Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   tor jazdy tylnich kół

tor jazdy tylnich kół

Data: 2011-03-27 15:14:08
Autor: Pete
tor jazdy tylnich kół
On 3/27/2011 3:07 PM, Ra wrote:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi


LOL!  Rozumiem, ze pod prima aprilis to naleĹźy podciągnąć?

Przejedz sobie przez kałużę na skręconych kołach a potem wyjdz z auta i przyjrzyj się śladom opon - wyjaśni Ci się ta "teoria".

Pete

Data: 2011-03-27 22:24:41
Autor: J.F.
tor jazdy tylnich kół
On Sun, 27 Mar 2011 15:14:08 -0500,  Pete wrote:
On 3/27/2011 3:07 PM, Ra wrote:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą podążają za przednimi

LOL!  Rozumiem, ze pod prima aprilis to należy podciągnąć?
Przejedz sobie przez kałużę na skręconych kołach a potem wyjdz z auta i przyjrzyj się śladom opon - wyjaśni Ci się ta "teoria".

Na slimakach parkingu tez niezle widac.

Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.
Automatycznie przod jedzie bardziej na zewnatrz.

Dziwne to troche i nieintuicyjne, ale coz robic.
Wiec na slimaku trzymamy przod przy zewnetrznej.

J.

Data: 2011-03-28 13:13:25
Autor: Artur Maśląg
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)
Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawdą.

Data: 2011-03-28 17:06:02
Autor: J.F.
tor jazdy tylnich kół
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)
Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawdą.

Hm, czy naprawde w tak wielu ?
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby powodowac).

J.

Data: 2011-03-28 19:44:39
Autor: Artur Maśląg
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
W dniu 2011-03-27 22:24, J.F. pisze:
(...)
Niestety - tylna os jest nieskretna, wiec jest zawsze prostopadla do
toru jazdy. Wiec srodek skretu jest na jej przedluzeniu.

W wielu samochodach nie jest to prawdą.

Hm, czy naprawde w tak wielu ?

Pasywne w bardzo wielu, aktywne to już raczej nie, choć
jest tego coraz więcej :) Oś może i jest nieskrętna, ale
nie zawsze jest prostopadła do toru jazdy, stąd też środek
skrętu nie będzie na jej przedłużeniu.

Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyć - w czasie jazdy wysiadać głupio. Szczegóły
można znaleźć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym bełkocie,
choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

No, w scierce byla taka podejrzana konstrukcja mogaca owocowac
skretnoscia, ale to raczej przy wiekszych predkosciach (przechyl moglby
powodowac).

Nie wiem jak w scierce, ale powszechne w samochodach PSA od pewnego
momentu, pojawiało się w renówkach, volvo, (w mb chyba też) itd.
Mowa oczywiście o osi tzn. samoskrętnej, która ma najróżniejsze
konstrukcje.

Data: 2011-03-28 20:02:30
Autor: J.F.
tor jazdy tylnich kół
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:imqhss$40e$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyć - w czasie jazdy wysiadać głupio. Szczegóły
można znaleźć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym bełkocie,
choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo kolo skrecac.
Ale moze cos sie gnie.

J.

Data: 2011-03-28 20:12:33
Autor: Artur Maśląg
tor jazdy tylnich kół
W dniu 2011-03-28 20:02, J.F. pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
W dniu 2011-03-28 17:06, J.F. pisze:
Ja jeszcze nie widzialem, albo nie zauwazylem.

Nie wiem jak to zobaczyć - w czasie jazdy wysiadać głupio. Szczegóły
można znaleźć w materiałach producenta, a nawet w reklamowym bełkocie,
choć tu bym się szczegółów nie doszukiwał ;)

Ja tam zagladam pod auto, i zazwyczaj nie widze gdzie by sie moglo kolo
skrecac.

Od zaglądania te koła się skręcać nie będą, a opieranie wniosków na
podstawie samych obserwacji może być całkowicie błędne ;)

Ale moze cos sie gnie.

Można to i tak nazwać.

tor jazdy tylnich kół

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona