towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze

Data: 2009-05-23 11:11:09
Autor: wspolna-flaszka.pl
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
Witam!
Procedura wyglada tak
1.Klient sklada zamowienie.
2.Dokonuje platnosci,
3.Ja Kupuje w hurtowni towar
4. Jak juz jestem wlascicielem tego towaru dokonuej sprzedazy
5. towar jest wysylany bezposrednio z hurtowni do klienta
6. faktura zakupu jest wysylana poczta z hurtowni do mnie
7. wystawiam po spelnieniu punktu 5 paragon fiskalny lub fakture

i pytanie takie, kiedy musze dokonac zapisu w ksiedze, chodzi o koszt w postaci towaru handlowego
skoro dokument otrzymam dopiero po okolo 2 tygodniach, a towar fizycznie do mnie do firmy nie dotrze.
Czytalem ze jezeli towar dotrze przed faktura to sporzadzam opis transakcji (dowod) i na jej jego podstawie dokonuje zapisu.

Jak jest w moim przypadku?

--
DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych z magazynem za 29,99 zł. !

Data: 2009-05-25 09:52:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 23 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

  A ten towar jest jako¶ identyfikowany numerem seryjnym albo co,
każda sztuka osobno (i wymieniony numer na f-rze!)?
  Bo jak nie, to zupełnie niepotrzebnie mieszasz ze sob± zdarzenie
cywilnoprawne (przeniesienie własno¶ci) z obowi±zkiem podatkowym
VAT.
  Hint:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
  Art.155.2
"Posiadanie" to stan faktyczny "mam w ręku", upraszczaj±c.
  Posiadasz jak *dostaniesz*, z czego wynika, że wła¶cicielem
jeste¶ między wydaniem towaru przez przewoĽnika o odebraniem
przez docelowgo odbiorc± :) (i nic to, że nie ma takiego
*okresu* czasu).
  Przy umowie wysyłkowej mamy odrębne momenty, które mog± mieć
różne daty, dotycz±ce wywi±zania się z umowy (to MOŻE być
moment wydania firmie spedycyjnej, zajrzyj do art.544 KC,
tam s± słowa "w razie w±tpliwo¶ci") oraz przej¶cia własno¶ci
(patrz wyżej).
  Ustawa o VAT ma na taki przypadek *odrębn±* regulację, która
stanowi że *przyjmuje się* - nawet, je¶li po¶rednik w żadnym
momencie nie był wła¶cicielem, art.22.2 tu:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug-1_2_343.html

[...]

  Rozumiem że piszesz o KPiR? (nie wypowiadam się o PK ani ryczałcie).
"Opis towaru" dotyczy IMO (bez "H") przejęcia wła¶nie *posiadania*
tego towaru - przyjdzie do magazynu lub wprost "na produkcję".
  Na mój rozum takie zdarzenie nie ma miejsca.
  To docelowy odbiorca musi mieć "opis", aby móc wyja¶nić sk±d mu się
wzi±ł "na magazynie" (upraszczaj±c) towar, na który nie ma dowodu
nabycia.
  Jedynym dokumentem podlegaj±cym księgowaniu jest IMO w takim przypadku
(u "po¶rednika") owa f-ra zakupu, wpisywana z dat± sprzedaży - i teraz
zależnie od kombinacji sposobu prowadzenia KPiR ("bezpo¶rednio" lub
"chronologicznie") oraz tego czy dotarła w danym miesi±cu czy już
po "zamknięciu" księgi na dany miesi±c, ujmowana
- albo wprost z dat± sprzedaży je¶li chronologicznie i "zd±ży"
- albo w miesi±cu następnym, lecz z dat± sprzedaży (czyli przed
   zdarzeniami z kolejnego miesi±ca) gdy "chronologicznie i nie zd±ży"
- albo w dniu otrzymania, przy prowadzeniu "na bież±co"

Jak jest w moim przypadku?

  A tego jak księgujesz nie raczyłe¶ napisać (sk±d mamy wiedzieć?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-25 10:02:09
Autor: wspolna-flaszka.pl
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
Jak jest w moim przypadku?

