trwaly samochod

Data: 2020-02-07 10:09:57
Autor: J.F.
trwaly samochod

Co wy tam wiecie o samochodach

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/nissan-frontier-16-mln-kilometrow-na-jednym-silniku-w-13-lat/y04w8vx

"Nissan Frontier Briana Murphy'ego to prawdziwy długodystansowiec. Przez niecałe 13 lat pikap przejechał ponad milion mil, czyli ponad 1,6 mln km. W historii tego samochodu zadziwiające jest to, ile wytrzymywały nawet elementy eksploatacyjne - dopiero przy przebiegu 1,3 mln kilometrów fabryczne sprzęgło trzeba było wymienić na nowe.

Brian Murphy kupił Frontiera w 2007 roku jako nowe auto. Samochód jest wyposażony w napęd na tył, 5-biegową manualną skrzynię i 4-cylindrowy, benzynowy silnik. 62-latek pracował w Chicago jako kurier i spędzał w aucie dziennie od 12 do 13 godzin. W najbardziej gorących dla dostawców okresach Murphy przejeżdżał 16-20 tys. km miesięcznie.

Przez 13 lat 62-latek spędził za kierownicą Navary ok. 50 tys. godzin, co w przeliczeniu daje 5 lat i 8 miesięcy. Ponieważ Brian Murphy jest kurierem niezależnym, wszelkie koszty użytkowania auta musi pokrywać sam. Dzięki właściwej technice jazdy średnie spalanie Nissana wyniosło zaledwie 9 l/100 km.

Oprócz sprzęgła także inne elementy wytrzymały zadziwiająco długo - pierwsza pompa wody przejechała 970 tys. km, alternator i chłodnica 710 tys. km. Po 800 tys. km wymieniono fotel kierowcy. Łańcuch rozrządu zastąpiono nowym przy przebiegu 1,1 mln km (prewencyjnie). Olej w silniku był wymieniany co 16 tys. km"

Koniec amerykanskiego mitu ze dziadek zmienial olej co 3k mil i jezdzil samochodem 20 lat ?

Ciekawe, ze sie na manuala zdecydowal ... automat jednak duzo wiecej pali ?
A korki w Chicago nie straszne ?

A kurier ... poogladalby troche filmow z Polski, to by sie nauczyl jezdzic :-P

Co to za silnik ? 4 cyl to chyba jakis maly europejski econobox :-P

J.

Data: 2020-02-07 04:47:39
Autor: Zenek Kapelinder
trwaly samochod
Prawda taka jak ta że się ślepy iskał. Ale ludzie coraz glupsi to i coraz większe bzdury łykaja. Oglądałem kiedyś komedie jak to współcześnie zahibernowano troje ludzi. Ale żeby nie było szkoda na wypadek nieudanego eksperymentu to wybrali najgłupszych jakich znalezli. Przez przypadek odhibernowano ich za kilkadziesiąt lat. Na koniec jeden z nich został prezydentem USA, był najmądrzejszy w całym państwie.

Data: 2020-02-07 17:59:46
Autor: Budzik
trwaly samochod
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]

I ta historia dowodzi wszyskiego! Tylko jak to jest mozliwe ze cie nie zamrozili? ;-DDDDD

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2020-02-07 10:20:02
Autor: Zenek Kapelinder
trwaly samochod
Ciebie wzięli i miejsca nie było.

Data: 2020-02-08 04:59:45
Autor: Budzik
trwaly samochod
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Ciebie wzięli i miejsca nie było.

Nie, Ciebie ;-DDDD

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2020-02-08 03:30:58
Autor: Zenek Kapelinder
trwaly samochod
Twoja mało bystra odpowiedz na poziomie przedszkolaka świadczy że jednak dla mnie miejsca zabrakło.

Data: 2020-02-08 14:18:25
Autor: Jakir
trwaly.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

wybrali najgłupszych jakich znalezli.
 jednak dla mnie miejsca zabrakło.

Zenek,
dla ciebie miejsca nie zabrakło, tylko opiekunowie cię tak
dobrze ukryli, że ci co przeprowadzali eksperyment nie mogli cię znaleźć.

Data: 2020-02-08 05:48:55
Autor: Zenek Kapelinder
trwaly.
 Wygląda na to że byłeś drugim zamrozonym.

Data: 2020-02-08 15:59:45
Autor: Budzik
trwaly samochod
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Twoja mało bystra odpowiedz na poziomie przedszkolaka świadczy że
jednak dla mnie miejsca zabrakło.

o, wyłapałes ironie! Brawo Ty!

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2020-02-10 08:02:13
Autor: Miroo
trwaly samochod [OT]
[...]

Idiokracja (Idiocracy, 2006). Film dość głupawy, a jednocześnie gorzko prawdziwy.
Moim zdaniem można było z tego tematu zrobić dużo lepszą gatunkowo komedię. No chyba, że "targetem" były przyszłe pokolenia, a nie obecne :)

Pozdrawiam

Data: 2020-02-10 12:59:56
Autor: Budzik
trwaly samochod [OT]
Użytkownik Miroo brak_emaila@brak.brak.i.juz ...

[...]

Przypomniał mi się jakis głupkowaty film traktujący w podobnym tonem gdzie przywódcą zostaje ktos kto pokazuje ludziom z przyszłosci ze jak sie rosliny podlewa woda to one zaczynaja rosnac.

To troche z pozdrowieniami dla Zenka ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2020-02-07 12:59:47
Autor: Budzik
trwaly samochod
UĹźytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Murphy jest kurierem niezaleĹźnym, wszelkie koszty uĹźytkowania auta
[...]

Mam przykład ducato z silnikiem 2.2 diesel. 2006rocznik.
Od nowosci w rekach dwóch kierowców (jeden zrobił nim pierwsze 300, drugi reszte - mniej wiecej, dokładnie mogło byc troche inaczej ale ogolnie pierwszy jezdził zdecydowanie krocej niz drugi kierowca)
Olej zmieniany co 40kkm.
Sprzegło padło po 800kkm
Rozrzad chyba nigdy nie ruszany (łancuch)
Po 900kkm padł jeden wtrysk, kłopot był z wyciagnieciem ale jakos sie udało wyrwac, załozyc nowy i auto jezdziło dalej.
Z takich wiekszych napraw wiem ze była wymieniana tylna belka.

Niestety nie mam danych co do rozrusznika, alternatora, chłodnicy etc.
Na pewno nie był wymieniany fotel :)))

Auto paliło ponizej 7l na setke przez długi czas ale wiadomo ze silnik sie zuzywa. Pod koniec juz jakies 8,5.
Predkosci rzedu 90-110 maks na przelotowych drogach.
Dolatało milion, teraz słuzy jako awaryjne, zastepcze.

A kurier ... poogladalby troche filmow z Polski, to by sie nauczyl jezdzic :-P

Albo nabrałby takich złych manier ze nastepne 200kkm by nie wytrzymało!
Ale wszystko zalezy czy kurier jezdzi na swoim, czy pracuje u kogoś.
Jeżeli chodzi o tych drugich to spotkałem pojedyncze przypadki ludzi ktorzy dbali o auta (własciwie to znam 2 takie osoby :))). Reszta to dramat.

Co to za silnik ? 4 cyl to chyba jakis maly europejski econobox :-P

Nie wiem, ale mysle ze podpowiedzia moze być łancuch rozrzadu.
Benzyna i rozrzad na łancuchu ktory wytrzymuje milion? Takich aut nie mogło być za duzo...

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2020-02-07 13:55:51
Autor: yabba
trwaly samochod
W dniu 07-02-2020 o 10:09, J.F. pisze:

[...]

Europejski rekordzista, chyba było już o nim na grupie

https://autokult.pl/29906,przejechal-ponad-2-mln-sto-tysiecy-kilometrow-i-sie-nie-poddaje
yabba

Data: 2020-02-07 14:23:03
Autor: J.F.
trwaly samochod
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3d5e5b$0$17342$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 07-02-2020 o 10:09, J.F. pisze:
Co wy tam wiecie o samochodach
[...]
Europejski rekordzista, chyba było już o nim na grupie
https://autokult.pl/29906,przejechal-ponad-2-mln-sto-tysiecy-kilometrow-i-sie-nie-poddaje

Bylo o jakims greckim taksowkarzu, ale on trzy silniki zuzyl na te 2 mln.

