toyota auris hybrid

Data: 2017-08-16 15:24:06
Autor: quent
toyota auris hybrid
Szukam małego kombi.
Myślę o nowym aucie w jakimś planie finansowym typu wynajem/leasing.
Co sądzicie o Toyocie Auris w wersji hybrydowej?
Nie miałem z hybrydami do czynienia.
Warto?
Robię rocznie niewiele, ok. 15tys. w tym raz czy 2 do roku wyjazd do UK lub Italii.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-16 19:50:20
Autor: P.B.
toyota auris hybrid
Dnia Wed, 16 Aug 2017 15:24:06 +0200, quent napisał(a):

[...]

Nie wiem jak Auris, ale byłem wożony Priusem. W warunkach miejskich hybryda
bardzo mi się podoba - cichutko, mięciutko, w korku najgłośniejsza rzecz,
to wentylator nawiewu. Na co dzień jeżdżę Focusem 1.8 TDCI i przy moim
klekocie, który hałasuje, trzęsie się szarpie taka hybryda to oaza luksusu!
Na autostradzie różnice nie są już takie duże - jedzie to jak zwykłe auto.
Nie wiem jak wyglądają koszta eksploatacji poza paliwem, ale jeżeli są
podobne jak dla aut konwencjonalnych, to w Polsce hybryda nie ma sensu
ekonomicznego. Cena Aurisa (Priusa jeszcze bardziej) zabija całą
oszczędność na paliwie. No chyba, że koszty nie są dla Ciebie aż tak
istotne, to dla ekologii i komfortu polecam. Tesla to nie jest, ale postęp
względem śmierdzących diesli jest widoczny.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-08-17 21:43:03
Autor: jerzu.xyz
toyota auris hybrid
On Wed, 16 Aug 2017 19:50:20 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

Nie wiem jak Auris, ale byłem wożony Priusem. W warunkach miejskich hybryda
bardzo mi się podoba - cichutko, mięciutko, w korku najgłośniejsza rzecz,
to wentylator nawiewu.

Nie wiem jak Auris czy Prius, ale w Warszawie w carsharingu są Toyty
Yaris Hybbrid. O ile jazda na silniku elektrycznym to bajka, to całość
psuje niestety załączający się dość szybko silnik spalinowy. Do tego
auta są z automatem (CVT?) i wyje ten silnik jak chiński skuter ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-08-18 08:49:21
Autor: tck
toyota auris hybrid

Użytkownik <jerzu.xyz@irc.pl> napisał w wiadomości news:n9sbpclo98dl6hao3bkln9vp3p3q1g7pll4ax.com...
[...]

kolega miał jako zastępcze auto aurisa w hybrydzie- podziela spostrzezenia co do skrzyni biegów- wyje i nie jedzie;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-08-17 14:41:15
Autor: Przemyslaw P.
toyota auris hybrid
Jechałem taksówką Aurisem hybrydą i kierowca bardzo sobie chwalił. Średnią po mieście miał trochę ponad 5l. W trasie już gorzej, mówił że ok 7l

Data: 2017-08-18 07:38:31
Autor: P.B.
toyota auris hybrid
Dnia Thu, 17 Aug 2017 14:41:15 -0700 (PDT), Przemyslaw P. napisał(a):

Jechałem taksówką Aurisem hybrydą i kierowca bardzo sobie chwalił. Średnią po mieście miał trochę ponad 5l. W trasie już gorzej, mówił że ok 7l

I dlatego z punktu widzenia ekonomii takie auto jest sensowne tylko dla
taksówkarzy. Takie spalania, to ma większość diesli i to nie koniecznie
współczesnych. Jedyna różnica to, że diesel pali 5 z groszem w trasie, a 7
w mieście. Ja teraz dużo jeżdżę po mieście, a mało w trasie, więc chętnie
zamieniłbym swojego diesla na hybrydę. Niestety cena Aurisa jest dla mnie
zaporowa.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-08-18 08:25:14
Autor: quent
toyota auris hybrid
On 2017-08-18 07:38, P.B. wrote:
[...]

Dla mnie ceny nowych aut w ogole są zaporowe więc myślę o jakimś planie finansowym.
Auris wstępnie na www podają 750zł przy wplacie 25tys

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-18 07:59:50
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik quent xx@xx.com ...

[...]

A co? Wtedy jest taniej?

Auris wstępnie na www podają 750zł przy wplacie 25tys

To jak za darmo :)

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-08-18 13:34:19
Autor: quent
toyota auris hybrid
On 2017-08-18 09:59, Budzik wrote:
A co? Wtedy jest taniej?

Taniej niż co?

Auris wstępnie na www podają 750zł przy wplacie 25tys
To jak za darmo :)

na 36 miesięcy.
Tanio/drogo rzecz względna

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-18 12:59:49
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik quent xx@xx.com ...

A co? Wtedy jest taniej?

Taniej niż co?

Auris wstępnie na www podają 750zł przy wplacie 25tys
To jak za darmo :)

na 36 miesięcy.
Tanio/drogo rzecz względna

No ale pisałes ze auta drogie wiec bierzesz w planie finansowym.
Wiec sie grzecznie pytam, co ten plan finansowy zmienia?
Bo moznaby wyciągnac wniosek, ze wtedy juz nie jest drogo...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2017-08-18 15:10:38
Autor: quent
toyota auris hybrid
On 2017-08-18 14:59, Budzik wrote:
Użytkownik quent xx@xx.com ...

A co? Wtedy jest taniej?

Taniej niż co?

[...]

Nie chcę auta na własność, pasuje mi płacić miesięcznie i co kilka lat zmieniać na nowy model. Stąd ten plan finansowy.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-18 15:17:18
Autor: tck
toyota auris hybrid

On 2017-08-18 14:59, Budzik wrote:
Użytkownik quent xx@xx.com ...

A co? Wtedy jest taniej?

Taniej niż co?

[...]

a te 25k to co to jest?
ja rozumiem np abonamenty Hyundaya- masz, płacisz stałą kwotę i oddajesz- a tu? 25k później kolejne 27k w ratach i co dalej? rozstajemy się poprostu? oni biorą auto a Ty zostajesz lżejszy o 52k, bierzesz kolejne auto za 25k na start?
Kto płaci za przeglądy, ubezpieczenie, opony itp?
Policz, może taxi taniej wyjdzie....

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-08-18 15:24:20
Autor: quent
toyota auris hybrid

On 2017-08-18 14:59, Budzik wrote:
Użytkownik quent xx@xx.com ...

A co? Wtedy jest taniej?

Taniej niż co?

[...]

Nie znam detali. Muszę się dopiero w te plany wczytać. Interesuje mnie póki co model auta.
Na jakiś rodzaj abonamentu na pewno pójdę.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-18 18:59:49
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik quent xx@xx.com ...

[...]

Nie znasz detali ale post wczesniej stwierdziłes, ze nowe drogie wiec chciałbys plan 2k + rata.
Dla mnei to jakies mega dziwne co piszesz - chyba jeszcze tego nie przemyslałes do konca...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2017-08-28 09:14:41
Autor: quent
toyota auris hybrid
On 2017-08-18 20:59, Budzik wrote:
Nie znasz detali ale post wczesniej stwierdziłes, ze nowe drogie wiec
chciałbys plan 2k + rata.

??!!
Następny co czytać się uczył ale z marnym skutkiem.

Dla mnei to jakies mega dziwne co piszesz - chyba jeszcze tego nie
przemyslałes do konca...

No serio?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-09-03 21:00:51
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik quent xx@xx.com ...

Nie znasz detali ale post wczesniej stwierdziłes, ze nowe drogie wiec
chciałbys plan 2k + rata.

??!!
Następny co czytać się uczył ale z marnym skutkiem.

Zawsze lepiej zarzucic komus brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem zamiast zastanowic sie nad jasnoscia własnych przemyslen i wypowiedzi...

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2017-08-21 07:52:27
Autor: quent
toyota auris hybrid
On 2017-08-18 15:17, tck wrote:
bierzesz
kolejne auto za 25k na start?

No właśnie ponoć już nie.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-18 18:59:49
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik quent xx@xx.com ...

A co? Wtedy jest taniej?

Taniej niż co?

[...]

Podziwiam to jak marketoidzi wmowili ludziom co jest dla nich dobre, opłacalne i tanie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

Data: 2017-08-24 19:38:36
Autor: z
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-18 o 20:59, Budzik pisze:

Podziwiam to jak marketoidzi wmowili ludziom co jest dla nich dobre,
opłacalne i tanie...

Liczono tu kiedyś i20 i wychodziło że jest to taki kredyt zero procent na 5 lat. Żadne kosmiczne pieniądze. Marketoidy to chciały opróżnić magazyny.
Teraz już chyba nie jest tak wesoło bo warunki wszyscy dają gorsze.
Zniechęcająca była/jest kwestia dodatkowych kosztów przy zwrocie takiego auta za każde zadrapanie.

Może ktoś się wypowie jak to jest przy zwrocie takiego auta.

Data: 2017-08-28 19:09:12
Autor: jerzu.xyz
toyota auris hybrid
On Thu, 24 Aug 2017 19:38:36 +0200, z <z@z.pl> wrote:

Może ktoś się wypowie jak to jest przy zwrocie takiego auta.

Jak kiedyś pisałem o zwrocie auta z wynajmu długoterminowego, auto
dostawcze. Czepianie się o każdą ryskę czy wgniotkę, pretensja że
podłoga w przestrzeni bagażowej porysowana (w końcu autem wożono
palety), brak zapalniczki stanowił poważny problem. Oczywiście
wszystko skrzetnie zanotowane jako podstawa do wystawienia faktury
rozliczeniowej. --

Data: 2017-09-03 21:00:51
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

I na ile wyceniono te mankamenty?

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2017-09-04 16:13:00
Autor: jerzu.xyz
toyota auris hybrid
On Sun, 3 Sep 2017 21:00:51 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

I na ile wyceniono te mankamenty?

Nie wiem. Nie widziałem faktury. W każdym bądź razie po tej
"przygodzie" właściciel firmy już się w żadne wynajmy nie bawi. Albo
gotówka, albo leasing.

Data: 2017-09-04 19:00:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

I na ile wyceniono te mankamenty?

Nie wiem. Nie widziałem faktury. W każdym bądź razie po tej
"przygodzie" właściciel firmy już się w żadne wynajmy nie bawi. Albo
gotówka, albo leasing.

Czyli ewentualny kłopot z odsprzedaza odpada jako argument.
Bo zapewne wartosc tej faktury była taka, ze po obnizeniu o tyle ceny auto sprzeda sie w 5 minut.

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2017-09-04 19:29:43
Autor: J.F.
toyota auris hybrid
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0qnqqc1rst17m19qghrdvo7s238ae2vb65@4ax.com...
[...]

Leasing forma dzierzawy.
No chyba, ze wybral forme zakupu na raty.

J.

Data: 2017-08-20 21:45:45
Autor: Marcin
toyota auris hybrid
Witam

W dniu 2017-08-18 o 15:10, quent pisze:

Nie chcę auta na własność, pasuje mi płacić miesięcznie i co kilka lat
zmieniać na nowy model. Stąd ten plan finansowy.

Abonament jest dla ludzi z kasa, jak kogos nie stac na samochod to tym bardziej nie bedzie stac na abonament. A wspominales, ze cena nowego samochodu jest abstrakcyjna. Zaleta abonamentu to brak klopotu z odsprzedaza uzywanego samochodu i caly czas uzywanie w miare nowego samochodu za to placisz.
Pytanie co sie stanie jak po wplacie 25K wyjedziesz z salonu i samochod zostanie rozbity albo skradziony. Z tym niektorzy korzystajacy z wynajmu mieli klopoty - wiec dobrze by bylo sprawdzic jak tu to wyglada.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-08-20 22:56:10
Autor: cef
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-20 o 21:45, Marcin pisze:
Witam

W dniu 2017-08-18 o 15:10, quent pisze:

Nie chc? auta na w?asno??, pasuje mi p?aci? miesi?cznie i co kilka lat
zmienia? na nowy model. St?d ten plan finansowy.

Abonament jest dla ludzi z kasa, jak kogos nie stac na samochod to tym bardziej nie bedzie stac na abonament.

Nie do końca. Abonament jest jak ktoś potrzebuje jeździć
i z kalkulacji mu wychodzi, że za używanie może zapłacić tyle i tyle.
I nie potrzebuje potem żadnego wykupu.
Nie ma rynku, to i nie ma odpowiednich ofert.
Pisałem już tu kiedyś, że szukałem kilka lat temu oferty
takiego najmu długoterminowego w Polsce,
to oferty były takie, że chcieli w trzy lata 130% wartości auta.
(przeglądy, naprawy po stronie dawcy auta, nie pamietam jak z ubezpieczeniem)
A w Niemczech było takie samo auto i czynsze były
na poziomie 20-30% wartości auta za ten okres,
tylko nie można było używać w PL.
Na taki rabunek jak u nas proponują, to długo nie będzie rynku normalnego na te usługi.

Data: 2017-08-20 22:59:44
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Na taki rabunek jak u nas proponują, to długo nie będzie rynku normalnego na te usługi.

Jak widzisz, rynek nie do konca sie z toba zgadza, bo sa osoby ktorym marketoidy wmowily ze tak jest "tanio"...

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2017-08-21 00:52:33
Autor: przemek.jedrzejczak
toyota auris hybrid
okolo 7 tys euro przy 36 miesiacach leasingu, prawie 200 ojro miesiecznie oferty dla pracownikow duzych firm np Airbus, Daimler sa o 20-30 ojro tansze, znajomy wzial wlasnie Tourana za 170 miesiecznie

Bei Carledo findet ihr derzeit den Seat Leon ST Style im Leasingangebot für Privat- und Gewerbekunden. Mit 150 PS hat der Seat Leon ST Style auch genügend Power. Zudem kommt er mit einer fairen Monatsrate bei einer Leasingdauer von 36 Monaten. Der Seat Leon ST Style hat in diesem Angebot einen Leasingfaktor von 0,61. Basis der Berechnung ist die Monatsrate von 176,12EUR sowie der Listenpreis von 28.840EUR. Der Leasingfaktor ist damit nur marginal höher als der gestrige Seat Deal. Zum Angebot hinzu kommt eine Bereitstellungsgebühr i.H.V. 775EUR (inkl. MwSt.). Wer das Auto angeliefert haben möchte, muss zusätzliche 199EUR einkalkulieren.
oBruttolistenpreis: 28.840EUR
oLeasingfaktor: 0,61 (inkl. Bereitstellung = 0,69)
oLaufzeit: 36 Monate
oLaufleistung: 10.000 km / Jahr (mehr geg. Aufpreis)
(Mehrkilometer: 6,66 Cent; Minderkilometer: 4,05 Cent)
oLeasingrate: 176,12EUR / Monat
oBereitstellung: 775EUR
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
oGesamtkosten 36 Monate: 7.115,32EUR (eff. 197,65EUR/Monat)

Data: 2017-08-21 16:35:23
Autor: Cavallino
toyota auris hybrid
W dniu 20-08-2017 o 22:56, cef pisze:
[...]

Jeśli chodzi o nowe auta, to zdecydowanie się to poprawiło, koszt takiego wynajmu jest zbliżony do utraty wartości.
Ok. 1% miesięcznie + vat.

Data: 2017-08-22 00:06:45
Autor: piotrll
toyota auris hybrid
Jeśli chodzi o nowe auta, to zdecydowanie się to poprawiło, koszt takiego wynajmu jest zbliżony do utraty wartości.
Ok. 1% miesięcznie + vat.

Bzdura, pokaż mi taką ofertę. Min. to ok 2%.

Data: 2017-08-22 09:59:57
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik  piotrll@gmail.com ...

Jeśli chodzi o nowe auta, to zdecydowanie się to poprawiło, koszt takiego wynajmu jest zbliżony do utraty wartości.
Ok. 1% miesięcznie + vat.

Bzdura, pokaż mi taką ofertę. Min. to ok 2%.

2%?
I wszelkie koszty serwisowe po stronie wynajmujacego?
To sie chyba i tak nie opłaca no chyba ze ktos multiplikuje koszty obsługi bo zapierdala i mu klocki co 10 tysiecy padaja...

Przy 1% moznaby sie zastanowic.

Rozumiem ze sa limity kilometrów?

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2017-08-22 03:33:19
Autor: piotrll
toyota auris hybrid
> [...]

To sie chyba i tak nie opłaca no chyba ze ktos multiplikuje koszty obsługi bo zapierdala i mu klocki co 10 tysiecy padaja...

2% to bardzoooo optymistyczny wariant, realnie pewnie bliżej 2,5%

Policzmy, nawet przy 2% abonamentu miesięcznie to daje 24% wartości rocznie!
Czyli w skrócie kupujemy nowy samochód "na raty", a po 4 latach oddajemy go za darmo. Czysty biznes dla wynajmującego.

Data: 2017-08-22 11:50:39
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
> [...]

rocznie! Czyli w skrócie kupujemy nowy samochód "na raty", a po 4
latach oddajemy go za darmo. Czysty biznes dla wynajmującego.
I ludki to łykają?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2017-08-22 04:57:24
Autor: piotrll
toyota auris hybrid
> 2% to bardzoooo optymistyczny wariant, realnie pewnie bliżej 2,5%
> rocznie! Czyli w skrócie kupujemy nowy samochód "na raty", a po 4
> latach oddajemy go za darmo. Czysty biznes dla wynajmującego. > I ludki to łykają?

