|
Data: 2011-03-27 21:13:48 |
Autor: Grejon |
tor jazdy tylnich kó³ |
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³±
pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³
nie ma co siê martwiæ
A mnie zawsze uczyli, ¿e jednak ty³ "¶cina". Chyba, ¿e masz np. ZXa z tyln± osi± skrêtn± :)
PS. TYLNE ko³a.
--
Grzegorz Joñca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
|
|
|
Data: 2011-03-27 21:18:38 |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak |
tor jazdy tylnich kół |
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)
ZX miał napęd 4WS? :O
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
|
|
|
Data: 2011-03-27 21:24:00 |
Autor: Grejon |
tor jazdy tylnich kó³ |
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parê razy s³ysza³em tak± teoriê chyba na kursie pj ¿e tylnie ko³±
pod±¿aj± za przednimi i przy skrêcie jak przód auta "przejdzie" to o ty³
nie ma co siê martwiæ
A mnie zawsze uczyli, ¿e jednak ty³ "¶cina". Chyba, ¿e masz np. ZXa z
tyln± osi± skrêtn± :)
ZX mia³ napêd 4WS? :O
A ja wiem czy mia³ 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie ogl±da³em do¶æ dawno ale pamiêtam, ¿e tylne ko³a by³y skrêtne.
--
Grzegorz Joñca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
|
|
|
Data: 2011-03-27 21:25:31 |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak |
tor jazdy tylnich kół |
W dniu 2011-03-27 21:24, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić
A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)
ZX miał napęd 4WS? :O
A ja wiem czy miał 4WS? Test ZXa w Auto Magazynie oglądałem dość dawno
ale pamiętam, że tylne koła były skrętne.
Ja tam kojarzę tylną belkę skrętną. A ściślej - belka na drążkach skrętnych. Ale ze skrętnością kół to nic nie ma wspólnego.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
|
|
|
Data: 2011-03-27 20:35:14 |
Autor: Waldek Godel |
tor jazdy tylnich kół |
Dnia Sun, 27 Mar 2011 21:25:31 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):
Ja tam kojarzê tyln± belkê skrêtn±. A ¶ci¶lej - belka na dr±¿kach skrêtnych. Ale ze skrêtno¶ci± kó³ to nic nie ma wspólnego.
Dr±¿ki skrêtne zastêpuj± sprê¿yny. Belka jest skrêtna bo nie jest
zamocowana na sztywno tylko lekko sprê¿y¶cie, przez co si³y dzia³aj±ce na
ko³a mog± j± lekko poruszyæ
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.
Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ.
|
|
|
Data: 2011-03-27 21:25:47 |
Autor: AL |
tor jazdy tylnich kół |
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o tył
nie ma co się martwić
A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)
ZX miał napęd 4WS? :O
nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te 2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie, natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra jak w deskorolce).
--
pozdr
Adam (AL)
TG
|
|
Data: 2011-03-27 21:31:48 |
Autor: AL |
tor jazdy tylnich kół |
W dniu 2011-03-27 21:25, AL pisze:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić
A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)
ZX miał napęd 4WS? :O
nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/4WS,d,28040.html
--
pozdr
Adam (AL)
TG
|
|
|
Data: 2011-03-28 11:26:46 |
Autor: Kamil |
tor jazdy tylnich kół |
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić
A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)
ZX miał napęd 4WS? :O
nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).
To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
--
Pozdrawiam
Kamil
|
|
Data: 2011-03-28 12:33:26 |
Autor: AL |
tor jazdy tylnich kół |
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić
A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)
ZX miał napęd 4WS? :O
nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).
To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos ukladu mechaniczno-hydraulicznego)
<cytat>
Za działanie tego systemu odpowiedzialny jest specjalny układ mechaniczno-hydrauliczny, który dostosowuje stopień skrętu tylnej osi w zależności od szybkości samochodu. Dzięki niemu wyraźnie zmniejsza się promień skrętu oraz poziom bezpieczeństwa przy wykonywaniu gwałtownych manewrów na drodze.
Przy prędkości poniżej 35 km/h tylne koła samochodu skręcają w przeciwnym kierunku niż przednia oś, w celu ułatwienia manewrów parkingowych. Powyżej tej prędkości koła skręcają w tym samym kierunku co przód, poprawiając tym samym stabilność jazdy przy gwałtownych manewrach i pokonywaniu zakrętów.
</cytat>
--
pozdr
Adam (AL)
TG
|
|
|
Data: 2011-03-28 12:02:16 |
Autor: Kamil |
tor jazdy tylnich kół |
On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić
A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)
ZX miał napęd 4WS? :O
nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).
To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
ukladu mechaniczno-hydraulicznego)
ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość.
--
Pozdrawiam
Kamil
|
|
|
Data: 2011-03-28 12:03:16 |
Autor: Kamil |
tor jazdy tylnich kół |
On 28/03/2011 12:02, Kamil wrote:
On 28/03/2011 11:33, AL wrote:
W dniu 2011-03-28 12:26, Kamil pisze:
On 27/03/2011 20:25, AL wrote:
W dniu 2011-03-27 21:18, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-03-27 21:13, Grejon pisze:
W dniu 2011-03-27 22:07, Ra pisze:
Parę razy słyszałem taką teorię chyba na kursie pj że tylnie kołą
podążają za przednimi i przy skręcie jak przód auta "przejdzie" to o
tył
nie ma co się martwić
A mnie zawsze uczyli, że jednak tył "ścina". Chyba, że masz np. ZXa z
tylną osią skrętną :)
ZX miał napęd 4WS? :O
nie 4WS ale samoskretna tylna oÅ› - kola tylnie samoczynnie skrecaly
o te
2-5 stopni w zaleznosci od predkosci (dla lepszej stabilizacjji na
zakretach). Podobnie bylo zreszta w Xsarze p P306.
Z tym, ze w w/w tylna os skrecala w ta sama strone co przednie,
natomiast w 4WS chodzilo o odwrotne skrecenie kol do przednich (kontra
jak w deskorolce).
To akurat zalezalo od predkosci, przy wiekszych tylne kola skrecaly
razem z przednimi (przynajmniej w Prelude i MX-6 tak mialem).
tak, ale inaczej to bylo realizowane (tzn byla pelna kontrola jakiegos
ukladu mechaniczno-hydraulicznego)
ZTCP w Hondzie Prelude 3 generacji było to uzależnione od kąta skrętu
przednich kół. Tam była przekładnia mechaniczna, działała z założeniem
że mocny skręt = manewry parkingowe. Kręcąc kółkiem tył skręcał razem z
przodem, gdzieś w połowie obrotu kierownicą prostował się i dalej już
skręcał w przeciwną stronę. Od 4 gen (1991) był już układ siłowników
sterowanych komputerem i faktycznie brał pod uwagę prędkość.
W MX-6 (czyli mechanicznie Maździe 626) też siedziały siłowniki hydrauliczne spięte z komputerem. Pamiętam, bo sporo się naszukałem zamiennika padniętego elektrozaworu. :)
--
Pozdrawiam
Kamil
|
|
|
Data: 2011-03-27 21:31:20 |
Autor: Myjk |
tor jazdy tylnich kó³ |
Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon
Chyba, że masz np. ZXa z tylną osią skrętną :)
Albo MazdÄ™ 626 4WS ;)
--
Pozdor
Myjk
|
|
Data: 2011-03-27 21:43:34 |
Autor: Grejon |
tor jazdy tylnich kó³ |
W dniu 2011-03-27 21:31, Myjk pisze:
Sun, 27 Mar 2011 21:13:48 +0200, Grejon
Chyba, ¿e masz np. ZXa z tyln± osi± skrêtn± :)
Albo Mazdê 626 4WS ;)
Albo Solarisa Urbino 15 8-)
--
Grzegorz Joñca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
|
|
|
Data: 2011-03-28 16:34:44 |
Autor: Micha³ Gut |
tor jazdy tylnich kó³ |
A mnie zawsze uczyli, ¿e jednak ty³ "¶cina". Chyba, ¿e masz np. ZXa z tyln± osi± skrêtn± :)
dlugiego IKARUSA!!! :D
|