transakcje offline w Lidlu

Data: 2013-02-03 00:19:47
Autor: RobertS
transakcje offline w Lidlu
u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

tym sposobem udało mi się zrobić debet na koncie...
płatność płaską kartą do konta w Mille

RobertS

Data: 2013-02-03 10:29:14
Autor: d530 / N610c
transakcje offline w Lidlu
u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

płaciłem w sobotę ok. południa delfinkiem payWave z mBanku

dzisiaj transakcja jeszcze nie jest zaksięgowana, nie ma też blokad

Data: 2013-02-03 11:04:36
Autor: osa
transakcje offline w Lidlu
W dniu 2013-02-03 00:19, RobertS pisze:
u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

tym sposobem udało mi się zrobić debet na koncie...
płatność płaską kartą do konta w Mille

Odkąd zmienili agenta rozliczeniowego dzieją się u nich cuda... jedna na ~10 operacji idzie online. W piątek dwa razy płaciłem w lidlu i tylko jedna z tych operacji poszła online. Poza tym w mBanku transakcje rozliczają się nawet po 5 dniach, a zawsze były po dwóch. Przestałem już nawet próbować zrozumieć jak to działa w lidlu, bo to wyższa filozofia chyba ;)

Data: 2013-02-03 15:12:59
Autor: W
transakcje offline w Lidlu
RobertS wystukał, co następuje:

u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

Hm, ale normalne czy paypass/wave? Bo chyba jak zapłacisz normalnie to tak czy siak musi nastąpić autoryzacja? A to w Twojej gestii jest czy chcesz zbliżeniowo? No chyba, ż da się normalnie za <50pln bez autoryzacji?

Data: 2013-02-03 21:08:39
Autor: osa
transakcje offline w Lidlu
W dniu 2013-02-03 16:12, W pisze:
[...]

Na mojej mbankowej kk stykowe operacje potwierdzane pinem lecą w większości offline... a tylko co któraś online.

Data: 2013-02-04 08:29:41
Autor: lolekanabolek
transakcje offline w Lidlu
W dniu 2013-02-03 21:08, osa pisze:
W dniu 2013-02-03 16:12, W pisze:
[...]

dokładnie, też potwierdzałem pinem kartą do DK i poszło offline,
a potem trzeba pilnować salda co by w debet nie wpaść

Marcin

Data: 2013-02-04 00:42:11
Autor: Olgierd
transakcje offline w Lidlu
W dniu niedziela, 3 lutego 2013 16:12:59 UTC+1 użytkownik W napisał:

Hm, ale normalne czy paypass/wave? Bo chyba jak zapłacisz normalnie to tak  czy siak musi nastąpić autoryzacja?

Przecież autoryzacja nie oznacza "odpytania banku". Jak najbardziej, odkąd upowszechniła się w Polsce technologia EMV (a ja pierwszą kartę w pełni zgodną z EMV dostałem w 2007 r.), możliwa jest autoryzacja offline, tj. poprzez odpytanie karty.

--
Olgierd
http://legeartis.org.pl

Data: 2013-02-04 17:22:03
Autor: W
transakcje offline w Lidlu
Olgierd wystukał, co następuje:

[...]

O, to ja bardzo dziękuję za wyjasnienie bo (dosyć długo jak widac) żyłem w sporej nieświadomości...

Data: 2013-02-04 23:02:56
Autor: T.F.
transakcje offline w Lidlu
"Olgierd" <olgierdr@gmail.com> ...

Przecież autoryzacja nie oznacza "odpytania banku".

Oj, to chyba zalezy od konfigu POSa i/lub banku (wydawcy karty).
Bo kilka dni temu mialem na karcie 4zl, placilem zblizeniowo 11 i nie przeszlo.

PS:
A opoznione blokady przy platnosciach zblizeniowych sa LEKKO irytujace.

--
T.F.

Data: 2013-02-05 05:34:55
Autor: Olgierd
transakcje offline w Lidlu
W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 23:02:56 UTC+1 użytkownik T.F. napisał:

A opoznione blokady przy platnosciach zblizeniowych sa LEKKO irytujace.

Blokady czy księgowanie transakcji? Bo nigdy się nie spotkałem z "opóźnioną blokadą".

--
Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2013-02-05 17:03:03
Autor: W
transakcje offline w Lidlu

napisał:
A opoznione blokady przy platnosciach zblizeniowych sa LEKKO
irytujace.

Blokady czy księgowanie transakcji? Bo nigdy się nie spotkałem z
"opóźnioną blokadą".

Hmm, nie wiem jak w Mbanku ale w ing blokady pomniejszają dostępne saldo więc nie da się zrobić debetu.

Niemniej - skoro transakcja poszła offline (czyli bez kontaktu z bankiem) to skąd bank ma w chwili wykonania transakcji wiedzieć, żeby założyć blokade?

