trzydzieści milionów zł

Data: 2009-08-22 21:51:22
Autor: stewardessa
trzydzieści milionów zł
Witajcie

mam w ręku pismo, dotyczące działu spadku, zobowiązujące pozostałego spadkobiercę do spłacenia na rzecz mojej mamy (spadkobierczyni) 31 milionów złotych.
Jak prawo interpretuje takie zobowiązanie?

Pismo pochodzi z z 91 r. i jest opatrzone w świeżutką klauzulę wykonalności "[...]uprawnia do egzekucji".

Data: 2009-08-22 12:59:38
Autor: przypadek
trzydzieści milionów zł
On 22 Sie, 21:51, "stewardessa" <stewarde...@o2.pl> wrote:
[...]

Skoro masz klauzulę wykonalności to cię już teraz nie interesują
zasadniczo merytoryczne podstawy wydania wyroku. Idziesz do komornika
i egzekwujesz te 3100 zł.

Data: 2009-08-22 22:05:10
Autor: stewardessa
trzydzieści milionów zł
Użytkownik "przypadek" <przypadek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:15396ebb-fcbc-4a07-b3c7-

Skoro masz klauzulę wykonalności to cię już teraz nie interesują
zasadniczo merytoryczne podstawy wydania wyroku. Idziesz do
komornika i egzekwujesz te 3100 zł.

3 100 ?

Data: 2009-08-22 13:06:18
Autor: przypadek
trzydzieści milionów zł
On 22 Sie, 22:05, "stewardessa" <stewarde...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "przypadek" <przypa...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Skoro masz klauzulę wykonalności to cię już teraz nie interesują
> zasadniczo merytoryczne podstawy wydania wyroku. Idziesz do
> komornika i egzekwujesz te 3100 zł.

3 100 ?

No 31 milionów w walucie którą mieliśmy wtedy to 3100 w walucie którą
mamy teraz, nie?

Data: 2009-08-22 22:08:04
Autor: Liwiusz
trzydzieści milionów zł
stewardessa pisze:
[...]

   Ile masz lat?

--
Liwiusz

Data: 2009-08-22 22:50:25
Autor: stewardessa
trzydzieści milionów zł
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6pj78$uff$1news.onet.pl...
Skoro masz klauzulę wykonalności to cię już teraz nie interesują
zasadniczo merytoryczne podstawy wydania wyroku.

jest taka zależność? Klauzula wyklucza dochodzenie podstawy decyzji (przeliczenie majątku na kwotę etc..)?

Data: 2009-08-22 23:02:15
Autor: SDD
trzydzieści milionów zł

Użytkownik "stewardessa" <stewardessa@o2.pl> napisał w wiadomości news:h6pb09$nmk$1node1.news.atman.pl...
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6pj78$uff$1news.onet.pl...

jest taka zależność? Klauzula wyklucza dochodzenie podstawy decyzji (przeliczenie majątku na kwotę etc..)?

Nikt nei bedzie zadnego majatku przeliczal. Po prostu dostaniecie 31.000.000 starych zlotych, czyli 3.100 nowych.
Zadne przeliczanie majatku na kwote miejsca miec nie bedzie.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-22 23:11:02
Autor: stewardessa
trzydzieści milionów zł
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:h6pmcm$8kh$1news.onet.pl...

Nikt nei bedzie zadnego majatku przeliczal. Po prostu dostaniecie 31.000.000 starych zlotych, czyli 3.100 nowych.
Zadne przeliczanie majatku na kwote miejsca miec nie bedzie.

jeżeli zapis nie precyzuje terminu spłaty, czy naliczenie odsetek wchodzi w rachubę?

Data: 2009-08-22 23:11:38
Autor: SDD
trzydzieści milionów zł

Użytkownik "stewardessa" <stewardessa@o2.pl> napisał w wiadomości news:h6pb09$nmk$1node1.news.atman.pl...

jest taka zależność? Klauzula wyklucza dochodzenie podstawy decyzji (przeliczenie majątku na kwotę etc..)?

Poczytaj tu:
http://tnij.org/denom

Art 4

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-23 00:18:43
Autor: stewardessa
trzydzieści milionów zł
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:h6pmua$add$1news.onet.pl...
Poczytaj tu:
http://tnij.org/denom

no tak.

Pewnie nie powinnam być zdziwiona, że kiedyś kwota połowy mieszkania to dziś miesięczna pensja?

Data: 2009-08-22 22:25:07
Autor: Jacek_P
trzydzieści milionów zł
stewardessa napisal:
Pewnie nie powinnam być zdziwiona, że kiedyś kwota połowy mieszkania to dziś miesięczna pensja?

Bylo brac wtedy.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-23 08:30:06
Autor: Marek Dyjor
trzydzieści milionów zł
stewardessa wrote:
[...]

mnie spółdzielnia wysłała polcenym za potwierdzeniem informacje o tym że mogę odebrać wkład członkowski w kwocie 10zł  :)

Data: 2009-08-23 07:03:30
Autor: Jacek_P
trzydzieści milionów zł
Marek Dyjor napisal:
mnie spółdzielnia wysłała polcenym za potwierdzeniem informacje o tym że mogę odebrać wkład członkowski w kwocie 10zł  :)

Czyli klasyczne dawne 100 tys. zl na kawalerke :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-22 21:57:15
Autor: Goomich
trzydzieści milionów zł
You have one message from: "stewardessa" <stewardessa@o2.pl>

Jak prawo interpretuje takie zobowiązanie?

Znaczy myślisz, że uda ci się wyciągnąć od kogoś 31 milionów?
Pismo pochodzi z z 91 r. i jest opatrzone w świeżutką klauzulę
wykonalności "[...]uprawnia do egzekucji".

Dłużnik powie, że się przedawniło i nawet tych 3 100 zł nie zobaczysz.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

trzydzieści milionów zł