transakcja szczególna karty kredytowej

Data: 2018-06-22 11:17:09
Autor: Zyga
transakcja szczególna karty kredytowej
Witam

Czytająć TOiP KK Citi trafiłem na:
"Prowizja za Transakcję gotówkową lub Transakcję szczególną"
I nigdzie nie mogę znaleźć cóż to jest ta transakcja szczególna.
Ktoś wie?

pzdr
Zyga

Data: 2018-06-22 02:30:30
Autor: Dawid Rutkowski
transakcja szczególna karty kredytowej
TOiP ważna od 8 sierpnia, więc definicji należy szukać w regulaminie ważnym od 8 sierpnia.
Ciekawe, jak to będzie z tymi transakcjami w urzędzie pocztowym, po co o tym wciąż piszą - póki co moja płatność na poczcie poszła bez prowizji i GP.

Data: 2018-06-22 11:40:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b714ed78-a208-41b4-9121-6fb86a2d71fb@googlegroups.com...
[...]

Bo Poczta kiedys wpadla na pomysl, ze platnosci karta potraktuje jak wyplaty z bankomatow.
Czyli nie zaplaci prowizje, ale pobierze :-)

Prawde mowiac, jak ktos na poczte przychodzi "wplaty dokonac", to nie jest takie glupie.
Ale za inne uslugi to bylo chamstwo.

J.

Data: 2018-06-22 12:38:46
Autor: ń
transakcja szczególna karty kredytowej
Trochę nie rozumiem co masz na myśli. Od dość dawna na poczcie płacisz z terminala jak w sklepie np. za znaczki. Wyjątki są przy np. opłacaniu płatności za towar za pobraniem.

-- -- -
Bo Poczta kiedys wpadla na pomysl, ze platnosci karta potraktuje jak wyplaty z bankomatow.

Data: 2018-06-22 03:45:34
Autor: Kris
W dniu piątek, 22 czerwca 2018 12:37:27 UTC+2 użytkownik ń napisał:
Trochę nie rozumiem co masz na myśli.

To ma na mysli że do niedawna płatności karta na poczcie były traktowane jak wypłata z bankomatu

Data: 2018-06-22 04:07:37
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 22 czerwca 2018 12:45:35 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu piątek, 22 czerwca 2018 12:37:27 UTC+2 użytkownik ń napisał:
> Trochę nie rozumiem co masz na myśli. To ma na mysli że do niedawna płatności karta na poczcie były traktowane jak wypłata z bankomatu

Troll trollowi okaz nie wykole ;P
A są jeszcze tak traktowane?
Stąd właśnie było moje pytanie - skoro nie są, to po co citek wciąż o tym w regulaminie pisze?
I to w punkcie, który jest zmieniany w wersji obowiązującej od 8 sierpnia.

Data: 2018-06-22 13:51:20
Autor: ń
transakcja szczególna karty kredytowej
Interesuje nas, co było przed wojną?

-- -- -
do niedawna

Data: 2018-06-22 15:00:45
Autor: Zyga
transakcja szczególna karty kredytowej
Znalazłem:

66) Transakcja szczególna - Transakcja podlegająca spłacie, oprocentowaniu oraz naliczeniu opłat lub prowizji na zasadach wskazanych w Regulaminie
oraz Tabeli Opłat i Prowizji dla Transakcji gotówkowych, tj.:
- wypłata środków pieniężnych z Limitu kredytu, na dowolny cel konsumpcyjny, w formie Polecenia przelewu wewnętrznego w złotych lub Polecenia
przelewu krajowego w złotych,
- Transakcja u podmiotów świadczących usługi w zakresie gier losowych, hazardowych zgodnie z ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach
hazardowych,
- Transakcja w urzędzie pocztowym,
- Transakcja u podmiotów świadczących usługi w zakresie wymiany walut, walut wirtualnych i środków płatniczych oraz pośredniczących w wymianie.

I teraz pytanie:
Revolut jak zadziała? Na innych kk działa jako płatność bezgotówkowa. Jak jest w citi? Wszak jest to podmiot świadczący usługi  w zakresie wymiany walut.

pzdr
Zyga

Data: 2018-06-22 06:09:40
Autor: Dawid Rutkowski
transakcja szczególna karty kredytowej
Podobno zasilanie revolut KK citka działa dziwacznie - nie biorą prowizji, ale nie ma GP.

