakręcie potrąisz.

Ariusz

Data: 2011-03-28 20:01:31
Autor: Ra
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-28 09:26, Ariusz pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
I nie wiem jak to jest miałem wcześniej większe auto, śmigałem po
parkingu bez hamowania ale auto było stare i niewiele warte

Powinni zabrać Ci prawojazdy bo jeszcze jakiegoś pieszego na zakręcie
potrÄ…isz.

to już lepiej nie mędrkuj

Data: 2011-03-28 09:42:28
Autor: JAM
tor jazdy tylnich kó³
On Mar 27, 4:07 pm, Ra <tikiriki.wytini...@poczta.onet.pl> wrote:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³±
pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³
nie ma co siê martwiæ
No i ta teoria niestety nie dzia³a - przytar³em nadkolem o róg ¶ciany na
parkingu podziemnym
I nie wiem jak to jest mia³em wcze¶niej wiêksze auto, ¶miga³em po
parkingu bez hamowania ale auto by³o stare i niewiele warte
Teraz mam mniejsze klasy b wydawa³o by siê ¿e bêdzie ³atwiej ale jak bym
nie podje¿dza³ do zakrêtu typu 90st to mijam ¶cianê w odleg³o¶ci 2cm
Zobacze w koñcu jak dzia³a ac

Zle cie uczyli. To jest matematycznie niemozliwe na poczatku skrecania
nawet gdyby os tylna miala skretne kola. W rzeczewistosci nawet gdy os
tylna ma skrecane kola to sa one skrecane najwyzej okolo 5 stopni a
przednie nawet do 40 stopni, wiec tu rowniez matematycznie nie moga
podazac tym samym sladem i to w calym zakresie skretu. No i na koniec
nawet gdyby kola podazly tym samym sladem, to nadwozie nie jest
elastyczne wiec zakret "scina". Innym slowy gdyby tuz przy sladzie kol
znajdowal sie slupek to jadac na wprost moglbys ten slupek ominac
przejezdajac tub przy nim, natomiats jadac po skrecie nie moglbys
podjechac kolem na tyle blisko slupka gdyz obtarlbys nadwozie.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2011-03-28 10:02:09
Autor: huri_khan
tor jazdy tylnich kół
Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:07:51 +0200, Ra napisa³(a):

No i ta teoria niestety nie dzia³a - przytar³em nadkolem o róg ¶ciany na parkingu podziemnym

Zakrêty z rêcznym to trzeba d³ugo æwiczyc ale jak ju¿ opanujesz to nie
bêdziesz mia³ problemów z ty³em samochodu ;)


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-03-28 20:07:07
Autor: Excite
tor jazdy tylnich kó³
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³±
pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³
nie ma co siê martwiæ

Jak trzeba mieæ upo¶ledzon± wyobra¼nie aby nie byæ w stanie wyobraziæ sobie tej sytuacji ? Samodzielnie przemy¶leæ jak to bêdzie wygl±da³o w praktyce chyba nie jest a¿ tak trudno aby doros³y facet nie by³ w stanie na takie przedsiêwziêcie intelektualne.

Data: 2011-03-29 11:48:55
Autor: Kamil
tor jazdy tylnich kó³
On 28/03/2011 19:07, Excite wrote:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³±
pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³
nie ma co siê martwiæ

Jak trzeba mieæ upo¶ledzon± wyobra¼nie aby nie byæ w stanie wyobraziæ
sobie tej sytuacji ? Samodzielnie przemy¶leæ jak to bêdzie wygl±da³o w
praktyce chyba nie jest a¿ tak trudno aby doros³y facet nie by³ w stanie
na takie przedsiêwziêcie intelektualne.

Pamietaj, ¿e matura z przedmiotów ¶cis³ych przez jaki¶ czas nie by³a obowi±zkowa (i chyba nadal nie jest)..



--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-03-29 13:10:08
Autor: Lewis
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-29 12:48, Kamil pisze:


Pamietaj, że matura z przedmiotów ścisłych przez jakiś czas nie była
obowiÄ…zkowa (i chyba nadal nie jest)..

Bez przesady, przypomnienie sobie jak jeździło się rowerkiem w dzieciństwie powinno wystarczyć aby dość do wniosku że tył jednak nie jedzie śladem przodu ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-29 18:06:04
Autor: Filip KK
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:

Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić

No to ładnie ktoś Ci nakłamał.

tor jazdy tylnich kół

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona