[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra I ntel"

Data: 2011-12-02 18:20:41
Autor: Piotr M
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra I ntel"
"Jeżeli firma chciałaby kontynuować rywalizację z Intelem, to w oparciu o te zapowiedzi, już jest na zatrważająco złej pozycji wyjściowej. W kwestii czystej wydajności, już dziś dostępne procesory Intela są o te 50% bardziej wydajne, w konkretnych zastosowaniach. Biorąc pod uwagę złożone deklaracje, należałoby uznać, że firma AMD dopiero w 2014 roku zdołałaby dogonić dzisiejsze procesory głównego rywala."

http://pclab.pl/news47885.html

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je dokończyć na tuzin sposobów."

Data: 2011-12-02 20:43:03
Autor: qwerty
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
UĹĽytkownik "Piotr M"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jbb1fq$qci$1@mx1.internetia.pl...
[...]

No i? O co ci chodzi?

Data: 2011-12-02 20:54:01
Autor: Piotr M
W dniu 2 grudnia 20:43, qwerty pisze:
Użytkownik "Piotr M" napisał w wiadomości grup
"Jeżeli firma chciałaby kontynuować rywalizację z Intelem, to w
oparciu o te zapowiedzi, już jest na zatrważająco złej pozycji
wyjściowej. W kwestii czystej wydajności, już dziś dostępne procesory
Intela sÄ… o te 50% bardziej wydajne, w konkretnych zastosowaniach.
[...]

Może kończy się pewna epoka, AMD zawsze był, tzn nie pamiętam już czy w czasach przed Pentium. Poza tym brak jego oddechu na plecach Intela na pewno nie przyniesie nam korzyści.

Data: 2011-12-02 21:10:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-12-02 20:54, Użytkownik Piotr M napisał:
W dniu 2 grudnia 20:43, qwerty pisze:
Użytkownik "Piotr M" napisał w wiadomo¶ci grup
"Jeżeli firma chciałaby kontynuować rywalizację z Intelem, to w
oparciu o te zapowiedzi, już jest na zatrważaj±co złej pozycji
wyj¶ciowej. W kwestii czystej wydajno¶ci, już dzi¶ dostępne procesory
Intela s± o te 50% bardziej wydajne, w konkretnych zastosowaniach.
Bior±c pod uwagę złożone deklaracje, należałoby uznać, że firma AMD
dopiero w 2014 roku zdołałaby dogonić dzisiejsze procesory głównego
rywala."

http://pclab.pl/news47885.html

No i? O co ci chodzi?

Może kończy się pewna epoka, AMD zawsze był, tzn nie pamiętam już czy w czasach przed Pentium. Poza tym brak jego oddechu na plecach Intela na pewno nie przyniesie nam korzy¶ci.

Epoka stałego przyrostu taktowania skończyła się już kilka lat temu.
Tylko marketingowcy wmówili tym mniej inteligentnym klientom
że w przypadku więcej niż jednego j±dra moc wzrasta zgodnie
z mnożnikiem ilo¶ci j±der co jest niestety bzdur±.
I teraz żeby takich firm jak AMD było jeszcze ze dwana¶cie
to i tak tego nie przeskocz± i nie wypuszcz± z zaskoczenia
procesora taktowanego 9MHz z klasycznym chłodzeniem.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-02 22:11:49
Autor: Q
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
I teraz żeby takich firm jak AMD było jeszcze ze dwana¶cie
to i tak tego nie przeskocz± i nie wypuszcz± z zaskoczenia
procesora taktowanego 9MHz z klasycznym chłodzeniem.

Na 9MHz puszczalem jakas stara ATMege i to bez radiatora ;).

Data: 2011-12-02 22:45:06
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-12-02 22:11, Użytkownik Q napisał:
[...]

Miało być GHz.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-03 01:04:04
Autor: Q
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
Na 9MHz puszczalem jakas stara ATMege i to bez radiatora ;).

Miało być GHz.

Nie musiales - mysle, ze kazdy sie domyslil :).

Data: 2011-12-02 21:23:26
Autor: JoteR
"Piotr M" napisał:

AMD zawsze był, tzn nie pamiętam już czy w czasach przed Pentium.

Owszem, w czasach 386 i 486 procesory AMD były wiernymi kopiami procesorów Intela. Niestety później zaczęli kombinować po swojemu, popełniając przy tym wiele błędów, w tym niesławnej pamięci K5, którym to wyrobem procesoropodobnym skutecznie zszargali sobie opinię.

JoteR

Data: 2011-12-02 22:22:32
Autor: MC
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jbbc46$guu$1inews.gazeta.pl...
"Piotr M" napisał:

[...]

Ale mieli też kilka pomysłów, które zerżnął Intel. Na przykład przeniesienie kontrolera pamięci z płyty głównej do procesora.

Data: 2011-12-02 22:26:05
Autor: Piotr M
"Piotr M" napisał:

[...]

to wyrobem procesoropodobnym skutecznie zszargali sobie opiniÄ™.

Ale mieli też kilka pomysłów, które zerżnął Intel. Na przykład
przeniesienie kontrolera pamięci z płyty głównej do procesora.

Chyba teĹĽ jakieĹ› instrukcje "multimedialne" nie?

Data: 2011-12-03 08:05:16
Autor: qwerty
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
UĹĽytkownik "Piotr M"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jbbfru$8el$1@mx1.internetia.pl...
Ale mieli też kilka pomysłów, które zerżnął Intel. Na przykład
przeniesienie kontrolera pamięci z płyty głównej do procesora.

Chyba teĹĽ jakieĹ› instrukcje "multimedialne" nie?

Instrukcje zarżnęli? Wolne żarty.

Data: 2011-12-04 00:41:08
Autor: MC
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jbchmp$det$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, rzeczywiście zerżnęli.

Data: 2011-12-04 07:51:42
Autor: qwerty
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
UĹĽytkownik "MC"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jbec54$jo$1@mx1.internetia.pl...
Instrukcje zarżnęli? Wolne żarty.
Tak, rzeczywiście zerżnęli.

Z tego co pamiętam to intel i amd podpisali porozumienie, że po 5 latach wymieniają się instrukcjami po ich wdrożeniu.

Data: 2011-12-03 00:03:42
Autor: NoTak
"Piotr M" napisał:

[...]

Ale tyo nie byl pomysl AMD niestety tylko firmy ktora zwie sie National a od ktorej AMD wykupil procesory Geode wlasnie z wbudowanym kontrolerem pamieci pozniej dodali tez grafike. Zreszta w PowerPC kontroler jest od dawna wbudowany w procesor.

Data: 2011-12-03 14:37:20
Autor: Remek
Użytkownik "JoteR" napisał:

Owszem, w czasach 386 i 486 procesory AMD były wiernymi kopiami procesorów
Intela.

Podziwiam Twoją wiedzę. Ja praktycznie tych procesorów nie spotkałem, a podobno
sprzedali ich miliony. Pamiętam tylko, że były jakieś przepychanki z Intelem o
prawa licencyjne. W czasach PIII AMDowskie Athlony były znacznie wydajniejsze.
Intel dogonił ich którąś wersją PIV i następnie wyprzedził. No i AMD nie
dotrzymało kroku Intelowi. I tak jest do dzisiaj. Dobre to dla klientów nie
jest. Pamiętam kosmiczne ceny pierwszych procesoów Intela. Spadły na łeb po
pojawieniu siÄ™ konkurencji w postaci AMD.

Remek

Data: 2011-12-03 14:44:14
Autor: NoTak
W dniu 2011-12-03 14:37, Remek pisze:
Użytkownik "JoteR" napisał:

[...]

A ja pamietam czasy 386 AMD i tak jak ktos napisal byly to wierne klony, sytuacja zmienila sie z 486. Zaczeli sprzedawac procesory z wiekszym zegarem, stosowali popularna sztuczke normalnie procesory cechuje sie do pewnej wydzielanej mocy. Oczywiscie te sztuki moga 20-30 procent wiecej ale juz wydzielaly by wiecej mocy na radiatorze, AMD sprzedawal je cechowane do granic mozliwosci. Dlatego Intele mozna bylo podkrecic AMD juz nie, podobnie jest dzis.

Data: 2011-12-05 08:52:08
Autor: Vituniu
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
Dlatego Intele mozna bylo podkrecic AMD juz nie, podobnie jest dzis.

I wlasnie dla tego obecny (03.11.2011) rekord "podkrecenia"
wynosi 8584 MHz i nalezy do AMD FX... Nie, zeby to mialo jakiekolwiek znaczenie :)
Od czasu, gdy sam zaczalem placic za swoje zabawki dyskusje typu "ferrari czy maserati" jakby stracily swoj urok. Wystarczy mi cos "w dizlu" ;P

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-12-03 19:28:12
Autor:
[press] trzeba porzucić ideę
Remek <dupa@gmail.com> napisał(a):
prawa licencyjne. W czasach PIII AMDowskie Athlony były znacznie wydajniejsze.