Data: 2018-06-22 20:39:14
Autor: xbartx
On 22.06.2018 15:09, Dawid Rutkowski wrote:
Podobno zasilanie revolut KK citka działa dziwacznie - nie biorą prowizji, ale nie ma GP.

Hmmm raz zasiliłem na próbę ale nic takiego nie zaobserwowałem poszło normalnie w GP.

Xenocide

Data: 2018-06-22 13:03:29
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 22 czerwca 2018 20:39:16 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
> [...]

Hmmm raz zasiliłem na próbę ale nic takiego nie zaobserwowałem poszło normalnie w GP.

Kartą KREDYTOWĄ (hmm, pewnie tak, skoro mowa o GP, ale może odsetki były dopiero na następnym wyciągu i nie zauważyłeś/nie skojarzyłeś?) z _citka_? Jaką i kiedy?
Może naprawili, albo może tylko simplicity ma ten błąd (czy może szerzej MC z citka, a to jest większość ich KK) - ale na forum mBąka (zamkniętym już :( - kontynuujemy na bank.fora.pl - zapraszamy) problem zgłaszały min. 2 osoby.

Data: 2018-06-23 10:54:48
Autor: xbartx
On 22.06.2018 22:03, Dawid Rutkowski wrote:

[...]

Mam MC Simplicity i na pewno żadnych odsetek nie było, bo robię dosłownie 1-3 transakcję na miesiąc. Jak będę miał chwilę to poszukam w historii kk.

Xenocide

Data: 2018-06-23 03:36:42
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 23 czerwca 2018 10:54:49 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
> [...]

Mam MC Simplicity i na pewno żadnych odsetek nie było, bo robię dosłownie 1-3 transakcję na miesiąc. Jak będę miał chwilę to poszukam w historii kk.

Może więc rzeczywiście naprawili, sam nie sprawdzę, bo nie mam revolut, ale przekażę info do tych, którzy mieli z tym problem tak ze 2 miesiące temu (zaraz po tym jak revolut skasował prowizję za doładowania KK).

Pozostaje jedynie pytanie, po co citkowi te zapisy w regulaminie.
Jak widać może traktować to jako "gotówkowe" - choć może też nie pobierać wszystkich opłat.
Mi to w sumie rybka, bo mam 3 darmowe KK, i np. żabowa jest z revolutem sprawdzona. Ale miłe to ze strony citka - przy wszystkich pozostałych zaletach - nie jest. Coż, idealnych banków nie ma, trza brać z każdgo to, co dobre i nie bać się brać z innych, ciesząc się konkurencją.

Data: 2018-06-23 06:04:52
Autor: mmk
W dniu sobota, 23 czerwca 2018 12:36:43 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Może więc rzeczywiście naprawili, sam nie sprawdzę, bo nie mam revolut, ale przekażę info do tych, którzy mieli z tym problem tak ze 2 miesiące temu (zaraz po tym jak revolut skasował prowizję za doładowania KK).

Mnie odsetki za doładowanie Revoluta KK Citi bank ostatnio naliczył. Ale chyba już wiem, dlaczego - doładowałem Revoluta poprzez Google Pay, gdzie mam podpiętą właśnie KK Citi. W przypadku takiego doładowania Revolut prezentuje MCC 4829, natomiast w przypadku doładowania bezpośrednio z KK - MCC 6012 (https://community.revolut.com/t/mcc-code-when-doing-top-up/29475).
Kiedy doładowywałem tą samą KK Citi bezpośrednio - odsetek nie było.

Co do zmiany Regulaminu Citi od 08.08.18 - obawiam się, że za doładowanie Revoluta bank będzie już kosił, jak za gotówkowe.

Zacytuję jeszcze odpowiedź na reklamację otrzymaną od Citi (uznali mi ją, ale tylko na zasadzie tzw. dobrej współpracy):