 A tego jak księgujesz nie raczyłe¶ napisać (sk±d mamy wiedzieć?)

KPiR, vat wiadomo, wrzucam do ewidnecji zakupu z chwila otrzymania faktury od hurtownika, kazda faktura jest osobno na kazde zamowienie, nie zbiorczo.
Wiec kazde zamowienie da sie polaczyc z faktura. O koncowego odbiorce nie pytam, jego zmartwienie, jak bedzie chcial otrzyma fakture.

pozdrawiam

Data: 2009-05-26 00:15:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 25 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

 A tego jak księgujesz nie raczyłe¶ napisać (sk±d mamy wiedzieć?)

KPiR, vat wiadomo, wrzucam do ewidnecji zakupu z chwila otrzymania faktury od hurtownika,

  Ale to nie wyklucza "wrzucania na bież±co" również do KPiR!
  Może inaczej: załózmy że masz f-ry na "zwykły koszt" (nie towar
handlowy), wystawione odpowiednio 6 i 7 maja, ale otrzymane
odpowiednio 7 i 8 maja (w odwrotnej kolejno¶ci).
  W jakiej kolejno¶ci masz je w KPiR?
(możliwe s± obie wersje, zależnie który kawałek rozporz±dzenia
kto sobie wybierze :))
  Z tego wyniknie IMO wpis dotycz±cy *nie otrzymywanego* towaru
handlowego, jako iż nakaz niezwłocznego wpisywania TH dotyczy
wyraĽnie tylko "otrzymania" - więc na mój gust w pozostałych
przypadkach TH należy ujmować na takiej samej zasadzie, jak
każdy koszt.
  Czyli tak jak podatnik sobie wybrał.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-26 10:30:06
Autor: wspolna-flaszka.pl
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.0905260010160.2832quad...
[...]

normalne faktury kosztowe w dacie ich wystawienia.

[...]

czyli nie wrzucac wtedy do tej kolumny ? tylko do inne koszty (wraz z kosztem przesylki) ?

 Czyli tak jak podatnik sobie wybrał.

hmm, zadryndam jesczze do US :)

dziki i pozdrawiam

Data: 2009-05-26 10:38:58
Autor: Piotrek
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
wspolna-flaszka.pl wrote:
hmm, zadryndam jesczze do US :)

Sk±d u Ciebie ta wielka wiara w kompetencje urzędników z US? ;-)

Piotrek

Data: 2009-05-26 10:54:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

normalne faktury kosztowe w dacie ich wystawienia.

  Czyli NIE prowadzisz "na bież±co".
  Imputuje to oczywi¶cie obowi±zek prowadzenia ewidencji sprzedaży
(przy czym może byc ES VAT), wszystko się zgadza.
  Tylko nie napisałe¶ wcze¶niej :)

[...]

  A sk±d!
  Napisałem o "zasadzie" maj±c na my¶li termin, nie kolumnę!

 Czyli tak jak podatnik sobie wybrał.

hmm, zadryndam jesczze do US :)

  Polecam archiwa grupy w tym temacie, a jeszcze lepiej zadzwonienie
do 5 różnych US, bywaj± ciekawe wyniki :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-26 11:12:35
Autor: Tomek
Dnia 26-05-2009 o 10:54:28 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

On Tue, 26 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

normalne faktury kosztowe w dacie ich wystawienia.

  Czyli NIE prowadzisz "na bieĹĽÄ…co".
  Imputuje to oczywiĹ›cie obowiÄ…zek prowadzenia ewidencji sprzedaĹĽy
(przy czym moĹĽe byc ES VAT), wszystko siÄ™ zgadza.

A z kolei ES VAT nie musi być na bieżąco, right?
Te przepisy się zapętlają na całego

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-26 11:22:30
Autor: wspolna-flaszka.pl
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.0905261052090.3836quad...
[...]

ewidencje vat i tak musze prowadzic, a przy okazji czy ja mam wklepac do ksiegi
na podstawie ewidencji - jakims opisem- dane z faktur kosztowych i sprzedazy
czy moge wtedy do 20 po kolei wklepac ? (wklepuje tak, chce sie upewnic czy znow nie przedobrzylem :) )

czyli nie wrzucac wtedy do tej kolumny ? tylko do inne koszty (wraz z kosztem przesylki) ?

