tragiczna jakość wywołanych zdjęć - jak zarekla mować?

Data: 2010-03-29 07:01:58
Autor: dawiata
tragiczna jakość wywołanych zdjęć - jak zarekla mować?
Witam,
Prosiłbym o poradę w jaki sposób skutecznie reklamować niskiej jakości
usługę dotyczącą wywołania zdjęć z cyfrówki.

Stan faktyczny:

- zlecenie wywołania zdjęć dokonane przez Internet

- płatne z góry, suma 570zł, fotek było ponad 3000szt

- po ok. 1,5 miesiąca czyli ze spóźnieniem ok. 3 tygodni przysłano mi
zdjęcia w tragicznej jakości wykonania. Słabe kolory, złe kadrowanie -
np. ucięta głowa,  itp.

- kilka z tych fotek wywołałem również w innym serwisie i widać
zdecydowaną różnicę w jakości, czyli mam dowód na to że zdjęcia da się
wywołać tak jak trzeba

- ofertę firmy znalazłem na  allegro. Na aukcjach firma opisuje,  że
robią zdjęcia najwyższej jakości (to do ewentualnej niezgodności
towaru  umową) - sprzedawca sam zaoferował usługę poza serwisem gdy
targowałem się co do ceny, czyli odpada i tak wątpliwa interwencja
allegro

- jeszcze nie składałem reklamacji, nie wysłałem pisma o odstąpienie
od umowy itp. gdyż chciałbym poznać wpierw Waszą opinię na temat tego
jaka droga będzie najskuteczniejsza w tym przypadku - żądanie
naprawienia produktu (zrobienie fotek od nowa), zwrotu pieniędzy etc.

- prosiłbym w miarę możliwości  o przytoczenie odpowiednich artykułów
tak abym wiedział jak mam rozmawiać z nierzetelna firmą

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam
Dawid

Data: 2010-03-29 16:39:06
Autor: Paweł
tragiczna jakoœć wywołanych zdjęć - jak zareklamować?
Dnia Mon, 29 Mar 2010 07:01:58 -0700 (PDT), dawiata <dawiata@wp.pl>
napisał:

[...]

Przy zakupie przez inernet masz prawo do zwrotu zakuponego towaru bez
podania przyczyn (towar musi być nienaruszony) (usługi) do 10 dni. Za
dzień wykonania usługi liczy się moment dostarczenia. Odsyłasz zdjęcia z adnotacją, że poziom ich wykonania jest
nisatysfakcjonujący (możesz załączyć zdjęcie wykonane prawidłowo). Jak
bedziesz miał zupełnego kombinatora, to niestety szanse są małe.
Oczywiście masz prawo żądać zwrotu pieniędzy za źle wykonaną usługę,
ale nikomu się raczej nie chce sądzić. Często pomaga Federacja
Konsumenów.

Na przyszłość odradzam robienie zdjęć przez internet. Nawet w moim
ulubionym labie ostatnio dostałem 50 zdjęć 30x40 cm takiej jakości, że
tylko poparzyłem na obsługę... od razu padło przeprasazm za godzinę
poprawimy.

Paweł

Data: 2010-03-29 16:49:31
Autor: Johnson
tragiczna jako?ć wywołanych zdjęć - jak zareklamować?
Paweł pisze:

Przy zakupie przez inernet masz prawo do zwrotu zakuponego towaru bez
podania przyczyn (towar musi być nienaruszony) (usługi) do 10 dni. Za
dzień wykonania usługi liczy się moment dostarczenia.

Trzeba odróżnić zakupy od usług.
Przy zakupach 10 dni na odstąpienie od umowy liczy się od dnia dostarczenia rzeczy. Przy usługach - jak w tym wypadku - 10 dni od dnia zawarcia umowy. Tak więc już "po zawodach" ;)

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2010-03-29 21:58:35
Autor: Budzik
tragiczna jako?ć wywołanych zdjęć - jak zareklamować?
Użytkownik Johnson johnson@nospam.pl ...

[...]

Problem lezy gdzies indziej (rzecz na zamowienie, nie ze standardowej oferty).
Akurat 10 dni rzadko bywa problemem - przewaznie sa to 3 miesiace.

Data: 2010-03-29 17:11:16
Autor: qwerty
Użytkownik "Paweł" <papuncio@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kfe1r5p8se9r9mukmk6kgts07229o7so53@4ax.com...
[...]

Zwłaszcza, że przy takiej kwocie lepiej dopłacić parę groszy i mieć pewność.

