trading ... pytanie techniczne

Data: 2009-07-03 11:31:17
Autor: george
trading ... pytanie techniczne
Załóżmy że złożyłem zlecenie z limitem ceny i oczekuje one w kolejce do realizacji
w której kolejnosci realizacji okreslona jest przez czas złożenia tego typu zleceń

Czy istnieją instytucje / podmioty / etc. które maja "priorytet" i moga zając miejsce w kolecje przed
moim zleceniem jeśli sa złożone z tym samym limitem ceny ( choć złożone później ) ?

rozumiem że zlecenia PKC są realizowane przed zleceniami z limitem ceny nawet jesli
aktualna cena transakcyjna równa jest mojemu limitowy...

george

Data: 2009-07-03 11:34:02
Autor: george

"george" <george__@vp.pl> wrote in message news:h2kja2$oi9$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

pytanie zadaje w związku z artykulem na zero hedge o High Frequency Trading...
http://zerohedge.blogspot.com/2009/07/toxic-equity-trading-order-flow-on-wall.html

Data: 2009-07-03 12:51:48
Autor: Dombrek
trading ... pytanie techniczne
pytanie zadaje w związku z artykulem na zero hedge o High Frequency Trading...
http://zerohedge.blogspot.com/2009/07/toxic-equity-trading-order-flow-on-wall.html

A w tym artykule to prawda. Broker widzi zlecenia klientów o kilka milisekund wcześniej (bo leci przez jego serwery), więc to żaden problem automatem wyprzedzić zlecenie. W szczególności tak działają opcje, ale inne instrumenty pewnie też.
Dombrek

Data: 2009-07-03 12:49:21
Autor: Dombrek

Użytkownik "george" <george__@vp.pl> napisał w wiadomości news:h2kja2$oi9$1atlantis.news.neostrada.pl...
Załóżmy że złożyłem zlecenie z limitem ceny i oczekuje one w kolejce do realizacji
w której kolejnosci realizacji okreslona jest przez czas złożenia tego typu zleceń

Priorytet ma cena, następnie czas złożenia.

Czy istnieją instytucje / podmioty / etc. które maja "priorytet" i moga zając miejsce w kolecje przed
moim zleceniem jeśli sa złożone z tym samym limitem ceny ( choć złożone później ) ?

Oficjalnie absolutnie nie. A nieoficjalnie?! Też nie, choć jak masz chamskie biuro, to są w stanie Twoje zlecenie anulować i ponownie złożyć (zawsze sie mogą wytłumaczyć, że robili jakąś rewizję w swoim systemie, albo wystąpił błąd, więc i tak należy się cieszyć, że przywrócili zlecenie), a wtedy tracisz kolejkę.
Takie coś zdarzyło się chyba 2 miesiące temu jednemu użytkownikowi tego forum w DM BOŚ - anulowano i wystawiono mu zlecenie na spółkę śmieciową (zdaje się, że FON) przez co stracił kolejkę i zlecenie nie weszło. Niestety nie wiem jak się sprawa zakończyła mimo, że użytkownik złożył reklamację.

rozumiem że zlecenia PKC są realizowane przed zleceniami z limitem ceny nawet jesli
aktualna cena transakcyjna równa jest mojemu limitowy...
Tak, choć ma to znaczenie wyłącznie na fixingu. Priorytety są następujące: PKC, PCRO, Limit.

Dombrek

Data: 2009-07-03 13:05:27
Autor: george

"Dombrek" <dombrek@poczta.onet.pl> wrote in message news:h2knni$tpf$1news.onet.pl...

[...]

pamiętam tę sprawę z FON-em i w świetle tego artykułu zastanawiałem sie czy
może istnieje jakieś uregulowanie prawne na które BM moze sie powołać w takich przypadkach
( btw:  moim zdaniem byłoby  to nie fair).
Szkoda ze kolega który to opisał nie napisał jak sie to zakończyło.

W artukule wydaje mi sie opisano mechanizm nieco inny niż moje "problemy" :) z limitem ceny.
Tam konkurują ze soba dwa algorytmy które nie ujawniają sie w arkuszu a tylko oczekują np na sprzedających.
Jeden (wolniejszy) pochodzi od założmmy rzeczywistego kupca, drugi (szybszy) od "makera".
Wolnieszy reaguje za późno na pojawiające sie zlecenia sprzedaży w jego limitach a szybszy uprzednio pingując go sprząta mu sprzed nosa oferty i sam je potem wystawia bo "wie" że "wolny" kupi inkasując przy okazji "discount" za obrót.

Gdyby "wolny" nie "polowal" tylko ustawił limit i czekał, to chyba by nie mogło dojśc do opisanej akcji, niestety "wolny" nie moze tego zrobić bo by sie za bardzo ujawnił i cena by odjechała...ehh

Widać ze chłopaki na GS maja niezłe Nahalemy i kolokacje w budynku giełdy.

pozdrawiam.

Data: 2009-07-03 13:10:24
Autor: george

"george" <george__@vp.pl> wrote in message news:h2kp8u$l9u$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

przepraszam. w sumie przepisałem artykuł, niewiele dodając :)
Czy podobnie to zrozumiałeś ?
A co do zleceń z limitem ceny i moich "problemów" to ta akcja mogłaby miec miejsce również gdyby GS mógł sie wsuwać w kolejke...
Stąd te pytanie o "priorytety" :).

george

Data: 2009-07-03 16:20:23
Autor: Dombrek
trading ... pytanie techniczne

przepraszam. w sumie przepisałem artykuł, niewiele dodając :)
Czy podobnie to zrozumiałeś ?

Dokładnie. Zresztą info potwierdzili mi animator i zarządzający assetem.

A co do zleceń z limitem ceny i moich "problemów" to ta akcja mogłaby miec miejsce również gdyby GS mógł sie wsuwać w kolejke...
Stąd te pytanie o "priorytety" :).

Jak jest rynek scentralizowany to nie da się wsunąć pomiędzy oferty. Możesz obserwować dokładnie swoje zlecenie jak masz dostęp do pełnego arkusza (a to obecnie żaden problem). Jedynie biuro, które klienta obsługuje może widząc jego zlecenie wcześniej złożyć swoje, ale to jedynie przewaga wynikająca z połączeń informatycznych.
Z tego co pamiętam kolega z problemem z BOŚa nie dostał odpowiedzi. Czyli szwindel, bo BOŚ ma ładny zwyczaj odpowiadać w ciągu kilku godzin, a tu im mowę odjęło. Nie chcę posądzać nikogo, ale podejrzewam, że takie rzeczy mogą być na porządku dziennym w biurach, które dealują sami albo dla kogoś na poszczególnych papierach.
Dombrek

Data: 2009-07-03 18:17:36
Autor: george

"Dombrek" <dombrek@poczta.onet.pl> wrote in message news:h2l437$n0$1news.onet.pl...

[...]

Wielkie dzieki Dombrek.
(Miłe że na liście są tacy co sie znają na rzeczy).

george

trading ... pytanie techniczne