 A sk±d!
 Napisałem o "zasadzie" maj±c na my¶li termin, nie kolumnę!

ok spoko

 Czyli tak jak podatnik sobie wybrał.

hmm, zadryndam jesczze do US :)

 Polecam archiwa grupy w tym temacie, a jeszcze lepiej zadzwonienie
do 5 różnych US, bywaj± ciekawe wyniki :)

zadzwonie do jednego i rozmowe nagram, bede miec dowod na
'blad co do okolicznosci wylaczajacej bezprawnosc czynu' :)

--
DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych z magazynem za 29,99 zł. !

Data: 2009-05-26 11:44:30
Autor: Tomek
Dnia 26-05-2009 o 11:22:30 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

zadzwonie do jednego i rozmowe nagram, bede miec dowod na
'blad co do okolicznosci wylaczajacej bezprawnosc czynu' :)

Na mój gust to nie będzie mieć większego znaczenia bo US-y nie są
od "prewencyjnego" tłumaczenia przepisów podatkowych, tylko od "postfactumowego" tłumaczenia przyczyn domiarów.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-26 11:51:28
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.uui6ogpkl60ql1unk...
[...]

przy odpowiedzialnosci karnej ma kluczowe znaczenie.

Data: 2009-05-26 13:25:45
Autor: Tomek

[...]

Ale coś na ten temat poczytałeś, czy dalej trollujesz?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-26 14:11:18
Autor: Tomek

[...]

To rozwiń ten fakt, żebym wiedział gdzie mam dzwonić żeby mieć bankowo uniewinnienie.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-26 14:30:09
Autor: wspolna-flaszka.pl

[...]

odsylam do czesci ogolnej kodeksu karnego i pierwszego lepszego komentarza do kodeksu
oraz podstawowych zxasad odpowiedzialnosci karnej (w szczegolnosci zamiaru i winy)

Data: 2009-05-26 14:40:49
Autor: wspolna-flaszka.pl

[...]

ze tez dziwie sie ze nikt sie nie powoluje na to bedac wprowadzonym w blad przez US

Data: 2009-05-26 14:50:42
Autor: Tomek

[...]

Tutaj sÄ… 3 warianty:
1. Ludzie biorÄ… mandaty lub poddajÄ… siÄ™ karze dla spokoju
2. Powołują się na wprowadzenie w błąd i dostają mandat za wykroczenie
nieumyślne (zobacz sobie w KKS, na końcu chyba każdego rozdziału jest dorzucone wykroczenie nieumyślne, tak żeby w każdej sytuacji skasować dolę)
3. Robią tak jak chcesz zrobić, ale sąd się kapuje że to był pic na wodę
i dodaje pół roczku i 5000 :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-26 14:41:31
Autor: Tomek
Dnia 26-05-2009 o 14:30:09 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Ciekawe jest co co napisałeś wcześniej w kontekście tego że masz wiedzę
na temat "zamiaru" i "winy".

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-26 14:47:34
Autor: wspolna-flaszka.pl
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze

Ciekawe jest co co napisałeś wcześniej w kontekście tego że masz wiedzę
na temat "zamiaru" i "winy".

jezeli dysponuje nagraniem urzednika ktory mi mowi ze tak i tak mam zrobic i bedzie dobrze to nie mozna mi przypisac winy ani zakladac ze moim zamiarem bylo oszustwo podatkowe.

Data: 2009-05-26 14:49:14
Autor: spp
wspolna-flaszka.pl pisze:

[...]

Ale z odpowiedzialności karno-skarbowej i tak nie zwolni. :(

--
spp

Data: 2009-05-26 14:56:30
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4a1be54a$1news.home.net.pl...
wspolna-flaszka.pl pisze:

[...]

art 10 par 3, 4.  kodeks karny skarbowy

Data: 2009-05-26 15:00:43
Autor: spp
wspolna-flaszka.pl pisze:

[...]

Opisz jak zadziałało.

