trasa Katowice-Zakopane

Data: 2009-08-19 11:00:40
Autor: yaro
trasa Katowice-Zakopane
Witam,
w sobote rano wybieram sie ze śląska do zakopca.
Start z okolic Katowic ok. 7-8 rano i teraz 3 propozycje:

1. A4 - Zakopianka
2. Tychy - Oświęcim - Wadowice - Zawoja - Jabłonka - Zakopane (wlot od strony Kościeliska)
3. Tychy - Pszczyna - Bielsko Biała - Żywiec - Korbielów - Namestowo(SK) - Trstena(SK) - Chochołow (PL) - Zakopane (wlot od strony Kościeliska) (224 km)

Najczesciej jezdzilem trasa 2, zawsze tam mniej bylo korkow, nie wiem jak teraz z utrudnieniami na tej trasie.
Na Zakopiance pewnie dosc duze utrudnienia wiec chyba sobie odpuszcze.
Czy ktos jezdzil trasa 3 i moze sie wypowiedziec ?
Co polecacie, aby nie stac w korkach ?

--
yaro

Data: 2009-08-19 02:43:10
Autor: Adas Miauczynski
trasa Katowice-Zakopane

Co polecacie, aby nie stac w korkach ?

Ja polecam wstać 3-4h wcześniej :-) Możesz wtedy jechać dowolną trasą
bo na wszystkich z nich będzie jeszcze luźno. Do tego dojedziesz do
celu zanim zrobi się gorąco.

--
AM

Data: 2009-08-19 12:25:57
Autor: yaro
trasa Katowice-Zakopane
Ja polecam wstać 3-4h wcześniej :-) Możesz wtedy jechać dowolną trasą
bo na wszystkich z nich będzie jeszcze luźno. Do tego dojedziesz do
celu zanim zrobi się gorąco.

No jest to jakies rozwiazanie, tylko ze wczesniej musze i tak jeszcze podskoczyc z Gliwic do Czestochowy i pozniej dopiero Katowice, wiec wyjade ok. 5 i planuje w KAT byc ok. 7-8. wczesniej juz sie nie da ;)

z ciekawosci sie chyba wybiore trasa nr 3, tylko nie wiem co tam moze mnie czekac  :)

--
yaro

Data: 2009-08-19 04:53:10
Autor: Adas Miauczynski
trasa Katowice-Zakopane

[...]

Ja jechałem trasą nr 3 na tegoroczny długi weekend majowy. Wyjechałem
przed 9:00 bo założyłem, że tam korków nie będzie. Niestety swoje
musiałem odstać przed Pszczyną i przed Żywcem. Potem już bez problemu
aż do samego Zakopca (wjazd od strony Chochołowa to bajka w porównaniu
do zakopianki).

--
AM

Data: 2009-08-19 12:44:06
Autor: Kub@
trasa Katowice-Zakopane
No jest to jakies rozwiazanie, tylko ze wczesniej musze i tak jeszcze podskoczyc z Gliwic do Czestochowy i pozniej dopiero Katowice, wiec wyjade ok. 5 i planuje w KAT byc ok. 7-8. wczesniej juz sie nie da ;)
W ostatnią sobotę rano z Krakowa wyjechałem 7.20 i to było duuuużo za późno na jazdę zakopianką.
Jeszcze przed Myślenicami firma budowlana mimo, że nic nie robi i jezdnia jest cała, w obu kierunkach wyłączyła po 1 pasku.
Potem już było tylko gorzej. Wyprzedzać dało się tylko w kilku miejscach co skwapliwie wykorzystałem i już po 4,5 godzinie byłem w Zakopanem.
Chyba jedna z najgorszych jazd w zyciu!

Pzdr,
Kub@

Data: 2009-08-19 20:24:48
Autor: tumek-srumek
trasa Katowice-Zakopane
Dnia Wed, 19 Aug 2009 02:43:10 -0700 (PDT), Adas Miauczynski napisał(a):

Co polecacie, aby nie stac w korkach ?