Ha - jeszcze jeden - 4.6mln
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/galeria/463960,mercedes-240-d-30-czyli-niezniszczalny-model-z-silnikiem-diesla-zdjecia.html

Ciekawe co nasza policja by powiedziala.
Przestepstwo, oszustwo, cofniety licznik :-)

J.

Data: 2020-02-07 14:27:01
Autor: J.F.
trwaly samochod
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3d6575$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

pierwszy milion
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25607386,mamy-pierwszy-milion-dostawczy-mercedes-przejechal-ponad-dwa.html

Dostawczaki maja 7 cyfr ?

J.

Data: 2020-02-07 14:00:21
Autor: yabba
trwaly samochod
[...]

20 tys. miesięcznie, to ponad 600 km dzień w dzień. Daje to średnią prędkość około 50 km/h przez każdą przepracowaną godzinę w 12 godzinnym dniu pracy.
Roboty miał tyle, że nie miał czasu zatrzymywać się u klientów.

yabba

Data: 2020-02-07 14:14:34
Autor: J.F.
trwaly samochod
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3d5f69$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mam podobne watpliwosci, a nawet wieksze, bo co - 7 dni/tydzien pracowal ?

Ale moze w tym Chicago szerokie, 10 pasowe autostrady i 50 nie jest dziwne ?

Roboty miał tyle, że nie miał czasu zatrzymywać się u klientów.

W USA dostawa do klienta dlugo nie zajmuje
https://www.youtube.com/watch?v=lM3SRG7D21Y

J.

Data: 2020-02-07 14:57:23
Autor: Mateusz Viste
trwaly samochod
2020-02-07 o 14:14 +0100, J.F. napisał:
Mam podobne watpliwosci, a nawet wieksze, bo co - 7 dni/tydzien pracowal ?

Może i tak, na tym w końcu ten cały "American Dream" polega.
A to tylko - jak sam podawał - "part-time job". :)

Ale moze w tym Chicago szerokie, 10 pasowe autostrady i 50 nie jest dziwne ?

On zdaje się w ogóle nie jeździł po centrum...

W USA dostawa do klienta dlugo nie zajmuje

....a klientów miał tylko kilku, i to stałych.

"It's on the road 12 to 13 hours a day for his job with Quick Delivery,
where he drives from his far northwest suburban home to deliver medical
equipment and copier parts, among sundry other items including a
200-pound wheel of cheese, in and out and around downtown Chicago twice
daily."

Mateusz

Data: 2020-02-07 06:45:02
Autor: sczygiel
trwaly samochod
W dniu piątek, 7 lutego 2020 07:57:26 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

equipment and copier parts, among sundry other items including a
200-pound wheel of cheese, in and out and around downtown Chicago twice

To takie nie amerykanskie zeby codziennie 100kg sera wozic zamiast raz na tydzien 500-700kg.

Historia malo sie lepi ale jako ekstremalny outlier od biedy sie nada. Tyle ze co nam po tym?

Data: 2020-02-07 16:35:09
Autor: yabba
trwaly samochod
W dniu 07-02-2020 o 15:45, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Zrozumiałem, że dostarczał różne rzeczy, w tym sprzęt medyczny, części do kopiarek, a jako ciekawostkę to przewoził nawet 100 kg sera. Niekoniecznie woził ser codziennie.

yabba

Data: 2020-02-07 07:41:43
Autor: sczygiel
trwaly samochod
W dniu piątek, 7 lutego 2020 09:35:16 UTC-6 użytkownik yabba napisał:

> Zrozumiałem, że dostarczał różne rzeczy, w tym sprzęt medyczny, części do kopiarek, a jako ciekawostkę to przewoził nawet 100 kg sera. Niekoniecznie woził ser codziennie.