--
spp

Data: 2009-05-26 14:53:15
Autor: Tomek
Dnia 26-05-2009 o 14:47:34 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Jassne, a świstak siedzi i zawija w sreberka :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-26 14:56:55
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.uujfe1m6l60ql1unk...
[...]

art 10 ust 3,4 kodeks karny skarbowy

Data: 2009-05-26 15:10:42
Autor: Tomek

[...]

Dobra, ja kończę się przypychać. Daj znać jak numer z telefonem zadziałał.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-26 11:58:54
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  PODANIE.
  Przeczytaj rozporz±dzenie o KPiR.
  Osobi¶cie.
  I zapodaj tezy do *dyskusji* ;)
  Z paragrafami.

[...]

  Spoko, pewnie co¶ znajd± ;)
  AFAIK w KPA/Ordynacji nie ma czego¶ zbliżonego do 97 KC :>
"Na jakiej podstawie przyj±ł Pan, że udziela Panu informacji
uprawniona osoba? u nas uprawniony jest rzecznik prasowy!"
  ;P

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-26 14:28:24
Autor: wspolna-flaszka.pl
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.0905261153280.3836quad...
[...]

no wie cjuz widze ze nie do konca masz racje bo
"Jeżeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporz±dzenia -
dokumentowany jest fakturami dostawców, został dostarczony do zakładu lub dokonano nim
obrotu przed otrzymaniem faktury, należy sporz±dzić szczegółowy opis otrzymanego
materiału (lub towaru handlowego), podaj±c imię, nazwisko (firmę) i adres dostawcy,"

przeciez ja dokonuje obrotu nim dostane fakture zakupu.

co do mojego pytania:
"W razie prowadzenia księgi przez biuro rachunkowe, zapisy s± dokonywane w porz±dku
chronologicznym na podstawie dowodów, o których mowa w § 12-16, oraz sum
miesięcznych przychodów wynikaj±cych z ewidencji, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2, lub
danych wynikaj±cych z zestawienia, o którym mowa w § 20 ust. 2, przekazywanych przez
podatnika zgodnie z postanowieniami umowy, w czasie zapewniaj±cym prawidłowe i
terminowe rozliczenia z budżetem, lecz nie póĽniej niż do dnia 20 każdego miesi±ca za
miesi±c poprzedni."

czy przypadkiem zwrot "lub
danych wynikaj±cych z zestawienia" nie zezwala na wklepanie tych faktur jesczze raz ?

Wracajac do faktur kosztowych,
:

"2. Zapisów dotycz±cych pozostałych wydatków dokonuje się, z zastrzeżeniem § 20 i 30, jeden
raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie póĽniej niż przed rozpoczęciem działalno¶ci w dniu
następnym, z uwzględnieniem zasad okre¶lonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym."

$20 mowi o dokumentach sprzedazy

$30 ust 3
"3. Podatnicy mog± dokonywać wpisów do księgi na zasadach okre¶lonych w ust. 1 pod
warunkiem prowadzenia równocze¶nie ewidencji, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2. Warunek
ten nie dotyczy podatników dokonuj±cych sprzedaży dokumentowanej wył±cznie fakturami."

tyle ze do rejestru zakupu ida faktury w dacie otrzymania , a nie wystawienia.

Data: 2009-05-26 16:06:25
Autor: Gotfryd Smolik news
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
On Tue, 26 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

no wie cjuz widze ze nie do konca masz racje bo

  No to mamy punkt pierwszy - wiesz że nie należy nikogo słuchać
lecz czytać przepisy :)

[...]

  To¶ mnie zastrzelił :]
  Przyznaję że nad tym "obrotem" się nie zastanawiałem.
  Nad faktem że zbywasz *własno¶ć* dopiero w momencie kiedy otrzymuje go
docelowy odbiorca można się nie rozczulać (bo wg KC potrzebne jest
"posiadanie"), ale użyte słowo faktycznie komplikuje wnioski.
"Obrót" to pojęcie zdefiniowane w VAT... i tam nie ma "w rozumieniu
ustawy"! Ciekawe czy istnieje odrębna definicja "obrotu" w innych
przepisach (dotycz±ca rozporz±dzenia prawem, a nie kwoty stanowi±cej
podstawę opodatkowania!)
  Trzeba by doj¶ć czy rozp. o KPiR (przed nowelizacjami) było wprowadzone
przed czy po zdefiniowaniu "obrotu" w ustawie o VAT.
  Hm...