Były czasy - chyba 2002-3 że AMD rz±dził w domowych komputerach, Duron 600 MHZ
co sie kręcił na 900 MHZ i potem Athlon 2,8. Ten był chyba nawet lepszy niz
Pentium IV 1,6 Mhz.

Data: 2011-12-03 20:52:23
Autor: qwerty
[press] trzeba porzucić ideę
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jbdt8c$nft$1@inews.gazeta.pl...
Były czasy - chyba 2002-3 że AMD rz±dził w domowych komputerach, Duron 600 MHZ
co sie kręcił na 900 MHZ i potem Athlon 2,8. Ten był chyba nawet lepszy niz
Pentium IV 1,6 Mhz.

To chyba logiczne, że athlon 2,8 będzie wydajniejszy od każdego procesora 1,6 MHz.

Data: 2011-12-03 21:16:10
Autor:
[press] trzeba porzucić ideę
qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
To chyba logiczne, że athlon 2,8 będzie wydajniejszy od każdego procesora 1,6 MHz.

Nie pamiętam juz dokładnie czy ten Athlon miał naprawdę tyle Mhz czy tylko AMD
dawał tzw. pentum ratio jako oznaczenie swoich procesorów. A teraz ten sam Athlon jest daleko w tyle jesli chodzi o wydajno¶ć do Atoma
1,66 Mhz dual core. --

Data: 2011-12-07 16:34:56
Autor: The_EaGle
[press] trzeba porzucić ideę
W dniu 2011-12-03 22:16, gilboamountains@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

Było odwrotnie. To Athlon miał zegar 2.2GHz a PIV 3GHz i wydajno¶ć Athlona okre¶lanego jako XP3200 była większa niż PIV 3GHz...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-12-04 20:02:07
Autor: Remek
[press] trzeba porzucić ideę
Użytkownik <gilboamountains@NOSPAM.gazeta.pl> napisał:

Athlon 2,8. Ten był chyba nawet lepszy niz
Pentium IV 1,6 Mhz.

Chyba? Co Ty porównujesz? Chyba chodziło Ci o GHz, bo procesory 1,6 MHz były
przed potopem :). A do rzeczy. Z Pentium IV 1,6 Ghz porównywalne s± Athlon XP
1900+ i Athlon XP 2000+. Athlony były wydajniejsze choć bardziej pr±dożerne.
Intel wyprzedził AMD dopiero Pentium IV 2,6 GHz z wielow±tkowo¶ci±. System widzi
dwa procesory logiczne. Na owe czasy był to bardzo dobry procesor. Do dzisiaj
mam komputer na takim procesorze i sprawuje się ¶wietnie. W tym momencie AMD nie
nad±żył i tak jest do dzisiaj. AMD 64 to moim zdaniem nieporozumienie i chwyt
marketingowy.

Remek

Data: 2011-12-04 20:15:02
Autor: qwerty
[press] trzeba porzucić ideę
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jbgg49$6hc$1@inews.gazeta.pl...
[...]

A nie przypadkiem pIV 2,4 GHz Northwood na s478? Bo takiego kiedy¶ składałem bodajże w 2003 roku.

Data: 2011-12-05 00:23:10
Autor: Remek
[press] trzeba porzucić ideę
Użytkownik "qwerty" napisał:

A nie przypadkiem pIV 2,4 GHz Northwood na s478? Bo takiego kiedy¶ składałem
bodajże w 2003 roku.

Też taki miałem, ale nie pamiętam czy był w nim Hyper-Threading. Zdaje się, że
nie. Mimo to też go dobrze oceniam. Miał/ma FSB 533 MHz, a 2,6 juz 800 MHz. to
też ma znaczenia dla wydajno¶ci.

Remek

Data: 2011-12-05 16:16:54
Autor: qwerty
[press] trzeba porzucić ideę
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jbgvda$q0m$3@inews.gazeta.pl...
Też taki miałem, ale nie pamiętam czy był w nim Hyper-Threading. Zdaje się, że
nie. Mimo to też go dobrze oceniam. Miał/ma FSB 533 MHz, a 2,6 juz 800 MHz. to
też ma znaczenia dla wydajno¶ci.

Mylisz Willamette z Northwood:
http://ark.intel.com/products/27493/Intel-Pentium-4-Processor-supporting-HT-Technology-2_40-GHz-512K-Cache-800-MHz-FSB

Data: 2011-12-06 08:16:46
Autor: Remek
[press] trzeba porzucić ideę
Użytkownik "qwerty" napisał:

Mylisz Willamette z Northwood:

http://ark.intel.com/products/27493/Intel-Pentium-4-Processor-supporting-HT-
Technology-2_40-GHz-512K-Cache-800-MHz-FSB

Niekoniecznie. Były dwa rodzaje:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_procesor%C3%B3w_Pentium_4

Ja widocznie miałem tego 533 MHz. Tyle, że nie widzę czy ma HT.

Remek

Data: 2011-12-05 13:25:26
Autor: kamil
[press] trzeba porzucić ideę
On 03/12/2011 19:28, gilboamountains@NOSPAM.gazeta.pl wrote:
[...]

To zupełnie jak Celeron 300 kręcony na 450 i Pentiumy 3, też mocno podkręcane.

Zapomniałe¶ też dodać, ile tych duronów i athlonów pokruszyło się przy montowaniu radiatora. Najczęsciej sporego, bo grzały na potęgę. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-05 14:56:11
Autor: Leszek K.
[press] trzeba porzucić ideę
Dnia Mon, 05 Dec 2011 13:25:26 +0000, kamil napisał(a):

.. przy montowaniu radiatora. Najczęsciej sporego, bo grzały na potęgę. :)
W porównaniu z PIII to była tragedia, ale P4 (a szczególnie prescot) biły
go na głowę.

Data: 2011-12-05 20:08:41
Autor: Tomek Banach
[press] trzeba porzucić ideę
On 2011-12-05 14:56, Leszek K. wrote:
[...]

No właśnie panowie jak to jest z tym grzaniem. Prescotty o ile mnie pamięć nie myli dochodziły do 140W. wszędzie czytałem jak to tak być nie może że ATX nie jest przystosowany do takich energii i w ogóle.

Faktycznie kolejne generacje procesorów były chłodne ale znowu siedzimy okrakiem na 100 watach na procesorach a karty graficzne są jeszcze cieplejsze.

A teraz cisza i nikt nie narzeka ?

--
Tomek

Data: 2011-12-05 20:15:23
Autor: Radosław Sokół
[press] trzeba porzucić ideę
W dniu 05.12.2011 20:08, Tomek Banach pisze:
Faktycznie kolejne generacje procesorów były chłodne ale znowu siedzimy okrakiem na 100 watach na procesorach a karty graficzne s± jeszcze cieplejsze.
A teraz cisza i nikt nie narzeka ?

Pojawiły się kolejne wersje standardu ATX, przewiduj±ce
zasilanie i chłodzenie elementów o takiej wydzielanej mocy.

Poza tym tak wysokie TDP maj± raczej topowe modele mikro-
procesorów i układów graficznych. Typowy komputer domowy
i biurowy może spokojnie mie¶cić się z TDP głównych pod-
zespołów w 120 W (np. 50 W CPU, 40 W GPU i 30 W płyta, pa-
mięci i dysk).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-12-05 20:27:13
Autor: Leszek K.
[press] trzeba porzucić ideę
Dnia Mon, 05 Dec 2011 20:08:41 +0100, Tomek Banach napisał(a):

On 2011-12-05 14:56, Leszek K. wrote:
[...]

No wła¶nie panowie jak to jest z tym grzaniem. Prescotty o ile mnie pamięć nie myli dochodziły do 140W. wszędzie czytałem jak to tak być nie może że ATX nie jest przystosowany do takich energii i w ogóle.

Faktycznie kolejne generacje procesorów były chłodne ale znowu siedzimy okrakiem na 100 watach na procesorach a karty graficzne s± jeszcze cieplejsze.

A teraz cisza i nikt nie narzeka ?

Znacznie pomogła dynamiczna zmiana zegara/napięcia zapocz±tkowana przez C&Q
od AMD. Moc jest potrzebna tylko gdy procesor jest obci±żony, a to przy
normalnym użytkowaniu zazwyczaj s± tylko krótkie chwile.

Data: 2011-12-05 21:26:19
Autor: qwerty
[press] trzeba porzucić ideę
UĹĽytkownik "Tomek Banach"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jbj4rp$7a4$1@news.icm.edu.pl...
No właśnie panowie jak to jest z tym grzaniem. Prescotty o ile mnie pamięć nie myli dochodziły do 140W. wszędzie czytałem jak to tak być nie może że ATX nie jest przystosowany do takich energii i w ogóle.

Masz jakiś dowód tych 140W? Bo przeszukałem stronę intela i maksymalnie to 115W
ATX jest przystosowany.

Data: 2011-12-06 12:16:20
Autor: WiesłaW
[press] trzeba porzucić ideę
Dnia 05-12-2011 o 21:26 qwerty napisał na pl.comp.pecet:

Użytkownik "Tomek Banach"  napisał w wiadomo¶ci grup  dyskusyjnych:jbj4rp$7a4$1@news.icm.edu.pl...
No wła¶nie panowie jak to jest z tym grzaniem. Prescotty o ile mnie  pamięć nie myli dochodziły do 140W. wszędzie czytałem jak to tak być  nie może że ATX nie jest przystosowany do takich energii i w ogóle.

Masz jaki¶ dowód tych 140W? Bo przeszukałem stronę intela i maksymalnie  to 115W
ATX jest przystosowany.

Przecież zalet± tych procesorów podobno było to, że się dobrze kręciły
- w przeciwieństwie do konkurencji :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-12-06 14:34:43
Autor: Tomek Banach
[press] trzeba porzucić ideę
On 2011-12-05 21:26, qwerty wrote:
Użytkownik "Tomek Banach" napisał w wiadomości grup
No właśnie panowie jak to jest z tym grzaniem. Prescotty o ile mnie
pamięć nie myli dochodziły do 140W. wszędzie czytałem jak to tak być
nie moĹĽe ĹĽe ATX nie jest przystosowany do takich energii i w ogĂłle.

Masz jakiś dowód tych 140W? Bo przeszukałem stronę intela i maksymalnie
to 115W
ATX jest przystosowany.

Aj pisałem o ile mnie pamięc nie myli - jak widać myliła :)

--
Tomek

Data: 2011-12-04 17:18:01
Autor: Irokez
Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:jbd8n7$hvf$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "JoteR" napisał:
Owszem, w czasach 386 i 486 procesory AMD były wiernymi kopiami
procesorĂłw Intela.
[...]

W swoim komputerze miałem AMD 486DX4-100.
O ile intel miał te 4x 25MHz to w AMD było 3x 33MHz. Do tego modulik z dodatkowym stabilizatorem 3V w płytę i działało :)
Tylko że nie kręciło się jak Intel i na 120MHz nie chciało mi iść.

Następna moja płyta była już na Slot-1 i sławny Intel Celeron 300A chodzący na dzień dobry na 450MHz.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2011-12-04 18:58:38
Autor: Radosław Sokół
W dniu 04.12.2011 17:18, Irokez pisze:
W swoim komputerze miałem AMD 486DX4-100.
O ile intel miał te 4x 25MHz to w AMD było 3x 33MHz. Do tego modulik z dodatkowym stabilizatorem 3V w płytę i działało :)

Intel mógł pracować jako 3x33 i 4x25, o ile pamiętam. Zreszt±
Am486DX4-100 też można było skonfigurować na obydwa sposoby,
o ile pamiętam.

Tylko że nie kręciło się jak Intel i na 120MHz nie chciało mi i¶ć.

Ale co z tego? I tak miał wydajno¶ć Pentium 60 MHz :)

Następna moja płyta była już na Slot-1 i sławny Intel Celeron 300A chodz±cy na dzień dobry na 450MHz.

Tylko z racji braku pamięci podręcznej, co drastycznie ogra-
niczało wydajno¶ć. Po podkręceniu i tak był bodajże wolniejszy
od Pentium III 300 MHz. Za to w grach dobrze wypadał, co dla
niektórych było istotne (a dla mnie na przykład w ogóle nie-
istotne i bardziej cieszyłem się z mojego K6-2 266 MHz, szyb-
szego od tego Celerona 300 MHz, nawet nieco podkręconego :) ).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-12-07 11:28:04
Autor: Tomasz Potega
On 12/04/11 18:58, Radosław Sokół wrote:
Intel mógł pracować jako 3x33 i 4x25, o ile pamiętam. Zreszt±
Am486DX4-100 też można było skonfigurować na obydwa sposoby,
o ile pamiętam.

Nie było tak, że mnożnik 4x pojawił się z póĽniejszymi odmianami
procesorów AMD - 5x86 (oficjalne wersje 133, "szlify" 160 MHz)?

Następna moja płyta była już na Slot-1 i sławny Intel Celeron 300A
chodz±cy na dzień dobry na 450MHz.
Tylko z racji braku pamięci podręcznej, co drastycznie ogra-
niczało wydajno¶ć. [...]

Celerony z oznaczeniem "A" posiadały już cache L2.

pozdrowienia,
shadow

Data: 2011-12-07 13:05:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
Dnia 2011-12-07, o godz. 11:28:04
Tomasz Potega <shadow@manta.univ.gda.pl> napisał(a):

> [...]

Nie było tak, że mnożnik 4x pojawił się z póĽniejszymi odmianami
procesorów AMD - 5x86 (oficjalne wersje 133, "szlify" 160 MHz)?

Tak - mnożnik 4x pojawił się wraz z Am5x86. Było to 133Mhz (4x33) Wersja
ADZ miała nawet 160 (4x40). Były też rzadko spotykane 150 (3x50).
486DX4 wbrew potocznemu mniemaniu że DX4 to mnożnik miały faktycznie
mnożnik 3x

Zdrówko

Data: 2011-12-09 20:54:51
Autor: Radosław Sokół
W dniu 07.12.2011 11:28, Tomasz Potega pisze:
Nie było tak, że mnożnik 4x pojawił się z póĽniejszymi odmianami
procesorów AMD - 5x86 (oficjalne wersje 133, "szlify" 160 MHz)?

Możliwe.

Nie zmienia to faktu, że Intel też pracował na 3x33 MHz.
Poza bodajże wersjami Overdrive, które mogły być 4x25 chyba.

Tylko z racji braku pamięci podręcznej, co drastycznie ogra-
niczało wydajno¶ć. [...]

Celerony z oznaczeniem "A" posiadały już cache L2.

Fakt, moje przeoczenie. Ale i tu można napisać, że "tylko z
racji malutkiej zintegrowanej pamięci podręcznej, co nieco
ograniczało wydajno¶ć".

Poza tym 300A był wyj±tkiem (jeszcze potem 533A chyba był
taki dobry tylko ;) ). Wszystkie inne Celerony wcale się
tak rewelacyjnie nie podkręcały, a rewelacyjnie szybkie też
nie były.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-12-03 17:06:13
Autor: Radosław Sokół
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
W dniu 02.12.2011 21:23, JoteR pisze:
Owszem, w czasach 386 i 486 procesory AMD były wiernymi kopiami procesorów Intela. Niestety póĽniej zaczęli kombinować po swojemu, popełniaj±c przy tym wiele błędów, w tym niesławnej pamięci K5,
którym to wyrobem procesoropodobnym skutecznie zszargali sobie opinię.

Procesory 80386 i Am486 były tak bliskimi kopiami, gdyż w
czasach 8086 i 80286 Intel podzlecał AMD produkowanie swo-
ich układów z racji zbyt małych mocy produkcyjnych, a oby-
dwie firmy miały IIRC bliskie porozumienia o współpracy i
licencjach.

Poza tym, K5 nie był złym układem. To był bardzo ciekawy
układ, który dał solidne podstawy pod póĽniejsze K6. Zła
sława K5 wzięła się jedynie z nieprawidłowego działania
pojedynczych programów, w których wykorzystano konstrukcje
Ľle działaj±ce po silnej optymalizacji. Miałem jaki¶ czas
K5 90 MHz i po lekkim podkręceniu ten procesor zostawiał
daleko w tyle Pentiumy. Nie zanotowałem też jakichkolwiek
objawów nieprawidłowego działania oprogramowania.

Należy pamiętać, że K5 był bodajże pierwszym układem x86
o hybrydowej konstrukcji CISC-RISC. Intel zastosował podo-
bn± konstrukcję IIRC od Pentium Pro w górę, a silnie roz-
win±ł w Pentium 4.

Nie można też mówić o "zszarganiu" opinii. Bardziej na Cy-
riksa ludzie wtedy narzekali, niż na AMD.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-12-02 22:34:24
Autor: Radosław Sokół
W dniu 02.12.2011 20:54, Piotr M pisze:
Może kończy się pewna epoka, AMD zawsze był, tzn nie pamiętam już czy w czasach przed Pentium. Poza tym brak jego oddechu na plecach Intela na pewno nie przyniesie nam korzy¶ci.

