trefna opona

Data: 2017-03-22 10:24:02
Autor: cytawa
trefna opona

Ale w koncu bylo ok.
Kilka dni temu wzialem ten rower, wyjezdzam z domu - po kilkuset
metrach... trach! Detka znowu wyskoczyla spod opony.
Wrocilem do domu - sprawdzam - wszystko wydaje sie ok. Ale nie moge
napompowac opony bo wciaz wyskakuje.
 Opona - Schwalbe Marathon, ma swoje lata, ale malo jezdzona i wyglada
ok, obrecz - na oko tez ok.
O co tu chodzi?

Bywa, ze opona jest nieco za luzna i zle sie uklada w obreczy. Trzeba po lekkim napompowaniu starannie ulozyc opone tak by sie rowno ulozyla. Wtedy dopiero mozna mocno dopompowac. Ponadto gdy opona jest stara to guma jest nieco twarda i sliska, co sprzyja wypychaniu opony z obreczy.
Najprosciej to zmienic opone na inna, chocby tania, i porownac.

Jan Cytawa

Data: 2017-03-23 23:51:47
Autor: Titus Atomicus
trefna opona
In article <58d242b2$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

> [...]
> ok, obrecz - na oko tez ok.
> O co tu chodzi?

Bywa, ze opona jest nieco za luzna i zle sie uklada w obreczy.
Ale wydaje mi sie ze wczesniej nie byla luzna.

Trzeba po lekkim napompowaniu starannie ulozyc opone tak by sie rowno ulozyla. Wtedy dopiero mozna mocno dopompowac.
To jasne. Dlatego pisalem, ze z trudnoscia napompowalem kolo po tej pierwszej awarii.
Ponadto gdy opona jest stara to guma jest nieco twarda i sliska, co sprzyja wypychaniu opony z obreczy.
A nie ma na to sposobu?
Opona wprawdzie stara, ale w idealnym optycznie stanie (niejezdzona).

Najprosciej to zmienic opone na inna, chocby tania, i porownac.

To nie takie proste. Bo to kolo 16" (skladak) i mi sie zapasowe opony skonczyly. Sprobuje z przednia, ale pamietam, ze z tamta (Big Apple) tez cos bylo nie tak.
--
TA

trefna opona