trefna opona

Data: 2017-03-24 22:21:32
Autor: Ignac
trefna opona
W dniu wtorek, 21 marca 2017 19:35:53 UTC+1 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Kilka dni temu wzialem ten rower, wyjezdzam z domu - po kilkuset metrach... trach! Detka znowu wyskoczyla spod opony.
Wrocilem do domu - sprawdzam - wszystko wydaje sie ok. Ale nie moge napompowac opony bo wciaz wyskakuje.
Opona - Schwalbe Marathon, ma swoje lata, ale malo jezdzona i wyglada obrecz - na oko tez ok.
O co tu chodzi?

Pod wpływem lat eksploatacji/ciśnienia rozgina się profil poprzeczny obręczy.
Trzeba dogiąć umiejętnie wspomniany profil do pierwotnych wymiarów, lub zmienić obręcz, bo będzie wyskakiwać. Zresztą takie dogięcie profilu pomoże
na krótką metę, niestety, więc jednak wymienił bym obręcz.

Jeśli przyłożysz do obręczy (bez opony) prosty liniał, może być po cięciwie,
to zobaczysz, że, boczne powierzchnie obręczy nie są równolegle do niego.

Data: 2017-03-26 10:39:29
Autor: ąćęłńóśźż
trefna opona
Jeszcze może być za wąska obręcz do za szerokiej opony.

-- -- -
Pod wpływem lat eksploatacji/ciśnienia rozgina się profil poprzeczny obręczy.

Data: 2017-03-26 19:59:54
Autor: Titus Atomicus
trefna opona
In article <f1ee5dba-0f09-4ad3-b9b7-fd33e08726ec@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

> [...]

to zobaczysz, że, boczne powierzchnie obręczy nie są równolegle do niego.

Nie, to chyba nie to, Ignac.
Obrecz jest pancerna. Kolo - powtarzam - 16" - wiec sztywne.
Obrecz nie ma sladu odksztalcen.
--
TA

Data: 2017-03-27 13:00:57
Autor: Andrzej Ozieblo
trefna opona
W dniu 2017-03-26 o 19:59, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Miałem podobny problem w Wiagrach 3. 20" Opona nienowa, ale jeszcze zdatna. Drut OK. Obręcz niepogieta. Po kilku próbach, zmieniając wzajemne położenie opony i obręczy (u nas się mówi rafka :)) i delikatnie wciskając oponę w miejscach, gdzie chciałaby wyskoczyć udało się napompować bez wypchniętej dętki. Potem w czasie jazdy sie to ułożyło i było już później dobrze.

BTW, jak Ci sie jeździ po mieście na 16"? Córka od kilku tygodni ćwiczy Stridę na 16". Dom, metro, praca i z powrotem. Zachwycona. Nauczyłem ją składać i rozkładać rower w 2-3 sec.

Data: 2017-03-27 13:59:09
Autor: Titus Atomicus
trefna opona
In article <obard9$o8$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

[...]

No wlasnie probowalem to opisac... Po takich kombinacjac udalo mi sie to cholerstwo jakos napompowac. Ale ja jak przejechalem kilkaset metrow to detka wyskoczyla. I teraz jeszcze trudniej ja upakowac/napompowac.

BTW, jak Ci sie jeździ po mieście na 16"? Córka od kilku tygodni ćwiczy Stridę na 16". Dom, metro, praca i z powrotem. Zachwycona. Nauczyłem ją składać i rozkładać rower w 2-3 sec.

No, troche jezdze. Ale ten moj zestaw 16" ma dziwnie wysokie opory toczenia. Co mozna wyczuc zwlaszcza na kostce (i np. chodniku).
Nie wiem, czy to wynika z lekkosci skladaka, malej srednicy kol czy jeszcze czegos ale odnosze wrazenie, ze on ma mala bezwladnosc co sie zle przeklada na jazde.
Uzywam go w zasadzie tylko okazjonalnie, no i na wycieczki do innych miast.
--
TA

Data: 2017-04-27 02:45:38
Autor: Titus Atomicus
trefna opona
Witam,
Po konsultacji z kol. Andrzejem Oziebla (dzieki wielkie raz jeszcze), ktory raczyl zerknac na ten problem, wyszlo na to ze winna byla opona... ktora sie rozciagnela.
Dziwne, w kazdym razie.
--
TA

Data: 2017-04-27 09:44:10
Autor: Jacek Maciejewski
trefna opona
Dnia Thu, 27 Apr 2017 02:45:38 +0200,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

Po konsultacji z kol. Andrzejem Oziebla (dzieki wielkie raz jeszcze), ktory raczyl zerknac na ten problem, wyszlo na to ze winna byla opona... ktora sie rozciagnela

A rozciąłeś żeby się dowiedzieć co miała w rantach, drut, plastyk?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-04-28 12:30:48
Autor: Andrzej Ozieblo
trefna opona
W dniu 2017-04-27 o 02:45, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Po konsultacji z kol. Andrzejem Oziebla (dzieki wielkie raz jeszcze),
ktory raczyl zerknac na ten problem, wyszlo na to ze winna byla opona...
ktora sie rozciagnela.
Dziwne, w kazdym razie.

Bardzo dziwne, przyznaję. W środku siedzi drut, raczej nigdzie nie przerwany. Druty, równo z obu stron, są wyraźnie rozciągnięte. Dobre 2-3 cm. Obręcz w bardzo dobrym stanie, z wyraźnym rantem. Jasiu Cytawa, spotkałeś sie z czymś takim? Schwalbe Maraton 16" jak by nie było.

Data: 2017-05-08 09:05:05
Autor: cytawa
trefna opona
Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Duzo rzeczy widzialem i takie cos tez. czasami trzeba dlugo rowno ukladac opone, by po napompowaniu gdzis nie wyskoczyla. Teoretycznie wymiar to wymiar. Ale z ciekawosci pomierze kilka obreczy i sprawdze czy glebokosc rantu jest stala.

Najgorsze sa opony, ktorych guma twardnieje i staje sie sliska. Tak latwo wyskakuje a na dodatek, gdy jest nizsze cisnienie obraca sie na obreczy czasem wyrywajac zawor.

Jan Cytawa

Data: 2017-06-18 00:25:12
Autor: Titus Atomicus
trefna opona
In article <odv5km$2sh$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
> [...]

Bardzo dziwne, przyznaję. W środku siedzi drut, raczej nigdzie nie przerwany. Druty, równo z obu stron, są wyraźnie rozciągnięte. Dobre 2-3 cm. Obręcz w bardzo dobrym stanie, z wyraźnym rantem. Jasiu Cytawa, spotkałeś sie z czymś takim? Schwalbe Maraton 16" jak by nie było.

No dobra. Wreszczcie kupilem nowa opone (tez marathona) i wszystko jest ok.
Tylko tej poprzedniej mi szkoda. Jest jak prawie jak nowa.
--
TA

trefna opona