Data: 2013-02-06 00:22:39
Autor: Olgierd
transakcje offline w Lidlu
W dniu wtorek, 5 lutego 2013 18:03:03 UTC+1 użytkownik W napisał:

> Blokady czy księgowanie transakcji? Bo nigdy się nie spotkałem z > "opóźnioną blokadą".

Hmm, nie wiem jak w Mbanku ale w ing blokady pomniejszają dostępne saldo  więc nie da się zrobić debetu.

Czyli blokada jest założona -- zresztą prawidłowo -- w wyniku transakcji online.

Niemniej - skoro transakcja poszła offline (czyli bez kontaktu z bankiem) to  skąd bank ma w chwili wykonania transakcji wiedzieć, żeby założyć blokade?

No właśnie. Wówczas nie ma blokady, natomiast jest księgowanie bez blokady.

--
Olgierd
http://legeartis.org.pl

Data: 2013-02-06 23:42:34
Autor: T.F.
transakcje offline w Lidlu
"Olgierd" ...

A opoznione blokady przy platnosciach zblizeniowych sa LEKKO irytujace.

Blokady czy księgowanie transakcji? Bo nigdy się nie spotkałem z "opóźnioną blokadą".

Masz racje.
Blokady nie bylo wcale - choc bylo odpytanie banku 'online' o dostepne srodki.

--
T.F.

Data: 2013-03-19 08:04:33
Autor: Jacek Osiecki
transakcje offline w Lidlu
Dnia Mon, 4 Feb 2013 00:42:11 -0800 (PST), Olgierd napisał(a):
[...]

Czy taką kartę można do woli odpytywać o PIN, czy też jest to na zasadzie
takiej że trzy złe zapytania -> blokada karty i brak możliwości płacenia?
Bo tak na zdrowy rozsądek tak właśnie to powinno wyglądać - dla
bezpieczeństwa klienta... Rzecz jasna po takim zablokowaniu karty transakcje
bezstykowe też powinny być wyłączone.
Ktoś wie jak to jest?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2013-02-04 21:29:36
Autor: RobertS
transakcje offline w Lidlu

[...]

normalnie czyli bez paypassa, na rachunku miałem 33 zł a udało mi się zapłacić ponad 40, byłem w szoku, kolejna próba (już świadoma) i ten sam efekt

ale jak miałem nabite ponad 200 zł to autoryzacja była

RobertS

Data: 2013-02-04 12:32:26
Autor: Imiglikos
transakcje offline w Lidlu
Ja płacę co parę dni różne kwoty (20zł, 40zł, 150zł) i za każdym
razem mam blokadę na koncie więc to raczej nie jest reguła że
większość mniejszych kwot idzie offline w lidlach.

Data: 2013-02-05 10:53:44
Autor: yoss
transakcje offline w Lidlu

Użytkownik "Imiglikos" <fotogaleriawroc@gmail.com> napisał w wiadomości news:a20c0c4d-fd79-4ccf-a25e-a51702f0e6dagooglegroups.com...
Ja płacę co parę dni różne kwoty (20zł, 40zł, 150zł) i za każdym
razem mam blokadę na koncie więc to raczej nie jest reguła że
większość mniejszych kwot idzie offline w lidlach.

sądząc po nicku to się nawet domyślam co Ty kupujesz w tym Lidlu ;) no ale, żeby aż za 150 zł ;)

yossarian

Data: 2013-02-05 21:29:46
Autor: RobertS
transakcje offline w Lidlu
W dniu 2013-02-04 21:32, Imiglikos pisze:
Ja płacę co parę dni różne kwoty (20zł, 40zł, 150zł) i za każdym
razem mam blokadę na koncie więc to raczej nie jest reguła że
większość mniejszych kwot idzie offline w lidlach.

dlatego w pierwszym poście zapytałem czy sklep w mojej okolicy to jakiś ewenement czy może w lidlach tak już jest

RobertS

Data: 2013-02-04 12:29:32
Autor: Krzysztof
transakcje offline w Lidlu

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:kek6uj$o1u$1news.icpnet.pl...
u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

tym sposobem udało mi się zrobić debet na koncie...
płatność płaską kartą do konta w Mille

Dla karty kredyt. w Lidlu dla mniejszych kwot jest off-line, dla wiekszych nie wiem gdzie jest granica, ale tak powyzej 100zl to juz jest z blokada na koncie.

Data: 2013-02-04 09:15:41
Autor: Rafal M
transakcje offline w Lidlu
On 4 Lut, 12:29, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

I tak powinno byc w kazdym sklepie (przyspiesza placenie karta).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2013-03-19 02:02:05
Autor: mucher
transakcje offline w Lidlu
On 3 Lut, 00:19, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
u mnie w Lidlu transakcje kartą <50 zł idą offline, w innych też tak jest?

tym sposobem udało mi się zrobić debet na koncie...
płatność płaską kartą do konta w Mille

Żeby to 50 zł; u mnie ostatnio coś prawie 90 zł - też offline. Płacone
KK Aliora.

mucher

transakcje offline w Lidlu