[...]
[...]
czy przypadkiem zwrot "lub
danych wynikaj±cych z zestawienia" nie zezwala na wklepanie tych faktur jesczze raz ?

IMVHO zdecydowanie zezwala - "lub to lub" a nie "albo".
  Przyznaję że widziałem zdania w±tpi±ce :) grupowiczów na .prawo w zwi±zku
z nadmiarowymi zapisami w KC (gdzie¶ tam jest "A lub B lub A i B"),
ale wtedy pytam czy kto¶ prowadz±cy produkcję ro¶linn± *I* zwierzęc±
nie jest rolnikiem... :) (w PDoOF jest definicja ze słowem "lub").

[...]

  Nie ma AFAIK takiego wymogu - wskaż w przepisie.
  Rejestr dla VAT ma być prowadzony tak aby "dało się wypełnić deklarację",
czyli musi m.in. zapewnić *podział* wpisów wg terminów prawa do odliczania.
  Ale same wpisy ujętę mog± być jakkolwiek, w szczególno¶ci posortowane.
  W szczególno¶ci ujęcie w terminie otrzymania nie okre¶la prawa do
odliczenia, czyli owego podziału (np. przy f-rze za telefon).

  Również nic nie stoi na przeszkodzie, aby rejestr umożliwiał "dwa rzuty"
podgl±du, albo i więcej (czyli w terminach wydania i terminach otrzymania
oraz "dla VAT" i "dla dochodowego").
  IMVHO jedynie wydruk powinien być jednoznaczny (pozwalać na identyfikację
"bez przekrętow") i tam jest dodatkowy wymóg - wła¶nie "chronologicznie"
(par.31.1.2), ale dotycz±cy KPiR bazuj±cej na tym pozwoleniu (a nie
rejestru).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-26 17:11:48
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

w kwietniowym rejestrze mam faktury otrzymane od lutego do kwietnia bo w marcu np nie bylo sensu
wklepywac gdyz mialem zerowy przychod, czy to oznacza ze nie mialem prawa wklepac faktur
wystawionych w danym meisiacu do ksiegi dotyczacej tego miesiaca chronologicznie do 20. dnia nastepnego miesiaca?

Zaczynam sie stresowac :)

Powiedz mi konkretnie co mam zrobic w takich przypadkach:
Faktura data wystawienia
4 kwietnia, data otrzymania 7 maja , wklepuje ja
-do ewidnecji zakupu vat w maju 7 maja,
- do ewidnecji zakupu vat czerwcowej

kiedy ja i z jaka data ksieguje w ksiedze?

P.

Data: 2009-05-27 13:41:06
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Dlaczego by nie?
  :D
  Oczywiscie można.
  Byle chronologicznie.
  Czyli np. za maj najpierw będ± faktury z lutego (po kolei), potem
z marca, dalej z kwietnia...

  Idzie o to, aby *na wydruku strony KPiR* nie było tak, że "spadnięta
za szafę" faktura z kwietnia jest między fakturami z maja, za czym
s± dopisane f-ry z marca poprzedzielane f-rami z lutego.
  Mam nadzieję że wyłożyłem mój p. widzenia :D

[...]

  Nie mam pojęcia, bo "fizycznie możliwe" s± naprawdę bardzo
różne sposoby ;) (hint: na innej grupie w pewnym w±tku ludzie
zaczęli mieszać "fizyczn± możliwo¶ci±" z "powinno¶ci±"
wg prawa i tym że "można" :D), to tak OT :D

