towar którego nie ma

Data: 2012-08-14 14:59:42
Autor: Krystek
towar którego nie ma
Zakupiłem kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na różnych aukcjach. Okazuje się, że sprzedawca nie jest w stanie dostarczyć 60% zamówienia. Czy w takim wypadku mogę odstąpić od całego całego zamówienia czy też trzeba kupić te 40% i zgodnie z procedurą zwrócić do 10 dni?

Krystian

Data: 2012-08-14 06:06:13
Autor: Kris
towar którego nie ma
W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 14:59:42 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:
Zakupi�em kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na r�nych aukcjach. Okazuje si�, �e sprzedawca nie jest w stanie dostarczy� 60% zam�wienia. Czy w takim wypadku mog� odst�pi� od ca�ego ca�ego zam�wienia czy te� trzeba kupi� te 40% i zgodnie z procedur� zwr�ci� do 10 dni?

Najrosądniej dogadac się ze sprzedawcą. Jak będziesz bawił się w zwroty będziesz w plecy na kosztach wysyłki.

Data: 2012-08-14 15:11:38
Autor: Krystek
towar którego nie ma
Kris wrote:
Najrosądniej dogadac się ze sprzedawcą. Jak będziesz bawił się w zwroty będziesz w plecy na kosztach wysyłki.

Dzięki za odpowiedź. Tak, tak właśnie wynika z procedury zwrotu i biorę to pod uwagę. Z korespondencji wnioskuję, że sprzedawca rozsądkiem nie grzeszy i zastanawiam się, czy prawnie nie ma takiej możliwości odstąpienia od zakupu jeśli nie może być zrealizowany w całości?

Krystian

Data: 2012-08-14 11:15:22
Autor: witek
towar którego nie ma
Krystek wrote:
Kris wrote:
[...]

przeszukaj kodeks cywilny a znajdzieszz odpowiedz

Data: 2012-08-14 20:02:09
Autor: Robert Tomasik
towar którego nie ma
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k0dtir$ip9$1inews.gazeta.pl...
Krystek wrote:
Kris wrote:
[...]

To akurat chyba nie jest najlepsza sugestia, bo tam tego nie znajdzie :-)

Data: 2012-08-15 06:53:59
Autor: witek
towar którego nie ma
Krystek wrote:
Kris wrote:
[...]

:-)

znajdzie

Podaj cyferkę :-)

491.2

Jeżeli świadczenia obu stron są podzielne, a jedna ze stron dopuszcza się zwłoki tylko co do części świadczenia, uprawnienie do odstąpienia od umowy przysługujące drugiej stronie ogranicza się, według jej wyboru, albo do tej części, albo do całej reszty nie spełnionego świadczenia. Strona ta może także odstąpić od umowy w całości, jeżeli wykonanie częściowe nie miałoby dla niej znaczenia ze względu na właściwości zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez nią cel umowy, wiadomy stronie będącej w zwłoce.

Data: 2012-08-15 14:22:17
Autor: Robert Tomasik
towar którego nie ma
Krystek wrote:
Kris wrote:
[...]

Widzę tu jeden problem. Skoro to był zakup na ALLEGRO, to nie był to jedno podzielne świadczenie, tylko szereg niepodzielnych. W każdym razie sprzedający może się w ten sposób bronić i trudno mi jednoznacznie powiedzieć, na ile miałby szanse.

Data: 2012-08-15 09:22:44
Autor: witek
towar którego nie ma
Krystek wrote:
Kris wrote:
[...]

czy to bylo jedno czy wiele to jest akurat malo istotne.
jak to bylo od jednego sprzedawcy to istotne bedzie czy wiedzial, ze kupujacy bierze albo wszystko albo nic.

Data: 2012-08-15 20:59:13
Autor: Robert Tomasik
towar którego nie ma
Krystek wrote:
Kris wrote:
[...]

W wypadku wielu aukcji na ALLEGRO nie jest to takie oczywiste.