Polska to biedny kraj bogatych ludzi.

A tak na serio to chyba tylko "firmy szukające kosztów".

Data: 2017-08-22 05:30:17
Autor: przemek.jedrzejczak
toyota auris hybrid
w Niemczech dosc popularne ale oferta musi byc naprawde dobra:

[Privatleasing] Renault Twingo SCe 70 Life mit R&Go-Paket für 59EUR / Monat bei 36 Monaten

[Renault König Berlin] Leasing CLIO 4Limited Deluxe 1.2 LEV 16V 75 5-Türer 99,-EUR/Monat

Peugeot 208 Privatkundenleasing 89EUR/Monat - 24Monate Laufzeit bei 10tkm/Monat EDIT: Händlerunabhängig

najlepiej wypadaja maluchy 250 pln miesiecznie jest jak najbardziej do przelkniecia, jak ktos potrzebuje auta do miasta idealne

Data: 2017-08-22 13:59:56
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
> [...]

Polska to biedny kraj bogatych ludzi.

A tak na serio to chyba tylko "firmy szukające kosztów".

Szukajace kosztów?
To ja moge im sprzedac swoje usługi za 10x wartosc rynkowa.

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2017-08-22 13:49:03
Autor: cef
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-22 o 12:33, piotrll@gmail.com pisze:
Bzdura, pokaż mi taką ofertę.
Min. to ok 2%.

[...]

Myślałeś kiedyś w takich kategoriach jak kupowałeś bilet na tramwaj?

Data: 2017-08-22 13:59:56
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Jakby był w takeij cenie ze po 10 latach płaciłbys za cały tramwaj to szybko zaczałbys tak myslec.

Data: 2017-08-22 16:47:48
Autor: cef
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-22 o 15:59, Budzik pisze:
[...]

Czyli gdyby wynajem auta był bardziej zbliżony
do ceny biletu tramwajowego, to już nie myślałbyś
w kategoraich, żeby kupić auto, a tylko używać, nieprawdaż?

Data: 2017-08-22 17:59:56
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Oczywiście... No przeciez od poczatku mowie ze cena mi sie nie podoba a nie sam sens wypozyczenia...

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2017-08-22 15:13:30
Autor: quent
toyota auris hybrid
On 2017-08-22 12:33, piotrll@gmail.com wrote:
Czyli w skrócie kupujemy nowy samochód "na raty", a po 4 latach...

....bierzesz nowy i dalej płacisz raty

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-22 13:59:57
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik quent xx@xx.com ...

Czyli w skrócie kupujemy nowy samochód "na raty", a po 4 latach...

...bierzesz nowy i dalej płacisz raty

Ale gdzie tu sens? (finansowy)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2017-08-22 16:46:09
Autor: cef
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-22 o 15:59, Budzik pisze:
U?ytkownik quent xx@xx.com ...

Czyli w skr?cie kupujemy nowy samoch?d "na raty", a po 4 latach...

...bierzesz nowy i dalej p?acisz raty

Ale gdzie tu sens? (finansowy)

No jeśli Ty chcesz kupić auto, to takie oferty nie są
dla Ciebie i tyle. Jak byś potrzebował tylko jeździć, to wtedy tak.

Data: 2017-08-22 17:59:56
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

A jak kupie auto to nie bede nim mogł jezdzic?
Bo czy sie uato kupuje, czy wypozycza - cel jest przeciez ten sam - jezdzenie! --
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-08-22 20:54:57
Autor: cef
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-22 o 19:59, Budzik pisze:
[...]

To co już przeanalizowałeś kupno tramwaju? :-)

Większość użytkowników prywatnych myśli jedynie w kategoriach
zakupu czy posiadania i porównuje to do opcji zakupu co do niczego nie prowadzi.
Jak zaczniesz potrezbować tylko do używania a nie posiadania,
to wtedy będziesz inaczej patrzył.
Jeśli spojrzysz  w drastyczny sposób przesuwając granicę czynszu,
to powiedzmy, że za ileś tam złotych miesięcznie wolałbyś wynająć
a nie kupić. Powiedzmy, że za 100zł/miesiąc?
I teraz wyobraź sobie, że po prostu na rynku sa tylko oferty nie przystające do
oczekiwań.

Kilka lat temu dla mojego pracodawcy istotne było, żeby
budżet danej osoby zamykał się określona kwotą. Nie były istotne ani potrzebne żadne
środki trwałe ani kłopoty z nimi związane. I chcieli zapłacić tyle ile u nich
się płaci w Niemczech za takie usługi - oczekiwali czynszu na poziomie do 200 euro - a w Polsce proponowano ponad 600 euro netto.
Umowa czteroletnia - auto ok 110 tys wtedy mazda 6 kombi - opcja full z ubezpieczeniem, serwisem, oponami , asistance -tylko ograniczenie przebiuegu 30tys rocznie - nadwyżka 30gr/km
Więc jeśli tam są takie oferty, to i u nas kiedyś się pojawią.

Data: 2017-08-22 21:31:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 20:54 cef <cezfar@interia.pl> pisze:

(...)

[...]

Ja miałem  konkretne oferty z czerwca tego roku (rozważałem zakup lub  wynajem).
Wynajem wyglądał następująco (moje koszty to paliwo, czynsz, płyn do  spryskiwaczy i myjnia):

pug 2008, 1,2L 110KM  - umowa 18 miesięcy, limit 20kkm 1050 brutto  miesięcznie
pug 3008, 1.6HDI/120KM- umowa 18 miesięcy, limit 30kkm 2100 brutto
focus 1,6/125KM - umowa 12 mies, limit 20kkm 900 brutto
ibiza 1,2 TSI/90KM    - umowa 12 mies, limit 30kkm 750 brutto

W razie awarii , dostaję kolejny. W moim przypadku wynajem odpadał z uwagi  na niskie limity km. Dopłata była na poziomie 0,25-0,30 gr za każdy  nadprogramowy kilometr.

TG

Data: 2017-08-24 11:07:26
Autor: Miroo
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-22 o 21:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

A co w przypadku stłuczki z Twojej winy? Jakieś zwyżki?

Słyszałem też, że bywają kłopoty przy oddawaniu/wymianie - wyszukają każdą ryskę na lakierze, plamkę na tapicerce, drapnięty plastik itp i każą zapłacić za naprawę.

Czy ktoś już to w praktyce przećwiczył?

Przyznam, że jakiś czas temu chciałem w to wejść, ale odstraszyły mnie niewiadome potencjalne dodatkowe koszty.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-24 16:59:51
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik Miroo brak_emaila@brak.brak.i.juz ...

[...]

Własnie słyszałem dzisiaj w radio reklame - posiadacze / uzywacze by jakis bank...
Juz wiem ze to musi byc "korzystne" dla klienta...

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2017-08-24 21:10:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 18:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Własnie słyszałem dzisiaj w radio reklame - posiadacze / uzywacze by  jakis
bank...
Juz wiem ze to musi byc "korzystne" dla klienta...

A czego się spodziewałeś? - że nowe auta będzie Ci użyczał Zenek z Heńkiem?
Przecież wiadomo, że to jest dobry biznes dla dealerów i banków, inaczej  by się nie rozwijał.

Jeszcze parę lat i nie będzie innej opcji jak abonament za użytkowanie.  Nie kupisz auta na własność bo nie będzie to opłacalne.

TG

Data: 2017-08-25 11:52:02
Autor: re
toyota auris hybrid

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

[...]

-- -
Rozumiem, że banki będą wynajmowały te 10-letnie wraki :-)

Data: 2017-08-25 13:59:49
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]

Ja czego sie spodziewałem?
W sumie niczego, po prostu zawsze w takiej sytuacji jestem pod wrażeniem sprawnosci marketingowców.

A mi przy takich reklamach włacza sie czerwona lampka.

Np. dzis w radio - reklama wmawiaja ze jak kupujesz smartfona i DZIS płacisz tylko połowe to to jest DOBRA oferta dla klienta.
Co w niej dobrego to ja nie rozumiem, poza tym, ze kupujesz coś na co de facto cie nie stać.

Jeszcze parę lat i nie będzie innej opcji jak abonament za
użytkowanie.  Nie kupisz auta na własność bo nie będzie to opłacalne.

Aha, czyli dodatkowy posrednik sprawi ze bedzie sie taniej kupowało auta.
Interesujaca opinia ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2017-08-25 17:13:11
Autor: J.F.
toyota auris hybrid
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA7DC9F920D058budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Alez stac - w perspektywie 2 lat. A tu mozesz miec od razu.
Albo stac bez wyrzeczen w perspektywie 2 miesiecy, bo po wakacjach portfel pusty :-)

Albo stac, a oferta dobra, bo pieniadze zaprocentuja na lokacie.
Albo dywidenda z akcji wplynie - itd, itp ...

[...]