Data: 2010-03-29 19:11:40
Autor: Stefan

napisał:

[...]

Zdjęcia były wywołane na zamówienie, to nie towar z półki i nie podlega
zwrotowi do 10 dni bez podania przyczyny.

siarra

Data: 2010-03-29 21:58:35
Autor: Budzik
[...]

bzdura.
nie dotyczy rzeczy wykonanych na zamowienie, specjalnie dla zamawiajacego.

Data: 2010-03-29 18:57:29
Autor: Radek D
tragiczna jakość wywołanych zdjęć - jak zareklamować?
- płatne z góry, suma 570zł, fotek było ponad 3000szt

Czy ja dobrze zrozumiałem ? Liczyłeś, że za 0,19zł (kiedy w MM najtańsze zdjęcie jest po 0,45zł) będziesz miał dobrej jakości zdjęcie ?
W dodatku liczyłeś na to, że ktoś przejrzy te 3000 zdjęć i je poprawnie
skadruje ? Gratuluję optymizmu w życiu - podziel się nim trochę.

Pewnie mieli starą chemię i znaleźli jelenia, którego zrobią po kosztach tak by im się chociaż zwróciło za odczynniki.

Data: 2010-03-29 20:21:58
Autor: Animka
W dniu 2010-03-29 18:57, Radek D pisze:
[...]

Teraz to nawet prześwietlenia rentgenowskie drukują drukarki, a Ty piszesz o jakichś odczynnnikach.

--
animka

Data: 2010-03-29 20:28:34
Autor: live_evil
W dniu 29.03.2010 20:21, Animka pisze:
[...]

Bzdury jak zwykle pleciesz. W fotolabach fotografie (cyfrowe) są
naświetlane i wywoływane.

--
live_evil

Data: 2010-03-29 23:31:37
Autor: Animka
W dniu 2010-03-29 20:28, live_evil pisze:
[...]

To się teraz uświadom trochę, bo to już nie te czasy.

Np. tu,(a jak za mało do Ciebie dotrze to poszukaj na google)
http://www.cyberfoto.pl/tematy-ogolne/95617-obrobka-na-monitorze-wydruk-w-fotolab.htm

--
animka

Data: 2010-03-30 07:38:57
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:hor5rb$tdl$1node1.news.atman.pl...

[...]

Sama się uświadom i pójdź zobaczyć lab, względnie zapytaj obsługę.

Data: 2010-03-30 13:59:14
Autor: Animka
W dniu 2010-03-30 07:38, Marcin Wasilewski pisze:
[...]

Może w Twoim mieście.

Byłam w Fotolabie to wiem jak to wygląda.
http://www.fotolab24.eu/cennikpl.html

--
animka

Data: 2010-03-30 21:46:35
Autor: Marcin Wasilewski

ale ty ****** jesteś..... Trzeba się było jeszcze zapytać jak działa.

Data: 2010-03-30 13:12:19
Autor: live_evil
W dniu 29.03.2010 23:31, Animka pisze:
[...]

Jedyny lab wymieniony w owym wątku z nazwy - Frontier, robi fotografie
naświetlając i wywołując je (no, poza modelem DL 430). Wyobraź też
zobie, że słowo "drukowanie" może oznaczać szereg technologii mających
na celu przeniesienie obrazu na papier, wśród nich technologie stosowane
w minilabach.

--
live_evil

Data: 2010-03-30 04:04:31
Autor: dawiata
tragiczna jakość wywołanych zdjęć - jak zar eklamować?
Czy ja dobrze zrozumiałem ? Liczyłeś, że za 0,19zł (kiedy w MM najtańsze
Pewnie mieli starą chemię i znaleźli jelenia

kolego ja sie Ciebie nie pytam o Twoją wiarę w przesądy tylko o poradę
prawniczą. Jak ktoś mi oferuje pełnowartościowy produkt to niech on
będzie nawet za 10gr ale ma być taki jak jest w umowie.
Co do sprawy to okazało się ze tylko jedna partia jest uszkodzona,
czyli jakieś 400szt ma wady, reszta bardzo dobrej jakości.

A co do Twojej błyskotliwej opinii to MM nie jest jedynym i najtańszym/
najlepszym fotolabem na świecie. Wbij na allegro i tam masz fotki od
0,21gr/szt bez żadnego gadania. Firmy mają setki/tysiące komentarzy
pozytywnych mówiących o ich jakości co chyba o czymś świadczy.

pzdr i dzięki Wszystkim za odpowiedzi
Dawid

tragiczna jakość wywołanych zdjęć - jak zarekla mować?