"Szanowny Panie,
Dziękuję za zgłoszenie. Po ponownym przeanalizowaniu Pana reklamacji, podjęliśmy decyzję o anulowaniu odsetek naliczonych 10 czerwca 2018 r. w kwocie (...) zł.
Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że transakcje księgujemy na kartach kredytowych, na podstawie informacji przesyłanych przez usługodawców. System bankowy weryfikuje kategorię usługodawcy po kodzie MCC (Merchant Category Code). Jest to czterocyfrowe oznaczenie nadawane przedsiębiorstwu działającemu w danej branży w momencie instalowania bankomatu, terminala lub portalu internetowego, służących do płatności kartami jednego z globalnych operatorów (Mastercard, Visa). Kod ten określa kategorię usługodawcy.
Transakcja wykonana u usługodawcy Revolut Ltd London GB przekazana została do banku w celu rozliczenia z kodem MCC 4829, który określa typ usługodawcy jako ,,Przelewy, Przekazy pieniężne". Ponieważ ten rodzaj transakcji, w przypadku kart kredytowych, zaliczany jest do transakcji gotówkowych zrealizowanych w instytucji finansowej, transakcja z 24 maja 2018 r., na kwotę (...) zł została zaksięgowana jako gotówkowa. Od transakcji gotówkowej naliczone zostały odsetki 10 czerwca 2018 r. w kwocie (...) zł.
Zgodnie z przedstawionymi wyjaśnieniami, transakcja została zaksięgowana na Pana karcie kredytowej prawidłowo, jako gotówkowa.. W przypadku wykonywania naszą kartą kredytową kolejnych transakcji u tego usługodawcy, będzie się to wiązało z kosztami transakcji gotówkowej.
Z poważaniem, ..."

Data: 2018-06-23 12:57:54
Autor: mmk
transakcja szczególna karty kredytowej
Tak, to były tylko odsetki. Dla mnie to też jest dziwne i niepoważne.
Tracę zaufanie do Citi, chyba zrezygnuję z ich KK... ?

Data: 2018-06-23 13:13:03
Autor: mmk
transakcja szczególna karty kredytowej
W dniu sobota, 23 czerwca 2018 16:35:05 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Ale właśnie - czy były to tylko odsetki? Bo wg TOiP za gotówkową jest jeszcze prowizja 8%, której nie biorą przy doładowaniu revoluta.
I teraz co to niby jest - pół-gotówka? ;)

> Kiedy doładowywałem tą samą KK Citi bezpośrednio - odsetek nie było.
Niepoważne to - czym niby ma się różnić google pay od IO? Ale jak widać trzeba uważać na pułapki.

Tak, to były tylko odsetki.

Data: 2018-06-23 13:19:06
Autor: Dawid Rutkowski
transakcja szczególna karty kredytowej
To już się na citka nie obrażasz? ;>
I tak masz dobrze, bo Ci zwrócili te odsetki, a blomowi z forum mBąkowego nie chcieli - i się obraził, ubijając simplicity.

Data: 2018-06-23 13:39:26
Autor: mmk
W dniu sobota, 23 czerwca 2018 21:19:07 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
To już się na citka nie obrażasz? ;>
I tak masz dobrze, bo Ci zwrócili te odsetki, a blomowi z forum mBąkowego nie chcieli - i się obraził, ubijając simplicity.

To nie była duża kwota, może dlatego nie było z tym problemu...? Też się zastanawiam, dlaczego bank nie naliczył prowizji, ale w tym przypadku reklamację jednak sobie odpuszczę ;-)  Co do obrażania się na Citka - jeszcze się zastanowię, bo w sumie to bardziej z winy Revoluta wyszedł ten problem (MCC 4829 przy doładowaniu via GP) - dlatego skasowałem poprzedni post.

Data: 2018-06-24 00:56:30
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 23 czerwca 2018 22:39:27 UTC+2 użytkownik mmk napisał:

Co do obrażania się na Citka - jeszcze się zastanowię, bo w sumie to bardziej z winy Revoluta wyszedł ten problem (MCC 4829 przy doładowaniu via GP) - dlatego skasowałem poprzedni post.

6012 - instytucje finansowe - w świetle regulaminu ma ten sam feler.
Niewiadomą pozostaje, czemu tutaj nie biorą odsetek. Cóż, kazać im nie można ;>

Data: 2018-06-23 19:02:35
Autor: xbartx
On 23.06.2018 12:36, Dawid Rutkowski wrote:

Może więc rzeczywiście naprawili, sam nie sprawdzę, bo nie mam revolut, ale przekażę info do tych, którzy mieli z tym problem tak ze 2 miesiące temu (zaraz po tym jak revolut skasował prowizję za doładowania KK).

Revolut*1678* revolut.com GB

SPŁATA-0100948801

żadnych odsetek w kwietniu ani maju

Xenocide

Data: 2018-06-23 11:02:03
Autor: Pete
transakcja szczególna karty kredytowej
Podobno zasilanie revolut KK citka działa dziwacznie - nie biorą prowizji, ale nie ma GP.

Mam co prawda dopiero pierwszy wyciąg z zasileniem revolut, ale żadnych odsetek nie zauważyłem.

--
Pete

transakcja szczególna karty kredytowej