AMD zajmował się mikroprocesorami AFAIK już w czasach, gdy
Intel dopiero bawił się z 80286 i 80386.

Na pewno Intelowi przyda się konkurencja. Nie wyobrażam so-
bie rynku mikroprocesorów, na którym byłby tylko Intel jako
monopolista nie z własnej woli.

A może AMD wcale nie powinno gonić Intela? Mnie na przykład
nie s± potrzebne najszybsze mikroprocesory. Chciałbym co¶,
co przy względnie niskiej częstotliwo¶ci taktowania i sen-
sownej (ale nie najwyższe) wydajno¶ci miało niski pobór mocy.
Obecnie używam Phenoma II X3 i jestem z niego bardzo zadowo-
lony, ale mimo wszystko gdyby nowy procesor miał podobn± wy-
dajno¶ć, a zużywał mniej energii, to byłbym jeszcze szczę-
¶liwszy, bo by komputer ciszej działał :)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-12-02 22:55:54
Autor: Piotr M
W dniu 2 grudnia 22:34, Radosław Sokół pisze:

[...]

Dawno nie przeczytałem tak dojrzałej wypowiedzi.

Data: 2011-12-03 01:14:15
Autor: Q
[...]

Wiekszosc osob (m.in. ja) chce dokladnie tego samego.

Szkoda tylko, ze AMD w kulki se leci -
- chcialem zlozyc sprzet na FM1,
ale czekalem, czekalem, czekalem...
i w koncu zlozylem na 880G + Phenom x2
(ktory na x4 tez dziala stabilnie).

Przy wlaczonym C'n'Q schodzi do 800MHz @ 0.75V
i boxowy wiatrak rzadko kiedy rozpedza sie na wiecej niz 500 rpm.
Tylko dysk twardy slychac :).

Data: 2011-12-05 13:30:05
Autor: kamil
On 02/12/2011 21:34, Radosław Sokół wrote:
[...]

35W TDP z i3 to aż tak dużo porównuj±ć z innymi komponentami? Załóż duży radiator z wolnoobrotowym wentylatorem i będzie kompletnie bezgło¶ny.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-05 14:44:26
Autor: Rafal Lukawski
[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontr a Intel"

35W TDP z i3 to aż tak dużo porównująć z innymi komponentami? Załóż duży
radiator z wolnoobrotowym wentylatorem i będzie kompletnie bezgłośny.

35W dla Core i3-2120T to orientacyjnie max przy obciazonych 2 rdzeniach i grafice, moze sie okazac iz w konkretnych potrzebach obciazenie bedzie znacznie mniejsze.

http://luktronik.pl/

Data: 2011-12-05 15:59:05
Autor: kamil
On 05/12/2011 13:44, Rafal Lukawski wrote:

[...]

Oczywi¶cie masz rację, dla jeszcze oszczędniejszych jest Atom, więc nie do końca rozumiem po co wymy¶lać od nowa koło, szczególnie że CPU to akurat jeden z oszczędniejszych elementów dzisiejszych komputerów..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-06 22:40:45
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 02.12.2011 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał/a:
[...]

Na pewno Intelowi przyda siÄ™ konkurencja. Nie wyobraĹĽam so-
bie rynku mikroprocesorów, na którym byłby tylko Intel jako
monopolista nie z własnej woli.

A może AMD wcale nie powinno gonić Intela? Mnie na przykład
nie są potrzebne najszybsze mikroprocesory. Chciałbym coś,
co przy względnie niskiej częstotliwości taktowania i sen-
sownej (ale nie najwyższe) wydajności miało niski pobór mocy.
Obecnie uĹĽywam Phenoma II X3 i jestem z niego bardzo zadowo-
lony, ale mimo wszystko gdyby nowy procesor miał podobną wy-
dajność, a zużywał mniej energii, to byłbym jeszcze szczę-
śliwszy, bo by komputer ciszej działał :)

Na rynku "wydajnych" ULV jest tylko Intel niestety. Nie wiem czy
AMD ma coś w klasie i3/i5 na <20W. Przy czym te maleństwa w typowych
99% swojego czasu pracy, gdy laptop bierze 1-2% cpu to zjadajÄ…
1-2W.

[press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra I ntel"