Ja polecam wstać 3-4h wcześniej :-) Możesz wtedy jechać dowolną trasą
bo na wszystkich z nich będzie jeszcze luźno. Do tego dojedziesz do
celu zanim zrobi się gorąco.

ja wlasnie wybieram sie w piatek o 23 z gdyni do zakopca , zastanawiam sie
tylko czy z jedynki wpasc na A4 czy pojechac na kraków z dabrowy gorniczej
na olkusz ? zapewne bede tam okolo 4-6 rano wiec nie powinno byc problemow
chyyba....
--
pozdro
tumek

Data: 2009-08-19 11:15:56
Autor: spammtrapp
trasa Katowice-Zakopane
yaro pisze:
[...]

Wczoraj wracalem trasa 2, tyle ze do Bielska-Białej, jazda spokojna, zadnych korków a widoczki fajne.

Data: 2009-08-19 11:19:47
Autor: yaro
trasa Katowice-Zakopane
Wczoraj wracalem trasa 2, tyle ze do Bielska-Białej, jazda spokojna, zadnych korków a widoczki fajne.

A jakies zwężki, remonty ?
o ktorej godzinie jechales ?

--
yaro

Data: 2009-08-19 15:00:44
Autor: Jacek
trasa Katowice-Zakopane
W poniedziałek jechałem trasą Oświęcim - Wadowice - Sucha -Skomielna Biała, dalej zakopianką. 120 km w 5 godzin :-(
W Oświęcimiu jest zamknięty jeden most a przed drugi ograniczenie do 3,5 tony i potężne korki.
Jacek

Data: 2009-08-19 15:16:48
Autor: yaro
trasa Katowice-Zakopane
W poniedziałek jechałem trasą Oświęcim - Wadowice - Sucha -Skomielna Biała, dalej zakopianką. 120 km w 5 godzin :-(
W Oświęcimiu jest zamknięty jeden most a przed drugi ograniczenie do 3,5 tony i potężne korki.

Dzieki za info .... o tym moscie chyba juz ktos pisal na grupie,
wiec chyba jednak najlepszy bedzie wariant 3 ;)

--
yaro

Data: 2009-08-19 19:56:03
Autor: Jacek
trasa Katowice-Zakopane
Most będzie zamknięty do połowy listopada o ile nie będzie opóźnienia robót.
Napisz, jak sie jechało, jak już szczęśliwie wrócisz.
Jacek

Data: 2009-08-20 12:35:32
Autor: Arek (G)
trasa Katowice-Zakopane
yaro pisze:
Witam,
w sobote rano wybieram sie ze śląska do zakopca.
Start z okolic Katowic ok. 7-8 rano i teraz 3 propozycje:

Zastanów się czy na pewno chcesz tam jechać:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6945269,Tatry_oblezone_przez_turystow__Tlok_na_szlakach__kolejki.html?skad=rss

A.

Data: 2009-08-20 12:44:50
Autor: yaro
trasa Katowice-Zakopane
> Zastanów się czy na pewno chcesz tam jechać:
> http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6945269,Tatry_oblezone_przez_turystow__Tlok_na_szlakach__kolejki.html?skad=rss Co roku jezdze o tej porze i nie jest zle.
Wiadomo krupowki/kolejka na kasprowy/morskie oko sa oblegane, ale ja akurat te miejsca omijam z daleka :)

A co do pismakow, to musza cos pisac i wyolbrzymiac zeby ludzie czytali i mieli o czym opowiadac. Ciekawe czy autor artykulu byl w tym czasie w Zakopcu czy pisal go 'zdalnie'.
Przekonam sie na wlasnej skorze, jak bedzie zle to postawie Ci piwo za przestroge ;)
W sumie robi sie OT wiec rozpisywal sie nie bede ;)

--
yaro

Data: 2009-08-20 15:17:44
Autor: Arek (G)
trasa Katowice-Zakopane
yaro pisze:
> [...]

Przekonam sie na wlasnej skorze, jak bedzie zle to postawie Ci piwo za przestroge ;)
W sumie robi sie OT wiec rozpisywal sie nie bede ;)

Jestem skłonny nieco wierzyć pismakom. Mimo, że nienawidzę zakopanego, to jakoś tak wyszło, że byłem tam w połowie lipca. Jedno jest pewne, już nigdy tam nie pojadę. Po prostu tragedia. Wszędzie ogrom ludzi. Co ciekawe wystarczy przekroczyć granicę ze Słowacją i od razu lepiej. Niższe ceny, spokojniej i ogólnie przyjemniej.

Miłego wypoczynku i szerokiej życzę,
A.

trasa Katowice-Zakopane