No mozliwe. Tak czy siak, jak o auto dbal, i jezdzil z glowa to jest szansa ze trafil mu sie egzemplarz trwaly. Ile takich jest? Co tydzien ktos w lotka wygrywa. Takich trwalych jest niewiele wiecej :)

Ja bym sie bardziej skupil na fakcie ze jak sie nowke kupi to spokojnie 100-200kkm sie robi. Pada doslownie 2-5-10%, a i to miedzy najlepszymi a najgorszymi modelami.

I mysle ze sie wiele juz w tym nie poprawi.
W tym elektryki.
Auto ma starczyc na te 10 lat srednio. I na tyle starcza.

Data: 2020-02-07 17:55:11
Autor: J.F.
trwaly samochod
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bd4f3db0-bd26-4a84-a1c1-42d3d6c3ee14@googlegroups.com...
[...]

Z kontekstu bym wnioskowal, ze to raczej okazjonalne bylo.

Ale
-moze "u nas codziennie swiezy ser"
-albo wcale nie maja zbytu na 100kg sera dziennie, wiec 500kg lezaloby miesiac.
I miejsce zajmowalo.

J.

Data: 2020-02-08 11:40:07
Autor: Bolko
trwaly samochod

Ale moze w tym Chicago szerokie, 10 pasowe autostrady i 50 nie jest dziwne ?

Wystarczy popatrzeć na mapę ile tam jest autostrad.
https://www.google.pl/maps/place/Chicago,+Illinois,+Stany+Zjednoczone/@41.8333925,-88.012152,10z/data=!4m5!3m4!1s0x880e2c3cd0f4cbed:0xafe0a6ad09c0c000!8m2!3d41.8781136!4d-87.6297982

https://www.google.pl/maps/@41.9099133,-87.6643407,3a,75y,2.78h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s55By8fOvIdmS_Sbt8A4U4w!2e0!7i16384!8i8192

spedd limit 55 czyli 80 km/h do tego 4 pasy normalne plus 2 express lane które w zależności
od pory dnia można dojechać w kierunku centrum  lub popołudniu wrócić.

Oczywiście że w poniedziałek rano i piątek wieczorem to człowiek stara się unikać autostrad ale w normalny dzień to się popieprza aż miło. Ja sam kiedyś z ciekawości jak byłem w Chicago zrobiłem rundkę dookoła i wyszło mi jakieś 100 mil.
 Druga sprawa to co ktoś napisał jest Chicago i Chicago czyli wioski wokół.
W Chicago wódkę kupisz od 11 a na wioskach to różnie.
Z drugiej strony w Chicago wszędzie są chodniki
A na wioskach to już nie wszedzie.

Trzecia sprawa sam znam gościa z którym pracowałem na budowie od rana do wieczora. A w nocy gość jeszcze pracował przy sprzątaniu sklepów.

Z trzeciej strony do tej pory pamietam w autobusie plakat ze zdjęciami kilkudziesięciu kierowców którzy zrobili milion mil bez stłuczki.
Gdzie umówmy się zrobienie takiej ilości przez jednego człowieka autobusem
który zatrzymuje się co 3 minuty to jest coś.

Data: 2020-02-08 21:53:14
Autor: J.F.
trwaly samochod
Dnia Sat, 8 Feb 2020 11:40:07 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
[...]

Ze 25 lat po 250km dziennie ... i 5 dni/tydzien

UPS tez takich ma
https://www.youtube.com/watch?v=iFTjWMJeWU4

P.S
https://www.youtube.com/watch?v=-penAru9SKo

Data: 2020-02-09 01:09:56
Autor: Tomasz Pyra
trwaly samochod
W dniu 2020-02-07 o 10:09, J.F. pisze:

[...]

Przypomina mi się kawał którego puenta był taka że "wyśmienita kolacja, musi mieć pani bardzo dobre garnki" ;)

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2020-02-09 09:59:59
Autor: Budzik
trwaly samochod
UĹźytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

:)
Ale oni w sumie a w artykule dokładnie pisza ze to zasługa Briana Murphy'ego. --
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
jak pisze się słowo właściwe."   Julian Tuwim

trwaly samochod