trudność przy pompowaniu

Data: 2016-07-19 12:58:53
Autor: andrzej.ozieblo
trudność przy pompowaniu
W dniu wtorek, 19 lipca 2016 21:25:31 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:

Natomiast w tylnim na początku czuję opór, jakby korek nie pozwalał na wlot powietrza do dętki.

Faktycznie dziwne skoro zmieniłaś dętkę. Zamień wentylki przód-tył. Chodzi o same wkłady. Jeśli problem pojawi się w tylnym kole, tzn. że wkład trzeba wymienić. Wykręcasz nakrętki i wyjmujesz wkłady. Sam wkład do kupienia w sklepie rowerowym za grosze. Jeśli nic się nie zmieni, tzn. dalej ciężko się będzie pompowało przednie koło, to przyczyna jest bardzo tajemnicza. :)

Data: 2016-07-20 00:02:29
Autor: Titus Atomicus
trudność przy pompowaniu
In article <4cfc673d-3d23-4547-afce-941ad3dc262a@googlegroups.com>,
 andrzej.ozieblo@gmail.com wrote:

> [...]

Faktycznie dziwne skoro zmieniłaś dętkę. Zamień wentylki przód-tył. Chodzi o same wkłady. Jeśli problem pojawi się w tylnym kole, tzn. że wkład trzeba wymienić. Wykręcasz nakrętki i wyjmujesz wkłady. Sam wkład do kupienia w sklepie rowerowym za grosze. Jeśli nic się nie zmieni, tzn. dalej ciężko się będzie pompowało przednie koło, to przyczyna jest bardzo tajemnicza. :)

Hm, mi sie to tez czsem zdarza, ale chyba niezaleznie od rodzaju wentyla.
Pomaga zdjecie i ponowne zalozenie zaworka pompki.
--
TA

Data: 2016-07-20 21:04:23
Autor: Piotr aka dracorp
trudność przy pompowaniu
Dnia Wed, 20 Jul 2016 00:02:29 +0200, Titus_Atomicus napisał(a):

Hm, mi sie to tez czsem zdarza, ale chyba niezaleznie od rodzaju
wentyla.
Pomaga zdjecie i ponowne zalozenie zaworka pompki.
Przy schraderze nie ma tego problemu. Presta wymaga wcześniejszego wciśnięcia. Może podobnie jest z dunlopami?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-07-20 23:26:33
Autor: ąćęłńóśźż
trudność przy pompowaniu
Odkręcenia, o ok. 2 obroty.

-- -- -
Presta wymaga wcześniejszego wciśnięcia.

Data: 2016-07-20 21:37:36
Autor: Piotr aka dracorp
trudność przy pompowaniu
Dnia Wed, 20 Jul 2016 23:26:33 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Odkręcenia, o ok. 2 obroty.

-- -- -
Presta wymaga wcześniejszego wciśnięcia.
Najpierw odkręcenia a potem wciśnięcia. A dlaczego 2 obroty? :)

Data: 2016-07-21 07:12:22
Autor: ąćęłńóśźż
trudność przy pompowaniu
Ty dasz radę 5.

-- -- -
A dlaczego 2 obroty?

Data: 2016-07-21 22:46:32
Autor: Krycha
trudność przy pompowaniu
W dniu 20.07.2016 o 23:26,  ąćęłńóśźż pisze:
Odkręcenia, o ok. 2 obroty.

Co mam odkręcić?

Krycha.

Data: 2016-07-22 09:22:02
Autor: ąćęłńóśźż
trudność przy pompowaniu
Jeśli miałabyś zaworki presty.
W swoich też możesz odkręcić, natalkować, zakręcić, może guma wkładki lub wentylka "klei się" do zaworka.
BTW u mnie też ciężkie pompowanie czasami się zdarza, jak ktoś pisał zwykle pomaga zdjęcie i ponowne założenie pompki, lub przy prestach większe poluzowanie i znów dokręcenie wkładki.

-- -- -
Co mam odkręcić?

Data: 2016-07-22 11:02:32
Autor: Nuel
trudność przy pompowaniu
W dniu 21.07.2016 o 22:46, Krycha pisze:
W dniu 20.07.2016 o 23:26,  ąćęłńóśźż pisze:
Odkręcenia, o ok. 2 obroty.

Co mam odkręcić?

Krycha.

Do odkręcenia pierścien na wentylu - plastikowy badz metalowy.
Jak go poluzujesz to sprawdz czy da sie napompować.

K.

Data: 2016-07-21 22:45:14
Autor: Krycha
trudność przy pompowaniu
W dniu 20.07.2016 o 00:02, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Ale tą samą pompką obsługuję oba koła, a tylko z tylnim mam problem.
Ale sprawdzę.

Krycha.

Data: 2016-07-21 23:32:57
Autor: Akarm
trudność przy pompowaniu
W dniu 2016-07-21 o 22:45, Krycha pisze:
z tylnim mam problem.

Niemożliwe. Co najwyżej z tylnym.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-07-22 21:32:35
Autor: Krycha
trudność przy pompowaniu
W dniu 21.07.2016 o 23:32, Akarm pisze:
W dniu 2016-07-21 o 22:45, Krycha pisze:
z tylnim mam problem.

Niemożliwe. Co najwyżej z tylnym.

Dzięki za poprawną nazwę.
Jak to na starość zaczynam przekręcać słowa. :-(

Krycha.

Data: 2016-07-23 18:21:55
Autor: Andrzej Ozieblo
trudność przy pompowaniu
W dniu 2016-07-22 o 21:32, Krycha pisze:

Niemożliwe. Co najwyżej z tylnym.

Dzięki za poprawną nazwę.
Jak to na starość zaczynam przekręcać słowa. :-(

Ale też polski nie jest łatwy a często nie całkiem logiczny, choć wszystko można próbować wytłumaczyć. Dlaczego się pisze Chorwacja a nie Horwacja? A dlaczego Hercegowina a nie Chercegowina (znam oba wyjaśnienia). A dlaczego pisze się "plastykowy" lub "plastikowy"? Obie formy dobre. A dlaczego "chuligan" a nie "huligan" (choć pochodzi od ang. hooligan). Dobrze, że przynajmniej jest "hultaj". :)

A "tylni" to "tylny" w liczbie mnogiej. :)

Dla pocieszenia pamiętam lekcje francuskiego mojego syna w szkole francuskiej. Podawali jakąś regułę językową i całą stronę wyjątków.

Data: 2016-07-25 12:35:33
Autor: Akarm
trudność przy pompowaniu
W dniu 2016-07-22 o 21:32, Krycha pisze:
Jak to na starość zaczynam przekręcać słowa. :-(

Odnoszę wrażenie, że to wskutek czytania tekstów publikowanych w sieci przez kompletnych tłuków. Ja czasami już zaczynam się zastanawiać, jak napisać wyraz, co do którego nie miałbym najmniejszych wątpliwości jeszcze kilka lat temu. :/

Data: 2016-07-25 23:47:07
Autor: Krycha
trudność przy pompowaniu
W dniu 25.07.2016 o 12:35, Akarm pisze:
[...]

O to, to, coś z tym jest i u mnie ;-)

Krycha.

Data: 2016-07-21 22:43:02
Autor: Krycha
trudność przy pompowaniu
W dniu 19.07.2016 o 21:58, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
[...]

Kłopot jest na tylnim kole.
Potestuję z zamianą wentylków, jak nabiorę sił do pompowania dwóch kół, bo zamiana spowoduje brak powietrza w obu dętkach. ;-)

Krycha.

trudność przy pompowaniu