W Niemczech leasingi, takze prywatne, calkiem popularne.
Wszystko zalezy od nastawienia - jak masz w planach jezdzenie pare lat i zmiana na kolejny nowy, to moze byc dobra opcja.

J.

Data: 2017-08-25 09:03:42
Autor: przemek.jedrzejczak
toyota auris hybrid
Popularne bo przy ich pensjach płacą za np miejskie toczydlo Clio 99 ojro miesięcznie. Nie ma co demonizować tematu o ile oferta będzie dobra to na bank komuś podpasuje.

Data: 2017-08-25 19:59:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid

[...]

Ja to po prostu jakis dziwny jestem - uwazam, ze jak cie nie stac na telefon za 1000zł to trzeba kupic taki za 400 a nie taki za 1000 na raty.

Albo stac, a oferta dobra, bo pieniadze zaprocentuja na lokacie.
Albo dywidenda z akcji wplynie - itd, itp ...

Tak, tak, jak ktos nie ma kilku stówek na komore ale czai sie na jakies wyzsze modele pewnie sam nie wie po co to juz widze to oszczedzanie na lokacie.

[...]

Od powtarzania tych samych zdan argumentów nie przybedzie... :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2017-08-25 22:16:50
Autor: J.F.
toyota auris hybrid
[...]

Miedzy telefonami za 1000 i 400zl moze byc spora roznica, powodujaca to, ze ten za 400 jest znacznie mniej uzyteczny.

A stac cie ... tylko akurat nie dzis.

[...]

Nie rozumiesz. Ma te kilka stowek, ale po co je zaraz placic ?
Niech sobie leza na koncie i procentuja.

Co prawda przy dzisiejszych procentach, to wiele zysku z tego nie bedzie, z trudem na piwo starczy :-)

Przy samochodzie za kilkadziesiat tysiecy kwota jednak wyzsza...

[...]

Bo kazdy musi sam rozwazyc co mu sie oplaci.
Np nie chce sprzedawac auta miesiacami, ani sie przekonac, ze trzeba sporo upuscic - tu ma warunki "odsprzedazy" okreslone z gory.

Gdzies tam jeszcze moze byc kwestia, ze jak auto okaze sie niedobre, to sie je oddaje i przestaje placic ... ale u nas to raczej nie przejdzie ...

J.

Data: 2017-08-26 03:59:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid

[...]

I tak i nie.
A po drugie tej uzytecznosci i tak 90% ludzi nie wykorzystuje.

A stac cie ... tylko akurat nie dzis.

Tu jest własnie miedzy nami spór.
Ja uwazam, ze jak nie masz zeby tego tysiaka wyłozyć to cie po prostu nie stac.

[...]

Chyba nie zauwazyłes ze obecnie wiekszosc kont nie oprocentowanych a lokaty po 1-5-2%.
Z 1000zł przez polroku zarobisz... ile?

Co prawda przy dzisiejszych procentach, to wiele zysku z tego nie bedzie, z trudem na piwo starczy :-)

No o tym własnie pisze!

Przy samochodzie za kilkadziesiat tysiecy kwota jednak wyzsza...

Ale nadal malo znaczaca w kontekscie tego ile przepłacasz dorzucajac kolejnego posrednika.

[...]

Przeciez pisał ktos ze firmy odliczaja za kazda ryske etc.
Pamietam ze jak oddawałem kiedys firmowke po takim wynajmie z masterleasa to ponoc ponad 5kpln odliczyli za jakies ryski itp.

Gdzies tam jeszcze moze byc kwestia, ze jak auto okaze sie niedobre, to sie je oddaje i przestaje placic ... ale u nas to raczej nie przejdzie ...

W jakim sensie niedobre?

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2017-08-25 22:38:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 21:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Ja to po prostu jakis dziwny jestem - uwazam, ze jak cie nie stac na
telefon za 1000zł to trzeba kupic taki za 400 a nie taki za 1000 na raty.

Kupowanie na raty nie oznacza od razu, że kupujący nie ma gotówki na zakup.
To żaden wstyd kupić coś na raty, tak samo jak nie jest żadnym wstydem  targowanie się przy zakupie.

TG

Data: 2017-08-26 01:19:56
Autor: RadoslawF
toyota auris hybrid

[...]

W przypadku mieszkania czy nowego samochodu.
Jak kupujesz na raty telefon za tysiąc czy komputer za dwa czy trzy
tysiące oznacza że finansowo jesteś słabo zorganizowany.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-26 08:30:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 01:19 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

W przypadku mieszkania czy nowego samochodu.
Jak kupujesz na raty telefon za tysiąc czy komputer za dwa czy trzy
tysiące oznacza że finansowo jesteś słabo zorganizowany.

Między telefonem a domem jest jakieś 0,5 miliona różnicy i cała przestrzeń  na kupowanie na raty.
Można kredytować kuchnię za 30k, maszynę za 100k czy zwykłe meble za 10k.
Co Wy z Budzikiem macie z tymi telefonami czy komputerami?

TG

Data: 2017-08-26 09:32:15
Autor: Cavallino
toyota auris hybrid
[...]

Im się wydaje, że na raty się coś bierze, jak kogoś nie stać na zapłatę całości.
Prości ludzie faktycznie tak mają, ale na raty biorą nie tylko oni, niemniej nie są w stanie tego pojąć.

Data: 2017-08-26 09:52:39
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Prości ludzie faktycznie tak mają, ale na raty biorą nie tylko oni, niemniej nie są w stanie tego pojąć.

uff, nareszcie wpładł Cavallino i poszufladkował. Dziekuje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2017-08-26 09:52:38
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Oczywiście. Jest jakis próg gdzie raty zaczynaja miec sens.
Podałem przykład z telefonem bo akurat taka reklama "nie dla idiotów" wpadła mi do głowy.

Przy 10.000 ewentualne odsetki z lokaty na rok to jakies 200zł. Nie duzo ale powiedzmy ze to sie juz jakos broni jeżeli skomplikowanie byłoby naprawde minimalne.

Wszystko pod warunkiem, ze te raty sa rzeczywiście za free, czyli ze np. propozycja "kupie za gotówke, czy dostane rbabat?" spotka sie z odmowa.

Bo nie oszukujmy sie - raty przeciez za free nie sa - po prostu ich koszt ktos inny uwzglednił w swoich kosztach i odpowiednio dopasował marze zeby wyjsc na swoje.

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2017-08-26 03:59:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Nie twierdze ze to wstyd.
Twierdze ze obecnie nie ma to sensu.
Nic finansowo nie daje, multiplikuje dodatkowe operacje typu spłata rat etc.
A jak te kilkaset złotych ma dla ciebie znaczenie to znaczy ze cie nie stac... IMO!

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2017-08-26 08:33:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 05:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

[...]

Spłata rat to zlecenie stałe w banku (za darmo), czy finansowo coś daje to  się dowiesz jak sprawdzisz konkretną ofertę. Sens jest - nawet jak oferty  raty vs. gotówka są identyczne to i tak raty są dla Ciebie korzystniejsze  bo masz gotówkę w ręku.

Data: 2017-08-26 09:52:39
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Jeszcze raz powtorze - MOIM ZDANIEM jezeli posiadanie w reku kilkuset złotych gotówki badz nie robi jakakolwiek róznice to znaczy ze nie stac mnie na telefon za 1000zł...

Zlecenie stałe na 1 rate? Nice...
I rozumiem ze potem sprawdzasz te wszystkie rozliczenia w banku czy ci ktos nie pomylił czegos sciagajac rate z tego czy owego? I znow strata czasu.
A ten kosztuje przeciez...

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2017-08-25 18:09:28
Autor: cef
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-25 o 15:59, Budzik pisze:

[...]

Tyle już trwa ta dyskusja, a Ty dalej chcesz kupować.
Oferty kupna dają inne firmy. Tu chodzi o najem.

Data: 2017-08-25 19:59:49
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Przepraszam, myslałem ze chodzi o mozliwośc poruszania sie samochodem za mozliwie małe pieniadze... --
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

Data: 2017-08-25 18:33:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 15:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

[...]

Nie będzie się kupowało auta - będziesz bulił za możliwość pojeżdżenia :-)

TG

Data: 2017-08-25 14:59:59
Autor: Iguan_007
toyota auris hybrid
On Saturday, August 26, 2017 at 2:33:22 AM UTC+10, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Nie będzie się kupowało auta - będziesz bulił za możliwość pojeżdżenia :-)

Juz teraz istnieja serwisy gdzie dzielisz sie samochodem z sasiadami. Tylko czekam zeby bylo wiecej ofert w mojej okolicy i sprzedaje swoj samochod :)

Pozdrawiam, Iguan   --
Tu i tam:   https://sites.google.com/site/iguan007/

Data: 2017-08-26 03:59:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik Iguan_007 iguan007@gmail.com ...

[...]

Ok, i co ci taki deal daje?
Mozesz cos wiecej powiedziec, przedstawic jakies szczegoły uzytkowe i finansowe?

Data: 2017-08-25 22:03:17
Autor: Iguan_007
toyota auris hybrid
On Saturday, August 26, 2017 at 1:59:50 PM UTC+10, Budzik wrote:
Użytkownik Iguan_007 >> Nie będzie się kupowało auta - będziesz bulił za możliwość
> Tylko czekam zeby bylo wiecej ofert w mojej okolicy i sprzedaje swoj
> samochod :) > Ok, i co ci taki deal daje?
Mozesz cos wiecej powiedziec, przedstawic jakies szczegoły uzytkowe i finansowe?

Daje mi mozliwosc zrezygnowania z mojego samochodu. To napewno nie jest rozwiazanie dla kazdego, ale w mojej osobistej sytuacji ma sens. Zreszta kiedys juz przez 3 lata samochodu nie mialem wcale - mieszkalem w centrum miasta wiec do pracy chodzilem, na weekendy albo jezdzilem motocyklem albo bralem samochod z wypozyczalni. Teraz jest to troche bardziej skomplikowane bo samochod jest mi jeszcze przez chwile potrzebny zeby dzieci do szkoly odstawiac. Ale jak zaczna same chodzic to nie za bardzo widze sens zeby ponosic koszty posiadania swojego samochodu.

Z tego co sie orientuje to u mnie sa 2 glowne platformy wypozyczania prywatnych samochodow. Koszty sa calkiem wysokie, ale patrz na to przez pryzmat lokalnych kosztow (powiedzmy rocznie $800 rejestracja, $1000 ubezpieczenie, dodatkowo serwis). https://www.goget.com.au/rates/
https://www.carnextdoor.com.au/borrower-rates-and-plans

Data: 2017-08-26 09:52:39
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
> [...]

prywatnych samochodow. Koszty sa calkiem wysokie, ale patrz na to
przez pryzmat lokalnych kosztow (powiedzmy rocznie $800 rejestracja,

Pogubiłem sie. Mowiłes o dzieleniu sie z sasiadami.
Co konkretnie miałes na mysli?

Data: 2017-08-26 05:33:25
Autor: Iguan_007
toyota auris hybrid
On Saturday, August 26, 2017 at 7:52:40 PM UTC+10, Budzik wrote:

Pogubiłem sie. Mowiłes o dzieleniu sie z sasiadami.
Co konkretnie miałes na mysli?

W czym sie pogubiles? Tomasz napisal:"Nie będzie się kupowało auta - będziesz bulił za możliwość pojeżdżenia". Podalem link do serwisu gdzie mozesz wlasnie to zrobic. Wlasciciel samochodu oddaje go (za oplata) w uzytkowanie sasiadowi, chetny bez samochodu partycypuje w kosztach utrzymania.

Data: 2017-08-26 13:59:46
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Aha, w ten sposób.
Czyli chce gdzies pojechac, wchodze na jakis serwis i patrze czy ktorys sasiad akurt nie jedzie i pozyczam?
Czy to na jakies dłuższe okresy?

Nie moge sobie tego w głowie poukładać - jakby to mogło wygladac.

Pozyczałem pare razy auto - nikt nigdy nie zadba o samochód tak jak własciciel. To generuje dodatkowe koszty.

Ja to jakis dziwny jestem, jak mnie nie stac na nowe auto to chyba wole jezdzic jakims 5 czy 10 letnim niz bawić się w takie wymiany.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2017-08-26 07:16:22
Autor: Iguan_007
toyota auris hybrid
On Saturday, August 26, 2017 at 11:59:48 PM UTC+10, Budzik wrote:

Czyli chce gdzies pojechac, wchodze na jakis serwis i patrze czy ktorys sasiad akurt nie jedzie i pozyczam?

Tak, ale mozesz sobie tez zarezerwowac samochod z wyprzedzeniem.

Czy to na jakies dłuższe okresy?

Pozyczałem pare razy auto - nikt nigdy nie zadba o samochód tak jak własciciel. To generuje dodatkowe koszty.

Z tego co widze oferuja wlascicielowi ubezpieczenie. To w miare nowa sprawa, nie slyszalem jeszcze  krytyki.

Ja to jakis dziwny jestem, jak mnie nie stac na nowe auto to chyba wole jezdzic jakims 5 czy 10 letnim niz bawić się w takie wymiany.

Co komu pasuje. Gdzies widzialem opracowanie, ze nawet na malym samochodzie tracisz $6000 rocznie (utrata wartosci, serwis, ubezpieczenia, rejestracja itd.). Dla kogos kto nie potrzebuje czesto samochodu to wyrzucanie pieniedzy w bloto i wtedy taka oferta moze byc atracyjna.

Data: 2017-08-26 14:40:45
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik Iguan_007 iguan007@gmail.com ...

Czyli chce gdzies pojechac, wchodze na jakis serwis i patrze czy
ktorys sasiad akurt nie jedzie i pozyczam?

Tak, ale mozesz sobie tez zarezerwowac samochod z wyprzedzeniem.

Ale to juz wymaga wiekszej ilosci aut.
Co sie stanie jak sasiad zarezerwuje a ja bede chciał gdzies jechac?

[...]

Ubezpieczenie od kolizji.
Zawieszenia czy usmarkana tapicerke ubezpieczyc trudniej.
Pomijam zwyczajny burdel w aucie :)

[...]

6000 dolarów rocznie? O kurde, nie wiedziałem... Musze to przeliczyc.
Kilka lat temu kupiłem multiple za około 10.000 liczac razem z założeniem gazu.
Od tego czasu w naprawy włożyłem jakies 2500.
Mowisz ze powinienem doliczyc do tego jeszcze 24000 dolarów?

Ale fakt jest faktem, ze auto wiekowe ale w sumie na aucie z 2012 kalkulacja wychodzi mi podobnie... :)

Tak sobie mysle, ze jak ktos potrzebuje naprawde sporadycznie auto to moze najtaniej wyjdzie uber?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2017-08-26 08:00:49
Autor: Iguan_007
toyota auris hybrid
On Sunday, August 27, 2017 at 12:40:47 AM UTC+10, Budzik wrote:

> Tak, ale mozesz sobie tez zarezerwowac samochod z wyprzedzeniem.
> Ale to juz wymaga wiekszej ilosci aut.

Oczywiscie. Na chwile obecna jest to w fazie rozwoju. Ale wyglada na to, ze sie przyjmie:
https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/feb/01/peak-car-australias-love-affair-with-ownership-fades-with-rise-of-car-sharing-services

Co sie stanie jak sasiad zarezerwuje a ja bede chciał gdzies jechac?

Mowisz o wlascicielu? To chyba jest banalne do rozwiazania - w systemie wlasciciel sam ustali kiedy jego samochod jest dostepny. Taki inny Uber.

> Z tego co widze oferuja wlascicielowi ubezpieczenie. To w miare nowa
> sprawa, nie slyszalem jeszcze  krytyki. >
Ubezpieczenie od kolizji.
Zawieszenia czy usmarkana tapicerke ubezpieczyc trudniej.

Nie wiem jak to dziala, ale pisza ze weryfikuja uzytkownikow. I pewnie podobnie jak w Uber, ktos z negatywami wypadnie z systemu. Pisza ze zapewniaja kompleksowe ubezpieczenie, cokolwiek to ma znaczyc. Ale z biznesowegu punktu widzenie nie moga sobie pozwolic na (nierekompoensowane) niszczenie samochodow - takie cos szybko zakonczyloby caly biznes.

[...]

Raczej nie powinienes. Nie pisalem o Polsce bo nawet nie wiem czy tam takie systemy dzialaja. Patrzac na ceny wynajmu ktore podalem porownuje je do kosztow posiadania samochodu na tym samym rynku. Jak wejda w PL to i pewnie ceny dostosuja do polskich warunkow.
Tak sobie mysle, ze jak ktos potrzebuje naprawde sporadycznie auto to moze najtaniej wyjdzie uber?

To zalezy jak dlugo akurat potrzebujesz samochodu. Na godzine moze bedzie taniej, na caly dzien juz niekoniecznie.

Data: 2017-08-26 15:45:55
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

No tak, australia to fajny kraj.
Ostatnio znajomy kupował samochód to rzecywiscie mowił ze ceny rejestracji bandyckie zwłaszcza jak kupujesz z innego rejonu.

Kultura tez inna, od miesiaca tenze znajomy mieszka u kogos bo wlasciciele wyjechali a potrzebowali opieki nad psem i kotem.
Udostepnili mu cały dom z wszystkim w około :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2017-08-26 19:48:07
Autor: Iguan_007
toyota auris hybrid
On Sunday, August 27, 2017 at 1:45:57 AM UTC+10, Budzik wrote:

Ostatnio znajomy kupował samochód to rzecywiscie mowił ze ceny rejestracji bandyckie zwłaszcza jak kupujesz z innego rejonu.

Rejestracja 6 cylindrowego samochodu, zawierajaca podstawowe ubezpieczenie osob to jakies $900. I nie jest to oplata jednorazowa tylko coroczna (registration renewal)

Kultura tez inna, od miesiaca tenze znajomy mieszka u kogos bo wlasciciele wyjechali a potrzebowali opieki nad psem i kotem.
Udostepnili mu cały dom z wszystkim w około :)

To bardzo popularne. Teraz u siostry, podczas jej nieobecnosci, tez mieszka jakas studentka i opiekuje sie psem. Tez ma do dyspozycji caly ich dom i samochod. Ma to zalete i dla studentki ktora nie musi przez chwile wynajmowac mieszkania jak i dla siostry ktora nie musi placic za schronisko dla psa.

Data: 2017-08-27 05:59:45
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Oczywiście. Z jednym ale, w sumie tak samo jak z samochodem - dopóki nie trafisz na kogos kto nie szanuje, poniszczy, pobrudzi etc.

Z samochodem to troche gorzej, bo jak sprawdzisz czy np. wynajmujacy nie katował zimnego diesla?
Albo czy nie latał po dziurach z predkosciami autostradowymi...

Data: 2017-09-01 20:14:26
Autor: Przyjazny
toyota auris hybrid
On 2017-08-26 14:16, Iguan_007 <iguan007@gmail.com> wrote:
[...]

We Francji popularna i nie bardzo nowa.

Data: 2017-08-28 19:18:24
Autor: jerzu.xyz
toyota auris hybrid
On Sat, 26 Aug 2017 03:59:48 +0000 (UTC), Budzik

https://panekcs.pl/
https://www.traficar.pl/
http://4mobility.pl/

Data: 2017-09-01 20:16:04
Autor: Przyjazny
toyota auris hybrid
On 2017-08-28 17:18, jerzu.xyz@irc.pl <jerzu.xyz@irc.pl> wrote:
[...]

NB ceny zabijają, tyle co tania taksówka.

Data: 2017-08-26 09:18:32
Autor: re
toyota auris hybrid

Użytkownik "Iguan_007"

Nie będzie się kupowało auta - będziesz bulił za możliwość pojeżdżenia :-)

Juz teraz istnieja serwisy gdzie dzielisz sie samochodem z sasiadami.
-- -
No tak, jeden bierze lusterko, drugi koła :-)

Tylko czekam zeby bylo wiecej ofert w mojej okolicy i sprzedaje swoj samochod :)
-- -
Nie musisz sprzedawać :-)

Data: 2017-08-25 19:59:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

:-)
Zrozummy wreszcie ze to tylko kwestia przyjetego nazewnictwa dla tego samego procesu - chcemy jezdzic.
Reszta to tylko didaskalia...

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2017-08-25 18:38:24
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
[...]

Nie znam tej oferty - ale jeśli dziś płacisz połowę a kolejną za jakiś  czas i suma opłat jest identyczna jak przy wpłacie jednorazowej to jest to  bdb oferta.
Wiele razy kupowałem coś na raty (bez dodatkowych kosztów, nawet ukrytych)  mimo, że miałem pieniądze na zakup kilkunastu takich artykułów. Po co mam  zapłacić teraz wszystko jak mogę tylko część?

TG

Data: 2017-08-25 19:16:04
Autor: J.F.
toyota auris hybrid
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.y5jciafwg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Zakladajac, ze cena tez jest dobra,

Wiele razy kupowałem coś na raty (bez dodatkowych kosztów, nawet ukrytych)  mimo, że miałem pieniądze na zakup kilkunastu takich artykułów. Po co mam  zapłacić teraz wszystko jak mogę tylko część?

Zeby nie musiec przynosic kilku zaswiadczen. Ani zeby czytac jakies dlugasnej umowy.
Zeby sie nie narazac na wysokie oplaty za drobne spoznienie.

Kiedys tam - zeby nie placic za przelewy, ale teraz to juz raczej bezplatne.

J.

Data: 2017-08-25 19:24:32
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 19:16 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Jakie zaświadczenia, jakie umowy? Zapłaciłem w internecie ratami PayU czy  czymś takim. Sporo zakupów na alle można tak zapłacić. Tyle tylko, że nie  zawsze jest to bez opłat.

TG

Data: 2017-08-25 19:25:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 19:16 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Zakladajac, ze cena tez jest dobra,

To jest chyba oczywiste i sprawdzane przed zakupem.

TG

Data: 2017-08-25 19:59:49
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

Zakladajac, ze cena tez jest dobra,

To jest chyba oczywiste i sprawdzane przed zakupem.

Nie doceniasz widze marketingu, impulsów sprzedazowych etc.

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-08-25 22:07:34
Autor: J.F.
toyota auris hybrid
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA7DCD7662CA37budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...
Zakladajac, ze cena tez jest dobra,
To jest chyba oczywiste i sprawdzane przed zakupem.

Nie doceniasz widze marketingu, impulsów sprzedazowych etc.

Szczegolnie, jak ktos pomysli "fajne auto, ale 52 tys ... nie mam, dacia tansza"
A 25 tys mam :-)

J.

Data: 2017-08-26 03:59:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid

[...]

No i?

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2017-08-25 19:59:49
Autor: Budzik
toyota auris hybrid

Zeby sie nie narazac na wysokie oplaty za drobne spoznienie.

Ano własnie np. coś takiego.

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2017-08-25 19:59:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Bo?

Wiele razy kupowałem coś na raty (bez dodatkowych kosztów, nawet
ukrytych)  mimo, że miałem pieniądze na zakup kilkunastu takich
artykułów. Po co mam  zapłacić teraz wszystko jak mogę tylko część?

Chocby dlatego ze w takiej ofercie najczesciej kupisz coś drozszego bo ci sie wydaje ze tanio bo na raty.
A pewnie z 90% ludzików na dzisiejszych smartfonach i tak nei robi nic wiecej poza ogladaniem internetu, dzwonieniem i moze graniem w jakies popierdółki.
A osobiscie mam takie zdanie ze wszystko ponizej samochodu powinno się kupowac za gotówkę.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2017-08-25 22:35:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
[...]

Bo ja mam połowę gotówki przez pół roku i cały produkt a nie odwrotnie.

Po co mam  zapłacić teraz wszystko jak mogę tylko część?

Chocby dlatego ze w takiej ofercie najczesciej kupisz coś drozszego bo ci
sie wydaje ze tanio bo na raty.

:-) chyba żartujesz - jak to "wydaje Ci się"
Przecież tu trzeba dodać do siebie sumę rat, sprawdzić cenę produktu u  innych sprzedawców i widać czy jest drogo czy tanio.
Nie jesteś chyba nastolatkiem z gimnazjum, który się łapie na takie  promocje :-)

[...]

A czym się niby różni samochód o telefonu?
Zakładasz, że jak coś na raty to drogo - a jak za gotówkę to taniej.
Tymczasem nie zawsze tak jest. Wszystko można sprawdzić i skalkulować.
Wydawanie gotówki w sytuacji gdy możemy to skredytować to zwykła głupota i  rozrzutność.

TG

Data: 2017-08-26 03:59:48
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Złuda marketingowa.
Masz dług, masz obowiazki, masz potencjalne kary, masz telefon na ktory cie nie stac chociaz mogłes kupic cos tanszego.

[...]

hahahaha
Widze ze nie doceniasz "potegi" ludzkiego umysłu.
To naprawde az tak prosto nei działa.
Co by zrobil taki ludzik ktory kupuje telefon, nie ma tego tysiaka wolnego a nie miałby opcji zakupu na raty?

[...]

Cena...

Zakładasz, że jak coś na raty to drogo - a jak za gotówkę to taniej.
Tymczasem nie zawsze tak jest. Wszystko można sprawdzić i skalkulować.

Ile ja to sie nasłchałem opowiasci jaki to ktos sobie super tel kupił a potem ze łe, te raty trzeba spłacać...
To nei chodzi o to czy drogo czy tanio tylko o to ze majac w głowie te złude ze płace tylko połowe podejmujemy zupełnie inne decyzje konsumenckie.
Oczywiscie nie wszyscy ale wiekszosc.

Wydawanie gotówki w sytuacji gdy możemy to skredytować to zwykła
głupota i  rozrzutność.

Dokladnie, lepiej multiplikowac ilosc operacji, rat do spłaty etc.
Chleb tez na raty? ;-P

Data: 2017-08-26 08:43:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
[...]

Nie dogadamy się, za duża różnica w poglądach. Dla Ciebie raty to telefon  czy komputer za 5k - dla mnie co innego za dużo większe pieniądze. Ty  ciągle podajesz jakieś przykłady z reklam - ja nie mam TV i nie słucham  radia z reklamami.
Dodatkowo masz problemy z bankowością elektroniczną - ja mam kilka kont i  nie byłem w żadnym banku od 10 lat.
Końcową cenę każdego produktu u jednego sprzedawcy można porównać z ceną u  innego. Tu nie ma miejsca na żaden marketing czy inne pierdoły..
Co innego decyzja zakupowa, ale o tym ja nie rozmawiam, to każdego  indywidualna sprawa.

TG

Data: 2017-08-26 09:52:39
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Trudno powiedziec, bo mam wrazenie ze nadal nei ustalilismy warunków brzegowych (czyli własnych pogladów) wiec trudno mowic o jakimkolwiek konsensusie :)
Nie poddawajmy sie!

Dla Ciebie raty to
telefon  czy komputer za 5k - dla mnie co innego za dużo większe
pieniądze.

No przeciez od poczatku pisze, ze własnie to trzeba rozdzielic!
Wiadomo ze co innego dom czy samochód, co innego telefon czy komputer...

Ty  ciągle podajesz jakieś przykłady z reklam - ja nie mam
TV i nie słucham  radia z reklamami.

Niestey moje ulubione radio puszcza reklamy :(

Dodatkowo masz problemy z bankowością elektroniczną - ja mam kilka
kont i  nie byłem w żadnym banku od 10 lat.

I na co to jest dowód?
Bo własciwie moja sytuacja jest identyczna ale argumentu nie rozumiem...

[...]

Alez własnie o tym mowie!
Bo to sie od decyzji zaczyna. Patrzysz na telefon , zastanawiasz sie na jaki cie stac po czym dostajesz oferte na raty i mowisz - skoro moge sobie pozwolic na lepszy to dołoże i kupie 2x drozszy.
Marketing to nie jest nauka scisła :)

Jeżeli umiesz oczyscic umysł z tych szumow i podejdziesz do tematu w ten sposób:
- chce ten i ten np. telefon
- stac mnie mam gotówke, ale w sumie czemu nie wziac na raty skoro sa za free
to ten zakup na raty nic ci nie da - ani nie zarobisz na odsetkach, ani nie podniesie twojej płynnosci finansowej (bo sam mowisz ze to grosze). Spowoduje tylko odrobine dłuzszy proces zakupu (a moze juz nie, bo akurat z rat payu o ktorych piszesz nie korzystałem wiec nie wiem jak to przebiega).
Moze byc wiec moim zdaniem tylko albo neutralny albo jak jednak czegos nei dopilnujesz i zapłacisz jakies dodatkowe odsetki czy kary, moze byc mniej korzystny.

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2017-08-26 09:30:07
Autor: Cavallino
toyota auris hybrid
[...]

W Mediaexpercie jest zawsze drożej niż na allegro, nawet jak kupujesz za gotówkę i w promocji, więc nie ma czego sprawdzać.

Data: 2017-08-28 19:25:47
Autor: jerzu.xyz
toyota auris hybrid
On Sat, 26 Aug 2017 09:30:07 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

W Mediaexpercie jest zawsze drożej niż na allegro, nawet jak kupujesz za gotówkę i w promocji, więc nie ma czego sprawdzać.

Nie wiem jak w Mediaexpercie, bo nie mam tego nigdzie pod ręką, ale
kupowałem ostatnio pralkę w Euro. I cena była niższa od najniższej
ceny na Allegro. Niewiele, ale jednak. Dodatkowo gratis dowóz (na
Allegro musiałbym zapłacić minimum 50 zł), wniesienie na pierwsze
piętro (jakbym kupił na Allegro, to pewnie by mi kurier ją pieprznął
pod klatką) i zabranie starej pralki na złom (to akurat dodatkow
płatne, 29 zł., jakbym kupił na Allegro to jeszcze bym się musiał
przez pół miasta ze złomem telepać).

Data: 2017-08-28 21:04:05
Autor: Cavallino
toyota auris hybrid
W dniu 28-08-2017 o 19:25, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Ale identycznej, czy dowolnej porównywalnej?

Data: 2017-08-29 22:19:47
Autor: jerzu.xyz
toyota auris hybrid
On Mon, 28 Aug 2017 21:04:05 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale identycznej, czy dowolnej porównywalnej?

Identycznej. Co do jednej literki w symbolu ;)

Data: 2017-08-30 18:55:52
Autor: Cavallino
toyota auris hybrid
W dniu 29-08-2017 o 22:19, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Mon, 28 Aug 2017 21:04:05 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale identycznej, czy dowolnej porównywalnej?

Identycznej. Co do jednej literki w symbolu ;)

No właśnie.
W ten sposób przypadkiem faktycznie może być taniej, ale tak się nie kupuje chcą kupić tanio.

Data: 2017-08-29 11:30:56
Autor: quent
toyota auris hybrid
On 2017-08-28 19:25, jerzu.xyz@irc.pl wrote:
[...]

Kiedyś jak jeszcze miałem konto na alledrogo, często było tak, że to samo można było dostać u danego sprzedawcy taniej w jego sklepie na www niż na aukcji.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-29 04:44:07
Autor: Kris
toyota auris hybrid
W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 11:30:59 UTC+2 użytkownik quent napisał:

Kiedyś jak jeszcze miałem konto na alledrogo, często było tak, że to samo można było dostać u danego sprzedawcy taniej w jego sklepie na www niż na aukcji.

Czasami i teraz tak jest że towar w sklepie www tańszy ale droższa wysyłka niż na allegro

Data: 2017-08-29 16:54:12
Autor: Cavallino
toyota auris hybrid
W dniu 29-08-2017 o 13:44, Kris pisze:
[...]

Jasne że tak.
Tyle że mediaexpert na alledrogo nie sprzedaje, żyje z tych którzy tam nie zaglądają, więc nie znają cen realnych.

Data: 2017-08-24 18:03:31
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 11:07 Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> pisze:

A co w przypadku stłuczki z Twojej winy? Jakieś zwyżki?

Jest normalne autocasco z dodatkową opcją jak w wypożyczalniach (możesz  mieć wszystko w du..pie, żadne ryski Cię nie interesują). Nie robiłem  symulacji ile dodatkowo trzeba było za to zapłacić.
Nie wiem też co w przypadku patologi typu: raz w miesiącu walisz autem w  ścianę.

Przyznam, że jakiś czas temu chciałem w to wejść, ale odstraszyły mnie  niewiadome potencjalne dodatkowe koszty.

Zawsze przed podpisaniem umowy możesz poprosić o regulamin/OWU czy co tam  mają.

TG

Data: 2017-08-22 19:23:56
Autor: jerzu.xyz
toyota auris hybrid
On Tue, 22 Aug 2017 16:46:09 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

No jeśli Ty chcesz kupić auto, to takie oferty nie są
dla Ciebie i tyle. Jak byś potrzebował tylko jeździć, to wtedy tak.

To już wolę leasing. Chociaż mi coś po nim zostanie ;)
Na YT jest człowieczek, co miał w leasingu BMW 3 GT. Chyba coś za
drogo mu wychodziło, bo auto sprzedał z leasingiem, a wziął w wynajmie
gługoterminowym Talisamana. I teraz wszystkich dookoła chce przekonać,
a pewnie siebie najbardziej, że to najbardziej opłacalna opcja
posiadania auta.

Data: 2017-08-22 16:52:09
Autor: quent
toyota auris hybrid
On 2017-08-22 15:59, Budzik wrote:
Użytkownik quent xx@xx.com ...

Czyli w skrócie kupujemy nowy samochód "na raty", a po 4 latach...

...bierzesz nowy i dalej płacisz raty

Ale gdzie tu sens? (finansowy)

Kwestia oferty.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-22 17:59:56
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik quent xx@xx.com ...

Czyli w skrócie kupujemy nowy samochód "na raty", a po 4 latach...

...bierzesz nowy i dalej płacisz raty

Ale gdzie tu sens? (finansowy)

Kwestia oferty.

A o czym my tu rozmawiamy? --
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2017-08-22 20:28:09
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 19:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Kwestia oferty.

A o czym my tu rozmawiamy?

Myślałem, że przeszkadza Ci, że płacisz a nigdy nie jest Twoje.

TG

Data: 2017-08-23 02:59:55
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

Kwestia oferty.

A o czym my tu rozmawiamy?

Myślałem, że przeszkadza Ci, że płacisz a nigdy nie jest Twoje.

Nie ma to dla mnie zadnego znaczenia - liczy sie tylko i wyłącznie realny koszt.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2017-08-23 07:23:07
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 04:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Myślałem, że przeszkadza Ci, że płacisz a nigdy nie jest Twoje.

Nie ma to dla mnie zadnego znaczenia - liczy sie tylko i wyłącznie realny
koszt.

No to podałem cztery przypadki - jest sens (ekonomiczny)?

TG

Data: 2017-08-23 16:59:54
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Wychodzi na to ze nie ma zadnego.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2017-08-23 20:30:37
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 18:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

No to podałem cztery przypadki - jest sens (ekonomiczny)?

Wychodzi na to ze nie ma zadnego.

Mam kumpla, który jeździ seatem z tego wynajmu. Jest mega zadowolony :-)
Nie miał żadnego auta a teraz jeździ nowym. Za rok, półtora zmieni na inny  nowy lub przeprowadzi się do Australii. Każdy ma inne potrzeby i dla wielu  taka oferta to strzał w dziesiątkę.

TG

Data: 2017-08-23 20:59:53
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Bez urazy ale to taki poziom argumentowania troche jak baby w maglu.
Cos bardziej konkretnego, skad to mega zadowolenie wynika?

Moze chodzi o to?
http://www.focus.pl/artykul/czy-cena-wplywa-na-smak-trunku

Data: 2017-08-24 18:07:59
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 22:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Bez urazy ale to taki poziom argumentowania troche jak baby w maglu.
Cos bardziej konkretnego, skad to mega zadowolenie wynika?

Jeździsz nowym autem, nie masz kagańca na karku typu kredyt/leasing na  całą wartość.
Za 10k PLN/na rok masz święty spokój i stałe, relatywnie niskie koszty. Po  roku negocjujesz nowe lepsze warunki na nowe lepsze auto.
Mi ta oferta nie pasowała ale dostrzegam jej potencjał.

TG

Data: 2017-08-24 17:59:51
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

Ale na iles miesiecy masz?
Rozumiem, ze minimum 24m?
Czyli jedyna róznica jest taka, ze zamiast całosci, kupujesz czesc auta a reszta to tylko otoczka marketingowa.
Pomijam to, ze imo majac takie dylematy po prostu szukasz zbyt drogiego auta...

Za 10k PLN/na rok masz święty spokój i stałe, relatywnie niskie
koszty. Po  roku negocjujesz nowe lepsze warunki na nowe lepsze auto.
Mi ta oferta nie pasowała ale dostrzegam jej potencjał.

Za 800zł miesiecznie?
Wszyscy inni pokazywali zupełnie inne ceny...

Data: 2017-08-24 21:01:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
[...]

Czytasz coś poza swoimi postami? - przecież podawałem konkretne wartości -  są wynajmy na 12 -18 mies.

Za 800zł miesiecznie?
Wszyscy inni pokazywali zupełnie inne ceny...

To podawałem:

Data: 2017-08-22 17:38:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 15:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

...bierzesz nowy i dalej płacisz raty

Ale gdzie tu sens? (finansowy)

Zależy od oferty - jeśli w cenie czynszu jest też coś dodatkowego (serwis,  ubezpieczenie, opony zimowe)  sens finansowy zależy od konkretnej oferty.
Mnie nie zniechęca schemat typu płacę i nie mam po x latach auta na  własność.
Auto, nawet mało jeżdżone to zawsze koszt.

TG

Data: 2017-08-22 17:46:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
toyota auris hybrid
W dniu .08.2017 o 17:38 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

Auto, nawet mało jeżdżone to zawsze koszt.

TG

Lepiej oddaje to co chciałem przekazać zdanie:
  "Auto na własność, nawet mało jeżdżone to zawsze spory stały koszt".

TG

Data: 2017-08-25 11:37:20
Autor: re
toyota auris hybrid

[...]

A najem to jeszcze większy koszt :-)

Rozumiem, że mając już jakieś samochody być może opłacałoby mi się kolejny wynająć.

Data: 2017-08-22 17:59:56
Autor: Budzik
toyota auris hybrid
[...]

No toz własnie o sens tych ofert pytam, bo na razie padła informacja ze jest bardzo drogo a nikt nie pokazywał innych plusów dodatnich.

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2017-08-22 21:45:50
Autor: RadoslawF
toyota auris hybrid
[...]

Tak jak z mieszkaniem. Potrzebujesz już a nie masz kasy na zakup
ani zdolności kredytowych. Do tego niektórzy mają na tyle kiepską
prace że nagle muszą się wyprowadzić znad morza w góry lub
odwrotnie. Wynajmując mieszkanie i auto nie ma problemu ze
sprzedażą i zakupem nowych.
No i są tacy którzy lubią często zmieniać auta i jeździć nowymi.
Przy wynajmie miej papierków do załatwienia a cena ich najmniej
interesuje.

A że większość z nas to to biedaki (prawdziwe lub z przyzwyczajenia)
to widzimy w pierwszej kolejności to co tańsze a droższe rozwiązania
nas dziwią.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-23 02:59:55
Autor: Budzik
toyota auris hybrid

a cena ich najmniej
interesuje.

Dlatego pytam o sens ekonomiczny - jeżeli odpowiedzia jest BO STAC MNIE to ja nie mam pytań.
Zauwaz jednak od czego zaczał się ten watek... Od szukania tanszej opcji.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2017-08-23 10:15:32
Autor: RadoslawF
toyota auris hybrid
W dniu 2017-08-23 o 04:59, Budzik pisze:

a cena ich najmniej
interesuje.

Dlatego pytam o sens ekonomiczny - jeżeli odpowiedzia jest BO STAC MNIE to
ja nie mam pytań.

Pytałeś "o sens" o ekonomicznym nie wspomniałeś. Wspomniałeś o innych
plusach dodatnich to napisałem. Liczyłeś że będą one finansowe?

Zauwaz jednak od czego zaczał się ten watek... Od szukania tanszej opcji.

Wątkotwórca szukał taniej opcji bo jest tym "z przyzwyczajenia".
Ale jest to usługa nie na dla tych co muszą mieć auto najtaniej.
Więc z automatu dla biedaków bez sensu.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-22 19:19:11
Autor: Cavallino
toyota auris hybrid
W dniu 22-08-2017 o 09:06, piotrll@gmail.com pisze:
Jeśli chodzi o nowe auta, to zdecydowanie się to poprawiło, koszt
takiego wynajmu jest zbliżony do utraty wartości.
Ok. 1% miesięcznie + vat.

Bzdura,

Możesz swoją niewiedzę nazywać jak chcesz.

pokaż mi taką ofertę.

Peugeot, FCA - dalej sobie sam szukaj, bo innymi się nie interesowałem, ale zakładam, że mają podobnie.

Data: 2017-08-31 22:58:18
Autor: Marcin
toyota auris hybrid
Witam
W dniu 2017-08-20 o 22:56, cef pisze:

Nie do końca. Abonament jest jak ktoś potrzebuje jeździć
i z kalkulacji mu wychodzi, że za używanie może zapłacić tyle i tyle.
I nie potrzebuje potem żadnego wykupu.

Wiec tak jak pisalem, ma ktos kase (niekoniecznie gotowke, moze byc po prostu oczekiwanie, ze zarobi na ten wynajem), chce nowe auto i nie chce miec klopotu z pozniejsza odsprzedaza itp. To sobie bierze taki najem i juz. Nie interesuje sie tym, czy takie auto bedzie drozsze czy tansze od zakupionego bo nie sa to dla niego znaczace kwoty.

[...]

Czyli nie do konca jest to odpowiednik posiadania samochodu, bo masz ograniczenia i to nie tlyko na przebieg ale jak widac i na to dokad mozesz pojechac. Co prawda przy polskim najmie moge sobie jezdzic po calej UE i jeszcze do kilku innych krajow. Przynajmniej jak na razie takie oferty widzialem. Nawet jak sie zepsuje to moge w tym kraju z ASO w ramach abonamnetu skorzystac.

Pytanie tez jakie ceny bierzesz do porownania. Bo ceny w cennikach sobie a ceny placone przez ludzi w salonach to zupelnie dwie rozne kwoty.
Akurat bylem w salonach dwoch roznych marek poogladac auto ktore byc moze kupie i w jednej dostalem podczas pierwszej rozmowy 13% rabatu a w drugim 8%, do tego darmowe przedluzenie gwarancji do 5 i 7 lat (z limitem km podobnym do najmu, 15 tys/rok a w drugim 20 tys/rok). A mysle, ze jeszcze co nieco mozna wytargowac. Przy tym ceny najmu wydaja sie byc sztywne. Caly czas mowimy oczywiscie o zakupie przez osobe prywatna 1 sztuki.
Mysle tez, ze gdymym chcial sprzedac takie 3 letnie auto, ktore ma jeszcze co najmniej 2 lata gwarancji to tez mozna dobra cene dostac. Ale moge sobie tez dalej jezdzic.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-09-01 20:00:32
Autor: Cavallino
toyota auris hybrid
W dniu 31-08-2017 o 22:58, Marcin pisze:
[...]

Przy takim podejściu ten najem jest bez sensu.
Równie dobrze może obniżyć cenę przy odsprzedaży i mieć z tym święty spokój.
Nie musi drżeć o każdą ryskę w momencie zwrotu wynajmowanego auta, czy użerać się z bankiem o każdy mandat i inne duperele przewidziane w tabeli opłat.

toyota auris hybrid