troche spam - dziala wam poczta wp w thunderbird?

Data: 2017-11-19 17:40:02
Autor: marcin
troche spam - dziala wam poczta wp w thunderbird?
jak w temacie
u mnie nie dziala, przez strone jest ok

Data: 2017-11-19 16:46:08
Autor: 2late
On 19/11/2017 4:40 pm, marcin wrote:
jak w temacie
u mnie nie dziala, przez strone jest ok

Zawsze i wszedzie.

Data: 2017-11-19 18:14:42
Autor: Irokez
W dniu 2017-11-19 o 17:40, marcin pisze:
jak w temacie
u mnie nie dziala, przez strone jest ok

bez problemu, nawet dwie skrzynki

--
Irokez

Data: 2017-11-19 18:19:53
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-11-19 o 18:14, Irokez pisze:
W dniu 2017-11-19 o 17:40, marcin pisze:
jak w temacie
u mnie nie dziala, przez strone jest ok

bez problemu, nawet dwie skrzynki

IMAP działa POP3 nie działa.
Pisaliśmy o tym na pl.comp.sieci

Robert

Data: 2017-11-19 18:57:09
Autor: z
troche spam - dziala wam poczta wp w thunderbird?
IMAP działa POP3 nie działa.
Pisaliśmy o tym na pl.comp.sieci

Wystarczy zmienić
pop3.wp.pl
na
co?
:-)

Data: 2017-11-19 19:04:09
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-11-19 o 18:57, z pisze:
[...]

To jest tak... cały czas działałeś na zasilaniu z sieci elektrycznej, ale w stacji transformatorowej średniego napięcia wywaliło bezpieczniki.
To jest nasz obecny POP3.
Można przejść na zasilanie z agregatu prądotwórczego, ale trzeba go z piwnicy przytachać, wlać paliwa, odpalić, wtyczki powkładać.
To jest IMAP
Ja wole poczekać, aż ekipa po weekendzie włoży bezpieczniki. :-)

Robert

Data: 2017-11-19 20:34:51
Autor: z
troche spam - dziala wam poczta wp w thunderbird?
Ja wole poczekać, aż ekipa po weekendzie włoży bezpieczniki. :-)

A może odejście od pop3 jest nieuniknione bo to jakiś staroć jest :-)

Data: 2017-11-19 20:50:58
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-11-19 o 20:34, z pisze:
Ja wole poczekać, aż ekipa po weekendzie włoży bezpieczniki. :-)

A może odejście od pop3 jest nieuniknione bo to jakiś staroć jest :-)

Dla mnie IMAP to coś w rodzaju chmury. A chmura kojarzy mi się z opóźnieniem. Klikam i ma być w od razu. Podobnie jest z obsługa poczty przez www. Wygodniej zarządzać z komputera mając wszystko na dysku.
A IMAP nie może działać jak POP3? Pobierze wszystko a co usunę czy zmodyfikuję w tle wykona.

Kiedyś miałem IMAP, widocznie coś nie działało skoro mam POP3 teraz.
Alb nie dorosłem do IMAP? :-)

W POP3 brakuje mi możliwości obsługi poczty z kilu komputerów. Może są jakieś sposoby w sieci domowej?

Robert

Data: 2017-11-20 18:48:49
Autor: 2late
On 19/11/2017 7:50 pm, Robert Wańkowski wrote:
Klikam i ma być w od razu. Podobnie jest z obsługa poczty przez www. Wygodniej zarządzać z komputera mając wszystko na dysku.

O ile ma sie jeden komputer.

Data: 2017-11-20 21:17:16
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-11-20 o 19:48, 2late pisze:
On 19/11/2017 7:50 pm, Robert Wańkowski wrote:
Klikam i ma być w od razu. Podobnie jest z obsługa poczty przez www. Wygodniej zarządzać z komputera mając wszystko na dysku.

O ile ma sie jeden komputer.

O właśnie. Mam drugi gdzie chciałbym nieć też dostęp do poczty.
A w wersji z IMAP nie można wszystkiego pobrać?

Robert

Data: 2017-11-20 21:17:34
Autor: 2late
On 20/11/2017 8:17 pm, Robert Wańkowski wrote:
[...]

Nie uzywam pop3 od lat ale o ile pamietam, zawsze byla opcja 'zostaw na serwerze' a w ustawieniach kazdego klienta, bylo do ustawienia ktory jest 'nadrzedny' (ktory ma prawo usunac, przeniesc itp..., wiadomosc na dobre).

Data: 2017-11-21 00:33:25
Autor: Marcin Debowski
On 2017-11-19, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
[...]
[..]
W POP3 brakuje mi możliwości obsługi poczty z kilu komputerów. Może są jakieś sposoby w sieci domowej?

Ze strony funkcjonalnosci jedyna poważna różnica pomiedzy pop a imap jest taka (uproszczając), że imap działa (na serwerze) na strukturze folderów z plikami a pop na pojedyńczym pliku. Jak masz tych folderów duzo zdefiniowanych i ustawioną opcję sprawdzania poczty w każdym z nich, to faktycznie może to trwać dłużej niż (ale tez patrz niżej). Jest to kwestia ustawień.

I pop i imap nie zmusza nikogo do zciagania (usuwania) poczty, więc o ile ją na serwerze zostawisz, to będziesz ją mógł czytać z dowolnej ilości komputerów.

Z tym, ze teraz jest kilka myków, dla których imap jest tu lepszy. Pierwszy jest taki, że normalnie, imap trzyma, a już na pewno może trzymać wszystkie pliki na serwerze, włączając to "drafty" i te wysłane. Pop (o ile się nic nie zmieniło) musi mieć te 2 ostatnie lokalnie. W dodatlu pop jest jednokierunkowy, jak zciagniesz to nie masz, a imap to jak praca z plikami w folderach na dysku - możesz kopiować i przenosić w dowlne miejsca.

Drugi myk dotyczy osób, które lubia chomikować. Jesli nie będziesz na bieżąco usuwał poczty popowej z serwera, to ten plik (mailbox) zrobi Ci się gigantyczny i sobie poczekasz przy każdym otwarciu skrzynki, a jeśli przeniesiesz te pliki na dysk lokalny, to rzecz jasna stracisz dostęp z innego komputera.

Z imapem wygląda to w praktyce tak, że trzymasz w skrzynce tylko to co aktualne a reszte wrzucasz na serwerze do osobnych folderów, które NIE sa sprawdzane automatycznie. Dostep na pewno nie będzie zauważalnie wolniejszy, a możesz miec w ten sposób całe wieloletnie archiwa dostępne z dowolnego kompa.

--
Marcin

Data: 2017-11-19 20:52:47
Autor: Animka
troche spam - dziala wam poczta wp w thunderbird?
W dniu 2017-11-19 o 17:40, marcin pisze:
jak w temacie
u mnie nie dziala, przez strone jest ok
Ustawienia:
Serwer: pop3.wp.pl
Port: 995
SSL/TLS, normalne hasło.

Serwer: smtp.wp.pl
Port: 465
SSL/TLS
Nornalne hasło
Użytkownik: marcin

--
animka

troche spam - dziala wam poczta wp w thunderbird?