trwaly samochod

Data: 2020-02-07 14:00:21
Autor: yabba
trwaly samochod
W dniu 07-02-2020 o 10:09, J.F. pisze:

Co wy tam wiecie o samochodach

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/nissan-frontier-16-mln-kilometrow-na-jednym-silniku-w-13-lat/y04w8vx "Nissan Frontier Briana Murphy'ego to prawdziwy długodystansowiec. Przez niecałe 13 lat pikap przejechał ponad milion mil, czyli ponad 1,6 mln km. W historii tego samochodu zadziwiające jest to, ile wytrzymywały nawet elementy eksploatacyjne - dopiero przy przebiegu 1,3 mln kilometrów fabryczne sprzęgło trzeba było wymienić na nowe.

Brian Murphy kupił Frontiera w 2007 roku jako nowe auto. Samochód jest wyposażony w napęd na tył, 5-biegową manualną skrzynię i 4-cylindrowy, benzynowy silnik. 62-latek pracował w Chicago jako kurier i spędzał w aucie dziennie od 12 do 13 godzin. W najbardziej gorących dla dostawców okresach Murphy przejeżdżał 16-20 tys. km miesięcznie.

20 tys. miesięcznie, to ponad 600 km dzień w dzień. Daje to średnią prędkość około 50 km/h przez każdą przepracowaną godzinę w 12 godzinnym dniu pracy.
Roboty miał tyle, że nie miał czasu zatrzymywać się u klientów.

yabba

Data: 2020-02-07 14:14:34
Autor: J.F.
trwaly samochod
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e3d5f69$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mam podobne watpliwosci, a nawet wieksze, bo co - 7 dni/tydzien pracowal ?

Ale moze w tym Chicago szerokie, 10 pasowe autostrady i 50 nie jest dziwne ?

Roboty miał tyle, że nie miał czasu zatrzymywać się u klientów.

W USA dostawa do klienta dlugo nie zajmuje
https://www.youtube.com/watch?v=lM3SRG7D21Y

J.

Data: 2020-02-07 14:57:23
Autor: Mateusz Viste
trwaly samochod
2020-02-07 o 14:14 +0100, J.F. napisał:
Mam podobne watpliwosci, a nawet wieksze, bo co - 7 dni/tydzien pracowal ?

Może i tak, na tym w końcu ten cały "American Dream" polega.
A to tylko - jak sam podawał - "part-time job". :)

Ale moze w tym Chicago szerokie, 10 pasowe autostrady i 50 nie jest dziwne ?

On zdaje się w ogóle nie jeździł po centrum...

W USA dostawa do klienta dlugo nie zajmuje

....a klientów miał tylko kilku, i to stałych.

"It's on the road 12 to 13 hours a day for his job with Quick Delivery,
where he drives from his far northwest suburban home to deliver medical
equipment and copier parts, among sundry other items including a
200-pound wheel of cheese, in and out and around downtown Chicago twice
daily."

Mateusz

Data: 2020-02-07 06:45:02
Autor: sczygiel
trwaly samochod
W dniu piątek, 7 lutego 2020 07:57:26 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

equipment and copier parts, among sundry other items including a
200-pound wheel of cheese, in and out and around downtown Chicago twice

To takie nie amerykanskie zeby codziennie 100kg sera wozic zamiast raz na tydzien 500-700kg.

Historia malo sie lepi ale jako ekstremalny outlier od biedy sie nada. Tyle ze co nam po tym?

Data: 2020-02-07 16:35:09
Autor: yabba
trwaly samochod
W dniu 07-02-2020 o 15:45, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Zrozumiałem, że dostarczał różne rzeczy, w tym sprzęt medyczny, części do kopiarek, a jako ciekawostkę to przewoził nawet 100 kg sera. Niekoniecznie woził ser codziennie.

yabba

Data: 2020-02-07 07:41:43
Autor: sczygiel
trwaly samochod
W dniu piątek, 7 lutego 2020 09:35:16 UTC-6 użytkownik yabba napisał:

> Zrozumiałem, że dostarczał różne rzeczy, w tym sprzęt medyczny, części do kopiarek, a jako ciekawostkę to przewoził nawet 100 kg sera. Niekoniecznie woził ser codziennie.

No mozliwe. Tak czy siak, jak o auto dbal, i jezdzil z glowa to jest szansa ze trafil mu sie egzemplarz trwaly. Ile takich jest? Co tydzien ktos w lotka wygrywa. Takich trwalych jest niewiele wiecej :)

Ja bym sie bardziej skupil na fakcie ze jak sie nowke kupi to spokojnie 100-200kkm sie robi. Pada doslownie 2-5-10%, a i to miedzy najlepszymi a najgorszymi modelami.

I mysle ze sie wiele juz w tym nie poprawi.
W tym elektryki.
Auto ma starczyc na te 10 lat srednio. I na tyle starcza.

Data: 2020-02-07 17:55:11
Autor: J.F.
trwaly samochod
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bd4f3db0-bd26-4a84-a1c1-42d3d6c3ee14@googlegroups.com...
[...]

Z kontekstu bym wnioskowal, ze to raczej okazjonalne bylo.

Ale
-moze "u nas codziennie swiezy ser"
-albo wcale nie maja zbytu na 100kg sera dziennie, wiec 500kg lezaloby miesiac.
I miejsce zajmowalo.

J.

Data: 2020-02-08 11:40:07
Autor: Bolko
trwaly samochod

Ale moze w tym Chicago szerokie, 10 pasowe autostrady i 50 nie jest dziwne ?

Wystarczy popatrzeć na mapę ile tam jest autostrad.
https://www.google.pl/maps/place/Chicago,+Illinois,+Stany+Zjednoczone/@41.8333925,-88.012152,10z/data=!4m5!3m4!1s0x880e2c3cd0f4cbed:0xafe0a6ad09c0c000!8m2!3d41.8781136!4d-87.6297982

https://www.google.pl/maps/@41.9099133,-87.6643407,3a,75y,2.78h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s55By8fOvIdmS_Sbt8A4U4w!2e0!7i16384!8i8192

spedd limit 55 czyli 80 km/h do tego 4 pasy normalne plus 2 express lane które w zależności
od pory dnia można dojechać w kierunku centrum  lub popołudniu wrócić.

Oczywiście że w poniedziałek rano i piątek wieczorem to człowiek stara się unikać autostrad ale w normalny dzień to się popieprza aż miło. Ja sam kiedyś z ciekawości jak byłem w Chicago zrobiłem rundkę dookoła i wyszło mi jakieś 100 mil.
 Druga sprawa to co ktoś napisał jest Chicago i Chicago czyli wioski wokół.
W Chicago wódkę kupisz od 11 a na wioskach to różnie.
Z drugiej strony w Chicago wszędzie są chodniki
A na wioskach to już nie wszedzie.

Trzecia sprawa sam znam gościa z którym pracowałem na budowie od rana do wieczora. A w nocy gość jeszcze pracował przy sprzątaniu sklepów.

Z trzeciej strony do tej pory pamietam w autobusie plakat ze zdjęciami kilkudziesięciu kierowców którzy zrobili milion mil bez stłuczki.
Gdzie umówmy się zrobienie takiej ilości przez jednego człowieka autobusem
który zatrzymuje się co 3 minuty to jest coś.

Data: 2020-02-08 21:53:14
Autor: J.F.
trwaly samochod
Dnia Sat, 8 Feb 2020 11:40:07 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
[...]
[...]
[...]

Ze 25 lat po 250km dziennie ... i 5 dni/tydzien

UPS tez takich ma
https://www.youtube.com/watch?v=iFTjWMJeWU4

P.S
https://www.youtube.com/watch?v=-penAru9SKo