  A co do prawidłowo¶ci...
  Przecież zależy od sposoby księgowania, o czym była mowa.
  Je¶li "na bież±co" - to z datami otrzymania.
  Ale je¶li "komputerowo" to oczywi¶cie "z dat± zdarzenia gospodarczego"
(a nie otrzymania), czyli na stronie przeznaczonej dla maja (skoro
kwiecień jest już zamknięty i rozliczony), lecz z dat± 4.IV
i na wydruku musi być przed f-rami z maja.
  Chronologicznie. Wydruk. Każdy wydruk ogl±dany oddzielnie ma być
"chronologicznie" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-27 15:18:24
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

nie, inaczej, w vatowskiej ewidnecji mam w tej z jednego miesiaca
wpisane faktury z 3 meisiecy, natomiast w ksiedze wpisywalem na biezaco w dacie ich wystawienia w kazdym miesiacu.

kurde gubie sie juz :)

[...]

komputerowo jest prowadzone, data zdarzenia gospodarczego to data wystawienia faktury ?
do 20 kolejnego miesiaca zazwyczaj faktury z poprzedniego przychodza.

Data: 2009-05-27 18:06:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 27 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

  Ale nie ma w czym :)
  Przepis dla VAT jest jeszcze prostszy: "Jeżeli podatnik nie dokona
obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może
obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch
następnych okresów rozliczeniowych".
  Nie ma ŻADNYCH dodatkowych warunków.

  Natomiast wydaje się uzasadnione, aby ew. wydruk rejestru (np. dla
potrzeb czynno¶ci sprawdzaj±cych albo kontroli) również był
chronologiczny, wedle dowolnego kryterium, byleby w tym jaka¶
logika była.

komputerowo jest prowadzone, data zdarzenia gospodarczego to data wystawienia faktury ?

  Mnie pytasz? :) - to minister wymy¶lił, jego męcz :D
IMVHO można przyj±ć takie uproszczenie w przypadku, w którym dla podatku
dochodowego owa data jest istotna. Znaczy prawie zawsze. I z góry mówię
że nie będę szukał przypadków przeciwnych :D
  ¦ci¶lej "dat± zdarzenia" IMVHO jest data sprzedaży, ale na mój rozum
o to nikt się kłócił nie będzie (czy posortowane wg daty sprzedaży
czy wystawienia f-ry).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-27 19:48:43
Autor: Tomek
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
Dnia 27-05-2009 o 18:06:47 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

  ĹšciĹ›lej "datÄ… zdarzenia" IMVHO jest data sprzedaĹĽy, ale na mĂłj rozum
o to nikt się kłócił nie będzie (czy posortowane wg daty sprzedaży
czy wystawienia f-ry).

Rozporządzenie do KPiR było pisane po pojaku, bo terminy są tam używane
baardzo dowolnie, do tego od 1989 r. niewiele się zmieniło, stąd
różne humbugi tam występują :)

Natomiast jako że KPiR służy do wyliczania podatku a nie do ewidencjowania
zdarzeń gospodarczych (np. zakupu dysku przeznaczonego do zbudowania ŚT nie wpisujesz,
chyba ĹĽe do kol. 15), to i data zdarzenia to data wystawienia faktury, tak ĹĽeby
było zgodnie z art. 22.6b updof. W każdym razie mam na to i wiążącą interpretację,
i pisemną opinię podatkową i kilka razy w KIPie potwierdzałem więc innego wyjścia nie ma :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-28 12:21:25
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

Gubie się poniewaz piszesz ze wpisywac do 20 kolejnego miesiaca moge przy zalozeniu prowadzenia ewidencji vatowskich ALE
w ewidencjach vatowskich - glownie zakupu- daty wpisow zupelnie odbiegaja od tego co jest ksiedze (wlasnie ze wzgledu na te data wplywu + 2 kolejne okresy).
Powiem jak ja robie a Ty powiedz czy dobrze :) Juz bez pokretnych wpisow z przepisami.

