tradycyjnie, kto ma pierwszenstwo?

Data: 2017-11-23 00:52:26
Autor: yabba
tradycyjnie, kto ma pierwszenstwo?
W dniu 2017-11-22 o 23:30, sczygiel@gmail.com pisze:
Taka sytuacja:
https://www.google.pl/maps/@53.1297222,17.9781332,3a,66.8y,115.24h,83.13t/data=!3m4!1e1!3m2!1svmi6utvUpYnFaVXDCxR_Vg!2e0

tak jak na powyższym widoku, stoje na tej wąskiej grunwaldzkiej i chce jechać w lewo za sygnalizator i dalej w prawo grunwaldzka. Czyli w praktyce prosto ale juz po grunwaldzkiej szerokiej.

Jednoczesnie zapala sie zielone skrecajacym w lewo z szerokiej grunwaldzkiej i zielona strzalka na sygnalizatorze przy wąskiej (ten widoczny na widoku z google).

Moja interpretacja:
To są dwa osobne skrzyżowania. Stojąc tak jak pokazuje widok, ustepuje pierwszenstwa tym po prawej z kanałowej.
Ci z szerokiej grunwaldzkiej wjeżdzają i mają mnie po prawej więc ustąpic powinni.

W praktyce jest inaczej. Ci co stoją tak jak kierunek widoku czekaja na wszystkich i dopiero jadą.
I jak tak zazwyczaj jechalem ale dzis chcialem z ciekawosci sprawdzic jak sytuacja wygląda i zostalem obtrąbiony :)

A więc jak szanowna grupa sądzi?
Czy ten zestaw skrzyzowań jest jakis magiczny ze ludzie oddaja pierwszeństwo czy jednak interpretacja jest błędna?

Formalnie, to Twoja interpretacja jest poprawna, pomimo tego, że nieintuicyjna dla większości kierowców.
Dla mnie jednak to skrzyżowanie jest źle oznakowane, ponieważ brakuje znaków, które jednoznacznie wskazywałyby pierwszeństwo - bez domysłów i różnych interpretacji.

Tu masz przykład z Grochowskiej w DC.

https://www.google.pl/maps/@52.2439091,21.0959109,3a,75y,299.16h,93.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1scQKmn8CJ4fX20Z-vdCtX8w!2e0!7i13312!8i6656

Tak zwana mała Grochowska, na której stoimy, ma na wszystkich skrzyżowaniach "Ustąp pierwszeństwo". Duża Grochowska, dwupasmówka po lewej stronie za torami, ma zaraz po zjeździe w prawo znak A-6b:

https://www.google.pl/maps/@52.2439186,21.0952832,3a,37.5y,46.71h,89.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1svwOtnfdlxxyPExZvFWMEKw!2e0!7i13312!8i6656

yabba

Data: 2017-11-22 23:59:18
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 23 listopada 2017 00:52:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]

Tak zwana mała Grochowska, na której stoimy, ma na wszystkich skrzyżowaniach "Ustąp pierwszeństwo". Duża Grochowska, dwupasmówka po lewej stronie za torami, ma zaraz po zjeździe w prawo znak A-6b:

Heh to miejsce też znam :)
Ale rzeczywiscie troche lepiej oznakowane. W sensie ze bardziej adekwatnie do popularnej intuicji :)

tradycyjnie, kto ma pierwszenstwo?