Data: 2012-08-15 14:04:31
Autor: witek
towar którego nie ma
Robert Tomasik wrote:

W wypadku wielu aukcji na ALLEGRO nie jest to takie oczywiste.
oczywiste nie jest co nie wyklucza ze sie wczesniej nie pytal czy ma takie i takiej bo zalezy mu na komplecie.

Data: 2012-08-14 15:23:19
Autor: spp
towar którego nie ma
W dniu 2012-08-14 15:11, Krystek pisze:
Kris wrote:
[...]

Hm, a nie jest to kilka rozłącznych transakcji? :(
"Zakupiłem kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na różnych aukcjach."

--
spp

Data: 2012-08-14 15:51:21
Autor: Krystek
towar którego nie ma
spp wrote:
Hm, a nie jest to kilka rozłącznych transakcji? :(
"Zakupiłem kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na różnych aukcjach."

No jest, napisałem o tym. Ale faktura ma być jedna, była jedna zapłata, opłata za spedycję też jedna. Towary są "powiązane" w sensie, że nie byłoby sensu dla mnie kupować jednego towaru jak nie ma dwóch pozostałych. Kupując towar byłem przekonany, że są na stanie.

Wiadomo, że mogę zwrócić do 10 dni, ale czy można jakoś ładnie prawnie uzasadnić aby uniknąć tej procedury i jednocześnie przyczynić się do przekonania sprzedawcy, że nie ma sensu jej wdrażać w życie?

Krystian

Data: 2012-08-14 16:04:13
Autor: Robert Tomasik
towar którego nie ma
Użytkownik "Krystek" <krystian@usunto.pl> napisał w wiadomości news:502a57da$0$25217$c3e8da3$40cb80c2news.astraweb.com...
spp wrote:
[...]

Przyjmując, ze to jedno zamówienie, to sprzedający niewywiązuje sie z umowy. W ostateczności, skoro wystawił towar, którego nie ma, to jeszcze można spostrzec w kierunku oszustwa.

Data: 2012-08-15 15:22:46
Autor: Gotfryd Smolik news
towar którego nie ma
On Tue, 14 Aug 2012, Krystek wrote:

Kris wrote:
[...]

  A masz na "wsparcie" jakieś elementy, wymieniane już w wątku, które
pozwalałyby taką transakcję traktować łącznie?

  Mogłyby to być:
- zapewnienia sprzedawcy na stronie "o mnie" (nie wiem dlaczego pytanie
  o regulamin spotkało się z oporami ;))
- zapewnienia złożone przed wyklikaniem aukcji drogą mailową

  Jak nie, to postaw się w roli sprzedawcy np. sklepu budowlanego:
kupuje klient gips, pyta "a kreda po ile?"
  I idzie.
  Przychodzi kolejny raz i mówi "nie ma kredy? - to ja chcę odać
gips, bo w takim razie mi niepotrzebny".
  Trudna sprawa :[

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-15 18:14:20
Autor: Krystek
towar którego nie ma
Gotfryd Smolik news wrote:
A masz na "wsparcie" jakieś elementy, wymieniane już w wątku, które
pozwalałyby taką transakcję traktować łącznie?

Na upartego miałbym, ale tylko w dwóch aukcjach na 3 zawarte. Jeśli zamawiam 1000 zielonych w rozmiarze XXL (aukcja X) i 2000 czerwonych w rozmiarze L (aukcja Y) a sprzedawca ma 500 zielonych XXL i 1000 fioletowych L i 1000 czarnych L to nie ma dla mnie sensu kupowanie tylko 500 zielonych bo nie o takie zamówienie mi chodziło.

Poza tym, jak wnioskuję z dyskusji, mogę po prostu zrezygnować z każdej transakcji zawartej na odległość nie traktując ich łącznie. Po prostu odstępuję od każdej z nich.

Krystian

Data: 2012-08-15 21:08:35
Autor: Robert Tomasik
towar którego nie ma
Użytkownik "Krystek" <krystian@usunto.pl> napisał w wiadomości news:502bcaf7$0$49771$c3e8da3$66d3cc2fnews.astraweb.com...
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

O ile jesteś konsumentem, a przy zakupie 1000 przedmiotów jednakowego rodzaju nie jest to oczywiste, choć nie wykluczone.

Data: 2012-08-15 13:22:04
Autor: PlaMa
towar którego nie ma
W dniu 2012-08-14 15:06, Kris pisze:

Najrosądniej dogadac się ze sprzedawcą. Jak będziesz bawił się w zwroty będziesz w plecy na kosztach wysyłki.

Hmm... na pewno? A nie jest tak, że przy zwrocie 10 dniowym klient może domagać się też zwrotu za wysyłkę?

Data: 2012-08-15 15:03:57
Autor: Gotfryd Smolik news
towar którego nie ma
On Wed, 15 Aug 2012, PlaMa wrote:

[...]

  Wg brzmienia polskiej ustawy raczej nie bardzo.
  Strony "zwracają sobie to co wyświadczyły", a przesyłki zwrotnej
sprzedawca już w żaden sposób nie "wyświadczył".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-14 15:04:11
Autor: Ronnei Currane
towar którego nie ma
kupić te 40% i zgodnie z procedurą zwrócić do 10 dni?

czy czytałaś Blondynko regulamin czy najpierw piszesz na grupe?

Docent

Data: 2012-08-15 08:35:48
Autor: Jarek S.
towar którego nie ma

Użytkownik "Ronnei Currane" <Ronnei.Currane@ornet.ru> napisał w wiadomości news:k0di89$ihu$1inews.gazeta.pl...
>kupić te 40% i zgodnie z procedurą zwrócić do 10 dni?

czy czytałaś Blondynko regulamin czy najpierw piszesz na grupe?

Docent

Zajebiście pomocna odpowiedź !!!

Data: 2012-08-14 16:12:15
Autor: Michał Pysz
towar którego nie ma
W dniu 2012-08-14 14:59, Krystek pisze:
[...]

Ale, żeby odstąpić od umowy zawartej na odległość nie musisz towaru otrzymać.
Poprostu rezygnujesz, informujesz o tym drugą stronę i koniec.

mp.

Data: 2012-08-14 16:57:12
Autor: Krystek
towar którego nie ma
Michał Pysz:
Ale, żeby odstąpić od umowy zawartej na odległość nie musisz towaru otrzymać.
Po prostu rezygnujesz, informujesz o tym drugą stronę i koniec.

Byłaby to najlepsza opcja. Czy mógłbyś podać jakieś podstawy bo niestety znajduję artykuły tylko o tym 10 dniowym okresie odstapienia?

Krystian

Data: 2012-08-14 17:12:34
Autor: Michał Pysz
towar którego nie ma
W dniu 2012-08-14 16:57, Krystek pisze:
Michał Pysz:
[...]

No właśnie to jest to odstąpienie od umowy.
Można odstąpić i tyle, nie ma warunku, że by odstąpić przedmiot trzeba otrzymać.

mp.

Data: 2012-08-14 20:12:15
Autor: Robert Tomasik
towar którego nie ma
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:k0dp7p$p0m$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Pomysł z tym 10-cio dniowym okresem ma to ograniczenie, że Ty musisz występować jako konsument, a oni jako profesjonaliści. Szczegóły znajdziesz w USTAWIE  z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, którą znajdziesz http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20000220271+2004%2408%2425&type=3. Zgodnie z art. 7 Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Czyli jeśli jesteś konsumentem, to musisz mu wypowiedzenie wysłać NA PIŚMIE. Żadne maile czy inne podobne wynalazki!

Data: 2012-08-16 21:28:04
Autor: Krystek
towar którego nie ma: finał
Krystek wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedzi, wszystko zadziałało. Wysłałem pisemne odstąpienie i poinformowałem o tym sprzedawcę elektronicznie. 6h później miałem zwrot na koncie za wszystkie aukcje.

Krystian

towar którego nie ma