Wszystkie faktury kosztowe ktore dojda do 20 kolejnego miesiaca (przykladowo 20 maja), wpisuje w dacie
wystawienia w koszty w ksiedze kwietniowej, jezeli faktura przyjdzie do mnie po 20. to z racji tego ze formalnie jest juz zamkniety miesiac
wpisuje ja w dacie wystawienia (czyli np 28 kwietnia w maju) ale chronologicznie do ksiegi z maja.
Niezaleznie od tego moge te fakture ujac w ewidencji zakupu vat w czerwcu (nie ma scislego zwiazku pomeidzy ksiega a ewidencja).
Do Ewidencji sprzedazy vat ida faktury sprzedazy na biezaco, do 20 miesiaca nasteonego wpisuje te faktury do ksiegi po kolei (teraz bede wklepywac raport z kasy).
Czy tak ?
Np. nie mialem prawea wpisac faktury wystawionej 31 kwietnia w kwietniowym rejestrze vat bo do mnie nie mogla dojsc wtedy ale do ksiegi jako ze przyszla przed 20 kolejnego miesiaca
wpisalem.

Na marginesie moge wrzucic w koszty oplate za otwarcie limitu kredytowego w koncie firmowym? (zdarzyc sie moze ze pojde sobie na basen i zaplace karta ale glownie idzie na
wydatki firmowe, tu poszlo na kase fiskalna)

P.

Data: 2009-05-28 12:58:04
Autor: Tomek
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
Dnia 28-05-2009 o 12:21:25 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

kurde gubie sie juz :)

 Ale nie ma w czym :)
 Przepis dla VAT jest jeszcze prostszy: "JeĹĽeli podatnik nie dokona
obniĹĽenia kwoty podatku naleĹĽnego w terminach okreÂślonych w ust. 10, moĹĽe
obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch
następnych okresów rozliczeniowych".
 Nie ma Ĺ»ADNYCH dodatkowych warunkĂłw.

Gubie siÄ™ poniewaz piszesz ze wpisywac do 20 kolejnego miesiaca moge przy
[...]

Tak - ze stertą 100 wyjątków i 200 wyjątków do wyjątków, więc ciężko to potwierdzić.

VAT z PIT nie mając nic wspólnego poza tym, że przychód i obrót w części przypadków
sie pokrywają i że często faktury docierają do obiorcy w m-cu wystawienia.

Np. nie mialem prawea wpisac faktury wystawionej 31 kwietnia w kwietniowym
rejestrze vat bo do mnie nie mogla dojsc wtedy ale do ksiegi jako ze
przyszla przed 20 kolejnego miesiaca
wpisalem.

"Niektórzy" chcą żeby korygować wtedy poprzedni miesiąc w KPiR, ale chyba żadnych sankcji za to nie ma.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-28 13:37:16
Autor: wspolna-flaszka.pl
towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze

Czy tak ?

Tak - ze stertą 100 wyjątków i 200 wyjątków do wyjątków, więc ciężko to potwierdzić.

a czeste wyjatki to ? :)

[...]

ale chyba ĹĽadnych sankcji za to nie ma.

widze wlasnie ze program tgsoftu probuje myslec za usera i nie pozwala wpisac z inna data niz obecny miesiac.
A powiedz mi czy ta korektsa po prostu polega na wydrukowaniu jeszcze raz ksiegi za miesiac (i wywaleniu starej)
i ewedntulanie napisanie pisma do US o zwrot nadplaty z powodu wplywu faktury czy cos jesczez trzeba ?

 pozdrawiam

ps
uspokoiles mnie troche

Data: 2009-05-28 14:06:11
Autor: Tomek
Dnia 28-05-2009 o 13:37:16 wspolna-flaszka.pl <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał(a):

Czy tak ?

Tak - ze stertą 100 wyjątków i 200 wyjątków do wyjątków, więc ciężko to
potwierdzić.

a czeste wyjatki to ? :)

Może z tymi liczbami przesadziłem, ale pierwsze z brzegu - zakup towaru handlowego, zakup (części do) ŚT,
wrzucenie w koszty ĹšT (bez amortyzacji).

VAT z PIT nie mając nic wspólnego poza tym, że przychód i obrót w części
przypadkĂłw
[...]

Ja ponownie drukuję stronę, dopisuję KOREKTA i co skorygowałem,
ten sposób nie jest unormowany w rozporządzeniu do KPiR, ale u mnie działa :)
Przy czym nie koryguję miesięcy tylko dlatego że faktura dotarła po 20.

--
Pozdrawiam,
Tomek

towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze